Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-22, 18:05
zasadniczym założeniem był pokonywany dziennie ŚREDNI dystans na dojazd do pracy, a to wcale nie taki rzadki przypadek, że ktoś regularnie pokonuje 5 czy 10 km, po czym odstawia auto na kilka godzin, potem pokonuje kolejne kilka km np do szkoły czy przedszkola po dzieciaki, potem pod market, gdzie auto znowu stoi godzinę itp - czyli krótkie dystanse, częste odpalanie i gaszenie zimnego motoru (zimą zjawisko potęguje się)- wyliczenie wydaje się logiczne - przy pokonywaniu wyłącznie kilkunastu km dziennie i SPORADYCZNYCH dłuższych wyjazdach montaż LPG wydaje się nieopłacalny w ogóle z uwagi na spalanie obu paliw z przewagą Pb i minimalne oszczędności na LPG. Trzeba by oddzielnie wyliczać koszty krótkich tras (tych statystycznie nieopłacalnych) potem dłuższych dystansów, które przynoszą już wymierne oszczędności i potem jakoś to bilansować - skomplikowane
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-05-22, 18:16, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-22, 18:08
Dar1962 napisał/a:
zasadniczym założeniem był pokonywany dziennie ŚREDNI dystans i wyliczenie wydaje się logiczne
Tak, ale nie należy zapominać o zużyciu benzyny na rozruch, przy jeżdzie miejskiej będzie to ok 0.8-1litra/100km. Jeśli jedziemy w trasę 300km będzieto 1 rozruch silnika i śmiesznie mała ilość paliwa zużyta w tym celu. O przebiegach po kilkanaście km dziennie w ogóle nie warto wspominać w perspektywie LPG...
zasadniczym założeniem był pokonywany dziennie ŚREDNI dystans na dojazd do pracy, a to wcale nie taki rzadki przypadek, że ktoś regularnie pokonuje 5 czy 10 km... itd
to właśnie dowodzi artykuł z Motoru i dlatego napisałem
TD Pedro napisał/a:
logiczny w określonych tym artykułem założeniach
każda zmiana parametrów/potrzeb użytkowaania zmienia intratność np. vide post kol. benny86 z godz. 16.12 dlatego powtórzę: każdy musi sobie sam skalkulować opłacalność...
Wysłany: 2012-06-01, 12:49 Pytanie o zbiornik do MCV oraz instalację Lovato Smart
Proszę o pomoc. Temat dotyczy zbiornika LPG do MCV:
1. Jaki typ zbiornika można zamontować w miejsce koła zapasowego (proszę o podanie konkretnych parametrów typ, producent, wymiary).
2. Czy po zamontowaniu zbiornika kosz do koła zostaje na miejscu?
Drugi temat to instalacja Lovato Smart.
1. Czy macie jakieś negatywne/pozytywne doświadczenia z taką instalacją (planuję montaż tej instalacji a o wskaźniku lpg w zbiorniku wiem że jest dziwny ;) )
Ostatnio zmieniony przez art30 2012-06-01, 13:15, w całości zmieniany 1 raz
Bardzo przydatną funkcją może okazać się możliwość zastąpienia części dawki paliwa gazowego benzyną (np. 1 ms z czasu wtrysku gazu jest realizowana z wykorzystaniem benzyny). Funkcję ta może być realizowana w całym zakresie pracy silnika, co według specjalistów Landi Renzo Polska jest najskuteczniejszą formą ochrony zaworów silników, które ulegają podwyższonemu zużyciu w czasie pracy na gazie. Dodanie do LPG niewielkiej ilości benzyny skutecznie obniża temperaturę w komorach spalania, silnik nie musi korzystać z dodatkowych układów lubryfikacji.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-05, 09:30
We wczorajszym Auto Swiecie zestawienie silników, które nie nadają się do LPG i informacja, że silnik K4M...nie nadaje się do LPG. Info pochodzi od firmy Prins. Nie ma za to nic o K7M, który według wcześniejszych doniesień motoryzacyjnych gadzinówek też nie nadaje się do LPG. To dość komiczne, bo w jednym w wcześniejszych numerów doradzali montaż LPG w K4M a odradzali w K7M.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
We wczorajszym Auto Swiecie zestawienie silników, które nie nadają się do LPG i informacja, że silnik K4M...nie nadaje się do LPG. Info pochodzi od firmy Prins. Nie ma za to nic o K7M, który według wcześniejszych doniesień motoryzacyjnych gadzinówek też nie nadaje się do LPG. To dość komiczne, bo w jednym w wcześniejszych numerów doradzali montaż LPG w K4M a odradzali w K7M.
Bo o K7M pisali już wcześniej , szkoda im tuszu. Widocznie przeprowadzili naukowe testy i wyszło im że K4M jednak się nie nadaje do gazu. Teraz kolej na 1.2 lub 1.6 16V.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-07, 20:49 Re: Pytanie o zbiornik do MCV oraz instalację Lovato Smart
art30 napisał/a:
Proszę o pomoc. Temat dotyczy zbiornika LPG do MCV:
1. Jaki typ zbiornika można zamontować w miejsce koła zapasowego (proszę o podanie konkretnych parametrów typ, producent, wymiary).
2. Czy po zamontowaniu zbiornika kosz do koła zostaje na miejscu?
Drugi temat to instalacja Lovato Smart.
1. Czy macie jakieś negatywne/pozytywne doświadczenia z taką instalacją (planuję montaż tej instalacji a o wskaźniku lpg w zbiorniku wiem że jest dziwny ;) )
Mam toroidalny 55 l. (47l.LPG), największy jaki wchodzi, kosz zdemontowany, średnica baku 630 mm, wysokość 225 mm, firma Bormech, typ T4B7641.
Szczerze polecam Landi Renzo Omegas. Jeżdżę od stycznia 2011 - same zalety.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-07, 21:37
P.S. do wcześniejszego doniesienia nt . tekstu o LPG w AŚ: otóż jak doczytałem, AŚ odradza montaż LPG w 1.6 16V, 1.6 8V 1 1.4 8V. No to już wiemy...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
A ja mam sprawę, gdyż wczesniej już pisałem o moich problemach z przełaczaniem się z gazu na benzynę. Gazownik na oko ( na oko to nie jeden umarł) stwierdził że do wymiany jest reduktor. Po wizycie u gazowika zmieniełm stację lpg i przejeździłem 4 zbiorniki gazu czyli ponad 1600km i nie miałem problemów, śmigało aż miło. ale dzisiaj po skończonej pracy wsiadłem do auta odpaliłem, przełączył się na gaz ekspresowo, gdyż upał na dworze i jak tylko ruszyłem znowu się przelączył na benzynkę, objawy takie jak przy pustym zbiorniku, ten sam sygnał i te same miganie kontrolki co przy pustce w zbiorniku, a mam jeszcze połowę zbiornika gazu.
Cholera i nie wiem co z tym zrobić, dobijają mnie takie diagnozy na oko, a powiedział że podłaczenie pod kompa nic nie da, bo musielibyśmy się przejechać, z podpiętym kompem i wtedy musiałoby się coś dziać żeby mozna było na 100% stwierdzić.
Moja instalka to STAG 4 i tu moje pytanie czy komputer od gazu nie rejestruje w pamięci żadnych błedów, które mozna by zczytać jak ma to miejsce przy kompie z silnika. Bo w moim przypadku objawy raz są raz ich nie ma, więc jak tu wyeliminować tą awarię, jakby nie było dość uciążliwą, bo nie mam zamiaru jeździć na benzynie, albo wymienić ten reduktor, a potem okaże się że to nie było to i znowu mi powie że trzeba coś innego wymienić i tak będzie eksperymentował na moim portfelu.
Spytaj się gościa co jeżeli po wymianie reduktora się okaże, że problem nie zniknął. Czy zwróci ci kasę? Zobaczysz co ci powie. Zawsze możesz zmienić gazownika, który nie robi na oko.
Nikt ci kasy nie zwróci, bo taki dzisiaj jest wredny świat, a prawda jest taka, że wielu mechaników, robi sobie rosyjską ruletkę z naszymi portfelami, wymieniając części, z myślą a może w końcu to będzie to, bo nie potrafią zdiagnozować przyczyny, już to przeżyłem kilka razy i musiałem potem walczyć o rekompensaty za złe diagnozy. Co do tego gazownika o którym pisałem, to nie skorzystam z jego usług, tylko jutro jadę do innego do Chrzanowa, ale sam fakt mnie zniesmacza, jak podchodzi się do klienta, bo w moim przypadku, reduktor może być dobry za jedyne 300zł jaki mi zaproponował, a może się np: okazać że walnięty może być czujnik temp reduktora który kosztuje 20zł, lub coś całkiem innego.
A widzę Marek że jesteś z olkusza, nie wiem czy się orientujesz w gazie, ale może ty znasz kogoś konkretnego od gazu, bo na ostatnim przegladzie byłem właśnie w olkuszu u takiego gościa, ale zgubiłem jego wizytówkę i nie pamiętam jak tam zajechać, bo słabo znam olkusz, a mieszkam w Psarach za trzebinią.
Ostatnio zmieniony przez waski 2012-06-18, 21:38, w całości zmieniany 1 raz
Jeden którego kolega poleca jest koło Orlenu. Skręcasz z DK94 jak na Orlen ale jedziesz prosto (nie w lewo na stację) i przed gazownią masz po prawej stronie.
Kilka aut tam serwisował i sobie chwalił.
Jest też koło hali sportowej jak komis samochodowy. Jeździ tam też dużo ludzi ale jak z jakością to nie wiem.
Po wizycie u gazowika zmieniełm stację lpg i przejeździłem 4 zbiorniki gazu czyli ponad 1600km i nie miałem problemów, śmigało aż miło. ale dzisiaj po skończonej pracy wsiadłem do auta odpaliłem, przełączył się na gaz ekspresowo, gdyż upał na dworze i jak tylko ruszyłem znowu się przelączył na benzynkę, objawy takie jak przy pustym zbiorniku, ten sam sygnał i te same miganie kontrolki co przy pustce w zbiorniku, a mam jeszcze połowę zbiornika gazu.
W poprzednim aucie miałem coś podobnego, tylko że moja instalacja nie przełączała się na benzynę przy braku LPG (brak takiej funkcji). Jak się przełączył na gaz to raz szedł na gazie, a innym razem zdychał jakby zbiornik był pusty. Okazało się, że jeden z elektrozaworów się rozleciał i raz przełączał, a raz się klinował. Wymiana kosztowała mnie 100zł.
waski napisał/a:
A widzę Marek że jesteś z olkusza, nie wiem czy się orientujesz w gazie, ale może ty znasz kogoś konkretnego od gazu, bo na ostatnim przegladzie byłem właśnie w olkuszu u takiego gościa, ale zgubiłem jego wizytówkę i nie pamiętam jak tam zajechać, bo słabo znam olkusz, a mieszkam w Psarach za trzebinią.
Ten tekst nie był co prawda do mnie, ale jak bywasz w Krakowie to polecam Fugazi na Lindego. Bliższe namiary znajdziesz na ich stronie.
Bo ja się rejestrowałem na forum, to mieszkałem w Mysłowicach, teraz mieszkam z żoną w Psarach, jakoś nie było czasu zmienić tego
Ten gaz mnie normalnie w jajo robi. Rano wstałem i pojechałem do gazownika żeby sie podpiąć i co i nie dojechałem bo żadnych kompletnie objawów, wróciłem się i pojechałem na popołudniu normalnie do pracy, wróciłem o 20:00 odpaliłem auto po dziewięciu godzinach stania na firmie i co i za nim dojechałem do domu przełączył się na benzynę cztery razy.
Jutro już jadę, bez dwóch zdań, stracę te 35zł najwyżej nic nie wykryje i zacznie się kombinowanie co się tak naprawdę dzieje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum