Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
świerszcz w silniku
Autor Wiadomość
Domel 


Marka: Dacia
Model: LoganMCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 187
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-09-01, 12:11   świerszcz w silniku

Wybrałem się na przegląd "wakacyjny" - całkiem fajna akcja w Renault.
I od dłuższego czasu irytuje mnie dźwięk brzęczenia. Jadę np. na 4 i w okolicach 2k obrotów, lekko naciskam pedał gazu. Wtedy słychać takie delikatne klekotanie, a im więcej gazu tym mniej je słychać. Bałem się, że coś z silnikiem nie tak, dlatego przejechałem się z mechanikiem. Diagnoza, do 2k pracują dwa wtryski, później wchodzi reszta i dlatego te dźwięki się od siebie różnią, a o silnik się nie mam co martwić, bo to prawidłowe zachowanie. Dźwięk dalej irytuje, ale przynajmniej spokojniejszy jestem .) Ogólnie przegląd polecam, skończyło się na wymianie żarówki, a reszta gra i buczy .)
Macie u siebie coś podobnego ze świerszczem? (54kkm 1.5 dCi)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-01, 12:14   

Do 2000 obr. pracują tylko dwa wtryski ?
A czemu nie cztery ?
_________________

 
Domel 


Marka: Dacia
Model: LoganMCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 187
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-09-01, 13:07   

nie znam się na silnikach. Dla mnie było tylko ważne czy to symptom nadchodzącej awarii czy nie .)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-01, 13:30   

Ja też się nie znam na dieslach, ale nie wydaje mi się to prawdą co powiedział człowiek z serwisu, że do 2000 obr pracują tylko 2 wtryskiwacze.
_________________

 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-09-01, 14:27   

Ten mechanik, pseudo mechanik coś kręci, bo jeżeli pracują dwa wtryski to oznacza, że silnik pracuje tylko na dwóch cylindrach - a to zauważył byś sam, że silnik jest coś nie ten
_________________
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-09-01, 14:31   

Słyszałem o benzynowych, wolnossących V-8, które do pewnych obrotów pracują jedynie na 4 cylindrach, ale w 4cylindrowym turbodieslu nikt chyba nie słyszał o takim rozwiązaniu...
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-09-01, 16:12   

silniki dCi tak klekoczą w tym przedziale obrotów steruje nimi komputer i gdy turbo zaczyna pompować zmienia się ich charakterystyka pracy i chodzą ciszej (szczególnie w zimie) a co do tej pracy na dwóch wtryskach to jakaś bajka :mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-09-01, 16:34   

Domel zmień ASO ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-01, 17:20   

Slychac roznice w pracy do 2 tys, szczegolnie po odjeciu gazu. Pytalem w ASO - podobno to cecha pracy ukladu wtryskiw delphi, ich normalny dzwiek.
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-09-01, 17:40   

Kurde... Może to jakaś wersja "eco", że w takim to a takim zakresie obrotów pracują dwa wtryski, a powyżej wszystkie? ;-) Zaprawdę niezbadane są ścieżki, którymi bładzą myśli ludzi z serwisów :mrgreen:

A tak poważnie - Domel, faktycznie poszukaj innego serwisu. Sam jeszcze jeżdżę "klekotem", pierwszym i ostatnim w życiu, bo takich popisów niekompetencji mechaników w odniesieniu do tego typu silnika nigdy nie było dane mi doświadczyć. Zaraz po kupnie miałem problem z nagłym i zupełnie niespodziewanym gaśnięciem silnika. Trzech mechaników ( z komputerami, a jakże) widziało na monitorach konieczność wymiany wszystkich wtryskiwaczy. Czwarty wpadł na to, że winę może ponosić czujnik położenia wału korbowego. Podobnych kwiatków było więcej i gdybym słuchał tych wszystkich "ekspertów" to poszedłbym z torbami. ;-)
Ostatnio zmieniony przez miskowski 2012-09-01, 17:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-09-01, 19:51   

benny86 napisał/a:
Słyszałem o benzynowych, wolnossących V-8, które do pewnych obrotów pracują jedynie na 4 cylindrach, ale w 4cylindrowym turbodieslu nikt chyba nie słyszał o takim rozwiązaniu...


Dla V8 są takie rozwiązania i dotyczy to postoju na biegu jałowym w celu oszczędzania paliwa. Jak tylko zostanie wciśnięty pedał gazu to zaczynają pracować wszystkie cylindry.

Ale w 4 cylindrowym brak spalania tylko w 1 garze powoduje nierówna pracę silnika a co dopiero w dwóch (nie mówiąc o spadku mocy!).

Kolego Domel,
poprzednicy dobrze mówią- zmień ASO...
_________________
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-09-01, 20:08   

piotr. z napisał/a:
Dla V8 są takie rozwiązania i dotyczy to postoju na biegu jałowym w celu oszczędzania paliwa. Jak tylko zostanie wciśnięty pedał gazu to zaczynają pracować wszystkie cylindry

Nie do końca tak to działa, a przynajmniej nie zawsze tak. W Chevrolecie Camaro (V8,6200cm3,432/405KM w zależności od skrzyni) silnik pracuje na 4 cylindrach do 3500obr/min. Potem wchodzą 4 pozostałe - paliwa ubywa szybciej niż wody w wannie z odkręconym korkiem :mrgreen: Jednak gdy zejdziemy poniżej 3500br/min już się nie przełączy na 4 - dopiero po ponownym uruchomieniu silnika. Dzięki temu auto ma 2 oblicza - można toczyć się 100km/h mając 1600obr/min a można zap**ać i spalać 30litrów na setkę 8-) Ok, ale koniec OT lepiej...
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-09-01, 21:03   

Opisany przez Ciebie odgłos jest wywołany najprawdopodobniej przez jeden z elementów układu wydechowego , który przy tych obrotach wpada w rezonans.

W lutym usuwałem to na gwarancji .

Ja zgłosiłem to tak :
"proszę o poprawieni montażu układu wydechowego przy bloku silnika . Układ wpada w rezonans przy 1650 rpm"
Jak się okaże , że to nie to , to to i tak nic nie zapłacisz.
 
tadekf60 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 1
Skąd: KOSZALIN
Wysłany: 2012-09-02, 13:11   

Witam wszystkich z klubu. Wchodzę do Waszego towarzystwa z roczna Dacią Sandero Stepway ale bez instrukcji obsługi. Może ktoś pomoże ??? Mogę odkupić, zeskanować lub pożyczyć. Mieszkam w Koszalinie. Pozdrawiam.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-02, 13:49   

tadekf60 napisał/a:
Witam wszystkich z klubu

witaj w Klubie :-) ...
(trochę niefortunnie "wszedłeś" ze swoim problemem w temat tego wątku :-P )
ja nie pomogę bo ujeżdżam inny model ale na pewno ktoś z kompetentnych Klubowiczów pomoże :lol: ...
 
Domel 


Marka: Dacia
Model: LoganMCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 187
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-09-02, 16:42   

@Dawid, w jaki sposób doszedłeś do źródła, świerszcza? Bo jeśli mogę to jakoś sam sprawdzić to czemu nie .) Bo za jakiś czas znowu odwiedzam ASO z podsufitką, to może zasugeruję źródło. Jeszcze ważna sprawa u Ciebie było to słychać na postoju? Bo u mnie tylko podczas jazdy, na postoju cicho.
Co do mechanika, to i tak wie więcej ode mnie ,) Nie podejrzewam go o złe intencje.
Ostatnio zmieniony przez Domel 2012-09-02, 16:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-09-03, 20:54   

Wyczytałem to na tym forum , na postoju tez przy określonych obrotach było słychać.
 
walther 



Marka: Dacia/Fiat Palio Weekend 1.6HL
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dci85KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-08, 23:51   

jackthenight napisał/a:
Do 2000 obr. pracują tylko dwa wtryski ?
A czemu nie cztery ?

Wydaje mi się że mechanikowi chodziło i ilość dawek wtryskiwanego paliwa na jeden cykl obrotowy wału, i uprościł...
_________________
 
Domel 


Marka: Dacia
Model: LoganMCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 187
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-09-11, 20:38   

jak znajdę kanał to pomacam czy coś luzne jest.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne