Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-10-12, 19:32
silnik 1.5 dCi i padnięte wtryskiwacze
Autor Wiadomość
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-08-24, 14:52   

elk841 napisał/a:
koszt 8,5 tys


masakra :cry: mówi się trudno

A swoją drogą jakieś zalecenia od mechaników??
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-24, 16:38   

mekintosz napisał/a:

Potrafisz "pocieszyc" ;-(

cóż - takie są realia - albo kupujesz turbodiesla i jeździsz kilkadziesiąt tys ciesząc się,że mało pali a potem kiedy pierdyknie to co z reguły w tym motorze ma pierdyknąć, bulisz jednorazowo słono za naprawę - albo kupujesz benzyniaka i bulisz na raty przy dystrybutorze. Ja z pełną premedytacją wybrałem to drugie rozwiązanie - nie dlatego,że nie było mnie stać na droższy dCi. Jako człowiek nerwowy i w takich razach nie panujący nad językiem nie lubię przykrych niespodzianek :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-08-24, 16:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
elk841 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5dCi
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-08-24, 21:13   Zdjęcia wtryskiwaczy

Tak jak obiecywałem - zdjęcia wtryskiwaczy

1.
2.
3.
4.

Czy to normalne, że jest na nich tyle nagaru (w końcowej, "cienkiej" części)?
Ponadto w części "grubej" poszczególne sztuki wyglądają zupełnie różnie. Nr. 1 wygląda najgorzej, a numer 3 najlepiej. Czy ślady rdzy na tych wtryskiwaczach są normalne (mogły zostać wymontowane 3-4 dni temu, ale przez ten czas chyba by tak nie zardzewiały)?

Będę wdzięczny za Wasze opinie.

elk
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-08-25, 11:19   

Trzeba było tankować zwykły ON i dolewać 200ml Mixolu zwykłego na bak, 8500 wywaliłeś na naprawę prywatnego auta czy to firmowe jest? Jak prywatne to lepiej silnik trzeba było przełożyć za 2-3 tysiące a nie naprawiać.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-08-25, 11:33   

vulcanor napisał/a:
Trzeba było tankować zwykły ON i dolewać 200ml Mixolu

dokładnie to jest najlepszy sposób na diesle oparte na CR, możesz nawet na innych forach poczytać iż sami mechanicy po wymianie pompy doradzają dolewać mixol
elk841 napisał/a:
Czy to normalne, że jest na nich tyle nagaru (w końcowej, "cienkiej" części)?

Wtryski na pewno stopniowo się przytykały i zaczynały lać (nie rozpylały dokładnie) wtedy mieszanka staję się zbyt bogata i robi się nagar
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-08-25, 11:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
elk841 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5dCi
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-08-25, 12:14   

Czy to dolewanie mixolu jest na pewno bezpieczne - bo różne opinie można przeczytać.
Może to potwierdzić ktoś, kto sam to leje do swojego auta? Jak często? Jak to dolewać - normalnie z butelki do baku, a potem z dystrybutora do pełna?
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-08-25, 12:37   

Ja wlewałem 200ml Mixol S Orlenu zwykły za 12 zl butelka 1l na bak co tankowanie od nowości do 54000 km potem sprzedałem to nowy właściciel nie dolewa pewnie. Wlewałem sobie do butelki po wódce 200ml i woziłem ze sobą. I nie lej paliwa premium które jest jeszcze bardziej suche tylko zwykły ON. A tak w ogóle to moim zdaniem marny przebieg jak na remont pompy i wtrysków za 8,5 tysięcy, może licznik skręcony był.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-08-25, 12:38   

Kupujesz Mixol S i wlewasz 100ml-200ml na cały bak czyli najpierw wlewasz mixol a potem tankujesz do pełna. Zapytaj taksówkarzy oni Ci powiedzą :mrgreen:
A tu masz całą bazę o mixolu: http://www.daciaklub.pl/f...highlight=mixol

http://www.klubclio.pl/vi...php?f=14&t=1273
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-08-25, 13:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
  Wysłany: 2012-08-25, 13:50   

Polecam tą metodę. Ja stosuję olej półsyntetyczny (jak na zdjęciu) i dolewam 100 ml na bak paliwa. Posiadacze aut bez filtra FAP mogą dolewać 200 ml. Silniki z CR bez problemu tolerują takie ilości oleju.
Podobnie jak koledzy wożę w bagazniku buteleczkę po oleju i dolewam przed każdym tankowaniem.
Autko sprawuje sie super, pracuje miękko, jakby ciszej (to tylko moje subiektywne uczucie) i jakby mniej paliło :->

DSC07255a.jpg
Plik ściągnięto 195 raz(y) 247,53 KB

_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
elk841 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5dCi
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-08-25, 14:52   

Z tym mixolem to jakaś podejrzana sprawa. Wszyscy (no prawie wszyscy) mówią żeby lać, ale sam producent pisze:
"Olej Mixol S przeznaczony jest do dwusuwowych silników z zapłonem iskrowym smarowanych systemem mieszankowym." - czyli, że to NIE jest przeznaczone do diesla i do tego jeszcze CR. Jak by to było takie super, to producent chyba by sam polecał (i serwis też, a we wskazanym wątku na temat mixolu ktoś napisał, że "mechanik w serwisie radził dolewać, ale na piśmie tego dać nie chcieli, bo producent nie zaleca"!

Ponadto, obecnie niektóre paliwa (np. Shell V-Pover?) mają dodatek oleju GTL, który ma właśnie zapewniać dodatkowe smarowanie. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

elk
Ostatnio zmieniony przez elk841 2012-08-25, 14:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gregor 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 33
Skąd: Bytom
Wysłany: 2012-08-25, 15:25   

Ja cały czas tankowałem na Shell-u V-Powera przejechałem prawie 163000 km, mixolu dolewałem a i tak padły mi wszystkie 4 wtryski.A przy wyciąganiu pierwszy się zerwał.
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-08-25, 15:50   

Paliwa Shell V-Pover nie maja dodatku oleju GTL tylko wykorzystują technologię GTL - Gas to Liquid.
Technologia GTL to proces przetwarzania gazu ziemnego na szereg czystszych produktów paliwowych, surowce chemiczne i smary. Produkty GTL to praktycznie czyste węglowodory parafinowe o doskonałych właściwościach spalania; proces spalania jest czystszy, bardziej płynny i przebiega w sposób kontrolowany.
Po drugie gdyby producent zalecał dolewanie oleju do diesla to:
- znaczyłoby że silniki są konstrukcyjnie niedopracowane czego żaden producent sobie na to nie pozwoli;
- nie zarobiłby na częściach zamiennych :-)
Po trzecie nie radzę tankować do CR paliwa typu Shell V-power (są za suche) i nawet dolewanie oleju nic nie pomoże.

Podsumowując temat mixolu to nikt laboratoryjnie nie przebadał czy pomaga czy szkodzi a więc i tu na forum tez nikt nie poniesie odpowiedzialności i nie napisze - wlewaj stary a będziesz jeździł bez awarii
Kto chce wlewa kto nie, nie wlewa...całkiem jak z wódeczką :mrgreen:

Wtryski kalkulowane są na około 200 tys km żywotności, ale jedni przejadą 60 tys a drudzy 360 tyś. - wszystko zależy od paliwa i stanu technicznego silnika oraz szcześcia :-)
Przeważnie ilu kierowców, tyle mądrości związanych z użytkowaniem więc decyzja jest indywidualna...
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Ostatnio zmieniony przez pluto 2012-08-25, 16:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-08-25, 18:12   

DrOzda napisał/a:
Oj tam. Zaoszczędziłeś na paliwie przez kilka lat to masz z czego sfinansować naprawę. Witamy w świecie "nowoczesnych" silników.
Jeden nowy wtryskiwacz ~ 1000 PLN , pompa pewnie ze 3 - 5 tys.

---
Spora przesada. Komplet nowych wtryskiwaczy do 1,5dci to koszt do 700 zł. Oczywiście należy jeszcze pamiętać o robociźnie - tak czy inaczej nie ma co robić afery, czy zamartwiać się.
_________________
1,5 dci Laureate
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-08-25, 18:45   

mike napisał/a:
Komplet nowych wtryskiwaczy do 1,5dci to koszt do 700 zł.


To ja poproszę komplet :mrgreen: w tej cenie to kupisz ale jedną nową sztukę lub po regeneracjii :lol:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
ozi77 


Marka: VW, HONDA
Model: GOLF IV, CIVIC VII
Silnik: 1.9 SDI, 1,4
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 15
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2012-08-25, 20:07   

elk841 napisał/a:
Witam!

Auto odebrane po naprawie. Dla zainteresowanych - koszt 8,5 tys (sama pompa 2,5 tys).
Ale tak jak ktoś napisał - obowiązuje zasada "płacz i płać" (przynajmniej mam pewność że cały układ paliwowy jest ok i dodatkowo roczną gwarancję).
Poprosiłem o stare wtryskiwacze i zdziwiło mnie że są bardzo zanieczyszczone - a przynajmniej tak wyglądają dla mojego oka (a jeżdżąc wyłącznie na BP Ulimate silnik miał być czyściutki jak pupcia niemowlęcia :-) ). Może wieczorem wrzucę zdjęcia - chętnie przeczytam jaki Waszym zdaniem jest ich stan.

elk
To ładnie cię naciągnęli, bo odkąd robie przy tym badziewiarstwie to pierwszy raz słyszę żeby pompa padła, padają tylko wtryski, nawet przy przebiegu 60 tys. to sie zdarza, ale to jest wada DELPHI po prostu takie g..no zrobili i jeszcze do tego trzeba je programować.
To że mają nagar to jest normalna sprawa zawsze bedą miały nagar obojętnie jakie paliwo bys nalał, a to że sa zardzewiałe to też jest normalne i niczemu nie szkodzi, dziwi mnie tylko że w servisie oddali ci używane wtryski bo normalnie to sa one na wymiane i płaci się za nie kaucje.
I prosze nie piszcie takich głupot ze dolewacie jakiegoś tam oleju do paliwa bo jak to czytam to śmiać mi się chce co za buraki poiszą takie bzdury.
Nie należy lać tylko bio diesla bo jest szkodliwy dla układu paliwowego.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-08-25, 21:32   

ozi77 badziewiarskie są też VW i HONDA - także nie podniecaj się tak zbytnio bo ci żyłka pęknie -i nie obrażaj buraków bo sam lepszy nie jesteś pisząc w ten sposób :) :lol:
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-08-25, 21:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
ozi77 


Marka: VW, HONDA
Model: GOLF IV, CIVIC VII
Silnik: 1.9 SDI, 1,4
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 15
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2012-08-25, 22:11   

jackthenight napisał/a:
ozi77 badziewiarskie są też VW i HONDA - także nie podniecaj się tak zbytnio bo ci żyłka pęknie -i nie obrażaj buraków bo sam lepszy nie jesteś pisząc w ten sposób :) :lol:
Jak byś miał chociaż odrobine pojęcia o samochodach to napewno byś DACIA nie jeżdził, a czy VW jest badziewiarski to wystarczy wejść na forum VW to się przekonasz, co do HONDY to moge się zgodzić ale i tak jest o niebo lepsza od DACI, a żylka to prędzej tobie pęknie, czas pokaże :mrgreen:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-08-25, 22:24   

ozi77 napisał/a:
czy VW jest badziewiarski to wystarczy wejść na forum VW

jeżeli fora są wyznacznikami "badziewiarstwa" to czytając forum DKP niekoniecznie można odnieść wrażenie, że DACIA taka jest... ponadto powinieneś zauważyć, że na TYM FORUM staramy się dbać o kulturę wypowiedzi - bez używania inwektyw pod adresem oponenta posiadającego na dany temat inne niż Ty zdanie :-/ ... (byłoby dobrze gdybyś zechciał to uszanować)
 
ozi77 


Marka: VW, HONDA
Model: GOLF IV, CIVIC VII
Silnik: 1.9 SDI, 1,4
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 15
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2012-08-25, 23:38   

To jaka jest Dacia nie koniecznie można dowiedzieć się z forum, wystarczy otworzyć drzwi i przyjrzeć się z bliska, jakości wykonania, użytych do tego materiałów wykończeniowych i zerknąć pod auto ewentualnie dzwignąć je na podnośniku i zobaczyć zardzewiałe elementy podwozia (zawieszenia) zapaćkane wszystko na czarno jakimś tanim mazidłem żeby ukryć ów rdze, bardzo estetyczna jest też gąbka w DUSTER przyklejona pomiędzy przednią szybą w dolnej cześci a kokpitem, nowoczesne jest też pokrętło do regulacji świateł itd. można by wymienić jeszcze kilka rzeczy, więc nie miej do mnie pretensji że kupiłeś takie auto :mrgreen:
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-26, 00:24   

Wszyscy wiemy jakie materiały zostały uzyte do wykonczenia, tanie, proste - to jest cecha tego samochodu powiazana z cena. Tak samo jak ociekajace luksusem topowe limuzyny mercedesa czy audi sa wykonane bardzo starannie z dbaloscia o szczegoly i z wyszukanych materiałow najwyzszej jakosci. Tylko te oba pojazdy dzieli przepasc cenowa. Co do zardzewialych metalowych elementow zawieszenia w lepszych markach jest podobnie , w naszym klimacie musi sie pojawic rdzawy nalot. Nawet VW, Honda, czy Opel nie produkuje samochodow z metali szlachetych odpornych na korozje. Co do regulacji oswietlenia linka zdaje egzamin, praktycznie bezawaryjne, wiec po co te "usmieszki" ? Odnosze wrazenie ozi77 , ze probujesz trollowac na forum. Ledwo zarejestrowałes sie a juz zioniesz jadem. Dacia jest Tobie nie pod drodze, to moze warto wiecej udzielac sie na forum grupy VW ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-08-26, 00:30, w całości zmieniany 4 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-08-26, 08:28   

ozi77 napisał/a:
więc nie miej do mnie pretensji że kupiłeś takie auto

- czegoś chyba nie zrozumiałeś...
- o jakich pretensjach piszesz? jeździłem wieloma "wynalazkami" i w każdym z nich dostrzegałem mankamenty a jeżdżąc Dacią nie odczuwam dyskomfortu większego niż jeżdżąc innymi bardziej "prestiżowymi :mrgreen: " markami...
- wybór Dacii był świadomy ale Tobie nie pasuje ponieważ jest to marka dla ludzi bez kompleksów...
- zapewne zauważyłeś, że w Niemczech (o ile rzeczywiście tam mieszkasz) marka ta jest dosyć powszechna co by świadczyło, że Niemcy nie mają z tym problemów...
 
ozi77 


Marka: VW, HONDA
Model: GOLF IV, CIVIC VII
Silnik: 1.9 SDI, 1,4
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 15
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2012-08-26, 09:18   

TD Pedro napisał/a:
ozi77 napisał/a:
więc nie miej do mnie pretensji że kupiłeś takie auto

- czegoś chyba nie zrozumiałeś...
- o jakich pretensjach piszesz? jeździłem wieloma "wynalazkami" i w każdym z nich dostrzegałem mankamenty a jeżdżąc Dacią nie odczuwam dyskomfortu większego niż jeżdżąc innymi bardziej "prestiżowymi :mrgreen: " markami...
- wybór Dacii był świadomy ale Tobie nie pasuje ponieważ jest to marka dla ludzi bez kompleksów...
- zapewne zauważyłeś, że w Niemczech (o ile rzeczywiście tam mieszkasz) marka ta jest dosyć powszechna co by świadczyło, że Niemcy nie mają z tym problemów...
Niemiec kupuje to auto bo jest tanie i ma 3 lata gwarancji i sprawdzone silniki i to jest głównym powodem, max po 5 ciu latach będą te samochody oddawać i wymieniać na nowe, a opinie co do tych aut to mam tak że od samych klientów którzy przyjeżdzają na serwis, więc nie jest to tylko moje zdanie
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-08-26, 11:38   

ozi77 napisał/a:
Niemiec kupuje to auto bo jest tanie i ma 3 lata gwarancji i sprawdzone silniki i to jest głównym powodem, max po 5 ciu latach będą te samochody oddawać i wymieniać na nowe, a opinie co do tych aut to mam tak że od samych klientów którzy przyjeżdzają na serwis, więc nie jest to tylko moje zdanie


Fajnie się czyta takie wypowiedzi z zasłyszanych nie popartych faktami opinii. Z tonu tej ostatniej to nawet widać dość wyraźnie, że delikwent nawet nie poczytał o specyfice rynku samochodowego w Niemczech.
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-08-26, 15:24   

sorry za OT ale strasznie ciężko się czyta wypowiedzi
ja bym proponował: "nie karmić trola - troll zostawiony w samotności umiera z głodu"
ale temat ma dotyczyć wtryskiwaczy
a może by stosować coś w rodzaju STP zapobiegawczo co jakiś czas ??
tylko nie wiem czy układ to przetrzyma-co o tym sądzicie??
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2012-08-26, 15:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-08-26, 17:46   

Olać trola. :evil:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne