Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4264 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-24, 23:23
Ładnie prawie jak oryginal, JTN jak zwykle perfekcyjnie Ja bym jeszcze cos wykombinowal, jakas koszulkę czarna czy cos by ukryc przestrzen miedzy dziura a obudowa pilota. Jest to reczna robota i troszke to widac, mimo najwyzszej starannosci. Jaka moc ma radio ktore zamontowales ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-01-24, 23:32, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-25, 06:30
Fabrycznie zamontowany pilot też ma takie dziury, tylko że są równiej wycięte - poza tym ich nie widać, bo pilota zasłania ramię kierownicy. Koszulka termo to raczej nic nie da, jak już to trzeba by było dolutowywać plastyk - ale pytanie zasadnicze po co ? Skoro tego nie widać ?
Starałem się wyciąć jak najdokładniej, ale wiadomo że bez wymiarów, tylko na podstawie przymiarki wycięcie nie będzie zbyt idealne.
Dokładnie to nie wiem jaką moc ma to radio. Wiem za to jaką końcówkę mocy ma to radio : TDA7385H o mocy 4 x 35W
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-25, 17:34, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-25, 16:55
Ok to czas na wymiary. Ponadto aby mieć do czego przykręcić pilot to będzie potrzebna nakrętka o numerze : 77 03 046 140 - koszt jakieś 5 zł
Śruba to zwykła śruba imbusowa lub torxowa M5x30 - można ją nabyć w Castoramie lub będzie już wraz z pilotem lub można ją też kupić w ASO : 77 03 016 404 - koszt jakieś 5.5 zł
Ja musiałem tylko kupić w ASO nakrętkę.
Zdjęcia nakrętki i wymiarów w załączniku (klikamy na zdjęcie)
wymiary.jpg
Plik ściągnięto 437 raz(y) 36,73 KB
nakrętka.jpg
Plik ściągnięto 396 raz(y) 30,66 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-26, 08:59, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-19, 22:17
Yaaay! :D W końcu przysiadłem i w dwa wieczory zmęczyłem obsługę pilota na Arduino. :] Z rzeczy istotnych - bibliotekę Keypad można sobie wsadzić w buty, niestety z uwagi na kijowe rozwiązanie pilota Renault (jedna para z rolki stale zwarta) się nie nada. Miałem straszne problemy z obsługą owej rolki, więc żeby szybciej wyizolować problem, napisałem sobie wszystko od początku na piechotę. Stąd kod wygląda, jakby go pisał czterolatek. :) Nie chce mi się już tego poprawiać, poza tym nie jestem programistą. :P
Sam kod to żadna nowość - wiersze (wyjścia) omiatane zerem, sprawdzanie zmiany stanu na każdej z kolumn (wejścia). Problem z rolką z grubsza polegał na tym, że zwarta para stale blokowała jedną z kolumn - doczytałem, dołożyłem diody przed wejściami i działa ślicznie. :) Każda z par ma zrobiony debouncing na osobnych zmiennych - w sumie strzelanie z armaty do wróbla, ale w momencie pisania czemuś wydawało się to dobrym pomysłem. :] Próbowałem pisać komentarze, ale całe życie nie pisałem ("jak trudno było napisać, to powinno być trudno zrozumieć!" ;) i zwyczajnie nie mam wprawy. W razie wątpliwości służę wyjaśnieniami.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-24, 23:46
jackthenight napisał/a:
Zresztą, nawet jak już będzie otwór odpowiedni na to aby mocowanie pilota weszło w gniazdo to i tak trzeba kilka milimetrów (około 4mm) skrócić mocowanie pilota, aby pilot był około właśnie 4 mm poniżej kierownicy, bo tak kierownica tarłaby o pilota.
Dzisiaj robiłem kolejną przymiarkę i o ile na głębokość gniazda nie zwróciłem uwagi, o tyle jeszcze jedna rzecz mi wyszła - czy przycinałeś jakoś mocowanie po bokach, czy pilot od razu pasował w gniazdo na kolumnie kierownicy?
Bo u mnie mocowanie pilota i gniazdo to dwie różne bajki, z daleka podobne, ale gdy próbowałem wetknąć jedno w drugie, to nie ma mowy. Z mocowania pilota wystają takie maleńkie prowadniczki, a poza tym kształt tego mocowania jest nieregularny i różni się trochę od gniazda.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-28, 15:19
Dziura wychechłana, pilot przykręcony. :) Zdjęć nie ma, bo kończyłem po ciemku, poza tym zostało jeszcze oszlifowanie krawędzi po przejściu szczyzoryka. ;)
Uwaga! Pilot od Laguny, Megane, Clio (z płaską czerwoną wtyczką) nie pasuje do Dacii, a przynajmniej nie od razu. :) Mocowanie ma inny kształt, ale łatwo jest przyciąć je żeby pasowało. Na pewno lepszym wyborem będzie pilot od Kangoo z żółtą kwadratową wtyczką, chociaż tam też trzeba przyciąć mocowanie na wysokość.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-06-27, 13:20
Dominus potrzebujesz adapter do tego radia, aby podłączyć pilot.
Adapter zamówisz na tej stronie : http://www.piloty.pl/UNI20.html
Piszesz jakie masz radio, jaki pilot i że chcesz adapter aby to połączyć.
Bez adaptera nie będzie ci działał ten pilot z radiem Pionner.
A konkretnie to UNI23SON, bo UNI20 nie obsługuje klawiatury matrycowej (a do tego sprowadza się pilot Renault). Parę dni temu pytałem (bezpośrednio w Izotechu - biuro@izotech.com.pl ) o tego pilota - kosztuje 129 zeta + 10,50 wysyłka, wykonanie do 7 dni roboczych.
A pytałem, bo próbowałem wyśledzić, czy komukolwiek udało się dojść, czy przez złącze W/R w Pioneerach da się obsługiwać telefon i gałkę MultiControl. :) Póki co w Izotechu "prace trwają" ;) , a dział relacji z klientami Pioneera spuścił mnie na drzewo. :>
Właśnie się pomyliłem i kupiłem zamiast do ESP ten do wersji bez. pilot jest sprawny bo dorobiłem na pająka układ do sterowania Pioneerem DEH-3400UB ale dopiero jak odebrałem autko to wyszło że potrzebuje ten prostokątny. Tak więc jeśli ktoś pomylił się w druga stronę to mogę się zamienić a jak nie to szukam kwadraciaka. Jeszcze pytanko ten obły jest mocowany śruba z nakrętka a ten kwadraciak?
Jacas77 stronę wcześniej jest to napisane, a ty się jeszcze o to pytasz ? Wstyd.
Tak to jest jak się niedokładnie czyta tylko przegląda po łepkach. Na testach miałem 4x4 i zakodowało mi się ze jest ten obły pilot. Zamiast poczekać za odbiorem furki to kupowałem wszystko wcześniej. Mocowanie tez już wypatrzyłem na aukcji. Ten kwadratowy jest mocowany wkrętem, chyba ze się mylę. Teraz czekam za separatorem i przejściówką do radia i będę składał wszystko razem, pilota też już wypatrzyłem. Tylko coś mi jeszcze spać nie daje - przewód sterujący do pilota. W tym obłym jest na stałe a w tym jest na wtyk. Wczoraj rozebrałem osłonę kolumny kierownicy i nic wolnego nie zauważyłem. Czy przewód sterowania z pilota jest tez montowany tak jak pozostała instalacja audio? A swoją drogą te nowe wtyki strasznie komplikują montaż radyjka.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-02, 15:57
Dziś przeprowadziłem rozpoznanie bojem przy pomocy potencjometru i radia DEH-6400BT. :) Sprawdzałem, czy przy pomocy pilota wpiętego w gniazdo W/R da się obsługiwać cokolwiek więcej niż to, co już wiadomo. Miałem nadzieję, że po zwarciu sleeve/ring i włączeniu rezystancji z górnej tabelki pojawią się nowe funkcjonalności. Niestety, jest dokładnie tyle, co w tabelce - po zwarciu sleeve/ring jest tylko folder+/folder-. Co ciekawe, w przypadku DEH-6400BT wartości są inne - o jedno oczko niższe (odpowiednio, average: 5,75 i 8). Przy pomocy gniazda W/R da się obsłużyć funkcje zestawu głośnomówiącego, z wyjątkiem samego wejścia do menu telefonu (przycisk Phone). I tak:
vol +/- - regulacja głośności
next track - potwierdzenie, odbierz
prev track - cofnij (w menu), odrzuć połączenie
folder +/- - góra/dół w menu telefonu i książce adresowej
Trochę mi to komplikuje życie, bo liczyłem na przemieszczanie się po menu telefonu przy pomocy vol+/- i teraz nie wiem, czy przeprojektowywać całe swoje rozwiązanie, żeby dodać jakąś koślawą obsługę folder+/- tylko na użytek telefonu, czy udać, że się tego wszystkiego nie dowiedziałem i robić tak, jak jest. :/
Jeśli ktoś szukałby tak jak ja wiązki kablowej do pilota to jest ona zabudowana w aucie i wtyczka do pilota w obudowie kierownicy jest "zakotwiczona" w obudowie kolumny tak jak na zdjęciu.
20120709_095801.jpg
Plik ściągnięto 492 raz(y) 50,06 KB
20120709_100131.jpg
Plik ściągnięto 422 raz(y) 59,58 KB
_________________ Były: VW PASAT 1.9TDI, VW BORA 1.9TDI
Jest DUSTER Delsey 1.5dci, Renault Laguna LIPhI F3P 670, Interfejs diagnostyczny plus program MAXIECU 2.0 marki OPEL, RENAULT, DACIA, Grupa VAG
Mam pytanie, czy ktoś kto kupował adapter UNI23SON
http://www.piloty.pl/UNI23SON.html
mógłby udostępnić instrukcję montażu tego adaptera w aucie
Konkretnie chodzi mi o te 5kabelków które są "luzem" jak to sie i w czym wpina
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2012-12-30, 21:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-12-30, 22:48
Żadnych luzem kabelków nie ma.
Adapter ma przejściówkę z dwoma wtyczki ISO , jedną wtyczkę np. jack którą wpina się do radia, oraz wtyczkę do pilota.
Jedną wtyczkę ISO zapinasz do ISO które masz w aucie, a drugą ISO wpinasz do radia.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-12-31, 15:39, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-12-31, 15:39
Ale to zdjęcie adaptera jakiegoś uniwersalnego, bo te luźne kable powinny być zakończone wtyczką dla pilota pod kierownicą.
Normalnie żadnych luźnych kabli nie ma.
Jeśli wygoglowałeś takie zdjęcie to nie zwracaj na to uwagi. Jak będziesz składał zamówienie to piszesz pod jakie radio chcesz adapter, pod jaki pilot i wszystko - żadnych wtedy luźnych kabli nie ma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum