Wysłany: 2012-02-26, 21:26 Logan: zmiana opon ze 165/80 R14 na 185/70 R14
Jak pewnie niektórzy wiedzą kiedyś w Loganach Access i Ambiance dawali opony o rozmiarze 165/80 R14. W tym rozmiarze wybór opon jest bardzo kiepski, więc zastanawiam się nad założeniem na te same felgi opon o rozmiarze 185/70 R14, bo najwyższy czas pozbyć się już starym Barumów.
1. Czy założenie na standardową felgę takich opon jest możliwe? Nie wiem gdzie znaleźć informacje o tej feldze, z tego co patrzyłem na zamienniki na intercars to akceptują właśnie te dwa rozmiary.
2. Czy ktoś może robił podobną zamianę? Czy to, że opony byłyby szersze nie będzie stanowić jakiegoś problemu? Nie chodzi mi tylko o właściwości jezdne (obawiam się, że np. na śniegu może być gorzej - dotychczas było bezproblemowo), ale też o fizyczne wymiary - czy nie będzie gdzieś ocierać itp.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
opony o rozmiarze 165/80 R14 [...] więc zastanawiam się nad założeniem na te same felgi opon o rozmiarze 185/70 R14
Przeskakujesz o dwa numery, a to jest nie wskazane. Przeskakując o jeden numer na 175 możesz brać w ciemno, ale o dwa numery no nie wiem, żeby Ci opona nie wyskoczyła z felgi w jakieś ekstremalnej sytuacji. Czego niemożna wykluczyć.
MCV-ka z identycznymi felgami ma homologowany rozmiar opon o który pyta psur - więc od strony technicznej nie ma najmniejszych przeciwwskazań czy niebezpieczeństwa.
Małej wiary jestem, bo nie przypuszczałem, że takie szczegóły mamy już w kompendium :) No niestety nie mam teraz możliwości tak częstego odwiedzania forum jak kiedyś.
W każdym razie dziękuję za informacje. Muszę się jeszcze nad tym zastanowić co zrobić.
A ma ktoś może nr seryjny tych fabrycznych felg?
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Wszystkie są na pewno stalowe, ale, niestety, nie wiem, czym się różnią. Przypuszczam, że prawdopodobnie kolorami (C-zarne i S-rebrne), ale pewnie muszą czymś jeszcze - być może po prostu wzorem. W każdym razie w ASO kosztują podobnie - wszystkie po ok. 215 zł/szt. brutto.
Patrząc na to wszystko, to mam wrażenie że dacia/renault nabija się trochę z klienta. Bo według tego co laisar podaje, opony 165/80/14, to już jest skrajna, jaka może być na tej feldze. A zawsze było tak, że producent dobierał środkową możliwość.
Zresztą sami zobaczcie jaka felga do jakiej opony powinna być.
Szerokość OPONY a szerokość FELGI
Zalecane szerokości opon do szerokości felgi.
Na tą samą szerokość obręczy można zazwyczaj założyć kilka opon o różnych szerokościach. Poniższa tabela prezentuje, jakie istnieją relacje pomiędzy szerokością opony i felgi.
mam wrażenie że dacia/renault nabija się trochę z klienta
Nie - po prostu w pierwszych loganach, w których montowali ten rozmiar, cieli koszty na maksymalnego maksa, próbując osiągnąć zamierzony cel 5kE. Stąd najmniejsze - a więc i najtańsze - możliwe opony, dające jednocześnie wystarczająco dobre osiągi.
monopios napisał/a:
opony 165/80/14, to już jest skrajna, jaka może być na tej feldze
W podanej tabeli nie ma tego rozmiaru - jest tylko R13.
opony 165/80/14, to już jest skrajna, jaka może być na tej feldze
W podanej tabeli nie ma tego rozmiaru - jest tylko R13.
Patrzałem na szerokość jaka jest skrajna do tej felgi, a wysokość jakoś mi się pominęła. Co nie zmienia mojej wypowiedzi na temat skrajności opona/felga.
Chwila.
Ja mówiłem, że nie patrzałem na wysokość opony. A średnica o której piszesz, to inny rozdział. I o tej co mówisz/piszesz, to w ogóle jest 13", a to jest całkiem inna bajka.
Ostatnio zmieniony przez monopios 2012-02-29, 00:29, w całości zmieniany 1 raz
Otóż nieprawdą jest, jakoby 165/80R14 było skrajną oponą dla felgi 5,5J14 - bo można na nią założyć jeszcze mniejszą: 155/80R14.
Zmniejszyłoby to oczywiście z kolei średnicę całego koła, bo nie ma już chyba wyższych profili, ale przecież nie ma to znaczenia - nigdy nie było takiego warunku, a jak widać, technicznie owa możliwość jak najbardziej istnieje...
Mam nadzieje, że rozmawiamy opierając się na tabeli w/w. bo zaczynam w to wątpić, ponieważ laisar zaczynasz podpierać się innymi danymi, bez możliwości wglądu.
laisar napisał/a:
można na nią założyć jeszcze mniejszą: 155/80R14.
nie, bo...
laisar napisał/a:
W podanej tabeli nie ma tego rozmiaru - jest tylko R13.
Oczywiście, że z możliwością wglądu - ponieważ jednak już ustaliliśmy, że zacytowana tabela jest niepełna, a zatem: bezużyteczna, to trzeba po prostu zajrzeć do jakiegoś sklepu z oponami, a nie do tej tabeli. I skoro sklepy oferują opony o podanym przeze mnie rozmiarze i pasują one do omawianych felg, to wniosek, który wyciągnąłem, jest prawdziwy: 165 nie jest najwęższą możliwą oponą na feldze 5,5" - bez względu na średnicę felgi i profil opony. QED.
No i zamieniłem. Dopiero wczoraj, ale przejechałem już kilkadziesiąt km, w tym część po autostradzie. No i muszę powiedzieć, że widzę dużą różnicę w stabilności auta przy dużej prędkości - dużo lepiej trzyma się toru jazdy, stabilniej jedzie. Różnica jest moim zdaniem bardzo wyraźna, choć jestem świadomy, że udział w tym może mieć autosugestia :)
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
No i zamieniłem [...] i muszę powiedzieć, że widzę dużą różnicę w stabilności auta przy dużej prędkości - dużo lepiej trzyma się toru jazdy, stabilniej jedzie. Różnica jest moim zdaniem bardzo wyraźna
I to jest dobry kierunek zmian, a nie jak niekiedy słyszę zakładam numer mniejsze bo tańsze, a i tak będą dobrze trzymać.
Witam.
Czy zmiana opon z rozmiaru 165/80/14 na 165/65/14 spowoduje jakąś różnice? i czy można założyć te mniejsze opony?
Bo mam okazje kupić te mniejsze za 400zł komplet w bardzo dobrym stanie Pirelli. Sprzedający mówi, że różnicy nie będzie, tylko moja Dacia będzie "stała" minimalnie niżej. To prawda?
Prędkościomierz to akurat mi nie przeszkadza. Jak będę jechał 100km/h to może pokazywać 100,5km/h nie robi mi to różnicy, bardziej chodzi mi o to czy technicznie nie ma przeciwskazań. Spalanie czy moc raczej powinna być taka same, bo szerokość ta sama tylko wysokość trochę mniejsza. Chciałbym poznać opinie innych posiadaczy Dacii co myślą o takiej zamianie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum