Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-11-28, 09:23
Chiptuning / zwiększenie mocy w dci
Autor Wiadomość
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-11, 12:10   

Spalanie rzeczywiście spada. Ciągam swoim MCV przyczepę ciężką, bo DMC 1300 kg. Przed tuningiem spalanie miałem na poziomie 8 l z przyczepą, teraz 7,2 l wg wskazań komputera. Auto solo na szosie z 4 os. 5,2 l/100 teraz 4,8 l/100. Styl jazdy bez zmian, więc różnice w miarę obiektywne.

Kubalonek - namiary masz wyżej w moich pierwszych postach.
_________________
MCV Laureate dCi
Ostatnio zmieniony przez petek 2012-04-11, 12:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-04-11, 20:15   

kubalonek napisał/a:
68 KM . W sumie to aż bardzo mi nie uwiera , bo zbiera się w miarę dobrze, a w porównaniu z megane 1.4 8V to MCV to rakieta . Bardziej mi chodzi o urwanie spalania , bo jak się ma 68 Km to bardzo trudno zejść poniżej 5 L / 100 km , a 85 na miękko schodzi poniżej ,średnio do 4.7 co jest przy tych cenach ON wartością wskazaną... Mnie urządzałoby większy moment no i 0. 5 L mniej.


akurat mam 85KM i powiem że krótkie trasy rzędu 5Km to spalanie 5.5L/100km, trasa stała jazda 90km/h pali około 4L/100km a predkosc autostradowa 140km/h spala 5,7-6l/100km przewaznie troche trasy troche miasta i srednie mi wychodzi z calego baku 5.2l/100km
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-04-11, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-04-12, 19:44   

MCV zawsze pali więcej niż logan sedan lub sendero- po prostu opór powietrza , większa masa.
Na forum w wielu opiniach bezproblemowo MCV można zejśc na trasie poniżej 5L wersją 85 Km. Jest to zasługa na pewno intelcoolera ,większego ciśnienia wtrysku i wydaje mi się innej turbiny.
Z wersją 68 jest trochę gorzej. Mój rekord to 4.8 L/100 . ( Radom-Zatwarnica Bieszczady) , Chorwacja -4.9 l/100 Km. W sumie gdyby usługa kosztowałaby 1/2 to nie zastanawiałbym się długo.
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-04-12, 21:30   

wersja 68 nie ma innej turbiny niż w wersji 85 . Wersja 68 ma intercooler . Zachęcam wszystkich do podniesienia ciśnienia turbiny . Mniejsze spalanie przy większej mocy to ściema .Nowy soft czy powerbox oszukuje komputer w tej kwestii.
link
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-13, 15:26   

Czyli rozumiem, że te silniki różnią się tylko typem wtryskiwaczy oraz oprogramowania komputera oraz skrzynią biegów dostosowana do 200 Nm?
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-04-13, 19:34   

Napewno skrzynia biegów i oprogramowanie są różne w dCi 68 i 85. Co do wtryskiwaczy - nie wiem.
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-14, 15:58   

Dawid napisał/a:
Nowy soft czy powerbox oszukuje komputer w tej kwestii.
link


Podobno jest tak, że box oszukuje spalanie, natomiast nowy soft uwzględnia wyniki komputera i to co pokazuje jest wartością rzeczywistą. Już nie pamiętam, jak to tłumaczono, ale podobno tak jest.

W moim spalanie rzeczywiście spadło i to co pokazuje komp mniej więcej się zgadza z tym co ubywa ze zbiornika.
_________________
MCV Laureate dCi
Ostatnio zmieniony przez petek 2012-04-14, 15:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
bigplik 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 DCI
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 46
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-29, 07:29   Chip tunning

bardzo proszę o wasze opinie n/t stosowania gotowych kostek do podnoszenia mocy,
czyli chip tunning
np. jak tu http://moto.allegro.pl/da...2556744033.html
mam MCV 2007 z 68kM

czy ktoś z was przerabiał już w ten sposób swoje auto, czy ten zabieg jest wart zachodu?


osobny wątek:
- czy dodatkowe zastosowanie filtra sportowego np. K&M http://moto.allegro.pl/da...2548040157.html
oraz w dedykowanego tłumnika http://moto.allegro.pl/ka...2505579518.html może nieco ożywić MCV?

dodam że nie zamierzam robić z silnika 1.5dci auta sportowego :)
ale wyprzedanie z 5 osobami na pokładzie strasznie przymula moje auto,
torchę żałuję że nie kupiłem go w mocniejszej wersji 75 lub 85KM

będę wdzięczny za wasze opinie w/s
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-08-29, 07:54   

Filtr i tłumik możesz sobie spokojnie darować bo nic nie odczujesz:)
Co do chipowania to tylko u sprawdzonych fachowców a wynalazki z allegro omijać szerokim łukiem:)

http://vtech.pl/

http://c-tronic.eu/Dacia/373/logan-1-5l-dci-68-hp
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-08-29, 07:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-29, 09:06   

tomala72 napisał/a:
Filtr i tłumik możesz sobie spokojnie darować bo nic nie odczujesz:)

To nie do końca prawda - odczujesz więcej decybeli, na zewnątrz auto będzie brzmiało groźniej (można warczeć na pieszych!), a filtr i tłumik zastosowane razem dodają +10 KM do samopoczucia właściciela! ;)

A serio - wszystko fajnie, ale weź pod uwagę, że w przypadku oryginalnie mocniejszej wersji jest też inne sprzęgło i chyba inne elementy. Więcej mocy (tak naprawdę momentu obrotowego) to fajna sprawa, ale trzeba jeszcze tą moc przenieść na koła.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-08-29, 13:02   

prosił bym o opinię ludzi w temacie ( takich co robili taki tani chip-tuning ) a nie teoretyków którzy czerpia swoją wiedzę z czasopism ... bez urazy
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-08-29, 14:40   

Wpierw trzeba się udać na hamownię i sprawdzić w jakim stanie jest silnik (ile KM generuje). Dobra hamownia da z wynikami pomiarów wykres mocy. W Krakowie jest kilka zakładów, któer mają sprawdzone hamownie. Ponieważ ten rodzaj silnika nie jest przeznaczony do tzw. rasowania, praktycznie za pomocą tego taniego chipboxa można zmienić tylko dwa parametry (czas i dawkę - il.paliwa i powietrza). Praktycznie od wyniku początkowego z hamowni będzie wiadomo jaki jest wzrost mocy. Jezeli silnik był dobrze spasowany i będzie generował po pomiarach na hamowni deklarowaną moc około 68 KM, to zastosowanie chipboxa podniesie moc ale nie więcej niż 10%.

Odnośnie drugiego zapytania. Silnik to maszyna przepływowa i zastosowanie swobodniejszego przepływu powietrza na pewno podniesie moc. Zastosowanie prezentowanego filtra razem z chipboxem, będzie skutecznym rozwiązaniem. Niestety widzę problem z układem wydechowym. Tutaj mamy problem z przepisami a raczej zastosowanie tłumika o bardziej swobodnym przepływie i hałasem. Podejrzewam, że jak nie Policja to ITS mogą pojazd skontrolować i skierować na badanie techniczne.

Reasumując za kwotę około 1 000 PLN będzie można bez szkody dla trwałości silnika podnieść jego moc o około 10 KM. Na pewno nie zaszkodzi to ani silnikowi ani pozostałym elementom napędu auta.

Osobiście sprawdzałem to tanie rozwiązanie z Allegro. W moim aucie sprawdziłem na hamowni DD (1.5 dCi 110 KM). Mam niezły egzemplarz. Auto uzyskało max. moc przy 3 850 obr. moc 112 KM. Po założeniu tego taniego "powerbox" pomiar na hamowni 3 400 obr. i moc 125 KM. Niestety nie robiłem żadnych zmian z układem dolotowym i wydechowym. Dopiero po gwarancji jeżeli nadal będę ujeżdżał DD pomyślę o podniesieniu mocy auta. Box zwróciłem sprzedawcy, gdyż nie zapewnił deklarowanej zwyżki mocy.

Uważam, że za te pieniądze ryzyko jest minimalne, a jakie będzie samopoczucie to już zależy od użytkownika. Dodam na koniec, że po paru dniach jazdy z tak podrasowanym autem wraca się do rzeczywistości i nadal brakuje mocy.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-29, 17:21   

Box za 250 zl wydaje sie jakims shitem. Warto zainwestowac w pomiar na hamowni plus profesjonalnie wykonany czip tuning. Proponuje: http://vtech.pl/katalog/c...acia-Logan-MCV. http://vtech.pl/ceny . Zastanowic sie mozna nad opcja box na raty u nich http://vtech.pl/oferty/wypozyczanie-boxow

Tez mnie trapi brak mocy w sandero, jednak gwarancja na ta chwile skutecznie mnie "odstrasza" od chipu.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1697
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-29, 20:18   

mekintosz napisał/a:
Tez mnie trapi brak mocy w sandero, jednak gwarancja na ta chwile skutecznie mnie "odstrasza" od chipu.
Eeeee tam.. a chciałem Ci mojego zainstalować na chwilę :-P
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-08-29, 20:47   

Kol. mekintosz, nie ma różnicy pomiędzy chipbox za 250 PLN i cudownym boxem z firmy Vtech oprócz ceny.

Sprawa tuningu poprzez zmianę mapy silnika to już inna bajka, ale prawdziwy zysk mocy to oprócz zmiany mapowania wymiana układu dolotowego i wydechowego. Efekt uzyskuje się znaczny w autach z turbosprężarką. Silniki bez turbo to przy sprzyjających okolicznościach max. 8 do 10% z reguły to efektywny wzrost mocy o 3 do 5%. Tak naprawdę bez ingerencji w wałek rozrządu i zawory plus kilka elementów osprzętu silnika to skórka nie warta wyprawki.

Jeżeli ktoś chcę zachować gwarancję i mieć dobre samopoczucie to chipbox jest jedynym rozwiązaniem.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-29, 23:24   

Prezes napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Tez mnie trapi brak mocy w sandero, jednak gwarancja na ta chwile skutecznie mnie "odstrasza" od chipu.
Eeeee tam.. a chciałem Ci mojego zainstalować na chwilę :-P


wiem... ale to byl nie Twoj ale Kolegi Kolegi ;-) ... a on go pewnie juz nie ma ;-(
 
bigplik 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 DCI
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 46
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-30, 08:47   

chriskb napisał/a:
Efekt uzyskuje się znaczny w autach z turbosprężarką.

rozumiem, że silniki dci się do tego nie nadają?

chriskb napisał/a:

Jeżeli ktoś chcę zachować gwarancję i mieć dobre samopoczucie to chipbox jest jedynym rozwiązaniem.

u mnie gwarancja skończona więc nie ma z tym problemu
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-30, 08:54   

Nie wiem jak to jest z chipami z allegro. Ja mam ten sam silnik 68KM@85 i jest ok. Chipowanie przez zmianę mapy przez dealera VTech'u. Jestem naprawdę zadowolony. Większa moc i mniejsze spalanie. Jak ciągnę przyczepę spalanie też niższe, a mam co ciągnąć, bo DMC przyczepy 1300. W tym roku spalanie średnie na trasie do Chorwacji to ok. 7,2 l/100 z przyczepą na ogonie. Fakt, że droga prawie cały czas po autostradach, ale wcześniej miałem 7,8-7,9 l/100. Wynik oczywiście wg wskazań komputera.
Solo na trasie ok. 4,9 l/100 przy prędkości 100-110 km/h, wcześniej miałem 5,2-5,3.
Większy zapas mocy to większe bezpieczeństwo podróżowania. Z takiego założenia wychodziłem decydując się na tuning. U mnie to ma o tyle znaczenie, że holując przyczepę nie chciałbym stanąć na jakimś większym podjeździe.
Co do ceny. Jeśli chip z allegro kosztuje 250 zł i doliczysz do tego jeszcze badania na hamowni wyjdzie niewiele taniej niż profesjonalny chiptuning w firmie. Kupując takiego chipa nigdy nie masz pewności czy znacząco podniesie Ci moc silnika. Tuning w VTech'u gwarantuje indywidualne podejście i modyfikację mapy Twojego silnika, ciągle weryfikowany badaniem na hamowni. Moim zdaniem to lepsze rozwiązanie, choć na pewno droższe.
_________________
MCV Laureate dCi
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1697
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-30, 09:44   

mekintosz napisał/a:
wiem... ale to byl nie Twoj ale Kolegi Kolegi ;-) ... a on go pewnie juz nie ma ;-(
Kolega kolegi ma kolegę, któremu sprzedał auto z chipem, więc pożyczyć to nie problem. Nie wiem nawet czy na nim jeździ.. Może przywieźć na wrześniowy zlot?
 
bigplik 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 DCI
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 46
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-30, 13:02   

właśnie rozmawiałem z pracownikiem Vtech,
mówił że to co da się z tego silnika wykręcić to:
- 19kM przy chipie
- 14kM przy boxie

moment obrotwy
- ze 160Nm na 210 - chip
- 197Nm - box

pracownik powiedział, że nie będą to duże przyrosty i bardzo zauważalne,
różnica powinna być wyczuwalna jednak nie będzie to jakaś wielka zmiana,

koszt
- ok. 1400 zarówno box jak i chip
+ wymontowanie filtra cząstek stałych (jeśli w aucie jest - btw. czy w MCV 2007 jest taki filtr na wydechu?), jeśli taki filtr jest wtedy cena wzrasta do 2000pln
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-30, 13:26   

bigplik napisał/a:

koszt
- ok. 1400 zarówno box jak i chip
+ wymontowanie filtra cząstek stałych (jeśli w aucie jest - btw. czy w MCV 2007 jest taki filtr na wydechu?), jeśli taki filtr jest wtedy cena wzrasta do 2000pln

To ci druciarze nie potrafią poprawić parametrów bez wymontowania FAP ?
Jeśli tak to w życiu bym tam nie oddał samochodu.
W MCV i innych Daciach filtry te są od rocznika 2011.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-30, 13:26   Re: Chip tunning

bigplik napisał/a:
(...)
- czy dodatkowe zastosowanie filtra sportowego np. K&M http://moto.allegro.pl/da...2548040157.html
(...)

Miałem taki wkład filtra powietrza w Punto 1.2 75KM. Dużej różnicy nie było, ale auto zrobiło się ciut elastyczniejsze przy niskich obrotach.
Nie mam pojęcia czy będzie jakiś efekt przy silniku turbodiesla.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-08-30, 14:08   

V-tec jak Amber Gold, dopuki się znajdą naiwnacy to ściągnie kilka groszy. Naprawdę wielka sztuka usunąć FAP i udrożnić układ wylotowy, który póżniej nie przejdzie kontroli technicznej i zyskać 14KM. To może zrobić każdy przeciętny mechanik. Jak zostało powyżej napisane druciarze.

Zresztą z wpisu kol. bigplik, specjalista z wysoko technicznej firmy nawet nie wie czy auto ma FAP czy też nie. Wiadomo od kiedy obowiązuje norma EURO 4, to i sprzedawcy w tak wyspecjalizowanej firmie powinni wiedzieć jaki modele aut mają to dobrodziejstwo.
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-30, 14:12   

Bzdury piszecie. Mój nie ma FAPu, bvł na tuningu w VTech'u i jestem zadowolony. Widzę, że w tym wątku "gazetowi teoretycy są przeciw chipowaniu, choć autor prosił o rady praktyczne.
_________________
MCV Laureate dCi
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-08-30, 14:27   

Kol. petek, temat zaczął się od chipboxa i o tym możemy rozmawiać, czy chipbox z V-tec jest lepszy czy gorszy a może równy temu z Allegro za dwie i pół stówy.

Kol. przypadek jest inny, bo zmieniono mapowanie silnika i tutaj nie można dyskutować, bo rzeczywiście wzrost mocy będzie odczuwalny i nie chodzi o wymontowanie FAP. Nawet takie działanie poprawia spalanie i to też jest fakt, gdyż przesunięcie charakterystyki spalania zawsze poprawia ustawienia fabryczne.

Dobrzy by było jednak przedstawić dla potomnych wykresy mocy z hamowni przed tuningiem i po tuningu. Mam nadzieję, że za te pieniądze firma daje klientowi takie informacje.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne