Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-30, 01:13
ASO na gwarancji wymienilo prawa koncowke oraz oba wahacze. Ciekawe dlaczego lewa odpuscili ? Luz jest ewidentny wiec mam nadzieje, ze bedzie to formalnosc z wymiana.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-30, 02:30
Zakładam, ze nie było luzu. Idiotyzmem bylo by i tak robiac klientowi na gwarancji komplet wahaczy celowo zapomniec o drugiej koncowce. Wymienili mi za to silentblock, coklolwiek to jest Tez jeden.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-30, 17:35
Po dzisiejszej wizycie w ASO zakwalifikowano do wymiany..... druga koncowke drazka. Nie było na stanie, stad czekam na czesc. Zaczynam juz snuc spiskowe teorie, ze jak wymieniali jedna to wymienili dlatego, ze wiecej nie mieli na stanie... moze sie czepiam ? Na pocieszenie do ASO mam 7 km a nie jak wielu z Nas 70 km, i moge tam byc srednio co 2 tyg
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-05-09, 21:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-15, 18:56
ja mam moją MCV-ke 3 lata i 2 miesiące ( przeglądu po 3 latach nie robiłem ), przebieg 59000km, prawy sworzeń ( wahacz ) do wymiany, wybiłem go uderzając w krawężnik. Wybiłem go ze 3 miesiące temu więc ciekawe czy by mi wtedy uznali na gwarancji ( nie myślałem o zglaszaniu bo sam uderzyłem w krawężnik ). Teraz już mam zglowy, musze znaleźć jakiś sensowny zamiennik wahacza, gdzie szukać? Allegro ?
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-15, 20:28
Hej. W ASO chyba oryginal ponad 200 PLN. Dodam przy okazji, ze wymieniono mi druga koncowke drazka, miesiac po pierwszej. Czyli wniosek - warto jednak parami to robic.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-05-16, 16:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-16, 16:32
Czyli cos sie ma na rzeczy, ze te wahacze padaja w praktycznie nowych samochodach. 26-36 tys km to chyba za wczesnie na awarie. Na szczescie ASO bezproblemowo je wymienia na gwarancji. Byc moze jakies tam slabsze rumunskie montuja na pierwszy montaz ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-05-16, 16:34, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-16, 16:42
Nie trzeba wymieniać całego wahacza. Spokojnie wystarczy wymiana sworznia. Są bez problemu dostępne w sklepach z częściami. Miałem wymieniany prawy sworzeń i jest ok.
PIerwsza wymiana po ok. 50 tys, a kolejna po 85 tys. km. Jak widać zamiennik działał krócej. W każdym razie wahacz wciąż oryginalny.
W kwestii trwałości zawieszenia w Loganie MCV,
- pierwszy raz wymieniałem wahacz lewy w 3 roku użytkowania przy przebiegu 59400 - naprawa w ramach gwarancji
- wczoraj druga wymiana wahacza lewego - 5 rok użytkowania - przebieg 114400 km
ja mam niecałe 50 tys. We wrześniu na przeglądzie przy 44 tys miałem sprawdzane zawieszenie i przód miałem 73% lewe i 72% prawe koło, tył 79% lewe i 78& prawe. Tył niemal nowy. Nowe auta maja po ok. 80 %. ja u siebie nie narzekam a w niejedną poważną dziurę wpadłem
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Witam odświeżę trochę temat byłem dziś w serwisie i panowie stwierdzili że rozwulkanizowały się jakieś gumy na wahaczu i teraz pytanie czy są jakieś dobrej jakości zamienniki wahacza albo samych tych gum bo ASO stwierdziło że należy wymienić cały wahacz jako część i teraz koszty 2szt - 618zł , wymiana 250zł za 2szt
z tanich i dobrych mogę polecić :
ASAM - rumuński producent. -> w temacie " instrukcje i schematy" jest link z dokumentacją części ich do DACII w tym zawieszenia.
Kupiłem sam wahacz do Dustera ( znajdując przez allegro ) w Sulejówku pod W-wą bo nie chciało mi się "bawić" w wymianę tuleji i sworznia przy okazji naprawy wahacza . W bardzo dobrej cenie są - ja zapłaciłem 140pln do Dustera, dobre twarde gumy w tulejach - nie są z ciasta jak polskich i chińskich wahaczach - to samo sworzeń jest ok póki co. Trzyma wymiary, po wymianie zrobiłem geometrię i było wszystko ok - kąty te same co po lewej stronie.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-16, 20:37
Odgrzewamy temat majową porą. W kwietniu 2015 szlag trafił lewy wahacz. ASO na gwarancji wymieniło. Dziś na Pikniku Daci poprosiłem by obejrzano pojazd pod kątem stuków zawieszeniu. Okazało się, że się rozwulkanizowały silentblocki oraz lekki luz na sworzniu. Sugestia wahacz do wymiany. Wiem, że poza ASO można wymienić sworzeń ( przegub kulisty ) oraz te elementy metalowo-gumowe. Tylko całość tych elementów plus robocizna z ich wymianą może zbliżyć się do ceny wahacza poza ASO.
Mam takie typy:
1. Niby oryginał, na pierwszy montaż z naklejką renaulta:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum