Wybrałem się na przegląd "wakacyjny" - całkiem fajna akcja w Renault.
I od dłuższego czasu irytuje mnie dźwięk brzęczenia. Jadę np. na 4 i w okolicach 2k obrotów, lekko naciskam pedał gazu. Wtedy słychać takie delikatne klekotanie, a im więcej gazu tym mniej je słychać. Bałem się, że coś z silnikiem nie tak, dlatego przejechałem się z mechanikiem. Diagnoza, do 2k pracują dwa wtryski, później wchodzi reszta i dlatego te dźwięki się od siebie różnią, a o silnik się nie mam co martwić, bo to prawidłowe zachowanie. Dźwięk dalej irytuje, ale przynajmniej spokojniejszy jestem .) Ogólnie przegląd polecam, skończyło się na wymianie żarówki, a reszta gra i buczy .)
Macie u siebie coś podobnego ze świerszczem? (54kkm 1.5 dCi)
Ten mechanik, pseudo mechanik coś kręci, bo jeżeli pracują dwa wtryski to oznacza, że silnik pracuje tylko na dwóch cylindrach - a to zauważył byś sam, że silnik jest coś nie ten
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-09-01, 14:31
Słyszałem o benzynowych, wolnossących V-8, które do pewnych obrotów pracują jedynie na 4 cylindrach, ale w 4cylindrowym turbodieslu nikt chyba nie słyszał o takim rozwiązaniu...
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-09-01, 16:12
silniki dCi tak klekoczą w tym przedziale obrotów steruje nimi komputer i gdy turbo zaczyna pompować zmienia się ich charakterystyka pracy i chodzą ciszej (szczególnie w zimie) a co do tej pracy na dwóch wtryskach to jakaś bajka
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 197 Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-09-01, 17:40
Kurde... Może to jakaś wersja "eco", że w takim to a takim zakresie obrotów pracują dwa wtryski, a powyżej wszystkie? Zaprawdę niezbadane są ścieżki, którymi bładzą myśli ludzi z serwisów
A tak poważnie - Domel, faktycznie poszukaj innego serwisu. Sam jeszcze jeżdżę "klekotem", pierwszym i ostatnim w życiu, bo takich popisów niekompetencji mechaników w odniesieniu do tego typu silnika nigdy nie było dane mi doświadczyć. Zaraz po kupnie miałem problem z nagłym i zupełnie niespodziewanym gaśnięciem silnika. Trzech mechaników ( z komputerami, a jakże) widziało na monitorach konieczność wymiany wszystkich wtryskiwaczy. Czwarty wpadł na to, że winę może ponosić czujnik położenia wału korbowego. Podobnych kwiatków było więcej i gdybym słuchał tych wszystkich "ekspertów" to poszedłbym z torbami.
Ostatnio zmieniony przez miskowski 2012-09-01, 17:40, w całości zmieniany 1 raz
Słyszałem o benzynowych, wolnossących V-8, które do pewnych obrotów pracują jedynie na 4 cylindrach, ale w 4cylindrowym turbodieslu nikt chyba nie słyszał o takim rozwiązaniu...
Dla V8 są takie rozwiązania i dotyczy to postoju na biegu jałowym w celu oszczędzania paliwa. Jak tylko zostanie wciśnięty pedał gazu to zaczynają pracować wszystkie cylindry.
Ale w 4 cylindrowym brak spalania tylko w 1 garze powoduje nierówna pracę silnika a co dopiero w dwóch (nie mówiąc o spadku mocy!).
Kolego Domel,
poprzednicy dobrze mówią- zmień ASO...
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-09-01, 20:08
piotr. z napisał/a:
Dla V8 są takie rozwiązania i dotyczy to postoju na biegu jałowym w celu oszczędzania paliwa. Jak tylko zostanie wciśnięty pedał gazu to zaczynają pracować wszystkie cylindry
Nie do końca tak to działa, a przynajmniej nie zawsze tak. W Chevrolecie Camaro (V8,6200cm3,432/405KM w zależności od skrzyni) silnik pracuje na 4 cylindrach do 3500obr/min. Potem wchodzą 4 pozostałe - paliwa ubywa szybciej niż wody w wannie z odkręconym korkiem Jednak gdy zejdziemy poniżej 3500br/min już się nie przełączy na 4 - dopiero po ponownym uruchomieniu silnika. Dzięki temu auto ma 2 oblicza - można toczyć się 100km/h mając 1600obr/min a można zap**ać i spalać 30litrów na setkę Ok, ale koniec OT lepiej...
Opisany przez Ciebie odgłos jest wywołany najprawdopodobniej przez jeden z elementów układu wydechowego , który przy tych obrotach wpada w rezonans.
W lutym usuwałem to na gwarancji .
Ja zgłosiłem to tak :
"proszę o poprawieni montażu układu wydechowego przy bloku silnika . Układ wpada w rezonans przy 1650 rpm"
Jak się okaże , że to nie to , to to i tak nic nie zapłacisz.
Witam wszystkich z klubu. Wchodzę do Waszego towarzystwa z roczna Dacią Sandero Stepway ale bez instrukcji obsługi. Może ktoś pomoże ??? Mogę odkupić, zeskanować lub pożyczyć. Mieszkam w Koszalinie. Pozdrawiam.
witaj w Klubie ...
(trochę niefortunnie "wszedłeś" ze swoim problemem w temat tego wątku )
ja nie pomogę bo ujeżdżam inny model ale na pewno ktoś z kompetentnych Klubowiczów pomoże ...
@Dawid, w jaki sposób doszedłeś do źródła, świerszcza? Bo jeśli mogę to jakoś sam sprawdzić to czemu nie .) Bo za jakiś czas znowu odwiedzam ASO z podsufitką, to może zasugeruję źródło. Jeszcze ważna sprawa u Ciebie było to słychać na postoju? Bo u mnie tylko podczas jazdy, na postoju cicho.
Co do mechanika, to i tak wie więcej ode mnie ,) Nie podejrzewam go o złe intencje.
Ostatnio zmieniony przez Domel 2012-09-02, 16:50, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum