Wysłany: 2012-08-31, 06:40 duster 1,6 a lodgy 1,6 - jakie różnice między silnikami
Witam!
Kolega ma ślicznego Dusterka z silnikiem 1.6 benzyna 105KM, a ja właśnie czekam na możliwość zakupienia Lodgy 1.6 benzyna (plus LPG) 84KM.
Czym się różnią te 2 silniczki bo jak widzę nie ma w ofercie Lodgy z tym mocniejszym.
A jak wygląda awaryjność i żywotność tego 84 KM, pewnie dosyć leciwa konstrukcja więc powinna być trwała i dopracowana.
Pytam bo na razie całe życie wyłącznie różnymi citroenami i z renaultem styczność słabą miałem. Kupuję Lodgy trochę w ciemno bo aktualna cytryna C5 w wakacje okazała sie zdecydowanie za mała na 3 kobity z bagażami.
Witaj Wiciu, popraw sobie markę samochodu w opisie, bo ci jedną literkę "zjadło" i dziwnie to wygląda. A tak co do tematu, to silnik sprawdzony w bojach więc na pewno da rade. Ja miałem ten sam kłopot co Ty, ale jak kupowałem Dustera to Lodzi jeszcze nie było w sprzedaży, wiec dziewczyny musza się "delikatniej" pakować.
A jak wygląda awaryjność i żywotność tego 84 KM, pewnie dosyć leciwa konstrukcja więc powinna być trwała i dopracowana.
Obie konstrukcje wydają się konstrukcjami dopracowanymi i już wiekowymi jeśli tak można mówić także o to bym się nie bał.
Nie wiem czy ten silnik nie będzie za słaby do Lodgy...
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-08-31, 12:50
Ja mam w Dusterze 1.6 i jest to taka typowa 16 - zaworówka, która zaczyna żyć dopiero po 3000 obrotów, jak podkręcisz to pojedzie ale wtedy i spalanie rośnie:(
Kiedyś dostałem Sandero 1.6 8v i ten silnik lepieuj idzie z dołu czyli ma lepszą charakterystykę w granicach 2-3 tysiące obrotów ale i Sandero lżejsze.
podejrzewam, że taki motor w Lodgy będzie dobrym rozwiązaniem do miasta a jak ktoś chce pomykać rodzinnym vanem jak sportowym coupe to sorry winnetou:)
podejrzewam, że taki motor w Lodgy będzie dobrym rozwiązaniem do miasta a jak ktoś chce pomykać rodzinnym vanem jak sportowym coupe to sorry winnetou:)
Tylko wedlug mnie Lodgy z założenia ma być autem rodzinnym (czyt. czesto uzywanym w trasach na dlugie wyjazd) a tutaj już taki silnik jest moim zdaniem za słaby...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-31, 14:36
miałem kiedyś w astrze G motor o bardzo podobnej charakterystyce - 1,6 8V 84 KM więc przez analogię powiem,że to niewysilone, więc trwałe, kulturalnie i cicho pracujące jednostki, które mają bardzo dobry i elastyczny dół. Niezbyt lubią kręcenie do wysokich obrotów i nie są demonami przyspieszeń ale za to rozsądnie obchodzą się z paliwem. Prosta konstrukcja zapewnia bezawaryjność i długą eksploatację. Nie wiem jak motor renault ale w strze był bezkolizyjny, co praktycznie się już nie zdarza.No i na koniec - te motory bezproblemowo współpracują z LPG. Do spokojnej i w miarę taniej jazdy jak znalazł. I spać można spokojnie, bo żadnych turbin,kierownic łopatek, kół zamachowych, FAPów itd
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-09-01, 12:21, w całości zmieniany 3 razy
Na osiągach mi nie zależy. Teraz jeszcze pomykam cytryną 1.6Hdi i mam średnią zużycia paliwa 5,6L. Kiedyś miałem hmmmm zdażenie drogowe i od tego czasu jeżdżę tak aby nikomu krzywdy nie zrobić, a jak komuś się spieszy to mu pokazuję "górą majsterek, górą".
Byle te 100km/h wyciągnął i starczy.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-31, 18:20
na taką średnią nie licz - w przypadku tego silnika i tej wielkości auta - co najmniej o 2 litry więcej
Dla mnie, moje 8V Sandero to całkiem przyjemny motor. Przy jeździe Dusterem 16V faktycznie, doskonale odczuwa się "podręcznikową" różnicę.
8V bardzo dobrze zachowuje się w niskim zakresie obrotów, 1.5-2tyś nie stanowi wyczynu. Jeżdżąc płynnie lecz spokojnie, można nie przekraczać 3tyś, a 2.5tyś obrotów pozwala osiągnąć kompromis pomiędzy spalaniem, a elastycznością. Mi do swobodnego przemieszczania się, wystarcza 80-100km/h. Wyprzedzać szybciej poruszających się osobników nie praktykuję, a w przypadku tych wolniejszych pozostaje redukcja II - III bieg... do odcięcia i... rura
Duster 16V ma przesunięte osiągi wyżej. 3tyś obrotów dopiero zaczyna nabierać tempa. Jest za to bardziej elastyczniejszy w większym przedziale.
Obydwa silniki, a ściślej samochody, nie mają aspiracji do wyścigów. Więcej jeżdżę spokojnie, bardziej mi przypadła do gustu charakterystyka 1.6 8V. Co do awaryjności, trudno cokolwiek się wypowiadać. Logika podpowiada, że im coś mniej skomplikowane, masywniejsze, mniej osłabione, tym większa szansa na długowieczność. Ile w tym prawdy? W przypadku Dacii musi upłynąć jeszcze trochę wody w Wiśle, ale to (jak mówią) silniki z Megane II, a tu jest w czym z opinii wybierać. W większości bardzo pozytywnych.
A ostatnie tygodnie ujeżdżałem dieslowskiego Peugeota. Mmm... fajny! Ale przez dwa lata, zapomniałem co to jest turbo-dziura. Żwawa, mała mysz, tylko że to dla mnie niepodobne do diesla :) Ja Stepway'a 1.6 8V MPI trzymam nisko, V bieg, 50km/h, 1.5tyś obr i się toczę, jak trzeba przyspieszyć to redukcja. Płynnie. A tu?! Diesel, a dopiero w okolicach 2.5-3tyś można cokolwiek zrobić.
Nie dziwię się, że osoby w szczególności młodsze, niedoświadczone, na ogół jeżdżące doładowanymi jednostkami, starają się mnie "pouczać", nie znając charakterystyki pracy silników wolnossących.
Każdy musi wybrać to co przypadnie mu bardziej do gustu. Przeważnie jest coś, za coś. Oglądałem Lodzi w salonie, na żywo, i wymiarami naprawdę mi zaimponowała. Chociaż nie przypadła mi do gustu, to sądzę że osobie która nie będzie wozić tylko powietrza i faktycznie wykorzystywać będzie całą pakowność ma prawo budzić podziw. Tu jednak, nie zdecydowałbym się na słabszy silnik. Raz względy wygody (mylnie nazywane bezpieczeństwem przy wyprzedzaniu), dwa mniej mocy, więcej do ciągnięcia równa się większy wysiłek.
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-09-03, 09:38
Byl swego czasu art w ASwiat (dodatek w te wakacje) pt 'LPG zabija silnik'
Podawali tam tabele silnikow problematycznych pod katem stosowania LPG - dane ponoc pochodzace od producenta instalacji gazowej (jakis holenderski, nie pamietam nazwy). W tym zestawieniu byly silniki 8 zaworowe Dacki z komentarzem: wypalanie zaworow (jesli dobrze pamietam).
Jesli chcecie, moge poszukac tego artykulu, moze gdzies mi sie zachowal. Jesli tak, to bym go zeskanowal i wkleil.
Jesli jednak Dacka w seryjnych instalacjach gazowych wymienia glowice na wzmocniona (Chevrolet tak robi, kosztuje to ekstra 500 PLN), to moze nie jest tak zle.
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-09-03, 10:59
To mozliwe.
Osobiscie bym i tak gazowal. Jesli mialbym kupic nowy teraz, to tylko Duster lub Lodgy w benzynie i LPG (mozna zamowic w ASO do kazdej wersji, ale wtedy masz gwarancje ASO, nie producenta > pytalem na Pulawskiej w W-wie)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-03, 11:02
Dyziek napisał/a:
W tym zestawieniu byly silniki 8 zaworowe Dacki z komentarzem: wypalanie zaworów
w tym przypadku trudno używać określenia "silniki Dacii" bo to wszystko motory żywcem wzięte z Renault. Niewykluczone,że produkowana wcześniej jednostka 1,6 8V miała problemy z zaworami w kontakcie z LPG. Jednak, jeśli Dacia przewiduje ją (podobnie zresztą jak 1,6 16V) do zaopatrzenia w instalację, zawory muszą być już utwardzone. Producent nie strzelałby sobie w stopę i nie narażał na liczne reklamacje wypuszczając silniki nieprzygotowane do spalanie LPG i montując jednocześnie do nich tą instalację
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-09-03, 11:18
Zapewne tak. Tak jak piasalem, tam figurowala pozycja 'Dacia'.
Po drugie, moze byc tak, jak w przypadku 'Chevetki' - jesli kupujesz fabryczne LPG, to dostosowuja czesc silnika.
Zas co do tej tabeli, to zapewne tyczy sie to instalacji indywidualnych.
Jeszcze jedno pytanko.
Na stronie Dacii przy odnośniku dla instalacji LPG figuruje (Lodgy - konfigurator) porównanie silników Logana.
Zwykły benzynowy to K7M 800, a taki sam przeznaczony dla LPG to K7M 818.
Mógłby mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć czy poza oznaczeniami te motorki fizycznie czymś się różnią.
Pytam bo pytałem Renaulta kiedy Lodgy będzie miała fabryczny gaz i sugerują kwiecień 2013, a tak długo mi się czekać nie chce. Wolałbym teraz zakupić auto i ewentualnie później dokupić LPG pod warunkiem że gwarancja będzie utrzymana.
Pozdro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum