Wysylam tutaj zdjecie tylnego mocowania fotela przedniego.
O, widzisz - dzięki, bo ja byłem przekonany, że może chodziło o samą końcówkę szyny, która też doznaje częstego obkopania / udeptania i zaczyna rdzewieć.
Cytat:
Troche szkoda bo za swoja mcv-ke zaplacilem duzo wiecej niz bym musial zaplacic za thalie.
Zapłaciłeś za wielkość - jakbyś miał jeszcze zapłacić za bajery, to cena byłaby jak w scenicu...
Cytat:
Ponizej zdjecie jak to wykonane jest w thalii
W katalogu części nie znalazłem gumowych uszczelek w tym miejscu w innych renówkach, ale być może są one np integralną częścią wykładziny. W każdym razie zajrzę przy okazji do jakiegoś clio czy innego megane jak będę w salonie - może udałoby się coś wymyślić, bo akurat w thalii fotel mocowany jest do podłogi, co trochę zmienia postać rzeczy...
W loganie podstawowym problemem jest wielkość tej dziury w wykładzinie, a dopiero potem brak ewentualnych uszczelek /:
Zgadzam sie co do wielkosci tej dziury, wystarczylo by zeby byla mniejsza i z uszczeleczka i wygladalo by to tak samo jak w thalii. Moim zdaniem nie ma zadnej roznicy czy fotel jest mocowany do podlogi czy do tego "metalowego wybrzuszenia", wazne jest wykonczenie. Niby drobny detal ale jak bardzo znaczacy. Ciekawe jakby wykanczali to jak w thaliach, o ile wzrosla by cena dacii ? Czy naprawde takie dokladne wykonczenie jest az tak kosztowne ?
Ostatnio zmieniony przez Maat 2011-12-06, 21:33, w całości zmieniany 2 razy
nie ma zadnej roznicy czy fotel jest mocowany do podlogi czy do tego "metalowego wybrzuszenia"
Jest zasadnicza: na wybrzuszenie woda sama nie wpłynie, a na podłodze może wręcz stać kałuża.
Maat napisał/a:
Czy naprawde takie dokladne wykonczenie jest az tak kosztowne ?
Ono jedno - oczywiście nie, ale problem jest tak, że podobnych detali są w loganach dziesiątki, o ile nie setki. A to już się przekłada na konkretne kwoty. Nie ma nic za darmo...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-12-06, 21:55, w całości zmieniany 1 raz
Na wybrzuszenie woda nie wplynie, jesli jednak ktos w zime wejdzie w butach pelnych sniegu i soli z ulicy to problem mamy gotowy mimo tego ze mamy "wybrzuszenie". Duzo sniegu, mokro i wszystko nam plywa. Dodajmy jeszcze gola blache i rdza gotowa. Kazdy kto przewozi troche pasazerow wie jak wygladaja miejsca na nogi zima. Jesli z buta troche soli ze sniegiem scieknie w miejsce mocowania (co nie jest trudne jesli nie mamy tam zadnego zabezpieczenia) to koniec. Uszczelka badz zabezpieczenie jakiekolwiek oprocz zwyklego pomalowania jest konieczne. Drugie rozwiazanie to nie wozic nikogo z tylu lub kazdemu pasazerowi zwracac uwage zeby przypadkiem nogi 5cm dalej nie postawil
jesli jednak ktos w zime wejdzie w butach pelnych sniegu
"...to woda z wybrzuszenia i tak spłynie" - pomyśleli (?) inżynierowie z Reno.
Albo właśnie nie pomyśleli, bo przecież logany najwyraźniej w ogóle były projektowane na cieplejsze klimaty...
I ja się zgadzam, że powinno to być zrobione lepiej - ale jest, jak jest, i producent / gwarant wiele z tym nie zrobi. Pozostaje to ewentualnie poprawić we własnym zakresie.
Akurat ogólno-konstrukcyjnie to płyta podłogowa jest wspólna we wszystkich 3 modelach - to platforma B Nissan-Renault. Natomiast różnią się między sobą szczegółami wykonania - i ukształtowanie podłogi w tym miejscu to m.in. jeden z nich.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-12-08, 10:41
Maat napisał/a:
Wysylam tutaj zdjecie tylnego mocowania fotela przedniego. Rdze na zdjeciu widac malo jednak po odgieciu wykladdziny jest duzo gorzej
moim poprzednim autem był nissan note, w którym uporczywie, praktycznie od pierwszego roku eksploatacji rdzewiał mechanizm przesuwania tylnej kanapy - jego elementy przymocowane do podłogi. Zgłaszałem ten fakt przy każdej okazji w aso a oni psikali na to WD-40 twierdząc,że element jest niewłaściwie zabezpieczony przeciw korozji,że to wina producenta a w ogóle,że TTTM . Problem rozwiązałem definitywnie i samodzielnie a zajęło mi to 10 minut. Po prostu rdzewiejące miejsca za pomocą pędzelka od dziecinnych farbek pokryłem odrdzewiaczem (użyłem Cortanolu,który kosztuje kilka PLN)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2011-12-08, 10:43, w całości zmieniany 2 razy
dysco [Usunięty]
Wysłany: 2011-12-08, 20:05
Kolego "Maat" masz auto odebrane w podobnym okresie co ja, ten sam problem występuje u mnie a te kropki na podsufitce wyszły mi ale nad częścią bagażową nie wiem jak u ciebie, ale ja praktycznie nic tam nie woże a rzeczywiście kropki szare wychodza, wkurzałem się że nie lukłem jak odbierałem auto ale one wychodzą teraz więcej. zobacz pod uszczelki bo można sie zdziwić
Jesli chodzi o uszczelki to narazie mam wszystko ok. A czarne kropki na podsufitce u mnie byly na calej dlugosci kabiny. Te kropki to poprostu nic innego jak wada fabryczna materialu. Tak jak pisalem wczesniej u kolegi w mcv bylo to samo. Dodam ze odbierajac nowy samochod kropek nie bylo zadnych, po jakims czasie same wyszly. Jednak juz u mnie po problemie, serwis zamontowal nowa podsufitke (mam nadzieje ze wolna od tej wady)
Z tego co wiem Dacie nie mają wcale ocynku i po 10 latach nadwozie będzie do wyrzucenia. Moja stara 12 letnia Megane nie ma śladu rdzy (pod chmurką). Teraz mam Dustera i to co czytam tu mnie przeraża.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-12-13, 13:08
Kabe napisał/a:
Dacie SĄ ocynkowane. Przynajmniej od pewnej daty produkcji
Dawno, dawno temu (w sensie 3 lata wstecz bez 2 mcy) sprawa mnie zainteresowała i zasięgnałem informacji u żródła. Oto fragment odpowiedzi którą dostałem na meilu, pytając o ocynk w daciach:
[quote]
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana e-mail uprzejmie informuję, iż zabezpieczenie antykorozyjne aut marki Dacia powstaje w procesie kataforezy, czyli katodowego lakierowania powierzchni matalowych, w Dacii nie stosuje się ocynku blach[quote]
Więc na dzień 16 lutego 2009r (wtedy dostałem meila) ocynku nie stosowano). Pytanie czy to taka wada? Śmiem twierdzić że nie, cynk wcale nie eliminuje ryzyka korozji. Zainteresowanym (niedowiarkom?) mogę przesłać otrzymanego wtedy meila dzięki opcji "prześlij dalej" czy tak jakoś;)
Ostatnio zmieniony przez benny86 2011-12-13, 13:09, w całości zmieniany 1 raz
Opisałem moją uwagę po pierwszym przeglądzie. Po niespełna czterech miesiącach wyszły "kfiatki". Istotną uwagą jest spostrzeżenie, że mówimy o okresie lato-jesień, gdzie na drogach nie było jeszcze soli(!) i innego mokrego, zgniłego świństwa.
Witam wszystkich :).
Powoli planuje zakup dacii ,niestety czytajac o korozji w tym aucie ogarnia mnie przerazenie normalnie,obecnie mam 11 letniego lanosa i poza rantami zgrzewami na masce od srodka i klapie bagaznika nie ma wiecej oznak korozji,progi nadkola wszystko zdrowe.
A jak czytam tutaj ze nowe auta sa gorzej zabezpieczone niz stare 11 letnie to naprawde szkoda slow ,tym bardziej ze myslalem o kupnie 2-3 letniego auta. Jak wyglada sprawa z rdza w dacii duster i dacii sandero?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
No czytajac to co sie dzieje to powiem ci ze jest gorzej , przynajmniej jesli porownac do lanosa bo i matiza tez mialem (po 8 latach mial male jak paznokiec bable na blotnikach) . Lanosy ogolnie nie maja specjlnie problemow z rdza a ze jestem w klubie ogolnopolskim lanosiarzy to orientuje sie w temacie. Obecnie poniewaz nie zamierzam przeplacac za znaczek mysle o sandero lub dusterze bo mi sie podobaja .
Ogolnie dacia daje rade :) Zobaczymy :)
Po pierwsze to są sporadyczne przypadki (kilka na całe forum).
Po drugie to to 11-to letnie jest wykonane w innej technologi - lakiery, więc każda marka ma teraz problemy jak czegoś nie dopilnuje. Poczytaj na innych forach.
Z drugiej strony to o dacie trzeba dbać jak chcesz mieć i myślę, że z każdą marką jest podobnie. Jest to młode auto ale jest coraz lepiej z jakością, a przynajmniej na gwarancji robią takie rzeczy, jak wyskoczą, bez problemu, a w innych markach już nie koniecznie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum