Mam pytanie dla kumatych, bo ja już zgłupiałem patrząc na te wszystkie schematy, a wiedza ze szkoły to chyba się już ulotniła.
Do rzeczy, mam takie same światła co kol.chriskb i za chiny ludowe nie mogę za kumać tego schematu, wiem kol. ma diesla a ja benzynę i do tego inny model.
Z tego co kumam to:
1. Lewe światło DRL "masa - minus" (czarny) do plusa lewego światła pozycyjnego kolor niebieski.
Prawe światło DRL "masa - minus" (czarny) do plusa prawego światła pozycyjnego kolor łososiowy.
Czy się zgadza?
2. Kabel zasilania plus (czerwony) kol.chriskb podłączył za bezpiecznikiem F02 - 15A w skrzynce bezpieczników w komorze silnika - ale u mnie tego niema albo ja tego nie ogarniam.
Więc jak ktoś wie i mógł by mi to prosto tak na chłopski rozum przetłumaczyć.
Pkt.2 Nie znam układu elektrycznego Sandero, ale w skrzynce bezpieczników i przekaźników zainstalowanej w komorze silnika na pewno jest jakiś nisko-prądowy bezpiecznik, który dostaje zasilanie po włączeniu zapłonu (pozycja 2 w stacyjce). Najlepiej zbadać to za pomocą żarówki 12V lub jeżeli kolega posiada multimetru.
Wykonanie takiego próbnika jest proste, wystarczy dolutować do małej żarówki 12V dwa przewody. A badanie wygląda następująco:
Podłączamy jeden przewód do masy, albo minusa na akumulatorze:
pierwszy pomiar stacyjka wyłączona lub w pozycji 1: drugim przewodem sprawdzamy bezpieczniki i szukamy, po dotknięciu którego żarówka się nie zapali.
Jeżeli znajdziemy taki bezpiecznik to przekręcamy kluczyk w stacyjce w położenie 2 zapłon i sprawdzamy, czy po dotknięciu tego bezpiecznika żarówka się zapali. Jeżeli tak to "BINGO".
Jeżeli nie to szukamy takiego styku, gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka w pozycję 2. W pozycji 0 i 1 stacyjki żarówka nie powinna się zapalać.
Jak kolega ma schemat, to proszę podesłać na PW albo e-mail, narysuję podłączenie i odeśle.
Kolego czy sprawdziłeś wolne gniazda przy bezpiecznikach 5 i 25A? Może one (a szczególnie to poniżej 5A) mają doprowadzony kabel z plusa zasilana po stacyjce.
Jeżeli nie to można wykorzystać wolne gniazdo do dodatkowego zabezpieczenia DRL (max. 5A bezpiecznikiem).
Plus można wziąć z bezpiecznika F38 w kabinie kierowcy. Wtedy potrzebny będzie dodatkowy kabel ze skrzynki bezpieczników w kabinie kierowcy. Można też podłączyć się do plusa po stacyjce z kostki ISO, która zasila radio.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-13, 06:06
Monopios możesz podłączyć się pod jakikolwiek żółty przewód, który znajduje się w tej skrzynce przekaźników.
Żółty przewód w naszych Daciach oznacza napięcie załączane dopiero stacyjką.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-03-13, 06:07, w całości zmieniany 1 raz
Koledzy
Ze zdjęcia wynika, że w Sandero w skrzynce bezpieczników pod maską nie ma żadnego żółtego. Dlatego moja sugestia była aby pociągnąć przewód ze skrzynki bezpieczników w kabinie kierowcy, lub z kostki ISO radia.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-13, 07:59
Jak nie ma, jest pełno żółtych przewodów w skrzynce przekaźników pod maską.
Tylko trzeba kliknąć w zdjęcie, aby otworzyło się z pełną gamą kolorów. Koledzy :)
Czytajcie trochę : http://www.daciaklub.pl/f...p?p=66148#66148
Bo już było o tym pisane wielokrotnie i jak zwykle pytania się powtarzają niepotrzebnie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-03-13, 08:09, w całości zmieniany 4 razy
Nawet jeden wygląda jakby był podłączony do wolnego gniazda bezpiecznika (te wolne gniazdo poniżej bezpiecznika 5A) o czym pisałem aby go sprawdzić.
Poza tym kolega monopios, ma takie same światła jak moje. Ja te światła przed montażem rozebrałem do rosołu i nie oglądając kolegi postów zasugerowałem mu mój sposób podłączenia, bez specjalnej ingerencji w układ elektryczny auta.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-13, 09:31
chriskb napisał/a:
Nawet jeden wygląda jakby był podłączony do wolnego gniazda bezpiecznika (te wolne gniazdo poniżej bezpiecznika 5A) o czym pisałem aby go sprawdzić.
Może tak wyglądać, ale ten żółty idzie do przekaźnika C.
chriskb napisał/a:
bez specjalnej ingerencji w układ elektryczny auta.
Ingerencja i tak jakaś musi być, bo czy przeciągniesz kable do kabiny i podłączysz się pod bezpieczniki czy wepniesz się pod kable w skrzynce pod maską - to i tak jest to ingerencja i to na takim samym poziomie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-03-13, 09:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-13, 09:35
A co jest takiego innego w DD ?
Z tego co ja wiem, to między DD a Sandero nie ma zbytnio różnic, natomiast są różnicę pomiędzy skrzynką w dieslu a skrzynką w benzynie i dlatego widzisz różnicę pomiędzy swoją skrzynką, a moją skrzynką z benzyny. Oczywiście dochodzą w DD przekaźniki i bezpieczniki od napędu 4x4 i innych, ale ogólnie są zbliżone. Z tym żółtym przewodem też trzeba dokładnie sprawdzić, bo w aucie są dwa rodzaje napięć po stacyjce - dlatego mogą być dwie metody włączania dziennych świateł, ale to już pisałem w linku który wcześniej przytoczyłem.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-03-13, 09:47, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-13, 13:37
To zależy jak chcesz aby ci się włączały dzienne.
Jeśli podłączysz pod obojętnie który żółty kabel w R212 to :
Kod:
1. Przekręcamy stacyjkę w pozycje Akcesoria - lampy dzienne nie świecą.
2. Przekręcamy stacyjkę w pozycję Jazda - lampy dzienne świecą.
3. Przekręcamy stacyjkę aby uruchomić rozrusznik - również lampy dzienne świecą.
Jak podłączysz pod cieńszy żółty przekaźnika C to :
Kod:
Włączamy kluczyk w pozycje Akcesoria - lampy dzienne świecą.
Przekręcamy kluczyk dalej - lampy gasną.
Przekręcamy kluczyk w pozycje Jazda - lampy dzienne świecą.
Przekręcamy kluczyk w pozycje rozruch silnika - lampy gasną podczas rozruchu silnika.
Teraz już wszystko wiem z tym żółtym - Wielkie Dzięki za objaśnienie tematu, przeglądałem kilka razy Twój opis podłączenia ale nie mogłem doczytać się, że żółty to jest "+" po stacyjce.
Gdybym mógł to dał bym Ci "pomógł"
Ostatnio zmieniony przez monopios 2012-03-13, 13:44, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-13, 13:47
W naszych Daciach i to każdych od Logana po DD, żółty kabel to zawsze napięcie po stacyjce, czerwony kabel to bezpośrednie podłączenie z plusem akumulatora, czyli stały plus, czarny kabel to zawsze masa.
Oczywiście podłączasz lampy ledowe ?
Bo jeśli dzienne żarówkowe to wtedy jest troszkę inaczej z racji tego, że żarówkowe dzienne pobierają większy prąd i lepiej nie podłączać ich zasilania pod byle jaki żółty w R212 tylko wtedy lepiej zastosować przekaźnik, albo podłączyć pod gruby żółty przekaźnika C.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-03-13, 13:48, w całości zmieniany 1 raz
1.Lewe światło DRL "masa - minus" (czarny) do plusa lewego światła pozycyjnego kolor niebieski.
2.Prawe światło DRL "masa - minus" (czarny) do plusa prawego światła pozycyjnego kolor niebieski.
Dolutowałem przewody do przewodów świateł pozycyjnych według pkt.1. i pkt2.
3. Podłączyłem "plus" DRL (czerwony) do "plus" przez stacyjkę przewód żółty w skrzynce bezpieczników i przekaźników.
opcje są dwie ja wybrałem wariant pierwszy:
jackthenight napisał/a:
To zależy jak chcesz aby ci się włączały dzienne.
Jeśli podłączysz pod obojętnie który żółty kabel w R212 to :
Kod:
1. Przekręcamy stacyjkę w pozycje Akcesoria - lampy dzienne nie świecą.
2. Przekręcamy stacyjkę w pozycję Jazda - lampy dzienne świecą.
3. Przekręcamy stacyjkę aby uruchomić rozrusznik - również lampy dzienne świecą.
Jak podłączysz pod cieńszy żółty przekaźnika C to :
Kod:
Włączamy kluczyk w pozycje Akcesoria - lampy dzienne świecą.
Przekręcamy kluczyk dalej - lampy gasną.
Przekręcamy kluczyk w pozycje Jazda - lampy dzienne świecą.
Przekręcamy kluczyk w pozycje rozruch silnika - lampy gasną podczas rozruchu silnika.
A oto efekt.
Światła DRL włączone, silnik pracuje
Światła postojowe załączone, a DRL samoistnie w tym momencie gasną.
Dzięki wszystkim za pomoc w podłączeniu tego ustrojstwa.
Ostatnio zmieniony przez monopios 2013-01-03, 21:34, w całości zmieniany 2 razy
...Tylko czy to aby legalne? Instrukcja montażu zezwala na takie bezeceństwa? Bo zazwyczaj takie lampy można instalować tylko w jeden sposób, określony przez producenta...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-13, 22:46
ogólnie z tymi światłami jest totalny bałagan. Widywałem już światła (ha, ha)"dzienne" tak egzotycznie wyglądające i w tak niecodziennych miejscach montowane,że te tutaj to szczyt poprawności Policja drogowa jest albo bardzo głupia albo leniwa i nie chce im się na to zwracać uwagi
Ale z tego, że qpa tłuków - czasami faktycznie łącznie z policmajstrami - robi źle, wcale nie wynika, że trzeba ich naśladować. Osobiście powiedziałbym nawet, że wręcz przeciwnie - tym bardziej należy dbać o piękno, dobro i legalność...
Fajnie to wyglada,ale czy ten sposob montazu jest legalny? producent dostal homologacje na tak zamontowanie swiatel? W zalaczniku nr 6 EKG ONZ nr87 jest napisane :
WYMAGANE MINIMALNE KĄTY ROZSYŁU ŚWIATŁA W PRZESTRZENI
We wszystkich przypadkach wymagane minimalne pionowe kąty rozsyłu światła w przestrzeni wynoszą 10° ponad i 5° poniżej płaszczyzny poziomej świateł jazdy dziennej podlegających niniejszemu regulaminowi.
Instrukcja montażu nic nie mówi o sposobie montażu.
pozor napisał/a:
W zalaczniku nr 6 EKG ONZ nr87 jest napisane :
WYMAGANE MINIMALNE KĄTY ROZSYŁU ŚWIATŁA W PRZESTRZENI
We wszystkich przypadkach wymagane minimalne pionowe kąty rozsyłu światła w przestrzeni wynoszą 10° ponad i 5° poniżej płaszczyzny poziomej świateł jazdy dziennej podlegających niniejszemu regulaminowi.
Tylko powiedzcie, która płaszczyzna jest górą, a która jest dołem. I jak to się tyczy świateł DRL okrągłych, które są montowane w miejsce przeciwmgłowych? bo tam niema żadnego oznacznika, strzałki w jakim kierunku należy montować światła czy to ma być pion, poziom, skos itd.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum