Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
duster 1,6 a lodgy 1,6 - jakie różnice między silnikami
Autor Wiadomość
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 201
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2012-08-31, 06:40   duster 1,6 a lodgy 1,6 - jakie różnice między silnikami

Witam!
Kolega ma ślicznego Dusterka z silnikiem 1.6 benzyna 105KM, a ja właśnie czekam na możliwość zakupienia Lodgy 1.6 benzyna (plus LPG) 84KM.
Czym się różnią te 2 silniczki bo jak widzę nie ma w ofercie Lodgy z tym mocniejszym.
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-08-31, 06:56   Re: silniki 1.6 - jakie różnice

wiciu_r napisał/a:
Witam!
Czym się różnią te 2 silniczki bo jak widzę nie ma w ofercie Lodgy z tym mocniejszym.


Ten w Lodgy jest najprawdopodobniej 8 zaworowy a w Dusterach jest montowany silnik 16 zaworowy. To główna różnica tych silników.
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-08-31, 07:01   

Tutaj maszl inki do danych technicznych tych silników, z resztą tego dużo jest w sieci.
84km
105KM
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 201
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2012-08-31, 11:04   

A jak wygląda awaryjność i żywotność tego 84 KM, pewnie dosyć leciwa konstrukcja więc powinna być trwała i dopracowana.
Pytam bo na razie całe życie wyłącznie różnymi citroenami i z renaultem styczność słabą miałem. Kupuję Lodgy trochę w ciemno bo aktualna cytryna C5 w wakacje okazała sie zdecydowanie za mała na 3 kobity z bagażami.
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 444
Skąd: ZGY
Wysłany: 2012-08-31, 12:05   

Witaj Wiciu, popraw sobie markę samochodu w opisie, bo ci jedną literkę "zjadło" i dziwnie to wygląda. A tak co do tematu, to silnik sprawdzony w bojach więc na pewno da rade. Ja miałem ten sam kłopot co Ty, ale jak kupowałem Dustera to Lodzi jeszcze nie było w sprzedaży, wiec dziewczyny musza się "delikatniej" pakować.
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-31, 12:29   

cieszę się że ktoś jeszcze kupuje Lodgy - chociaż ja w dieslu 1.5 110 km
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-08-31, 12:36   

wiciu_r napisał/a:
A jak wygląda awaryjność i żywotność tego 84 KM, pewnie dosyć leciwa konstrukcja więc powinna być trwała i dopracowana.


Obie konstrukcje wydają się konstrukcjami dopracowanymi i już wiekowymi jeśli tak można mówić :mrgreen: także o to bym się nie bał.
Nie wiem czy ten silnik nie będzie za słaby do Lodgy... :-/
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-08-31, 12:50   

Ja mam w Dusterze 1.6 i jest to taka typowa 16 - zaworówka, która zaczyna żyć dopiero po 3000 obrotów, jak podkręcisz to pojedzie ale wtedy i spalanie rośnie:(
Kiedyś dostałem Sandero 1.6 8v i ten silnik lepieuj idzie z dołu czyli ma lepszą charakterystykę w granicach 2-3 tysiące obrotów ale i Sandero lżejsze.
podejrzewam, że taki motor w Lodgy będzie dobrym rozwiązaniem do miasta a jak ktoś chce pomykać rodzinnym vanem jak sportowym coupe to sorry winnetou:)
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-08-31, 13:25   

tomala72 napisał/a:
podejrzewam, że taki motor w Lodgy będzie dobrym rozwiązaniem do miasta a jak ktoś chce pomykać rodzinnym vanem jak sportowym coupe to sorry winnetou:)


Tylko wedlug mnie Lodgy z założenia ma być autem rodzinnym (czyt. czesto uzywanym w trasach na dlugie wyjazd) a tutaj już taki silnik jest moim zdaniem za słaby...
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-31, 14:36   

miałem kiedyś w astrze G motor o bardzo podobnej charakterystyce - 1,6 8V 84 KM więc przez analogię powiem,że to niewysilone, więc trwałe, kulturalnie i cicho pracujące jednostki, które mają bardzo dobry i elastyczny dół. Niezbyt lubią kręcenie do wysokich obrotów i nie są demonami przyspieszeń ale za to rozsądnie obchodzą się z paliwem. Prosta konstrukcja zapewnia bezawaryjność i długą eksploatację. Nie wiem jak motor renault ale w strze był bezkolizyjny, co praktycznie się już nie zdarza.No i na koniec - te motory bezproblemowo współpracują z LPG. Do spokojnej i w miarę taniej jazdy jak znalazł. I spać można spokojnie, bo żadnych turbin,kierownic łopatek, kół zamachowych, FAPów itd ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-09-01, 12:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 201
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2012-08-31, 17:51   

Na osiągach mi nie zależy. Teraz jeszcze pomykam cytryną 1.6Hdi i mam średnią zużycia paliwa 5,6L. Kiedyś miałem hmmmm zdażenie drogowe i od tego czasu jeżdżę tak aby nikomu krzywdy nie zrobić, a jak komuś się spieszy to mu pokazuję "górą majsterek, górą".
Byle te 100km/h wyciągnął i starczy.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-31, 18:20   

na taką średnią nie licz - w przypadku tego silnika i tej wielkości auta - co najmniej o 2 litry więcej ;-)
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-08-31, 21:24   

A ja miałem Lanoska 1.5 8v 86 km i bardzo fajnie jeździł:)

Dar 1962 ma rację, iż motory 8v są bardziej wytrzymałe i niezawodne:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-08-31, 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-02, 01:07   

wiciu_r napisał/a:
Teraz jeszcze pomykam cytryną 1.6Hdi i mam średnią zużycia paliwa 5,6L

ja bym raczej dołożył jeszcze coś do
Dar1962 napisał/a:
co najmniej o 2 litry więcej
:-(
bądź co bądź "Lodzia" to kawał samochodu :-P ...
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-09-02, 12:58   

Dla mnie, moje 8V Sandero to całkiem przyjemny motor. Przy jeździe Dusterem 16V faktycznie, doskonale odczuwa się "podręcznikową" różnicę.

8V bardzo dobrze zachowuje się w niskim zakresie obrotów, 1.5-2tyś nie stanowi wyczynu. Jeżdżąc płynnie lecz spokojnie, można nie przekraczać 3tyś, a 2.5tyś obrotów pozwala osiągnąć kompromis pomiędzy spalaniem, a elastycznością. Mi do swobodnego przemieszczania się, wystarcza 80-100km/h. Wyprzedzać szybciej poruszających się osobników nie praktykuję, a w przypadku tych wolniejszych pozostaje redukcja II - III bieg... do odcięcia i... rura :mrgreen:

Duster 16V ma przesunięte osiągi wyżej. 3tyś obrotów dopiero zaczyna nabierać tempa. Jest za to bardziej elastyczniejszy w większym przedziale.

Obydwa silniki, a ściślej samochody, nie mają aspiracji do wyścigów. Więcej jeżdżę spokojnie, bardziej mi przypadła do gustu charakterystyka 1.6 8V. Co do awaryjności, trudno cokolwiek się wypowiadać. Logika podpowiada, że im coś mniej skomplikowane, masywniejsze, mniej osłabione, tym większa szansa na długowieczność. Ile w tym prawdy? W przypadku Dacii musi upłynąć jeszcze trochę wody w Wiśle, ale to (jak mówią) silniki z Megane II, a tu jest w czym z opinii wybierać. W większości bardzo pozytywnych.

A ostatnie tygodnie ujeżdżałem dieslowskiego Peugeota. Mmm... fajny! Ale przez dwa lata, zapomniałem co to jest turbo-dziura. Żwawa, mała mysz, tylko że to dla mnie niepodobne do diesla :) Ja Stepway'a 1.6 8V MPI trzymam nisko, V bieg, 50km/h, 1.5tyś obr i się toczę, jak trzeba przyspieszyć to redukcja. Płynnie. A tu?! Diesel, a dopiero w okolicach 2.5-3tyś można cokolwiek zrobić.

Nie dziwię się, że osoby w szczególności młodsze, niedoświadczone, na ogół jeżdżące doładowanymi jednostkami, starają się mnie "pouczać", nie znając charakterystyki pracy silników wolnossących.

Każdy musi wybrać to co przypadnie mu bardziej do gustu. Przeważnie jest coś, za coś. Oglądałem Lodzi w salonie, na żywo, i wymiarami naprawdę mi zaimponowała. Chociaż nie przypadła mi do gustu, to sądzę że osobie która nie będzie wozić tylko powietrza i faktycznie wykorzystywać będzie całą pakowność ma prawo budzić podziw. Tu jednak, nie zdecydowałbym się na słabszy silnik. Raz względy wygody (mylnie nazywane bezpieczeństwem przy wyprzedzaniu), dwa mniej mocy, więcej do ciągnięcia równa się większy wysiłek.
_________________
---
Stepway
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-09-03, 09:38   

Byl swego czasu art w ASwiat (dodatek w te wakacje) pt 'LPG zabija silnik'
Podawali tam tabele silnikow problematycznych pod katem stosowania LPG - dane ponoc pochodzace od producenta instalacji gazowej (jakis holenderski, nie pamietam nazwy). W tym zestawieniu byly silniki 8 zaworowe Dacki z komentarzem: wypalanie zaworow (jesli dobrze pamietam).
Jesli chcecie, moge poszukac tego artykulu, moze gdzies mi sie zachowal. Jesli tak, to bym go zeskanowal i wkleil.
Jesli jednak Dacka w seryjnych instalacjach gazowych wymienia glowice na wzmocniona (Chevrolet tak robi, kosztuje to ekstra 500 PLN), to moze nie jest tak zle.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-09-03, 09:40   

Dyziek a za rok w tej samej gazecie dowiemy się że silnik 1,6 8V jest idealny do LPG ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-09-03, 10:59   

To mozliwe.
Osobiscie bym i tak gazowal. Jesli mialbym kupic nowy teraz, to tylko Duster lub Lodgy w benzynie i LPG (mozna zamowic w ASO do kazdej wersji, ale wtedy masz gwarancje ASO, nie producenta > pytalem na Pulawskiej w W-wie)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-03, 11:02   

Dyziek napisał/a:
W tym zestawieniu byly silniki 8 zaworowe Dacki z komentarzem: wypalanie zaworów

w tym przypadku trudno używać określenia "silniki Dacii" bo to wszystko motory żywcem wzięte z Renault. Niewykluczone,że produkowana wcześniej jednostka 1,6 8V miała problemy z zaworami w kontakcie z LPG. Jednak, jeśli Dacia przewiduje ją (podobnie zresztą jak 1,6 16V) do zaopatrzenia w instalację, zawory muszą być już utwardzone. Producent nie strzelałby sobie w stopę i nie narażał na liczne reklamacje wypuszczając silniki nieprzygotowane do spalanie LPG i montując jednocześnie do nich tą instalację
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-09-03, 11:18   

Zapewne tak. Tak jak piasalem, tam figurowala pozycja 'Dacia'.
Po drugie, moze byc tak, jak w przypadku 'Chevetki' - jesli kupujesz fabryczne LPG, to dostosowuja czesc silnika.
Zas co do tej tabeli, to zapewne tyczy sie to instalacji indywidualnych.
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 201
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2012-09-09, 20:30   

Jeszcze jedno pytanko.
Na stronie Dacii przy odnośniku dla instalacji LPG figuruje (Lodgy - konfigurator) porównanie silników Logana.
Zwykły benzynowy to K7M 800, a taki sam przeznaczony dla LPG to K7M 818.
Mógłby mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć czy poza oznaczeniami te motorki fizycznie czymś się różnią.
Pytam bo pytałem Renaulta kiedy Lodgy będzie miała fabryczny gaz i sugerują kwiecień 2013, a tak długo mi się czekać nie chce. Wolałbym teraz zakupić auto i ewentualnie później dokupić LPG pod warunkiem że gwarancja będzie utrzymana.
Pozdro
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18026
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-09, 23:00   

wiciu_r napisał/a:
czy poza oznaczeniami te motorki fizycznie czymś się różnią

Tak:



- ale jak widać (i co potwierdzają doświadczenia z niefabrycznym gazem) nie są to różnice niezbędnie konieczne.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne