Ech... Jeszcze raz: janie, serio-serio uważasz, że do danego modelu samochodu najlepiej pasuje jedna i tylko jedna instalacja? Ja się jakoś specjalnie nie znam na LPG, ale OIMW, to takie twierdzenie byłoby bzdurą...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-15, 11:49
laisar napisał/a:
Ech... Jeszcze raz: janie, serio-serio uważasz, że do danego modelu samochodu najlepiej pasuje jedna i tylko jedna instalacja? Ja się jakoś specjalnie nie znam na LPG, ale OIMW, to takie twierdzenie byłoby bzdurą...
Oszywiście, że nie, ale fakt że producent samochodu ją stosuje coś tam może oznaczać. Pewnie zrobili jakieś testy, próby, porównania zanim zaczęli wstawiać taką a nie inną i jeszcze dawać własną gwarancję na cały układ.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-15, 11:59
wedle mojej wiedzy montaż LPG to jak zabawa klockami Lego - składa się ją z różnych elementów różnych producentów starając się dopasować całość do charakterystyki danego silnika.Doświadczeni instalatorzy zwykle radzą sobie z tym dobrze. Inna sprawa, to staranność montażu, bo od niej zależy połowa sukcesu. Jedną z najlepiej dopasowanych instalacji jest LPG fabrycznie montowane w zakładach Skody do leciwego już ale wyjątkowo trwałego motoru 1,6 8V 103 KM produkcji VW
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-04-15, 12:01, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-04-15, 15:07
laisar napisał/a:
Przecież to na 99% były trzy inne rzeczy: cena, cena oraz cena
Zakładając, że różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi instalacjami występują również w zakupie hurtowym, ten argument mnie nie przekonuje. W detalu (tzn. zlecając montaż w warsztacie autoryzowanym LR) LR Omegas kosztuje 3000zł. Staga można mieć już za 2200-2600zł w zależności od konfiguracji. Być może Dacia zorganizowała coś w rodzjau przetargu i LR złożyło po prostu najlepszą ofertę?
No i gdyby patrzyli naprawdę tylko na cenę, wzięliby jakąś tandetę które w detalu kosztują 1600-1700zł
Najlepsza oferta niestety często wiąże się z ceną, potem długo długo nic, jakość, wsparcie Co innego proponują producenci/importerzy/dystrybutorzy szaraczkom, którzy kupią stosunkowo niewiele, a co innego komuś kto będzie pakował to do 3 samochodu który wyprodukuje :D I orientując się, czasami zdarza się że droższe produkty w zależności od zamawianej ilości okazują się tańsze od tych tańszych w detalu. Także zgadzam się z laisarem
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-15, 19:56
Nadal twierdzę, czy może raczej spodziewam się, że Dacia zrobiła porównanie cen i testy techniczne różnych instalacji LPG przed przyjęciem oferty Landi. Chociażby dlatego, żeby tak właśnie odpowiedzieć za pytanie jak wybrano dostawcę instalacji? I dlatego, że daje własną gwarancję na całe ustrojstwo.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Być może - choć wątpię - ale jeśli w ogóle, to raczej były to testy jakości podzespołów (i tu Landi to chyba faktycznie górna półka?), niż testy współpracy ze swoimi silnikami - no bo co tu testować? Wystarczy wybrać odpowiednie części z oferty producenta instalacji, bo przecież w zasadzie każdy z nich projektuje je jako uniwersalne, przede wszystkim z myślą o montażu ich poza taśmą produkcyjną.
A poza tym, czy Landi nie współpracuje aby z Reno od wielu lat? Bo wtedy Dacia tym bardziej nie miałaby w ogóle co testować...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-04-16, 11:56, w całości zmieniany 1 raz
Pierwsze liczenie zużycia gazu 8,9 litra w mieście,instalacja BRC SEQUENCE 24,to pierwsze liczenie od momentu założenia instalacji,plus oczywiście niewielkie zużycie benzyny,do momentu przejścia na gaz.Zbiornik 42 litry,gazu wchodzi 34.5 litra,na pełnym zbiorniku 390 km,jazda tylko po mieście.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-19, 12:51
wojtus napisał/a:
Różnica w spalaniu 22 %.
czyli w zaokrągleniu można chyba przyjąć, że różnica w spalaniu (gaz-benzyna - bez względu na konkretny model auta i silnika) w przypadku Dacii w zależności od warunków jazdy, stopy kierowcy, pory roku itp wynosi circa 25%
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-04-19, 12:54, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 308 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-04-19, 17:13
Dar1962 napisał/a:
w przypadku Dacii w zależności od warunków jazdy, stopy kierowcy, pory roku itp wynosi circa 25%
nie zgodze się. u mnie jest około 16 %. monterzy mówili o około 15%...
liczę oczywiscie sumę LPG + Pb w stosunku do Pb. (7,4 + 0,7 / 7,0 * 100%)
instalka BRC sequent 24 z radomia (big-kobza)
a ostatnio to pali 6,4 gazu... chyba żonka ecodriving uskutecznia
serio to pewnie z 1 l Pb dopala bo rano zimno jest... sprawdzę przy tankowaniu
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-04-19, 17:39
wojtus napisał/a:
Zużyte PB: 191 l
Średnia spalanie LPG + PB: 9,43 l/100km
Średnie spalanie PB gdy jeszcze nie miałam instalacji gazowej - 7,76 l/100km
Pali 9,43l/100km, ale to łączne spalanie obu rodzajów paliw. Z podanych danych nietrudno wyliczyć spalanie samej PB - wynosi ono niespełna 1l/100km. Zatem samochód pali około 8,4litra LPG oraz 1 litr Pb95 na każde 100km.
Z czystej ciekawości zrobiłem sobie małą symulację finansową zakładając obecne ceny paliw - PB95 5.8zł, LPG 2.65zł (ceny z dzisiaj, ze stacji na której tankuję)
100kmLPG=8,4*2,65+5.8zł= 28zł/100km
100km na PB95= 7.76*5,8zł=45zł/100km
Różnica wynosi 17zł/100km, oraz jakieś 3332zł na dystansie 19600km
Jak dla mnie bardzo konkretne oszczędności, a przy jeżdzie w dłużśzej trasie spalanie PB95 znacząco spada
Cześć
Czy może ktoś mi podać ustawienia poziomu gazu w instalacji LOVATO Smart. Podpinam interfejs i co bym nie ustawił to poziom na diodach mam max, chyba że dam odwócony to ćwieci tylko czerwona. Czyżby czujnik ciśnienia był zepsuty?
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2012-04-23, 19:17, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-04-26, 11:34
PiotrSC, może być Mikołów czy to już zbyt daleko? Jeśli nie, to zdecydowanie polecam warsztat Andrzeja Rzepki - autoryzowany dystrybutor i monter Landi Renzo (zamontujesz u niego np. Omegas, taką instalkę jak jest fabryczna w daciach)
http://auto-gas.pl/
Nie ukrywam że ceny serwisu ok 10-15% droższe niż w stagu czy brc, ale jak Ci goście coś zrobią to masz pewne że jest na pikuś-blankuś
Byłem wczoraj u gazownika i mam niestety do wymiany reduktor. Autko w gorące dni przełącza się ciągle na benzynę. Ale najlepsze jest to jak gaziarze zdzierają za montaż. Zaproponował mi nowy reduktor tomassetto z wymianą za 330zł, gdzie cena nowego reduktora na pierwszej lepszej stronie z częściami do lpg oscyluje w granicach połowy tej ceny którą wymieniłem. Po prostu masakra, istne ździerstwo, ale muszę to wymienić bo nie mam wyboru. poprzedni reduktor od nowości miałem skorpiona i wytrzymał 70tyś km.
To samo jest z przeglądami lpg, w dąbrowie górniczej gdzie montowałem gaz w 2009r w firmie Auto-mida gaz za instalkę z montażem zapłaciłem jak gdzie indziej czyli 2400zł za staga w tamtym okresie, ale przeglądy u nich to kosmos, 150zł sobie żądają, gdzie w każdym innym zakładzie, ceny oscylują w granicach 70zł.
Ostatnio zmieniony przez waski 2012-05-05, 05:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-05, 08:00
Słyszałem o zestawach naprawczych do reduktorów (* te wszystkie gumki ), czasem wyjsc moze taniej. Moze tez warto samodzielnie wymienic reduktor, kupujac go w normalnej cenie, to wydaje sie proste. Pojechac pozniej na benzynie tylko na regulacje etc.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-05-05, 08:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-05, 08:32
To wymień sam ten reduktor, zakręć zawór na butli odpal silnik aż zgaśnie na gazie,
wymontuj stary, wmontuj nowy, tylko będzie problem jak jakiś przewód od gazu się urwie ale to można na benzynie podjechać wtedy do gaziarza jak się nie uda samemu zrobić.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-05, 09:02
vulcanor napisał/a:
To wymień sam ten reduktor, zakręć zawór na butli odpal silnik aż zgaśnie na gazie,
wymontuj stary, wmontuj nowy, tylko będzie problem jak jakiś przewód od gazu się urwie ale to można na benzynie podjechać wtedy do gaziarza jak się nie uda samemu zrobić.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-05, 12:55
waski napisał/a:
To samo jest z przeglądami lpg, w dąbrowie górniczej gdzie montowałem gaz w 2009r w firmie Auto-mida gaz za instalkę z montażem zapłaciłem jak gdzie indziej czyli 2400zł za staga w tamtym okresie, ale przeglądy u nich to kosmos, 150zł sobie żądają, gdzie w każdym innym zakładzie, ceny oscylują w granicach 70zł.
Od 2,5 roku nie jeżdżę na lpg, ale gdy jeżdziłem to była to częsta praktyka - serwisy miały dość fajne ceny na montaż instalacji, ale za przeglądy już żyłowali cceny niemiłosiernie. U rzepki w MIkołowie montaż jest droższy, bo to jednak niemalże dniówka pracy dla 2 ludzi, więc musi kosztować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum