Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-02, 21:45   

wtryski są ok, przez pierwsze kilometry czułem słabszą moc i były trochę głośne ale po 200km stały się ciche i moc pomiędzy LPG a Pb już mało zauważalna, po regulacji mam wrażenie jak bym jeździł na benzynie. Wtryski były u mnie zmieniane w zimie, bo wcześniejsze mi padły Lovato
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-04-02, 21:46   

ja zupełnie nie zauważam różnicy, może kwestia regulacji/"ułożenia" całości
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-02, 21:55   

A może ktoś się zdecyduje na gaz do... diesla?

http://www.car-gaz.pl/index.php?id=251

Zdaje się, że to polski wynalazek?
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-04-02, 22:00   

pytałem o to dziś przy okazji, póki co jeszcze jest to mało rozpowszechniona ale ponoć ci co mają to sobie chwalą.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-02, 22:07   

Taki bajer z LPG bardziej się przydaje jak masz ciężarówkę czy autobus, na osobówkę szkoda zachodu ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-04-03, 08:21   

Raczej nie nadaje się do silników z dCI co mamy w przypadku Daci.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-03, 09:50   

chriskb napisał/a:
Raczej nie nadaje się do silników z dCI

Ale dlaczego? Producent twierdzi inaczej: "Zalety stosowania Solaris Diesel: [...] zwiększenie żywotności podzespołów w układzie zasilania diesla, szczególnie w systemach Common Rail" (podkreślenie moje).
 
SARCO 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 306 / Duster
Silnik: 1,4 +LPG BRC / 1,6 16V +LPG STAG 400
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 113
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2012-04-03, 10:25   

Potrzebuje informacji odnośnie tankowania w Niemczech , Belgi , Francji , Holandii , Anglii -w którym z tych państw jest samoobsługa ?
_________________
W niektórych krajach ludzie zdejmują ze ścian portrety przywódców i wieszają oryginały...
8 Kompania Piechoty Górskiej - Grupa paramilitarna
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-04-03, 12:15   

SARCO napisał/a:
Potrzebuje informacji odnośnie tankowania w ..............

szukaj na
http://www.pzmtravel.com.pl/
oraz
www.gazeo.pl
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-04-03, 12:56   

laisar napisał/a:
Producent twierdzi inaczej


Opis producenta to trochę za mało (papier przyjmie wszystko)... Warto spojrzeć do rozwiązań praktycznych. Jest kilka z silnikami wolnossącymi z wtryskiem bezpośrednim (samochody ciężarowe). Na razie za wcześnie wyrokować jaka będzie żywotność silnika z takim rozwiązaniem.

Nie wszystko co nowe jest od razu dobre :idea: Aczkolwiek dla osiągnięcia chwilowych zysków takie nowe idea są wartościowe.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-03, 16:13   

chriskb napisał/a:
Nie wszystko co nowe jest od razu dobre

Wszystko prawda (przynajmniej zazwyczaj (; ), ale to jest jakby kwestia obok tematu, czy ten solaris nadaje się do daćkowego dCi, czy nie - w rozumieniu, czy można zamontować. No więc sam producent twierdzi, że można, i wątpię, żeby chodziło tylko o napisanie tego na cierpliwym papierze.

(Aczkolwiek kolejną, też zupełnie osobną sprawą jest: jak dobrze działa ów wynalazek...).
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-04-03, 17:31   

laisar napisał/a:
No więc sam producent twierdzi, że można


Czekamy na odważnego :mrgreen:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-04-03, 18:03   

chriskb napisał/a:
Czekamy na odważnego

7 lat temu decyzja o kupnie Dacii była sama w sobie odważna, może i tym razem znajdą się pionierzy? Choć osobiście uważam że są małe szanse - daćkowe dci są bardzo oszczędne same w sobie, a tutaj LPG jest jedynie dodatkiem do ON więc nie obniża kosztów w takim stopniu jak w benzyniakach... Oszczędności rzędu 6-7zł na 100km nie powalają na kolana (czy eco-jazda nie zagwarantowałaby takich samych oszczędności?)
 
acco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCE lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2012-04-06, 19:01   

Ja mam pytanie odnośnie zużycia gazu do paliwa.
Mam instalację LPG od dwóch dni i dzisiaj po dłuższej trasie zauważyłem,że zamiast spadać mi stan gazu spada paliwo więc sprawdziłem okazało się,że wychodzi na to iż jadę na paliwie (zużycie 6,2 tak pokazał komputer) nie na gazie pomimo wskazań.
To normalne,czy co?Zaraz po montażu instalacji.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-06, 19:49   

acco napisał/a:
Ja mam pytanie odnośnie zużycia gazu do paliwa.
Mam instalację LPG od dwóch dni i dzisiaj po dłuższej trasie zauważyłem,że zamiast spadać mi stan gazu spada paliwo więc sprawdziłem okazało się,że wychodzi na to iż jadę na paliwie (zużycie 6,2 tak pokazał komputer) nie na gazie pomimo wskazań.
To normalne,czy co?Zaraz po montażu instalacji.


A nie wyłączyłeś przypadkiem gazu?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
acco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCE lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2012-04-06, 20:02   

jan ostrzyca napisał/a:
acco napisał/a:
Ja mam pytanie odnośnie zużycia gazu do paliwa.
Mam instalację LPG od dwóch dni i dzisiaj po dłuższej trasie zauważyłem,że zamiast spadać mi stan gazu spada paliwo więc sprawdziłem okazało się,że wychodzi na to iż jadę na paliwie (zużycie 6,2 tak pokazał komputer) nie na gazie pomimo wskazań.
To normalne,czy co?Zaraz po montażu instalacji.


A nie wyłączyłeś przypadkiem gazu?

nie!?
Ostatnio zmieniony przez acco 2012-04-06, 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-14, 09:49   

http://moto.wp.pl/gid,143...riazdjecie.html

"LOGAN - rekomendowany silnik do zagazowania 1.6 16V 105 KM

Niestety, doświadczeni gazownicy odradzają montaż instalacji LPG w przypadku 8-zaworowych benzyniaków 1.4 i 1.8 – zauważono, że po przejechaniu 100 tys. km gniazda zaworowe są już mocno zużyte. Takich zastrzeżeń nie ma w stosunku do silnika 1.6 16V/105 KM. Jego dość prosta konstrukcja pozwala na dobrą współpracę z instalacjami różnych producentów.

Polecana instalacja LPG - Stag 300: instalacja do silników 4-cylindrowych, może współpracować z podzespołami różnych producentów (polecamy wtryski Hana). "

Czyli bezpiecznie gazowac mozna wersje logan prestige tylko oraz dusterki. Ciekawe skad maja info o silniku 1.8 w Loganie ;-) Ot pismaki pseudomotofachowcy ;-)
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-04-14, 10:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
Chosek 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 64
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2012-04-14, 15:02   

Bardziej polecany z tego co mi mówili mechanicy od gazu,jest montaż instalacji w 8 V,a to wynika z mniejszej ilości gniazd zaworowych.Może się myle.... :-/
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-04-14, 15:18   

Sam rodzaj głowicy (a raczej ilość zaworów, od 6 do 48) nie ma znaczenia, trzeba po prosto dobrze dobrać, zamontować i zestroić instalację. Mój sprawdzony gazownik do renaultowo-daćkowych benzynówek montuje bez problemu czy to 8 czy 16 zaworowe, nagminnie jednak przypomina aby regulować zawory min. tak często, jak wymaga tego producent samochodu (nawet na ścianie w warsztacie ma kartke z takim info)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-04-14, 18:28   

No ale w 16-zaworowych chyba są hydrauliczne popychacze i nie trzeba regulować... Czy mi się zwidziało?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-04-14, 18:47   

Nie zawsze, np. w moim 1.2 16v zawory się reguluje co 60kkm.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-14, 19:44   

mekintosz napisał/a:
http://moto.wp.pl/gid,14398763,img,14398857,page,4,title,Auta-klasy-B-ktorym-nie-szkodzi-jazda-na-gazie,galeriazdjecie.html

"LOGAN - rekomendowany silnik do zagazowania 1.6 16V 105 KM

Niestety, doświadczeni gazownicy odradzają montaż instalacji LPG w przypadku 8-zaworowych benzyniaków 1.4 i 1.8 – zauważono, że po przejechaniu 100 tys. km gniazda zaworowe są już mocno zużyte. Takich zastrzeżeń nie ma w stosunku do silnika 1.6 16V/105 KM. Jego dość prosta konstrukcja pozwala na dobrą współpracę z instalacjami różnych producentów.

Polecana instalacja LPG - Stag 300: instalacja do silników 4-cylindrowych, może współpracować z podzespołami różnych producentów (polecamy wtryski Hana). "

Czyli bezpiecznie gazowac mozna wersje logan prestige tylko oraz dusterki. Ciekawe skad maja info o silniku 1.8 w Loganie ;-) Ot pismaki pseudomotofachowcy ;-)


Jasne, tylko głąby z fabryki o tym nie wiedzą i montują Landi Renzo Omegas... Trza czytać polskie gazetki rumuńscy partacze!
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2012-04-14, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-04-14, 20:10   

jan ostrzyca napisał/a:
Jasne, tylko głąby z fabryki o tym nie wiedzą i montują Landi Renzo Omegas...
:mrgreen:
Mam Tomasetto i sobie chwalę. :roll:
_________________
48piotr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-14, 21:06   

jan ostrzyca napisał/a:
głąby z fabryki o tym nie wiedzą i montują Landi Renzo Omegas

Wzburzenie chyba zbędne - WP poleca po prostu polską instalację, co przecież nie znaczy, że jest jedyna dobra...
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-15, 07:45   

laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
głąby z fabryki o tym nie wiedzą i montują Landi Renzo Omegas

Wzburzenie chyba zbędne - WP poleca po prostu polską instalację, co przecież nie znaczy, że jest jedyna dobra...


Gazeta wprowdza czytelników w błąd. Jeśli jest instalacja którą montuje fabryka i ASO to czyba świadczy o tym, że ta właśnie jest jest polecana do dacii? Tym bardziej, że obok polecają do skody dokladnie taką samą instalację jaką dopuszcza producent. Fiat dopuszcza montaż Tartarini a gazeta radzi coś innego. Niekonsekwencja i wprowadzanie w błąd czytelników.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2012-04-15, 07:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne