Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-10-12, 19:32
silnik 1.5 dCi i padnięte wtryskiwacze
Autor Wiadomość
elk84 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5dCi
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-08-17, 19:25   silnik 1.5 dCi i padnięte wtryskiwacze

Witam!

Dawno tu nie zaglądałem, ale teram mam problem. Doświadczyłem ostatnio ciężkiej(?) awarii i mam w związku z nią małe wątpliwości.

Otóż sprawa wygląda tak:
Dacia Logan, silnik 1.5 dCi, sześć lat, na liczniku ~85 tys km, tankowanie ZAWSZE na sieciowych stacjach i TYLKO paliwo "premium" (w 99% BP Ultimate) i zero problemów z silnikiem, aż do ubiegłej soboty. Będąc w trasie i widząc, że mogę nie dojechać do domu bez tankowania zdecydowałem się zatankować na stacji Orlen (ON Verva). Po przejechaniu jakiś 70km samochód szarpnął raz, za chwilę drugi, potem jeszcze kilka razy i koniec jazdy!
Po odcholowaniu do serwisu (ASO), serwis orzekł, że:
- paliwo wygląda normalnie (ale tylko po badaniu "organoleptycznym")
- pompa paliwa jest ok
- ale 4 wtryskiwacze do wymiany!

I tu proszę Was o wasze opinie i podzielenie się doświadczeniem bo mam sporo wątpliwości:
1. niby najłatwiej orzec "złe paliwo", ale pomimo fatalnej opinii o jakości paliw na polskich stacjach, Orlen (całkiem spora stacja, niedawno wyremontowana w Drawsku Pomorskim) to jednak nie jest stacja w podwórku z jednym dystrybutorem i gdyby mieli w zbiornikach paliwo zabijające silnik po 70km to "ofiar" musiałoby by być całkiem sporo. Dzwoniłem na powiatową komendę policji w Drawsku i pytałem czy mieli jakieś sygnały - nie mieli. Generalnie to chyba jednak nie zła jakość paliwa, a w każdym razie nie z tego jednego tankowania - jeśli już, to co najwyżej okazuje się, że przez 6 lat przepłacałem za złe paliwo.
2. Czytałem, wtryskiwacze dają znać o zbliżającej się awarii na różne sposoby, ale ja niczego takiego nie zaobserwowałem (problemy z zapalaniem, nierówna praca silnika, zwiększone zużycie paliwa). Dziwi mnie, więc taka nagła awaria wszystkich 4 wtryskiwaczy bez żadnego ostrzeżenia.

Zakładam, że serwis jest poważny i nie próbuje mnie naciągnąć na wymianę wtryskiwaczy, ale obawiam się, że awaria ta mogła zostać spowodowana jakimiś błędami przy wymianie paska rozrządu (co miało miejsce w tym samym serwisie w marcu tego roku) - choć np. pozostawienie opiłków po wymianie np. pompy (była wymieniana razem z paskiem) powinno chyba objawić się od razu, a nie dopiero po pół roku.

Cały czas intryguje mnie to, że wszystkie 4 wtryskiwacze padły jednocześnie, od razu bez żadnych sygnałów ostrzegawczych.

Co o tym sądzicie?

elk
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-08-17, 20:13   

Dziwne, że tak znienacka bez wcześniejszych objawów?
Powinno wcześniej sygnalizować szarpaniem, nierówną pracą silnika, problemami z porannym odpalaniem, zapalająca się kontrolką silnika itp.
A tu nagle ryp i na lawetę?
Benzyny nie nalałeś przez pomyłkę:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-08-17, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-08-17, 20:14   

być może paliwo ale na pewno nie (tylko) to z ostatniego tankowania ...
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-17, 20:15   

Moze to awaria pompy, moze cos zaczopowało cala szybe CR i to spowodowało awaria 4 wtryskow ? Tylko domniemam. Wspolczuje problemu, w sumie kazdy z nas posiadajacych ten silnik boi sie takiego scenariusza.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-08-17, 20:20   

Jest pewna teoria mówiąca o tym, że paliwa "premium" (ultimate,v-power,verwa itp) są zbyt suche dla nowoczesnych silników diesla i wtryskiwacze lubią szybko padać... Nie wiem ile w tym prawdy, diesla mam tylko służbowego...
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-08-17, 20:35   

ja dolewam 200ml mixolu do baku... moze nie co kazde tankowanie ale staram sie o tym pamietac
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-17, 20:39   

Co daje ten mixol? Czy to jest bezpieczne dla silnika?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-08-17, 20:43   

jeździłem ponad dwa lata Kangoo z silnikiem 1,5 dCi 106 KM, takowałem tylko paliwa "premium", nic (żadnych ulepszaczy ani mixolu) nie dolewałem i nic się nie działo, faktem jest, że przebieg przez ten czas był zdecydowanie mniejszy (ok. 30 kkm)... czasami zapaliła się lampka serwisowa wskazująca objaw "woda w paliwie" która po kolejnym uruchomieniu silnika na jakiś czas "odchodzila w niebyt", zgłaszalem ten problem w ASO ale podpinanie pod komputer nic nie wykazywało i kończyło się na znanym stwierdzeniu TTTM...
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-08-17, 21:35   

Jeżeli BP trzyma się jakiś tam standardów jakościowych można wyciągnąć wniosek (może zbyt pochopny, ale trudno będzie szukać, udowodnić winę ASO): paliwo premium BP zabija wtryskiwacze.
Od siebie mogę dodać tylko tyle: zawsze tankowałem zwykły ON (co kilkadziesiąt tys. km lałem tylko pełny bak Shell V-Power z GTL), na dodatem nigdy nie tankowałem na BP (miałem dwa diesle, którymi przejechałem prawie 200 tys. km) i nigdy nie miałem żadnych problemów z wtryskiwaczami.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-08-17, 21:39   

"Mój" firmowy focus ma przebieg niespełna 300kkm i też zero problemów, zwykły ON z shella a od niedawna z bliskiej (chyba że znaczenie dla wtrysków ma wymiana oleju co 10kkm)
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2012-08-18, 06:07   

Nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale ok. 3 lat temu będąc przejazdem w Drawsku Pom. też zatankowałem na tej stacji ON do sprintera, bo miałem mało paliwa na trasę. Dojechałem do Szczecina Dąbia i padł mi silnik. Serwis stwierdził, że złe paliwo i umarły wtryski. Wymiana pomogła, ale koszta spadły na mnie. Od tamtej pory omijam tę stacje paliw.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-08-18, 07:22   

nie chce mi się wierzyć że padły wszystkie :roll:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-18, 16:51   

benny86 napisał/a:
Jest pewna teoria mówiąca o tym, że ...

a inna teoria głosi,że silniki dCi po przebiegu około 100 tys km zaczynają się powoli obrażać na użytkownika. Po wtryskach kolejnym kaprysem będzie pewnie sprężarka a po niej panewki na wale - obym nie wykrakał :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-08-18, 16:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
_Big_Mac_ 



Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-08-18, 17:03   

Panewki to był problem w 1.9dci, nie słyszałem żeby 1.5 na to cierpiały...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-18, 17:28   

różnie o tym piszą teoretycy motoryzacji ;-)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-08-18, 17:54   

Wtryski padające na szerszą skalę po 100kkm? Niczego nie można wykluczyć, ale:
-do tej pory na tym forum 1 użytkownik zgłaszał problemy z wtryskami
-w niniejszym wątku 2 osoby wspominały o takich problemach (z czego 1 w dacii) i obie tankowały na tej samej stacji
-problemy w pewnej serii egzemplarzy dotyczyło dotychczas benzyniaka nie diesla
-4wtryski naraz odmawiające posłuszeństwa to ewenement...

Pytanie do autora tematu: Czy zleciłeś/masz zamiar zlecić ekspertyzę z próbką paliwa? Masz paragon z tego tankowania? Zakładając że przyczyna tkwi w paliwie to jedyna droga aby pociągnąć cwaniaków do odpowiedzialności...
 
elk841 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5dCi
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-08-18, 18:26   

Witam!

Oczywiście mam paragon, ale zastanawiam się czy warto robić badanie paliwa - to kosz 1000-1500zł, a rozmawiałem już z kilkoma rzeczoznawcami w tej sprawie - wszyscy zgodnie sugerują, że teraz to już niem mam żadnych szans - nawet jeśli badanie potwierdzi winę paliwa to stacja może się wykręcać, że nie ma dowodu iż pobrane do badania paliwo z mojego baku pochodzi z ich stacji. Aby to udowodnić musiałbym natychmiast po awarii samochodu zgłosić się na policję i zażądać zablokowania dystrybutora i pobrania próbki. Ciekawe tylko jak miałem to zrobić skoro awaria miała miejsce w sobotę około 22:00 a diagnozę serwisu usłyszałem dopiero w poniedziałek około 17:00 (a z rzeczoznawcą rozmawiałem dopiero na drugi dzień, tj we wtorek).

P.S. Moje konto elk84 zostało zablokowane i musiałem założyć nowe, bo żeby poprosić administratora o odblokowanie trzeba się zalogować :-)

elk
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-08-18, 18:33   

No to lipa, regeneracja 1 wtrysku to max 400-450zł więc bez sensu dać 1500zł za ekspertyzę która i tak nie wykaże związku przyczynowo-skutkowego...

Tak swoją drogą coraz częściej słychać o stacjach paliw oferujących paliwo podejrzanej jakości, ostatnio z Markiem rozmawialiśmy o żorskim przypadku:
http://www.daciaklub.pl/f...+stacj%B1+paliw

Może by tak założyć temat o takich stacjach w którym dodawalibyśmy posty wedle ustalonego schematu? Np.
1)Stacja (nazwa, lokalizacja)
2)Samochód (marka, model, silnik)
3)Rodzaj paliwa
4)Objawy niewłaściwej pracy po tankowaniu.
 
jaru 


Marka: Renault
Model: Megane
Silnik: 1.6 16V K4M
Rocznik: 2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 61
Skąd: śląskie
Wysłany: 2012-08-18, 19:52   

W służbowym Loganie z tym silnikiem (1,5dCi) padły wtryski przy ok. 90.000km - coraz dłużej trzeba było kręcić rozrusznikiem, żeby silnik zapalił.

Po małym śledztwie, okazało się, że jakiś czas wcześniej, jacyś "mądrzy" w ramach oszczędności zalewali do baku olej opałowy :-/
Wydaje mi się, że trzeba się postarać, żeby zabić wtryski lub mieć wyjątkowego pecha, żeby trafić na kiepskie paliwo/stację. Z drugiej strony, na wadliwe wtryski też można trafić.
 
apacz 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: FAP 1.3/150KM
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 17
Skąd: Olesno
Wysłany: 2012-08-18, 21:14   

Nie jestem w 100% pewien, ale te silniki dCi maja chyba takie wtryski (Delphi) jak w fordowskim TDCI. Jeśli tak to jestem najlepszym przykładem że paliwa premium nie są dla nich dobre. Odkąd przestałem je tankować i leję zwykły ON nie miałem w moim Mondeo żadnej awarii wtrysków. Wcześniej 3 razy mi wtrysk padał. W kolejności na 4( od tego momentu tylko Verva lub Ultimate), 2, 3 cylindrze. Coś w tym jednak chyba jest.
_________________
---------------------------------------------------
A po Fordzie, jest Dacia
Po 30 latach znów mam Dacię i znów 1300 tylko moc trochę większa - 150KM
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-08-19, 10:01   

400-450 zł kosztuje regeneracja wtrysków a nowy kupisz za 600-700zł ale wymiana i ustawienie tego też kosztuje sporo, jak wymieniałeś pompę paliwa to pewnie opiłki z pompy załatwiły wtryski, trzeba było lać po wymianie pompy mixol 200ml na bak ja lałem od nowości, na zachodzie leją to do nowych merców cdi i tak śmigają bez problemu. Dci jest dobry ale na gwarancji potem się już cuda dzieją jak widać.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-08-19, 10:42   

czytałem gdzieś na jakimś forum że padły wtryski CR i pompę zalał mixolem, wtryski ruszyły i działały jeszcze jakiś czas. Jeśli padły wszystkie wtryski to jedynie jakieś opiłki/paprochy po starej pompie tylko jak Ci nie wyczyszczą dobrze całego układu będziesz miał powtórkę z rozrywki
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-08-19, 10:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2012-08-19, 20:02   

a jaki mixol lejesz do DCI?
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
elk841 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5dCi
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-08-20, 23:03   

Witam!

Okazało się, że padła pompa wtryskowa i opiłki załatwiły wtryskiwacze :-(
Czyli to jednak nie paliwo, a w każdym razie nie paliwo z jednego tankowania.
Wychodzi na to, że tankowanie paliw "peremium" nie ma sensu, albo jest to wręcz szkodliwe.

elk
Ostatnio zmieniony przez elk841 2012-08-20, 23:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-20, 23:06   

To wyjasnia akurat awarie kompletu wtryskow. Pytanie czemu padla pompa ? Wada materialowa, czy cos innego ? 85 tys km to nie jakas szlona wartosc by ja szlag trafil. Ja mam gwarancje do 100 tys km / 5 lat, moze jesli mnie takie nieszczescie dopadnie w postaci awari pompy i wtryskow ASO wymieni ja na gwarancji. Optymista ze mnie ? ;-)
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-08-20, 23:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne