Wysłany: 2011-11-25, 07:19 Dodatkowe funkcje komputera Duster
Czy mozliwe jest aktywowanie w komputerze pokładowym Dustera funkcji chwilowego spalania benzyny, w Loganie takie cos mialem i to w 2005r roku wiec zupełnie nie rozumiem dlaczego w droższym modelu teraz tego nie ma.
Ale z zależności od posiadanego sprzętu innego niż auto, można sobie sprawić "protezę" (a ona może być nawet lepsza od oryginału): http://www.daciaklub.pl/f...p=104940#104940
Witam
poczytałem sobie trochę o adaptacji komputera pokładowego i poszedłem na skróty a mianowicie podmieniłem licznik z wgranym oprogramowaniem 6002 czyli z uruchomionym programem komputera i podmieniłem manetkę od wycieraczek na ą z guzikiem sprawdziłem ją od środka przycisk zapałczana blaszkę we włączniku czyli prawidłowa i tu schody kompiuterek nie działa czyli jeszcze czegoś brakuje tylko czego na pewno jakiś kabelek zauważyłem ze we wtyczce od ramienia wycieraczek nie ma 3 pinów może to któryś z nich ale nie wiem który i do czego by go można podłączyć może pod licznik ale nie jestem pewny a przy okazji podmieniłem też lewą manetkę od świateł w mojej wersji Logan 1.4 Abiance nie miałem halogenów ale po podmianie manetki na tablicy o dziwo zapaliła się kontrolka odnalazłem też wtyczkę do nich koło skrzynki akumulatora i pokazuje się na nim napięcie czyli tylko jak będę miał halogenki to zamontować i używać aha jeszcze jena kwestia z uwagi na podmianę używanego licznika przebieg mi się zwiększył i to dużo z 20005 na 61000 można to jakoś skorygować .
może któryś z użytkowników z komputerkiem wie coś na ten temat proszę o porady z góry dziękuje
dziś podłączyłem kabelkiem manetkę z zegarem i oczywiście można zmieniać strony w komputerze pokładowym resetować ale nie zlicza tak jak podejrzewaliście potrzebny jeszcze jeden kabel od szarej pin 19 do ECU złącze R212 pin A6 jutro postaram się to zrobić i dam znać zauważyłem ze dystans przebyty i średnia prędkość chodzi , No i tu ciekawostka może będzie chodzić a może nie, zauważyłem ze wyświetla mi się chwilowe zużycie paliwa czyli sam samochodzik bez lizaka ale do tego komp musi chodzić całkowicie i w książce pisze że pokazuje się przy prędkości pow. 30km/h zobaczymy
Ostatnio zmieniony przez djares 2012-02-23, 22:52, w całości zmieniany 1 raz
jeszcze czegoś brakuje tylko czego na pewno jakiś kabelek zauważyłem ze we wtyczce od ramienia wycieraczek nie ma 3 pinów może to któryś z nich ale nie wiem który
Dobrze zgadłeś - kompem steruje ostatni pin po prawej na dole, czyli B7.
Cytat:
i do czego by go można podłączyć może pod licznik
Oczywiście, że do licznika - do pinu nr 23 w czarnej wtyczce.
djares napisał/a:
z uwagi na podmianę używanego licznika przebieg mi się zwiększył i to dużo z 20005 na 61000 można to jakoś skorygować .
Można, ale wymaga to przeprogramowania licznika, co nie jest proste: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4854 - nawet ASO tego nie robi i tylko odnotowuje w bazie danych faktyczny (a nie pokazywany) przebieg.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-23, 20:58
Podłączenie tego przewodu co wskazał Laisar umożliwi ci przewijanie stron komputera, ale obawiam się że żadnych wartości nie będzie ci jeszcze wskazywał komputer, ponieważ brakuje ci jeszcze jednego kabla pomiędzy licznikiem a komputerem wtrysku. Jest to sygnał przepływu paliwa.
A dokładniej brakuje ci kabelka pomiędzy licznikiem wtyczki szarej pin 19, a pinem A6 złącza R212, które znajduje się pod maską w skrzynce przekaźników.
Od komputera wtrysku do R212 pin A6 powinien dochodzić pomarańczowy kabel, natomiast ty musisz poprowadzić go dalej od A6 złącza R212 do licznika do pinu 19 szarej wtyczki- fabrycznie np. u mnie idzie już zielony kabel od A6 do licznika.
W załączniku masz zdjęcie tego kabla w szarej wtyczce od liczników.
A poniżej złącze R212 :
Złącze to ma trzy kolumny kabli. Kolumna A, B i C. Ciebie interesuje pierwsza kolumna A i pin nr. 6.
Jutro za dnia pstryknę ci dokładniejsze zdjęcie tego pinu A6 złącza R212.
Co do przebiegu to trzeba zgrać przebieg ze starego eepromu i wgrać go do nowego. Ten program to umożliwia, ale trzeba trochę pobawić się wtedy lutownicą.
sygnalprze.jpg Klikamy na zdjęcie.
Plik ściągnięto 339 raz(y) 121,19 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-02-23, 21:02, w całości zmieniany 2 razy
Wielkie dzięki za pomoc już wszystko działa bez problemu ogólnie jest to prosta sprawa z tymi kabelkami nawet wskazuje mi spalanie rzeczywiste na 1 dojechałem aż do 22,5 kurde to jest masakra ale na trasie ogólnie spoko do 90km/h pali 6,5 do 7,2 ale już powyżej czyli 100km/h i 120km/h to już masakra od 10l do 14 no i po mieście oscyluje się w granicach 12l ale jestem ogólnie zadowolony pozostaje wgrać jeszcze przebieg z oryginalnego licznika a to już temat w innym dziale widziałem i obserwuje go jak i udzielam się
pozdrawiam wszytkich
Bo tak jest albo w sandero, albo w laureacie, albo w 1.6 mpi - pewne różnice występują w zależności od innych czynników. Ja sprawdzałem w schemacie dla logana dCi.
Niemniej jednak i tak niczego nie powinno się podłączać "na pałę", tylko po uprzednim sprawdzeniu, np miernikiem - zwłaszcza że daciach czasami zdarzają się, ekhm, odstępstwa od oficjalnej dokumentacji...
No i problem z R212. Pin 3 zajęty przez zielony przewód a 6 przez szary.
Mam się podłączyć do tego przewodu (3)?.
Pytania: czy sama podłączona manetka będzie przewinąć strony w trybie serwisowym?
Na rumunskim forum zobaczyłem że gość sprawdza przy uch - brązowa wtyczka, dolny rząd, 6 pin od lewej czy jest zielony przewód. Co się tam znajduje?
Znalazłem na forum pin A6:
A6 - Brak / Wejście sygnału prędkości pojazdu (ze złącza P1-22 tablicy wskaźników); niezbędne do CAR, samoblokowania drzwi podczas jazdy.
Pin 3 zajęty przez zielony przewód a 6 przez szary
Nie wiadomo z której to strony - od ECU do R212 idzie właśnie szary, a od R212 to tablicy wskaźników zielony, więc obie wersje mogą być poprawne. Łącznie ze scenariuszem, że tam masz wszystkie kable, a brakuje jedynie manetki i kabelka od niej do tablicy...
WooojaS napisał/a:
czy sama podłączona manetka będzie przewinąć strony w trybie serwisowym?
Nie, bo w trybie serwisowym przewija się przyciskiem na tablicy.
Ale manetka powinna raczej działać nawet bez tego podłączenia do ECU - wartości zależne od prędkości zapewne będą po prostu wyzerowane.
Tak jak sądziłem, zielony przewód z wtyczki R212 który szedł w stronę kabiny kończył się na UCH - brązowa - pin 7. Więc po co ciągnąc się tak daleko jak ten sam przewód jest tuż pod zegarami. :)
niestety, po podłączeniu obstawiam, że albo to nie powinien być A3... albo coś jest źle.
mianowicie - nie mam podświetlenia zegarów, nie mam pamięci zegarka, nie działa mi manetka oraz ikona rezerwy miga parę razy i mam rezerwę...
Ostatnio zmieniony przez WooojaS 2013-11-29, 08:07, w całości zmieniany 1 raz
Witam
pozwolę sobie odkopać temat, jako że żyć nie mogę beż KP.
Podsumowując, potrzeba:
1) manetka z guzikiem
2) licznik w odpowiedniej wersji
3) połączenie manetka -> licznik
4) połączenie R212 pin A6 -> licznik (przynajmniej w sandero)
rozumiem, że taka konfiguracja działa ?
Mam jednak kilka pytań, WooojaS wspominał coś o braku konieczności ciągnięcia sygnału z R212, możesz to potwierdzić ?
Jak odróżnić licznik ? Na znanym portalu jest wiele liczników - tylko który ma firmware z końcówką parzystą ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum