Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-17, 15:18   

TD Pedro napisał/a:
Piotr_K napisał/a:
Ale przy "resztkach" LPG na pewno odczuwasz spadek dynamiki pracy silnika przy wyższych jego obrotach, a nawet na końcówce tzw. szarpanie

nic takiego się nie dzieje... :-)
Piotr_K napisał/a:
Przy przeglądzie 15 tys. km (LPG) a może i wcześniej pogadam, czy coś można zmienić w tej kwestii aby wypalał LPG do końca ..

ile udało się zatankować przy pierwszym tankowaniu LPG?
bo być może to nie jest problem wypalania LPG do końca tylko nieodpowiednie ustawienie zaworu w zbiorniku... u mnie na początku było tak, że przy pierwszym tankowaniu weszło tylko ok. 50 l i dopiero po całkowitym wyjeżdzeniu gazu - ponowne ustawienie zaworu i teraz wchodzi ponad 62 l LPG...

Zawór ustawiali Ci w serwisie gazowym? Byli chętni do współpracy po Twoich sugestiach?
U mnie po pierwszym i drugim tankowaniu LPG wchodzi około 47 litrów.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 532
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2012-02-17, 20:01   

Piotr_K napisał/a:

U mnie po pierwszym i drugim tankowaniu LPG wchodzi około 47 litrów.


To chyba trochę za mało. W mojej instalacji mam zbiornik 55 l i przy tankowaniu do zbiornika pustego (wyjeżdżonego) wchodzi 44 - 47 l gazu, i robię na tym średnio 400 - 420 km, no chyba że lecę autostradą - to wychodzi dużo mniej km.
Maksymalna prędkość na LPG na A4 którą osiągną Dusterek to 162 km/h wg GPS, to jest 6 - 8 km/h mniej niż na benzynce a zużycie gazu oscyluje około 20 l - to i tak połowę tego co Pb 95 w tych warunkach. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2012-02-17, 20:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-17, 21:12   

Piotr_K napisał/a:
Zawór ustawiali Ci w serwisie gazowym? Byli chętni do współpracy po Twoich sugestiach?
- u mnie po pierwszym i drugim tankowaniu LPG wchodzi około 47 litrów.

nie było żadnych problemów... jedynie musiałem podstawić samochód z całkowicie opróżnionym zbiornikiem gazu, zawór został przestawiony i teraz mieści się ponad 62 l.
- podejrzewam, że jak Ci własciwie ustawią zawór to będzie podobnie ...
malygabrys napisał/a:
Maksymalna prędkość na LPG na A4 którą osiągną Dusterek to 162 km/h wg GPS, to jest 6 - 8 km/h mniej niż na benzynce a zużycie gazu oscyluje około 20 l - to i tak połowę tego co Pb 95 w tych warunkach

możesz to "rozjaśnić"?
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-17, 21:24   

malygabrys napisał/a:
Maksymalna prędkość na LPG na A4 którą osiągną Dusterek to 162 km/h wg GPS, to jest 6 - 8 km/h mniej niż na benzynce a zużycie gazu oscyluje około 20 l - to i tak połowę tego co Pb 95 w tych warunkach.

Masz na myśli oczywiście koszty paliwa, a nie wartośc spalania w tak ekstremalnych warunkach?
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 532
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2012-02-17, 21:46   

:oops: No oczywiście, że chodzi mi o koszty jazdy - taki mały skrót myślowy mi się wkradł.

Ależ wy jesteście "czujni jak chrabąszcze" hi hi hi . . . :-P
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-17, 21:47   

benny86 napisał/a:

Masz na myśli oczywiście koszty paliwa, a"nie wartośc spalania"* w tak ekstremalnych warunkach?

chyba "a nie ilość spalania..."


ad. * - kursywa moja...
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-17, 21:51   

TD Pedro napisał/a:
chyba "a nie ilość spalania..."

Hmmm wartość to dla mnie niejako "skala" danego zjawisko np. 20litrów/100km. Ilość odniósłbym bardziej do jednostki pomiarowej np. ilość zatankowanego paliwa, ilość przejechanych kilometrów itp itd. ale nie upieram się, może jestem w błędzie. POlitykiem nie jestem, nie mam monopolu na rację 8-)
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-02-20, 23:16   

Panowie,
Ile gazu powinno wchodzić do zbiornika "fabrycznego" Loganie MCV?
Jaka jest całkowita pojemność tego zbiornika montowanego fabrycznie zamiast koła zapasowego?
To taki sam zbiornik jak w Dustim?
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2012-02-23, 19:20   

Z tego co mi wiadomo to zbiorniki we francuzach montują pod samochodem na miejscu koła zapasowego i jego pojemność jest standardowa dla wszystkich. U mnie wchodzi ok 43 litrów...
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-26, 10:49   

370 km/32 l.LPG=8.6 l.LPG/100km. Cały dystans wyłącznie trasa i wyłącznie na LPG.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-02-26, 20:51   

hmm, zrobiłem 270 km i już mi świeci czerwona kontrolka gazu.
Pierwsza zielona zgasła po 70km...
Na razie mam 330km i jeszcze jedzie na gazie...ale ma wrażenie ze spalanie jest przerażająco duże.....
Inna sprawa że jak już pisałem prawie ciągle mam 2 cegiełki temperatury płynu chłodzącego. Dziś zrobiłem trasę do Krakowa (koło 100km) i cegiełki....dwie :evil:
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-26, 21:01   

jkab napisał/a:
hmm, zrobiłem 270 km i już mi świeci czerwona kontrolka gazu.
Pierwsza zielona zgasła po 70km...
Na razie mam 330km i jeszcze jedzie na gazie...ale ma wrażenie ze spalanie jest przerażająco duże.....
Inna sprawa że jak już pisałem prawie ciągle mam 2 cegiełki temperatury płynu chłodzącego. Dziś zrobiłem trasę do Krakowa (koło 100km) i cegiełki....dwie :evil:


Kontrolki gazu psu w dupę... Sprawdź spalanie od tankowania do tankowania. U mnie spalanie wg kontrolek jest całkowicie niewiarygodne. Mam Landi Omegas VI.

Poza tym, po montażu LPG mój 1.6 mpi palił dużo za dużo. Po pierwszym przeglądzie i regulacji, spalanie średnie wynosi 10 l/LPG, ok. 8.5l. trasa, ok.11.5l. miasto, od ponad roku bez zmian. I jest git.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-02-26, 21:20   

jan ostrzyca napisał/a:
Kontrolki gazu psu w dupę...

Mam dokładnie to samo wrażenie Landi Renzo, instalacja fabryczna w MCV. Inna sprawa, że podobno za wskazanie odpowiada producent zbiornika, a to mam Stako (tak wynika z wkładki do instrukcji gazu).
jan ostrzyca napisał/a:
Poza tym, po montażu LPG mój 1.6 mpi palił dużo za dużo. Po pierwszym przeglądzie i regulacji, spalanie średnie wynosi 10 l/LPG, ok. 8.5l. trasa, ok.11.5l. miasto, od ponad roku bez zmian. I jest git.

Jak mi zbyt dużo spali (>11l) to nie będę czekał 20kkm na przegląd tylko od razu zgłoszę w ASO usterkę + te 2 cegiełki....
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-26, 21:37   

jkab napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Kontrolki gazu psu w dupę...

Mam dokładnie to samo wrażenie Landi Renzo, instalacja fabryczna w MCV. Inna sprawa, że podobno za wskazanie odpowiada producent zbiornika, a to mam Stako (tak wynika z wkładki do instrukcji gazu).
jan ostrzyca napisał/a:
Poza tym, po montażu LPG mój 1.6 mpi palił dużo za dużo. Po pierwszym przeglądzie i regulacji, spalanie średnie wynosi 10 l/LPG, ok. 8.5l. trasa, ok.11.5l. miasto, od ponad roku bez zmian. I jest git.

Jak mi zbyt dużo spali (>11l) to nie będę czekał 20kkm na przegląd tylko od razu zgłoszę w ASO usterkę + te 2 cegiełki....


U mnie po montażu niefabrycznego gazu pierwszy przegląd był po 1.5 tys. km i po nim wszelkie usterki jak ręką odjął. Widać potrzebna dobra regulacja. Spalanie 11+ jest możliwe w mieście, w trasie powinno być dobrze poniżej 10l...

"2 cegiełki" zaczęły u mnie występować po montażu LPG. Wcześniej silnik zawsze grzał sie do 4. Może to wydłużenie obiegu płynu powoduje niedogrzewanie silnika? Wczoraj podczas jazdy ok 180 km, do 100 km/h silnik czasowo łapał 2 cegły a potem wracał do 4.

Wcześniej pomagało zasłonięcie chłodnicy, ale jak mi złapał 6 cegieł po ostatnich ociepleniach, osłony wyrzuciłem.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-02-26, 21:50   

jan ostrzyca napisał/a:
"2 cegiełki" zaczęły u mnie występować po montażu LPG. Wcześniej silnik zawsze grzał sie do 4. Może to wydłużenie obiegu płynu powoduje niedogrzewanie silnika? Wczoraj podczas jazdy ok 180 km, do 100 km/h silnik czasowo łapał 2 cegły a potem wracał do 4.

1) Jakie wydłużenie obiegu płynu?
2) Nawet jeżeli obieg się wydłużył to termostat powinien się później otworzyć. Jest ustawiony na temperaturę a nie na litry :-P
Jednym słowem...coś mi tu nie gra :roll:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-26, 21:55   

nie wiem czy ma sens porównanie powyższych parametrów w MCV i Dusterze, pojemność silnika niby taka sama, pojemność układu chłodzenia nie wiem ale u mnie cztery cegiełki łapie bez problemu i to dosyć szybko i trzyma..., na temat "precyzji" :lol: działania wskaźnika poziomu LPG już pisałem (i nie tylko ja) w tym temacie wcześniej... jest beznadziejny ale to w sumie mały pikuś, obecne zużycie LPG - po ostatnich pomiarach to trochę poniżej 10 l/100
- jazda mieszana w proporcji ok. 40/60 (miasto/teren)...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-26, 23:07   

Czy warto montować matę wygłuszająca do silnika z lpg
aby lepiej trzymał temperaturę ?
_________________
Moje auto
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-26, 23:11   

jeżeli już to raczej po to by trochę wyciszyła... jeżeli chodzi o sprawność cieplną silnika to chyba nie ma takiej potrzeby, w ostatnie silne mrozy silnik "łapał" na wskaźniku temperatury cztery cegiełki bez problemu...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-27, 00:11   

jkab napisał/a:
Jakie wydłużenie obiegu płynu?

Parownik-reduktor także masz teraz wpięty w układ chłodzenia, stąd jego większa objętość.


jan ostrzyca napisał/a:
silnik czasowo łapał 2 cegły a potem wracał do 4.

Układ chłodzenia ma pewną bezwładność, więc jeśli jest dość chłodno, to wydajność chłodnicy faktycznie może być na tyle duża, że schłodzi płyn do 2 cegiełek.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-04, 18:11   

370km/39l.LPG
W Jastkowie przy cmentarzu LPG kosztuje 2.59 zł/l.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-04-02, 20:46   

no i w końcu, przy przebiegu 26100km dołączyłem do grona zagazowanych

sterownik mam taki http://www.ac.com.pl/pl/produkt/362/stag-300-isa2
wtryski niebieskie REG.
zawór pod klapką obok wlewu paliwa
butla 42l zamiast koła

Za wiele póki co nie powiem bo zrobiłem dopiero 30 km na gazie. Przełączenie z benz na gaz następuje bardzo szybko i niezauważalnie. Cena w porównaniu do ASO baaaaaardzo korzystna.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-04-02, 20:50   

Wozisz zapas w bagażniku czy zdecydowałeś się na piankę/dobre assistance? Jakie wtryski Ci założyli?
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-04-02, 21:15   

benny86 napisał/a:
Wozisz zapas w bagażniku czy zdecydowałeś się na piankę/dobre assistance? Jakie wtryski Ci założyli?


Póki co wożę ale na pewno muszę znaleźć alternatywę.

Wtryski tak jak pisałem,


Perspektywa sporo tańszej jazdy to przyjemne uczucie :-)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-04-02, 21:20   

sory, faktycznie nie doczytałem. Szczerze mówiąc nie słyszałen o takich wtryskach, ale jak zakładał to kumaty fachowiec to wie najlepiej co założyć. Koszty rzeczywiście bardzo korzystne, na auchan gdzie tankuję ceny a dzisiaj to 5.79zł PB95 i 2.66zł LPG więc rachunek jest prosty...
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-04-02, 21:36   

robił to chłopak, który zakładał gazioki m.in w kilkudziesięciu naukach jazdy w clio II i to w samym ostatnim roku, słowem dobry i zaufany gaziarz. Te wtryski przynajmniej wśród "moich" mechaników są dość popularne i sprawdzone. Za 1000 km czyli jakieś pewnie 2 tygodnie mam podjechać na regulację, na pewno będę opisywał na bieżąco wrażenia. Nubirką na gazie zrobiłem kilkadziesiąt tys bez problemów, tu nie powinno być inaczej.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne