Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-22, 18:05   

zasadniczym założeniem był pokonywany dziennie ŚREDNI dystans na dojazd do pracy, a to wcale nie taki rzadki przypadek, że ktoś regularnie pokonuje 5 czy 10 km, po czym odstawia auto na kilka godzin, potem pokonuje kolejne kilka km np do szkoły czy przedszkola po dzieciaki, potem pod market, gdzie auto znowu stoi godzinę itp - czyli krótkie dystanse, częste odpalanie i gaszenie zimnego motoru (zimą zjawisko potęguje się)- wyliczenie wydaje się logiczne - przy pokonywaniu wyłącznie kilkunastu km dziennie i SPORADYCZNYCH dłuższych wyjazdach montaż LPG wydaje się nieopłacalny w ogóle z uwagi na spalanie obu paliw z przewagą Pb i minimalne oszczędności na LPG. Trzeba by oddzielnie wyliczać koszty krótkich tras (tych statystycznie nieopłacalnych) potem dłuższych dystansów, które przynoszą już wymierne oszczędności i potem jakoś to bilansować - skomplikowane :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-05-22, 18:16, w całości zmieniany 4 razy  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-22, 18:08   

Dar1962 napisał/a:
zasadniczym założeniem był pokonywany dziennie ŚREDNI dystans i wyliczenie wydaje się logiczne

Tak, ale nie należy zapominać o zużyciu benzyny na rozruch, przy jeżdzie miejskiej będzie to ok 0.8-1litra/100km. Jeśli jedziemy w trasę 300km będzieto 1 rozruch silnika i śmiesznie mała ilość paliwa zużyta w tym celu. O przebiegach po kilkanaście km dziennie w ogóle nie warto wspominać w perspektywie LPG...
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-22, 19:44   

Dar1962 napisał/a:
zasadniczym założeniem był pokonywany dziennie ŚREDNI dystans na dojazd do pracy, a to wcale nie taki rzadki przypadek, że ktoś regularnie pokonuje 5 czy 10 km... itd

to właśnie dowodzi artykuł z Motoru i dlatego napisałem
TD Pedro napisał/a:
logiczny w określonych tym artykułem założeniach

każda zmiana parametrów/potrzeb użytkowaania zmienia intratność np. vide post kol. benny86 z godz. 16.12 dlatego powtórzę: każdy musi sobie sam skalkulować opłacalność...
 
PiotrSC 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: śląskie
Wysłany: 2012-05-23, 06:41   

U mnie koszt instalacji (serwis) - 3600 brutto.

Po roku jeżdżenia i 27 tys. km na desce - zwrot instalacji po ok 7 miesiącach.

Ewidentnie już od dłuższego czasu pojawiły się oszczędności.

Poza tym jestem zdrowszy psychicznie, gdy tankuję do pełna i płacę 120 zł :-)
 
jurasek15 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16v + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 45
Skąd: Zieleniec
Wysłany: 2012-05-24, 18:50   

Mój Duster-ek dzisiaj wyposażony w LPG. A jak miło się tankuje. :-D
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-24, 20:30   

co zamontowałeś?
 
art30 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 14
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2012-06-01, 12:49   Pytanie o zbiornik do MCV oraz instalację Lovato Smart

Proszę o pomoc. Temat dotyczy zbiornika LPG do MCV:
1. Jaki typ zbiornika można zamontować w miejsce koła zapasowego (proszę o podanie konkretnych parametrów typ, producent, wymiary).
2. Czy po zamontowaniu zbiornika kosz do koła zostaje na miejscu?

Drugi temat to instalacja Lovato Smart.
1. Czy macie jakieś negatywne/pozytywne doświadczenia z taką instalacją (planuję montaż tej instalacji a o wskaźniku lpg w zbiorniku wiem że jest dziwny ;) )
Ostatnio zmieniony przez art30 2012-06-01, 13:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-01, 14:19   

art30 napisał/a:
Czy po zamontowaniu zbiornika kosz do koła zostaje na miejscu?

Oczywiście nie. (Aż taka duża MCV-ka jednak nie jest...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-06-01, 14:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurasek15 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16v + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 45
Skąd: Zieleniec
Wysłany: 2012-06-01, 18:09   

TD Pedro napisał/a:
co zamontowałeś?


BRC Sequent 24 + lubryfikator + zbiornik 73 litry w kole :-) Na razie 11 l. LPG na 100 km. Jazda leśno - szosowa.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-06-01, 18:29   

jurasek15 napisał/a:
Na razie 11 l. LPG na 100 km. Jazda leśno - szosowa

i chyba za wiele się nie zmieni...
 
jurasek15 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16v + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 45
Skąd: Zieleniec
Wysłany: 2012-06-01, 18:39   

TD Pedro napisał/a:

i chyba za wiele się nie zmieni...


Ale i tak milej przy dystrybutorze gdy robi się 60 - 100 km dziennie. :-D
 
art30 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 14
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2012-06-05, 09:18   Lubryfikacja inaczej

Coś takiego znalazłem (dotyczy Lovato) :

Lubryfikacja inaczej

Bardzo przydatną funkcją może okazać się możliwość zastąpienia części dawki paliwa gazowego benzyną (np. 1 ms z czasu wtrysku gazu jest realizowana z wykorzystaniem benzyny). Funkcję ta może być realizowana w całym zakresie pracy silnika, co według specjalistów Landi Renzo Polska jest najskuteczniejszą formą ochrony zaworów silników, które ulegają podwyższonemu zużyciu w czasie pracy na gazie. Dodanie do LPG niewielkiej ilości benzyny skutecznie obniża temperaturę w komorach spalania, silnik nie musi korzystać z dodatkowych układów lubryfikacji.


Warto się w to bawić przy 1.6 8V?
Link
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-05, 09:30   

We wczorajszym Auto Swiecie zestawienie silników, które nie nadają się do LPG i informacja, że silnik K4M...nie nadaje się do LPG. Info pochodzi od firmy Prins. Nie ma za to nic o K7M, który według wcześniejszych doniesień motoryzacyjnych gadzinówek też nie nadaje się do LPG. To dość komiczne, bo w jednym w wcześniejszych numerów doradzali montaż LPG w K4M a odradzali w K7M.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
art30 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 14
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2012-06-05, 09:57   

jan ostrzyca napisał/a:
We wczorajszym Auto Swiecie zestawienie silników, które nie nadają się do LPG i informacja, że silnik K4M...nie nadaje się do LPG. Info pochodzi od firmy Prins. Nie ma za to nic o K7M, który według wcześniejszych doniesień motoryzacyjnych gadzinówek też nie nadaje się do LPG. To dość komiczne, bo w jednym w wcześniejszych numerów doradzali montaż LPG w K4M a odradzali w K7M.


Bo o K7M pisali już wcześniej :-P , szkoda im tuszu. Widocznie przeprowadzili naukowe testy :lol: i wyszło im że K4M jednak się nie nadaje do gazu. Teraz kolej na 1.2 lub 1.6 16V.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-07, 20:49   Re: Pytanie o zbiornik do MCV oraz instalację Lovato Smart

art30 napisał/a:
Proszę o pomoc. Temat dotyczy zbiornika LPG do MCV:
1. Jaki typ zbiornika można zamontować w miejsce koła zapasowego (proszę o podanie konkretnych parametrów typ, producent, wymiary).
2. Czy po zamontowaniu zbiornika kosz do koła zostaje na miejscu?

Drugi temat to instalacja Lovato Smart.
1. Czy macie jakieś negatywne/pozytywne doświadczenia z taką instalacją (planuję montaż tej instalacji a o wskaźniku lpg w zbiorniku wiem że jest dziwny ;) )


Mam toroidalny 55 l. (47l.LPG), największy jaki wchodzi, kosz zdemontowany, średnica baku 630 mm, wysokość 225 mm, firma Bormech, typ T4B7641.

Szczerze polecam Landi Renzo Omegas. Jeżdżę od stycznia 2011 - same zalety.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-07, 21:37   

P.S. do wcześniejszego doniesienia nt . tekstu o LPG w AŚ: otóż jak doczytałem, AŚ odradza montaż LPG w 1.6 16V, 1.6 8V 1 1.4 8V. No to już wiemy...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-07, 21:46   

jan ostrzyca napisał/a:
P.S. do wcześniejszego doniesienia nt . tekstu o LPG w AŚ: otóż jak doczytałem, AŚ odradza montaż LPG w 1.6 16V, 1.6 8V 1 1.4 8V. No to już wiemy...


radze nie czytać AŚ a jak już to lepiej wybrać Auto Bilda, przynajmniej sobie człowiek niemieckiego się nauczy ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2012-06-18, 20:31   

A ja mam sprawę, gdyż wczesniej już pisałem o moich problemach z przełaczaniem się z gazu na benzynę. Gazownik na oko ( na oko to nie jeden umarł) stwierdził że do wymiany jest reduktor. Po wizycie u gazowika zmieniełm stację lpg i przejeździłem 4 zbiorniki gazu czyli ponad 1600km i nie miałem problemów, śmigało aż miło. ale dzisiaj po skończonej pracy wsiadłem do auta odpaliłem, przełączył się na gaz ekspresowo, gdyż upał na dworze i jak tylko ruszyłem znowu się przelączył na benzynkę, objawy takie jak przy pustym zbiorniku, ten sam sygnał i te same miganie kontrolki co przy pustce w zbiorniku, a mam jeszcze połowę zbiornika gazu.
Cholera i nie wiem co z tym zrobić, dobijają mnie takie diagnozy na oko, a powiedział że podłaczenie pod kompa nic nie da, bo musielibyśmy się przejechać, z podpiętym kompem i wtedy musiałoby się coś dziać żeby mozna było na 100% stwierdzić.

Moja instalka to STAG 4 i tu moje pytanie czy komputer od gazu nie rejestruje w pamięci żadnych błedów, które mozna by zczytać jak ma to miejsce przy kompie z silnika. Bo w moim przypadku objawy raz są raz ich nie ma, więc jak tu wyeliminować tą awarię, jakby nie było dość uciążliwą, bo nie mam zamiaru jeździć na benzynie, albo wymienić ten reduktor, a potem okaże się że to nie było to i znowu mi powie że trzeba coś innego wymienić i tak będzie eksperymentował na moim portfelu. :evil:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-06-18, 21:08   

Spytaj się gościa co jeżeli po wymianie reduktora się okaże, że problem nie zniknął. Czy zwróci ci kasę? Zobaczysz co ci powie. Zawsze możesz zmienić gazownika, który nie robi na oko.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2012-06-18, 21:32   

Nikt ci kasy nie zwróci, bo taki dzisiaj jest wredny świat, a prawda jest taka, że wielu mechaników, robi sobie rosyjską ruletkę z naszymi portfelami, wymieniając części, z myślą a może w końcu to będzie to, bo nie potrafią zdiagnozować przyczyny, już to przeżyłem kilka razy i musiałem potem walczyć o rekompensaty za złe diagnozy. Co do tego gazownika o którym pisałem, to nie skorzystam z jego usług, tylko jutro jadę do innego do Chrzanowa, ale sam fakt mnie zniesmacza, jak podchodzi się do klienta, bo w moim przypadku, reduktor może być dobry za jedyne 300zł jaki mi zaproponował, a może się np: okazać że walnięty może być czujnik temp reduktora który kosztuje 20zł, lub coś całkiem innego.

A widzę Marek że jesteś z olkusza, nie wiem czy się orientujesz w gazie, ale może ty znasz kogoś konkretnego od gazu, bo na ostatnim przegladzie byłem właśnie w olkuszu u takiego gościa, ale zgubiłem jego wizytówkę i nie pamiętam jak tam zajechać, bo słabo znam olkusz, a mieszkam w Psarach za trzebinią.
Ostatnio zmieniony przez waski 2012-06-18, 21:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-06-19, 08:24   

waski napisał/a:
ale może ty znasz kogoś konkretnego od gazu

Można by założyć wątek" Polecany instalator LPG"?
:roll:
_________________
48piotr
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-06-19, 08:34   

waski napisał/a:
, a mieszkam w Psarach za trzebinią.


To dlaczego masz napisane Mysłowice.

Jeden którego kolega poleca jest koło Orlenu. Skręcasz z DK94 jak na Orlen ale jedziesz prosto (nie w lewo na stację) i przed gazownią masz po prawej stronie.
Kilka aut tam serwisował i sobie chwalił.
Jest też koło hali sportowej jak komis samochodowy. Jeździ tam też dużo ludzi ale jak z jakością to nie wiem.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-19, 08:48   

waski napisał/a:
Po wizycie u gazowika zmieniełm stację lpg i przejeździłem 4 zbiorniki gazu czyli ponad 1600km i nie miałem problemów, śmigało aż miło. ale dzisiaj po skończonej pracy wsiadłem do auta odpaliłem, przełączył się na gaz ekspresowo, gdyż upał na dworze i jak tylko ruszyłem znowu się przelączył na benzynkę, objawy takie jak przy pustym zbiorniku, ten sam sygnał i te same miganie kontrolki co przy pustce w zbiorniku, a mam jeszcze połowę zbiornika gazu.

W poprzednim aucie miałem coś podobnego, tylko że moja instalacja nie przełączała się na benzynę przy braku LPG (brak takiej funkcji). Jak się przełączył na gaz to raz szedł na gazie, a innym razem zdychał jakby zbiornik był pusty. Okazało się, że jeden z elektrozaworów się rozleciał i raz przełączał, a raz się klinował. Wymiana kosztowała mnie 100zł.

waski napisał/a:
A widzę Marek że jesteś z olkusza, nie wiem czy się orientujesz w gazie, ale może ty znasz kogoś konkretnego od gazu, bo na ostatnim przegladzie byłem właśnie w olkuszu u takiego gościa, ale zgubiłem jego wizytówkę i nie pamiętam jak tam zajechać, bo słabo znam olkusz, a mieszkam w Psarach za trzebinią.

Ten tekst nie był co prawda do mnie, ale jak bywasz w Krakowie to polecam Fugazi na Lindego. Bliższe namiary znajdziesz na ich stronie.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2012-06-19, 20:39   

Marek1603 napisał/a:
To dlaczego masz napisane Mysłowice..


Bo ja się rejestrowałem na forum, to mieszkałem w Mysłowicach, teraz mieszkam z żoną w Psarach, jakoś nie było czasu zmienić tego :lol:

Ten gaz mnie normalnie w jajo robi. Rano wstałem i pojechałem do gazownika żeby sie podpiąć i co i nie dojechałem bo żadnych kompletnie objawów, wróciłem się i pojechałem na popołudniu normalnie do pracy, wróciłem o 20:00 odpaliłem auto po dziewięciu godzinach stania na firmie i co i za nim dojechałem do domu przełączył się na benzynę cztery razy.
Jutro już jadę, bez dwóch zdań, stracę te 35zł najwyżej nic nie wykryje i zacznie się kombinowanie co się tak naprawdę dzieje. :-(
 
SAJSEN 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 142
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-22, 20:03   

Dzis byłem u znajomego gazownika.
zapytałem o gaz do mojego auta, i koszt w wa-wie u niego 2500.
Allllee jak mam kompiutera:)


to trzeba doliczyc takie cos --- zeby oszukac kompa .



AAAAllle mam dojscie i juz z tym wynalazkim bedzie koszt 2500 lub 2450 wtryski moga byc lepsze lub niby gorsze:)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne