Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
DUSTER 1,5 dCI 90 KM 4x2 FAP eco2
Autor Wiadomość
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-03, 07:23   

Dar1962 napisał/a:
zapewne tak samo - hamowanie silnikiem praktycznie odcina dopływ paliwa, do motoru wędruje go jedynie tyle,żeby nie zgasł. Ta technika będzie zawsze oszczędniejsza, tylko należy ją stosować z głową i umiarem, bo na naprawę sprzęgła wydamy więcej niż oszczędzimy na paliwie

Hamowanie silnikiem jest oszczedniejsze bo wtedy silnik nie dostaje paliwa W OGOLE, dopoki obroty nie spadna ponizej jakiejs wartosci (1500 ? 1200 ?).
Jazda na luzie nie powoduje ZDANYCH oszczednosci bo wtedy silnik pracuje na wolnych obrotach i dostaje paliwo aby na tych obrotach pracowac.
Co do redukowania biegow i/lub ich zmieniania to zawsze nalezy robic to kulturalnie i z wyczuciem. :mrgreen:
Generalnie moj diesel wcale nie hamuje silnikiem tak mocno.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-03, 12:27   

wojtek_pl napisał/a:

Hamowanie silnikiem jest oszczedniejsze bo wtedy silnik nie dostaje paliwa W OGOLE,
diesel wcale nie hamuje silnikiem tak mocno.

coś tam dostawać jednak musi, inaczej każde zdjęcie nogi z pedału przyspieszenia skutkowałoby jego gaszeniem a nic takiego się nie dzieje - w moim odczuciu silnik benzynowy hamuje auto bardzo skutecznie - prędkość spada dość gwałtownie - szkoda,że nie ma układu odzyskiwania energii, nie marnowałaby się bez potrzeby - za to bardzo długo toczy się na luzie. Czasem, jeśli zależy mi na długim dojeździe z łagodnym spadkiem prędkości, stosuję właśnie to drugie rozwiązanie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-05-03, 12:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-03, 12:52   

Dar1962 napisał/a:
coś tam dostawać jednak musi, inaczej każde zdjęcie nogi z pedału przyspieszenia skutkowałoby jego gaszeniem a nic takiego się nie dzieje (...)


Nie gasnie bo sie kreci napedzany przez kola. Spalanie mieszanki nie jest tu konieczne do obracania walu napedowego. Nawet na luzie jak dasz gazu i obroty ci skocza wysoko a potem puscisz gaz to zanim spadna silnik przez chwile nie bedzie dostawal paliwa w ogole. Dopiero jak obroty spadaja ponizej pewnego poziomu a moze to byc w zaleznosci od silnika 1200, 1500 lub inna wartosc, komputer zaczyna podawac paliwo i silnik zaczyna sie sam napedzac dzieki czemu nie gasnie na wolnych obrotach.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-03, 14:22   

Dar1962 napisał/a:
szkoda,że nie ma układu odzyskiwania energii

a znasz jakiś samochód wyposażony w taki układ (z wyłączeniem samochodów z napędem elektrycznym)?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-03, 14:30   

BMW stosuje takie układy od paru lat :-P
 
Osfald 



Marka: VW
Model: ARTEON
Silnik: 2.0 TSI
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 46
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-05-03, 19:24   

Układy rekuperacji, szczególnie w silnikach cieplnych, są znane od lat. Generatory osiągają obecnie moce rzędu 700W co pozwala wyizolować układy elektryczne, które mogą być zasilane tylko z takich generatorów.

Powszechnie stosowane układy odzyskiwania energii to obecnie KERS czyli znane od dziesięcioleci magazynowanie energii (także z odzysku przy hamowaniu) w kołach zamachowych (vide zderzak Łągiewki).

W pewnym sensie każdy samochód ma taki system.... choć nie służy akurat do tego celu. Stosowane koła zamachowe to z reguły elementy inercyjne poprawiające parametry silnika wynikające z cyklów jego pracy. Oczywiście zasada magazynowania i oddawana energii kinetycznej pozostaje ta sama.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Osfald 2012-05-03, 19:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-03, 19:31   

brzmi to bardzo naukowo (mądrze) ale czy to dotyczy samochodów z silnikami zasilanymi wyłącznie paliwami płynnymi?
 
Osfald 



Marka: VW
Model: ARTEON
Silnik: 2.0 TSI
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 46
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-05-03, 19:38   

TD Pedro napisał/a:
brzmi to bardzo naukowo (mądrze) ale czy to dotyczy samochodów z silnikami zasilanymi wyłącznie paliwami płynnymi?


Układy rekuperacji energii cieplnej stosowane są wszędzie gdzie masz różnicę temperatur - potencjał wymuszający przepływ ciepła.

KERSopodobne rozwiązania stosowane mogą być wszędzie gdzie jest ruch (w tym obrotowy) i możliwość odzysku energii tego ruchu (np faza hamowania).

O elektrycznych nie piszę bo odzysk energii (praca genratorowa silnika elektrycznego) jest tam najbardziej oczywisty.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Osfald 2012-05-03, 19:40, w całości zmieniany 3 razy  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-05-03, 20:40   

Co do hamowania silnikiem, to właśnie wróciłem z wesołych wycieczek po górskich serpentynach i potwierdziłem po raz kolejny (na trzecim z kolei samochodzie), że przy hamowaniu silnikiem na długich zjazdach - przynajmniej według wskazań zużycia średniego - udaje mi się zaliczyć identyczne lub nawet niższe spalanie, niż normalnie w trasie...

Nie mam na myśli oczywiście średniej z samych zjazdów, kiedy silnik nie zużywa żadnego paliwa, ale z tras pod górę i z powrotem.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2012-05-03, 20:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-03, 22:25   

Osfald napisał/a:
Układy rekuperacji energii cieplnej

możesz wskazać jakieś źródło gdzie znajdę coś więcej na ten temat?... wrzuciłem hasło na google i znalazłem info odnośnie do zastosowania układów rekuperacji w chłodnictwie i ogrzewnictwie... a temat zastosowania w motoryzacji (w zakresie jaki wskazałem w poprzednich postach) mnie zainteresował... :-)
 
Osfald 



Marka: VW
Model: ARTEON
Silnik: 2.0 TSI
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 46
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-05-06, 09:57   

Słabiutko szukasz ;) Pierwsze co wyskoczyło mi na googlach (dotyczy akurat BMW):

http://www.youtube.com/watch?v=yY0SAzs1LJw
http://www.youtube.com/watch?v=bkP7v8yYivQ

wpisz sobie np. thermoelectric generator

Generalnie system taki to odpowiednio ukształtowana bateria ogniw peltiera, z odpowiednim izolatorem pasywnym pomiędzy ukł. wydechowym i ogniwami oraz odpowiednią chłodnicą wodną (na stronie "zimnej" ogniw) włączoną w obieg chłodzenia silnika... To magiczne słowo: "odpowiednią" oznacza tyle, że jest to clou całego zagadnienia. Od odpowiedniości zależy sprawność rekuperacji (z reguły 5-10%), wydajność i dodatkowe korzyści w postaci szybcie nagrzewającego się silnika :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez Osfald 2012-05-06, 10:04, w całości zmieniany 3 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-06, 11:57   

Osfald napisał/a:
Słabiutko szukasz

chyba jednak nie do końca ja, bo jak napisałem
TD Pedro napisał/a:
wrzuciłem hasło na google

i "wujek gugla" wyświetlił :-P

http://www.google.pl/#hl=...iw=1024&bih=548

- treść materiałów zawartych pod wskazanymi przez Ciebie linkami dotyczy skomplikowanych układów (mam obiekcje czy koszty tych urządzeń oraz odzyskiwania tą drogą energii nie są wyższe niż sama odzyskana energia) ...
- zainteresowanie się przeze mnie tym tematem wynikło z chęci zdobycia informacji o możliwościach odzyskiwania energii (i ponownego jej wykorzystywania) w samochodach wyposażonych wyłącznie w "prosty" silnik spalinowy (jak w Dacii) bez dodatkowych układów elektronicznych, ogniw do akumulowania odzyskanej energii elektrycznej czy "akumulatorów" energii cieplnej...
- natomiast Twój "mini wykład" akurat tego (sposobu odzyskiwania energii w samochodach typu np. Dacia) nie zawiera... przy czym nie jestem w stanie ocenić tego merytorycznie - bo się na tym nie znam - ale patrząc okiem laika nie widzę możliwości wykorzystania ogniw peltiera czy układów rekuperacji energii cieplnej w takich "prostych" rozwiązaniach...
 
Osfald 



Marka: VW
Model: ARTEON
Silnik: 2.0 TSI
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 46
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-05-06, 22:05   

Opłacalność jest niejednoznacznym pojęciem. Chodzi Ci jedynie o kasę jak sądzę? Jeśli tak to w jakiej perspektywie czasu oczekujesz zwrotu nakładów? Jakie koszty możesz ponieść? Co możesz zrobić sam?

Wdrażajac ten system myśli się raczej o skali Daci jako producenta niż pojedynczego pojazdu. W tym kontekście oszczędność 5% paliwa to wymiar co najmniej kontynentalny.

Jest to strukturalnie banalnie prosty układ. Diabeł siedzi w szczegółach projektu. Jak najbardziej może być stosowany w prostej Daci. Chodzi jedynie o odpowiednia różnice temperatur. Nie mam pojęcia o jaką skomplikowana elektronikę może Ci chodzić i o jakie akumulatory ciepła. Masz na myśli gadający komputer z filmu? To jest wodotrysk. W najprostszej wersji rekuperatora z ogniwami peltiera potrzebna jest jedna dioda prostownicza :) To co jest na filmie to zintegrowany system zarządzania energią w pojeździe, z zaimplementowanym m.in. rekuperatorem (termogeneratorem).

Poszukaj może artykułów inż Woszczyńskiego powstałych przy moim skromnym współautorstwie. Opracowujemy i wdrażamy tego typu rozwiązanie w górnictwie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Osfald 2012-05-07, 13:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-05-13, 18:25   

Kolejne tankowanie SHELL FuelSave Diesel

- weszło 43 litra (do pierwszego odbicia)
- przejechane 926 km
- średnie spalanie 4,64 - jazda 40% miasta, 60% trasy + klimatyzacja około 200 km
- według komputera zużyte paliwo 42,9 l, spalanie średnie 4,6 l/100 km

Zaoszczędziłem około 4 % co daje 1,72 l paliwa - w sumie mało ale producent podaj 2 % :-D . ( 1/5 trasy przejechałem z włączoną klimą)
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
Przemopan 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 8
Skąd: Myszkowice
Wysłany: 2012-05-15, 09:35   

Witam co to za model tego radia Sony bo mi też takie obiecali ?
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-05-15, 18:06   

Przemopan napisał/a:
Witam co to za model tego radia Sony bo mi też takie obiecali ?


Model CDX-GT450U
Fajne radio, łatwe w obsłudze, świetnie gra. MP3 / CD, przednie wejście USB i wejście AUX, Quick-BrowZer™ -poszukiwanie z 1000 piosenek tej jednej zajmuje sekundy, ZAPPIN™ - opcja "przeglądania" piosenek , dynamiczny dźwięk procesor Advanced Sound Engine, 4 x 52 W.
Doskonale odbiera fale nawet gdy jest daleko od stacji nadawczej. Wiele możliwości podbicia basu. Ciekawa funkcja wykorzystania tylnych głośników jako subwoofer. Czysty dźwięk, i nie szumiący aux.Polecam:) jest wart tej ceny. Radzę kupić mocne głośniki:) efekt jest zadawalający.
Trzeba się przyzwyczaić za to do wyboru stacji i ogólnie guzików funkcyjnych
Ale najważniejszą funkcje jaką ma spełniać to spełnia....gra :mrgreen:
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
oloj 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci (90KM) 4x2
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 76
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-15, 21:28   

Ja też takie mam :->
Fajnie gra!
Polecam jeszcze zrobić sobie dodatkowe głośniczki (wysokie tony).

Ps. Jak ustawić aby tylne głośniki działały jako subwoofer?
 
Przemopan 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 8
Skąd: Myszkowice
Wysłany: 2012-05-15, 21:40   

Spoko !. Ja mam odbiór Drakuli na 18 czerwca planowany ale dziś dzwoniłem i dopytywałem czy wszystko ok i.... podobno miesiąc opóźnienia bo nie wyrabia fabryka z produkcją :-(
 
Przemopan 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 8
Skąd: Myszkowice
Wysłany: 2012-05-15, 21:44   

Aha i jeszcze mam pytanko czy pasuje pod kolor oświetlenia ? Jak możesz to dodaj jakaś fotkę zrobioną w nocy
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-05-16, 17:18   

Kolor podświetlenia PERFECT jak na zdjęciu :-D

DSC00920a.jpg
Plik ściągnięto 418 raz(y) 250,52 KB

_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Ostatnio zmieniony przez pluto 2012-06-21, 19:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Przemopan 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 8
Skąd: Myszkowice
Wysłany: 2012-05-17, 01:15   

Czyli bardzo ładnie sie komponuje bo myślałem że bedzie zbyt czerwony :mrgreen: dzieki i pozdro
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-05-28, 19:56   

Włączenie klimatyzacji (około 40 % jazdy z jednego tankowania) podniosło średnie spalanie o 0,5 l. Jednak 90 KM to mało, autko nieznacznie traci na dynamice. Czy posiadacze Dusterów 110 KM też zaobserwowali to zjawisko ?
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-05-29, 06:48   

pluto,

W DD 110 KM włączona klimatyzacja na pierwszym biegu to spadek mocy o około 3 KM i wzrost zużycia chwilowego paliwa o 0,3 l/100 km (pomiar za pomocą aplikacji Efficient).
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-05-29, 17:17   

Czyli w normie
Dzięki ;-)
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-06-18, 19:50   

Pierwszy transport ponadnormatywny na dachu (materac 180 cm x 200 cm) - wyglądało pokracznie ale trasa 35 km pokonana bez niespodzianek :-D
Mały a moze dużo :mrgreen:

Zdjęcie0031.jpg
Plik ściągnięto 333 raz(y) 233,74 KB

Zdjęcie0030.jpg
Plik ściągnięto 420 raz(y) 173,49 KB

_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne