No a Lodzia ma trochę więcej cm niż Logan i jeszcze 3 x ISOFIX na tylnej kanapie! Szkoda tylko tego żałosnego braku kurtyn nawet za dopłatą.
Szkoda podwójnie, bo wymiary wewnętrzne Dacii to w dużej mierze efekt progów cieńszych prawie o połowę od Opla czy Skody. Ja bym chętnie dopłacił nawet teraz do bocznych poduszek, których nie mam.
No właśnie, to jest bardzo ciekawe - skąd się bierze ta przestronność Dacii? Bo przecież nie z wymiarów zewnętrznych (np. Logan jest 10 cm węższy od Octavii). Częściowo to na pewno zasługa prostej kanapy, a nie profilowanych siedzeń, ale pewnie w dużej mierze jest tak jak piszesz i to bardzo wyraźnie widać potem w testach zderzeniowych...
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Ciekawe ile będzie palił TCe i czy wraz z brakiem FAPu przełoży się to na opłacalność wobec dCi (różnica w cenie jest nieduża). Z drugiej strony, benzyna turbo będzie pewnie miała nieporównywalnie lepsze osiągi wobec słabszego diesla.
Rozumiem, że silnik TCe z powodu posiadania turbiny i wtryskiwaczy również (tak jak dCi) będzie bardziej podatny na kiepską jakość paliwa niż zwykłe benzyniaki?
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
1740 vs 1769 mm to nie jest 10 cm tylko niecałe 3 - i to w najszerszym miejscu, czyli na błotnikach. Przekrój np w miejscu drzwi tylnych może być inny.
psur napisał/a:
skąd się bierze ta przestronność Dacii?
Z kształtu - ściany boczne octavii są sporo bardziej skośne niż w loganie, podłokietnik na boczku drzwi skody jest szerszy niż ten w dacii, a do tego w oparcie kanapy Czeszki wnikają tylne nadkola...
1740 vs 1769 mm to nie jest 10 cm tylko niecałe 3 - i to w najszerszym miejscu, czyli na błotnikach. Przekrój np w miejscu drzwi tylnych może być inny.
A swoją drogą różnica w tej grubości drzwi/boków/progów jest dobrze widoczna jak się porówna na EuroNCAP zderzenie z tym słupem np. Roomstera i Dustera.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-24, 22:49
Czuję się wywołany do odpowiedzi. ;)
Tempomat zakłada się banalnie prosto, i - przede wszystkim - nie trzeba robić tego samemu. :] Szuka się zdolnego mechanika, płaci mu się pieniądze et voila! tempomat. :) W przypadku nowszych konstrukcji (bez linki gazu, przepustnica/komputer wtryskowy/zderzacz hadronów sterowany elektronicznie) jest jeszcze prościej i taniej, bo odpada element mechaniczny i komputer gada z komputerem - również same tempomaty są tańsze. W przypadku archaicznej linki gazu lub komputera niekompatybilnego z niczym pozostaje barbarzyńskie rozwiązanie w postaci tempomatu z serwomechanizmem (takiego jak używany przeze mnie Waeco MS50). Nadal nie są to duże pieniądze i jeśli ktoś ma ochotę mieć tempomat, to naprawdę nic nie stoi na przeszkodzie, może poza lenistwem. :P
różnica w tej grubości drzwi/boków/progów jest dobrze widoczna jak się porówna na EuroNCAP zderzenie z tym słupem
No nie ma siły - coś za coś, każdy z zawodników ma po prostu inne priorytety...
Aczkolwiek bezpieczeństwo nie zależy proporcjonalnie od wymiarów - da się zrobić cienkie, a jednocześnie bezpieczne drzwi. Tylko trzeba do tego 3 rzeczy: pieniędzy, pieniędzy i pieniędzy. Ergo: nie w dacii.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-25, 08:48
Widzialem Lodgy na zywo. Narodzil sie zabojca miniwanow. Fantastyczny woz, ale jakosc wykonania do dupy. Krzywa deska, rozna faktura lakieru, odstajace listwy. Moze to ta sztuka jest felerna. Niestety nie moglem sie przejechac, bo byl bez tablic.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Fiat
Model: Brava
Silnik: 1.2
Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 15 Skąd: Warmia
Wysłany: 2012-07-25, 10:23
Jakie są prędkości na poszczególnych biegach przy 1000 obr/min.
Da się tym benzyniakiem 1,6 jechać na autostradzie 130km/h, czy będzie lipa czyli 4000 obr/min, hałas, spalanie i zarzynanie silnika.
Znalazłem
Lodgy 1,6 8V - przy 130km/h wyje prawie 4000 obr/min
Logam MCV 1,6 16V - przy 130km/h dużo lepiej 3600 obr/min
Lodgy 1,2 16V - przy 130km/h super 2800 obr/min - oszczędnie i cicho.
Szkoda że nie 1,6 16V, albo diesiel, a 1,2 16V tylko za granicą i trzeba sprowadzać a to jeszcze większe koszty.
Ten 1,6 8V to może być zawalidroga na autostradach na delikatnych podjazdach.
Ostatnio zmieniony przez canoe 2012-07-25, 10:41, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-25, 10:48
canoe napisał/a:
1,2 16V tylko za granicą i trzeba sprowadzać a to jeszcze większe koszty.
1.2 Tce 115KM - bo o taki ci zapewne chodzi będzie można zamawiać od ostatniego tygodnia września.
canoe napisał/a:
Ten 1,6 8V to może być zawalidroga na autostradach na delikatnych podjazdach.
Ja bym nie przesadzał - te 83 KM w stosunkowo lekkim pudle Lodgy (1100 kg) dają radę przy normalnej jeździe. Po prostu trzeba będzie zredukować bieg do czwórki i już.
@ Laisar: wot synchronizacja :)
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2012-07-25, 10:49, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-07-25, 10:58
Strasznie mnie denerwuje brak 1.6 16v. Mam wrażenie, że zrobili tak specjalnie, żeby zwiększyć sprzedaż nowego silnika. To nawet nie kwestia wymagań ekologów, bo 1.6 8v wydziela więcej CO2 niż 16v (175 vs 159).
Ciekawostka, porównując Megane Grandtour z silnikiem 1.6 110KM i 1.2 115KM wychodzi, że 1.2 ma gorsze przyspieszenie do setki (11.2s vs 10.8s), taką samą prędkość maksymalną i kosztuje dużo więcej. Ba, więcej nawet, niż TCe 130...
Jedyna przewaga, na papierze, to zużycie paliwa - cykl mieszany 5.3 vs 6.9. To, przy przebiegu 20k rocznie i cenie paliwa 5.80, daje oszczędność 1700zł w skali roku. Silnik zwróciłby się najwcześniej po jakichś pięciu latach, a to zakładając, że nie trzeba mu lać lepszej benzyny i wydawać na naprawy. Jestem przekonany, że jak się weźmie pod uwagę koszty napraw i mniejszą trwałość, to wyjdzie już zupełny absurd.
Pakowanie tego silnika do, w założeniu, prostych Dacii jest nieuzasadnione i bezsensowne.
Ciekawostka, porównując Megane Grandtour z silnikiem 1.6 110KM i 1.2 115KM wychodzi, że 1.2 ma gorsze przyspieszenie do setki (11.2s vs 10.8s), taką samą prędkość maksymalną i kosztuje dużo więcej. Ba, więcej nawet, niż TCe 130...
zmień skrzynie inną skrzynie biegów i przyśpieszenie będziesz miał inne.
By ocenić silnik TCE zachęcam cie do wzięcia jazdy próbnej
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-07-25, 12:35
Na pewno jazda próbna pokaże świetną kulturę pracy i fajny moment w szerokim zakresie. Ale nie pokaże jak się będzie jednostka sprawować po 6-7 latach, a przynajmniej na tyle bym kupował nowe auto.
O ile wiem, ostatni silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem Renault to nieszczęsny 2.0 IDE F5R. Także tekst "nasz pierwszy doładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem" mnie raczej przeraża niż nakręca ;) Gdybym kupował Meganę, z pewnością wybrałbym stary 1.6 110KM. W Dacii nie mam takiego wyboru.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-25, 16:58
1,6 16v to dość leciwa i niezbyt oszczędna (za to sprawdzona latami, prosta konstrukcyjnie, niezawodna i tania w naprawach) jednostka. Moda na downsizing zrobiła niestety swoje, należy mieć tylko naiwną nadzieję, że silniki Renaulta TCE nie będą cierpieć na takie same choroby wieku dziecięcego, co szwabskie TSI
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-07-25, 16:59, w całości zmieniany 1 raz
co do awaryjnosci dotychczasowe tce 1.2 i 1.4 produkowane od 2007 byly na tle konkurencji (szrtoenvagen grup) wzorem bezawaryjnoisci , choc mialy wtrysk posredni
Ale z tego co pamiętam, nie były też specjalnie oszczędne, w porównaniu do TSI ?
Dar1962 napisał/a:
1,6 16v to dość leciwa i niezbyt oszczędna (za to sprawdzona latami, prosta konstrukcyjnie, niezawodna i tania w naprawach) jednostka.
W Daciach, ze względu na wysokość, być może tak, ale w bardziej opływowych samochodach szesnastozaworówki bywają bardzo oszczędne.
Kratylos napisał/a:
beposredni wtrysk to jedno ale start stop w silniku turbo?
Ponoć nowe pomysły są takie, żeby przy wyłączonym silniku było utrzymywane ciśnienie oleju i tym samym ochrona turbiny. Nie wiem co w tej kwestii zaproponuje Renault.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2012-07-25, 18:28, w całości zmieniany 1 raz
tsi faktycznie jest oszczedniesze niz stare tce (szczegolnie 1.4) ale z nawiazka kosztowniejsze w serwisie
start stop slyszalem ze docelowo ma byc standardowym rozwiazaniem wnowych tce moze faktycznie na poczatku bedzie to opcja choc docelowo ma to byc - mniejsza emisja spalin i przynajmniej w katalogach mniejsze spalanie
oszczędności rzędu 0,01 l/100km - to nie oszczędności
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Fiat
Model: Brava
Silnik: 1.2
Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 15 Skąd: Warmia
Wysłany: 2012-07-25, 20:31
Kratylos napisał/a:
doladowane sa tansze w produkcji i lzejsze (nizsza masa nizsze spalanie...)
To dlaczego dacia 1,6 8V - jest dużo lżejsza od daci 1,2 16V turbo.
Oszczędność - 2 litrów na 100 km i tak się nie zwróci, bo serwisowanie takich silników jest droższe. Np. akumulator strat/stop kosztuje około 1000zł, a zwykły 200zł. Co 3 lata trzeba wymieniać. Ile tego paliwa zaoszczędzisz na światłach? Jeszcze rozrusznik częściej do wymiany.
Właśnie znowu rozsądek bierze górę i Polacy znowu wolą proste wolnossące konstrukcje, zamiast zamiast dziwnych technicznych rozwiązań czy skomplikowanych diesli wrażliwych na paliwo i inne rzeczy.
Marka: Fiat
Model: Brava
Silnik: 1.2
Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 15 Skąd: Warmia
Wysłany: 2012-07-25, 21:13
Kratylos napisał/a:
1. porównujesz 2 takie same samochody z tymi 2ma silnikiami ?
bo z tego co ja slyszalem to jednak 1.2 jest lzejsze od 1.6 v8 choćby z powodu częstszego użycia aluminim zamiast stali oraz mniejszego bloku silnika
Dokładnie w katalogu francuskim wersja 1.2 jest cięższa od tej samej wersji 1.6 o ponad 50kg - nie wiem może to błąd.
Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-07-25, 22:12
Co do masy, trzeba brać pod uwagę wyposażenie. 1.6 8V są dostępne tylko w biedniejszych wersjach a TCe w bogatszych, lepiej wyposażonych. Nie wiem, czy to rzutuje...
Kratylos, dotychczas montowane 1.2 TCe, np. w Clio, to zupełnie inny silnik. Tamto to stary 1.2 16V 75KM z dodaną turbiną, co zwiększa moc do 100KM. 1.2 TCe 115 to zupełnie nowa konstrukcja. Według http://www.renault.com/en...y-tce-115.aspx:
"This brand new engine is poised to appear in the first half of 2012, initially in the Mégane and Scénic range where it will gradually replace the 1.6 16V 110hp (type K4M)."
Także wiemy dokładnie nic o tym, jak to się będzie sprawdzało w praktyce... IMO Dacia, w założeniach, to nie jest platforma na testowanie najświeższych nowinek technicznych. Do tej pory mieliśmy sprawdzone, "spłacone" i proste rozwiązania i za cholerę nie wiem, po co tu robią wyjątek.
Argument, ze 1.6 16V to stara jednostka i naturalną koleją rzeczy jest jej zastąpienie, do mnie nie przemawia. Ośmiozaworowy jest jeszcze starszy, trzymanie dla tego antyku otwartych fabryk jest chyba mniej uzasadnione, niż dla 16V, który jest jeszcze w Meganach, Scenikach czy Dusterach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum