Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ciśnienie w oponach - Duster
Autor Wiadomość
st3fan 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 6
Skąd: Sosnowiec
  Wysłany: 2012-03-25, 07:36   Ciśnienie w oponach - Duster

Wczoraj z ciekawości sprawdziłem ciśnienie w oponach w moim Dusterze - minął już prawie miesiąc od zakupu, a wcześniej jakoś wydawało mi się, że wszystko powinno być w porządku. Zdziwiło mnie, że wartość ciśnienia we wszystkich kołach była w okolicy 2,8-2.9 bara, a tabliczka znamionowa podaje 2,0 bara.
Nie wydaje mi się, aby taka różnica w ciśnieniu wynikała z warunków atmosferycznych, czy też przegrzania.
Z ciekawości muszę jeszcze wyciągnąć koło zapasowe i sprawdzić w nim ciśnienie.

Czy jest to możliwe, że serwis nie sprawdził podczas oględzin tak prostej rzeczy jak ciśnienie w oponach? Czy takie akcje to standard mający na celu np. szybsze zużycie opon?

Co więcej, jeżeli serwis nie sprawdził takiej rzeczy, co jeszcze powinienem sprawdzić w nowym samochodzie?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-10-16, 11:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
art350 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 116
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-03-25, 11:56   

Ja przekładałem teraz koła i w zimówkach było ciśnienie właściwe natomiast w letnich było 3,0 wynika to pewnie z tego,że koła zostały napompowane tak mocno aby się opona "ułożyła",a regulację przeprowadzamy sami albo osoba której zlecimy przełożenie kół.Takie jest moje zdanie ale mogę się mylić. :mrgreen:
_________________
art350
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2012-03-25, 12:37   

Częściowo wpływ maja także warunki atmosferyczne. W miesiąc po zakupie samochodu (listopad 2011) sprawdzałem i regulowałem ciśnienie (był siarczysty mróz). Następnie 2-3 tygodnie temu (pierwsze ciepłe dni) sprawdziłem wartość ciśnienia (na zimnych oponach) i okazało się, że w każdym kole jest przeciętnie 0,5 atmosfery więcej niż norma.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
Lukasz_B 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 67
Skąd: Wrocław / Opole
Wysłany: 2012-03-25, 15:29   

U mnie od dealera opony wyjechały z ciśnieniem ok. 2,6. Po przeglądzie zerowym bez zmian.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-25, 17:45   

po prostu pompują więcej nie bawiąc się w sprawdzanie - inna sprawa,że opona z prawidłowym ciśnieniem 2,0 wygląda jak na lekkim kapciu :mrgreen:
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-03-25, 17:55   

Dar1962 napisał/a:
po prostu pompują więcej nie bawiąc się w sprawdzanie - inna sprawa,że opona z prawidłowym ciśnieniem 2,0 wygląda jak na lekkim kapciu :mrgreen:


Dokładnie i tak się "miękko" jedzie ....;) z salonu wyjeżdżałem na mocno dopompowanych i jazda była zupełnie inna...twardsza a na kostce brukowej rezonans taki, że hej ....
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-03-25, 18:32   

Pompują ile daje kompresor, tanie auto, kto by si,e przejmował ciśnieniem w oponach :-/
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-25, 19:40   

Właśnie zastanawiałem sie nad cisnieniem w Sandero. Ma byc w obu osiach 2.0 bar ale jest znaczek autostrady i wtedy zalecaja 2,2 w tylnej osi. W instrukcji zas sugeruje zwiekszenie o te 0,2 bar w przypadku kiedy samochod jest w pełni obciazony lub ciagnie przyczepke. Dotyczy to ogumienia 185/65/R15. Jakie wartosci cisnienia stosujecie w swoich Sandero ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-03-25, 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-26, 08:00   

Ja w Dusterze miałem 2.0 to się ABS za wcześnie włączał. Przy 2,6 dopiero dało się jeździć normalnie. Może celowo tak pompują?
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2012-03-26, 09:51   

Ja pompuję po 2,. Teraz auto lekko się toczy. Może faktycznie pompują więcej niż na naklejkach sugerują, by jeździło się lżej?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-26, 19:56   

Ja w swoim Sandero pompuje do 2 barów przód i tył.
_________________

 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-03-26, 20:04   

Kratylos napisał/a:
Piotrek721015 napisał/a:
Ja pompuję po 2,. Teraz auto lekko się toczy. Może faktycznie pompują więcej niż na naklejkach sugerują, by jeździło się lżej?

za wysokie cisnienie nie jest zdrowe ani dla zawieszenia ani dla amortyzatorow...

Dodałbym do tej listy jeszcze kręgosłup- i to jest poważniejszy problem - nie wymienisz go!
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-03-26, 20:04   

Kratylos napisał/a:
a wysokie cisnienie nie jest zdrowe ani dla zawieszenia ani dla amortyzatorow...

I wydłuża drogę hamowania.
_________________
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-26, 20:04   

bo wyższe ciśnienie nie szkodzi oponie, to właśnie za małe czyli mniejsze niż norma przewiduje powoduje że opona się niszczy. Wyższe ciśnienie może powodować wyższy dyskomfort podczas jazdy.
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-26, 20:10   

Wyższe ciśnienie również niszczy oponę :


A - ciśnienie prawidłowe; bieżnik jednolicie zużywany
B - ciśnienie za niskie; bieżnik zużywa się na brzegach opony
C - ciśnienie zbyt wysokie; bieżnik zużywa się po środku szerokości
_________________

 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-03-26, 20:13   

jackthenight, wyprzedziłeś mnie z tym postem, ja tylko podam jak wyglądają opony w realu ze złym ciśnieniem w oponach.

rys12.jpg
Plik ściągnięto 37728 raz(y) 18,21 KB

rys13.jpg
Plik ściągnięto 37728 raz(y) 27,65 KB

 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-03-26, 20:34   

Za oponeo.com :

ciśnienie żywotność
prawidłowe 100%
+20% 80%
-20% 80%
-40% 40%

Ciśnienie w oponach w każdej parze kół musi być jednakowe, z tolerancją do 0,01 MPs. Większa różnica ciśnień może powodować, w przypadku przedniej pary kół, do „ściągania” pojazdu w stronę koła o mniejszym ciśnieniu. Może być także przyczyną nierównomiernego hamowania.

Nośność opony i dopuszczalna prędkość obowiązują tylko w przypadku napompowania opon na zimno do nominalnego ciśnienia. Istotne jest zatem przestrzeganie zaleceń producenta dotyczących ciśnienia powietrza, które powinno być dostosowane do rzeczywistego obciążenia pojazdu.
Zbyt wysokie lub zbyt niskie ciśnienie powietrza w oponie powoduje nieregularne zużycie bieżnika, prowadzi również do przedwczesnego ich zużycia. Ciśnienie powietrza w oponie podczas eksploatacji pojazdu powinno być sprawdzane na zimno regularnie co dwa tygodnie - szczególnie przed dłuższymi podróżami.

Co to jest "ciśnienie przewidziane przez producenta danego auta"?
Jest to optymalne ciśnienie dla opon w naszym pojeździe, które podaje producent auta. Informację o zalecanej wartości ciśnienia do każdego pojazdu, producenci zamieszczają w różnych miejscach pojazdu, najczęściej w formie wlepki. W zależności od danego pojazdu, informację tę można znaleźć na klapce wlewu od paliwa, w schowku, na progu lub słupku, przy drzwiach kierowcy. Najczęściej zalecane wartości to przykładowo, 2.0, 2.2, itp.

Co powoduje spadek temperatury w naszych oponach?
Podczas zimy częste są duże wahania temperatur. Każdy spadek temperatury oznacza obniżenie ciśnienia w naszych kołach. Dla przykładu, nasz samochód ma zalecaną wartość ciśnienia opon 2 bary. Opona została napompowana do zalecanego ciśnienia w garażu, w temperaturze około 20 stopni Celsjusza. Przyjrzyjmy się wpływowi temperatury: w temperaturze 0 stopni Celsjusza, ciśnienie tej samej opony wynosić będzie już 1,8 bara, przy dalszych spadkach, w temperaturze minus 10 stopni będzie to 1,7 bara, a przy minus 20 stopniach, ciśnienie wynosić będzie już tylko 1,59 bara, co oznacza spadek o 20 procent w stosunku do zalecanego przez producenta! Dlatego podczas zimy, kluczowe jest sprawdzanie ciśnienia w oponach częściej niż w okresie letnim, najlepiej raz w tygodniu.

Co oznacza mniejsze ciśnienie w naszych oponach?
Mniejsze ciśnienie w naszych oponach to szereg problemów. Opony ze zbyt niskim ciśnieniem wydłużają drogę hamowania, a także pogarszają sterowalność pojazdu. Zbyt niskie ciśnienie powoduje znoszenie na boki podczas jazdy na wprost i "pływanie" podczas pokonywania zakrętów. Niższe ciśnienie powoduje obniżenie ogólnie pojętej przyczepności, która szczególnie podczas zimy jest dla nas bardzo ważna. Zbyt niskie ciśnienie powoduje także większe zużycie paliwa oraz znaczące zwiększenie zużycia bieżnika opony.

Niektórzy twierdzą, że należy obniżać ciśnienie w oponach na zimę po to, by opona miała lepszą przyczepność na śniegu. Nic bardziej błędnego. Zbyt niskie ciśnienie powoduje, że opona nie styka się z nawierzchnią całą szerokością, a jedynie krawędziami, co obniża jej przyczepność i siłę nośną. Celowe obniżanie ciśnienia w oponach stosowane jest w sportach wyczynowych samochodów z napędem 4x4, ale wynika to z innej specyfiki nawierzchni, po której się te pojazdy poruszają. Dlatego tego typu analogie są chybione.

Zimą zwiększamy ciśnienie w oponach o 0,2 bara
Prawidłowe ciśnienie zapewnia oponom najlepszą możliwą dla nich przyczepność, co szczególnie istotne jest zimą. W praktyce, nie zawsze jest możliwe bieżące dostosowywanie ciśnienia do aktualnej temperatury, szczególnie w przypadku często zmieniających się temperatur w zimie. Dlatego też, kiedy niskie temperatury utrzymują się przez okres kilku dni, zaleca się zwiększyć ciśnienie o 0,2 bara. Dlaczego kompensacja odbywa się akurat o 0,2 bara? Wynika to z pewnego rodzaju uśrednienia zakresu zimowych wahań temperatury w naszym klimacie.

Za --> http://www.opony.com.pl/a...zimowych/?id=25

P.S. fajne komentarze ;)
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2012-03-26, 20:55, w całości zmieniany 3 razy  
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-03-31, 22:02   Re: Ciśnienie w oponach

st3fan napisał/a:
(...)jeżeli serwis nie sprawdził takiej rzeczy, co jeszcze powinienem sprawdzić w nowym samochodzie?


Regulację świateł. O ile nieprawidłowe ciśnienie w oponach można właściwie poprawić we własnym zakresie, o tyle regulację świateł zalecam na stacji diagnostycznej.

A z oponami, to chyba taki "standard" :-? bo u mnie było podobnie.
_________________
---
Stepway
 
Ryszard 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 22luty2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 107
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2012-04-04, 22:50   

Rozmawiałem z doświadczonymi wulkanizatorami przy wymianie w Dusterze na letnie: sugerują wartość ciśnienia na 2,2 (max 2,3) choć na tabliczce jest faktycznie 2.0
R
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-07, 13:56   

Ryszard napisał/a:
Rozmawiałem z doświadczonymi wulkanizatorami przy wymianie w Dusterze na letnie: sugerują wartość ciśnienia na 2,2 (max 2,3) choć na tabliczce jest faktycznie 2.0
R

postanowiłem sprawdzić na drodze eksperymentu ową sugestię :-P - dwa dni temu korzystając z dokładnej i jeszcze nie popsutej maszyny na Orlenie podniosłem ciśnienie w ogumieniu z 2.0 do 2,2 atm. Odczucia: nieco mniej miękko ale nadal komfortowo, auto zrobiło się przyjemnie sprężyste, buda mniej ugina się podczas ostrych manewrów, lżej i dalej się toczy (szczególnie na luzie), subiektywnie lżej i lepiej się prowadzi, łatwiej skręca. Na oponach nie widać efektu przepompowania (wypukłości po środku bieżnika). Za mało przejechałem,żeby powiedzieć cokolwiek o różnicy w spalaniu - jeśli będą to pewnie minimalne i oczywiście na plus. Ale ogólnie rzecz biorąc jest całkiem fajnie i zamierzam na razie tak zostawić - proponuję spróbować
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-04-07, 13:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-04-07, 14:10   

Spróbuj mu zrobić pomiary spalania i porównaj do wcześniejszych. Na pewno się pozytywnie zdziwisz.

A powiedz jeszcze czy jest wizualnie efekt niedopompowanych kół czy zniknął. Gdzieś, ktoś, pisał, że tak jest.
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-04-07, 14:17   

Dar1962 napisał/a:
Na oponach nie widać efektu przepompowania (wypukłości po środku bieżnika)

na postoju nie, a jak jest w ruchu tego nie wiesz. A siła odśrodkowa która działa na oponę w ruchu może zrobić swoje.
_________________
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-07, 17:58   

Marek1603 napisał/a:
A powiedz jeszcze czy jest wizualnie efekt niedopompowanych kół czy zniknął. Gdzieś, ktoś, pisał, że tak jest.

optycznie kapeć jakby nieco mniejszy, ale to może autosugestia? ;-)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-04-07, 22:01   

Dar1962 napisał/a:
podniosłem ciśnienie w ogumieniu z 2.0 do 2,2 atm.

jeżdżę tak o ok. roku, niepojących objawów wizualnych ani negatywnych odczuć w prowadzeniu samochodu nie dostrzegam :-) ...

Marek1603 napisał/a:
Spróbuj mu zrobić pomiary spalania i porównaj do wcześniejszych. Na pewno się pozytywnie zdziwisz.

A powiedz jeszcze czy jest wizualnie efekt niedopompowanych kół czy zniknął.


różnicy w zużyciu paliwa również nie dostrzegam a jeżeli jest to z uwagi na nieporównywalność sytuacji jest niezauważalna...
wizualny efekt niedopompowania w/g mnie nadal występuje... :-(
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-04-08, 12:27   

Zawsze lepiej mieć te 2,3 - po pierwsze skutki zbyt dużego ciśnienia nie są tak szkodliwe, jak zbyt niskiego, po drugie ani się człowiek nie obejrzy, a już i tak ma 1,9bar, po trzecie szybciej można zauważyć ściąganie, gdy złapie się gwoździk - np. przy ciśnieniu 1,8/2,3, a nie dopiero przy 1,5/2.0.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne