Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-03-02, 12:57
Diesel 1.5 dCi - opinie o silniku
Autor Wiadomość
frend 
Zielony listek


Marka: Volvo
Model: V40
Silnik: 1,9 dCi
Rocznik: 2003
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 2
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2012-09-30, 14:08   Jak się sprawują silniki 1,5 dCi

Witam.
Planuję zakup Sandero. Nie wiem tylko, czy z silnikiem benzynowym 1,6, czy diesla 1,5. Biorąc pod uwagę elastyczność i spalanie, mój wybór skłania się raczej ku jednostce z zapłonem samoczynnym. Jednak zapytany o opinię mechanik serwisu Renault dyplomatycznie odradził silnik diesla. Mam więc pytanie do użytkowników aut napędzanych 1,5 dCi o opinię o tej jednostce.
Pozdrawiam.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-09-30, 14:45   

Od maja 2010r. - Sandero dCi 85KM; przejechane: 44 tys. km; średnie spalanie: 5,2 l/100km (50/50 niezbudowany - miasto). Trasa: ok. 90-100km/h = 4,7 l
Zero problemów, wielkie zadowolenie, moc i dynamika super.

Wybór i tak należy do Ciebie.
 
kukubara 


Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-09-30, 15:59   Re: Jak się sprawują silniki 1,5 dCi

frend napisał/a:
...Biorąc pod uwagę elastyczność i spalanie, mój wybór skłania się raczej ku jednostce z zapłonem samoczynnym.


Interesuje Cie tylko spalanie, czy roznica w cenie miedzy dizlem a benzyna tez? ;)
Wiele osob zapomina o tym drobiazgu kupujac dizla...

J.
 
frend 
Zielony listek


Marka: Volvo
Model: V40
Silnik: 1,9 dCi
Rocznik: 2003
Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 2
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2012-09-30, 17:21   

Generalnie interesuje mnie kwestia (bez)awaryjności silników diesla przy większych przebiegach (>150 kkm). Odnośnie spalania, czy też różnicy ceny, sporo informacji jest w "sieci".
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-09-30, 18:23   

szukaj na forum, jest dluugi watek o tych silnikach
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 201
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2012-09-30, 19:21   

dCi nie miałem, ale jeśli chodzi o nowoczesne turbodiesle innych producentów to największym zagrożeniem jest moim zdaniem (z autopsji) nagłe przejście silnika (podczas wyprzedzania) w tryb awaryjny, szok bo auto nagle nie jest w stanie wyprzedzić Tira, 2 sekundy na sprawdzenie czy nikt za tobą nie rozpoczął wyprzedzania i zdążysz się schować z powrotem za ciężarówką, a powodem całego zdażenia jest spowodowany wibracjami chwilowy brak kontaktu na którymś z kilkudziesięciu pinów na kilku wtyczkach od układów zaprojektowanych przez ekoterrorystów. Bez względu na koszty już tylko silniki wollnossące, ale to takie sobie subiektywne postanowienia.
Pozdro
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-09-30, 21:47   

Jadąc po raz n-ty trasą Pruszków-Warszawa pozwoliłem sobie z ciekawości zaimprowizować test elastyczności mojego MCV 86KM z dodatkowym pasażerem ;) Wzorując się na metodologii "Motoru":

IV bieg, 60-100kmh/h - 8-9s
V bieg, 80-120km/h - ok. 13s

Myślę, że wyniki są do poprawienia gdyby jechać w pojedynkę i nie pod górę (co miało miejsce w drugim z pomiarów) ;)

Muszę przyznać, że to całkiem satysfakcjonujące wyniki, niewiele lepsze ma nowa Octavia z 2,0 TDI ;P
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-30, 22:51   

fakty - użytkowane w mojej firmie:

Dacia Logan 1.5 dci 70 KM, przebieg w chwili sprzedaży 205 kkm, żadnych kłopotów z silnikiem

Renault Kangoo 1.5 dci 70 KM (blaszak), obecny przebieg 210 kkm, do tej pory jedynie wymienione sprzęgło

obecnie użytkowana Dacia Lodgy 1.5 dci 110 KM, przebieg aktualna 3000 km, więc za wcześnie by coś powiedzieć

we wszystkich wymienionych autach średnie spalanie 6 l ON/ 100 km
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-09-30, 23:21   

wiciu_r,

Każdy nowoczesny silnik może przejść w tryb awaryjny, to nie dotyczy tylko silników diesla. Wobec tego nie jest to słuszny argument za lub przeciw jakim paliwem jest zasilany silnik.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-10-01, 00:07   

Marckok napisał/a:
fakty - użytkowane w mojej firmie:

Myślę, że to dowód na to, że jak się dba o silnik i nie butuje w trakcie ruszania z każdego skrzyżowania, to nie powinien się też psuć, chyba że jest naprawdę totalną niedoróbą.
To jak z klockami hamulcowymi - niektórym wystarczają na 10-15kkm, innym na 60kkm.

chriskb napisał/a:
Każdy nowoczesny silnik może przejść w tryb awaryjny, to nie dotyczy tylko silników diesla.

Moim zdaniem powinno być to zakazane - samochód powinien ostrzegać chociażby z kilkunastosekundowym ostrzeżeniem o wejściu w tryb awaryjny, albo płynnie zmniejszać moc - lepiej uszkodzić silnik, niż zarobić czołówkę.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2012-10-01, 00:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2012-10-01, 06:19   

Myślę, że skoro kilkaset tysięcy, jeśli nie kilka milionów użytkowników Renaulta, Nissana i Daci zaryzykowało i użytkuje bez kłopotu silniki dCi, to chyba nie jest to totalny szmelc i można na tym silniku pojeździć. Jak wcześniej pisali koledzy, dużo zależy od sposobu użytkowania auta z takim silnikiem. Osobiście mam Dustera dCi przebieg ok. 40 tys. przebiegu i jak na razie zero problemów. Każdy silnik może się zepsuć. Nie zależnie od tego czy to "benzyna" czy "ropniak". Ja się dizla nie bałem i nie żałuję zakupu. Z czystym sercem mogę polecić jako bardzo fajny, ekonomiczny i miły w użytkowaniu silnik.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-01, 08:33   

Ford Focus 1.6 benzyna rocznik 2005 - standardowy kratkowóz - wariujący czujnik pedału przyspieszenia :
jestem w połowie wyprzedzanego pojazdu gdy nagle choinka na blacie - moc spada do połowy i róbta co chceta. Pojechałem do serwisu gdzie wgrali mi nowy soft do komputera i problem się nie powtórzył - nie wiem czemu Ford nie zrobił akcji przywoławczej bo to stokroć bardziej niebezpieczne niż durne dywaniki w Toyotach.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-01, 09:24   Re: Jak się sprawują silniki 1,5 dCi

frend napisał/a:
Witam.
Planuję zakup Sandero. Nie wiem tylko, czy z silnikiem benzynowym 1,6, czy diesla 1,5. Biorąc pod uwagę elastyczność i spalanie, mój wybór skłania się raczej ku jednostce z zapłonem samoczynnym. Jednak zapytany o opinię mechanik serwisu Renault dyplomatycznie odradził silnik diesla. Mam więc pytanie do użytkowników aut napędzanych 1,5 dCi o opinię o tej jednostce.
Pozdrawiam.

Teoretycznie rzecz biorąc produkują ten silnik już od tak dawna w różnych wersjach i pakują do różnych samochodów (Renault, Nissan, Dacia), że powinni usunąć wszystkie wady jakie mogły się pojawić od początku produkcji. Innymi słowy jeździ ich bardzo dużo i nie słychać o grupowych i masowych awariach czyli silnik jest w porządku. Oczywiście zawsze znajdzie się paru użytkowników "sprawnych inaczej" lub takich, którzy kupili używane auto z nieznanym przebiegiem i przebiegiem obsługi, którym silnik padł. I zgodnie z prawem Internetu ci niezadowoleni robią dużo szumu w tej sprawie. Co zupełnie nie dyskwalifikuje silnika, bo dziesiątki tysięcy zadowolonych siedzi cicho.
Jeśli kupujesz nowe auto z tym silnikiem to zupełnie się nie przejmuj. Bo to jak silnik będzie się sprawował zależy tylko od ciebie i od tego jak będziesz go traktował. I przy właściwym traktowaniu przez najbliższe 100 - 150 tys. km nie powinieneś mieć z nim problemów. A zapewne nawet dłużej. :-D
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 201
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2012-10-01, 14:42   

Cytat:
I przy właściwym traktowaniu przez najbliższe 100 - 150 tys. km nie powinieneś mieć z nim problemów.

I to jest sedno sprawy, 100 000km albo 5 lat. Do 5 lat możesz dostac gwarancji na auto więc śpisz spokojnie.
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-10-01, 16:52   

42 000 km. zero kłopotów. Lato spalanie 5.5 w mieście, 5 czasem 4,9 poza miastem. Zima 5,5 do 5,8. Powyżej 120 km/h 6na 100 i więcej....
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 201
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2012-10-01, 17:37   

Ile palą nowoczesne diesle to wiadomo, moje C5 jak widać na fotce też w normie, ale pomijając przebyte na tych 180kkm usterki to sama eksploatacja czyli sprzęgło, dwumasa, rozrząd - 3600zl. Zasadniczym celem silnika ma być bezawaryjne napędzanie samochodu czyli ma to być jednostka wolnossąca, a we współczesnych konstrukcjach silnik ma spełniać normy Euro ileśtam, a jeśli "przy okazji" pokręci kołami to też dobrze.
Zamiast najnowszego "sprezentowanego" Passata wolałbym kupić "nowego" Fiata Mirafiori.

zużycie.jpg
Plik ściągnięto 306 raz(y) 25,36 KB

 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-10-01, 17:48   

Marckok napisał/a:
fakty - użytkowane w mojej firmie:

Dacia Logan 1.5 dci 70 KM, przebieg w chwili sprzedaży 205 kkm, żadnych kłopotów z silnikiem

Renault Kangoo 1.5 dci 70 KM (blaszak), obecny przebieg 210 kkm, do tej pory jedynie wymienione sprzęgło

obecnie użytkowana Dacia Lodgy 1.5 dci 110 KM, przebieg aktualna 3000 km, więc za wcześnie by coś powiedzieć

we wszystkich wymienionych autach średnie spalanie 6 l ON/ 100 km


Ważna rzecz, powiedz na jakim oleju: zwykłym, ulepszonym, na jakich stacjach tankujesz?
Ostatnio zmieniony przez Dusterjack 2012-10-01, 17:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-01, 18:42   

olej pełny syntetyk "z beczki", więc bywał i elf, i castrol

paliwo na normalnych stacjach, ale firmowych: Orlen, BP, ale także Neste i Lukoil
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-01, 19:36   

dużych doświadczeń z tym (takim) silnikiem nie mam, przejechałem Renault Kangoo z silnikiem 1,5 dCi (106 KM) ok. 30 tys. km i za wyjątkiem jednej przygody z wytrąceniem się parafiny w ON innych przygód nie miałem, kilka razy zapaliła się lampka kontrolna sygnalizująca (wg opisu z instrukcji) wodę w paliwie :?: , której raczej nie było a po wizycie w ASO diagnoza - wszystko OK, NIGDY nie "butowałem" zimnego silnika oraz ZAWSZE po dłuższej/intensywniejszej jeździe pozwalałem turbince na schłodzenie... :-) (silnik bez FAP)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-01, 20:46   

Odpukac 1.5 dci 68KM 39500 km dziala bezproblemowo. Nie liczac zatkania sie zimowa pora filtra paliwa ;-( Jednak zadawalajaca moc to min 80-85 KM.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-10-01, 20:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-04-04, 11:47   

Trochę odkurzę temat:

Mam ponad 81000, w sierpniu będzie 6 lat. Wóz służy obecnie do jazdy do przedszkola. Czasem postoi 3 dni, potem tydzień 3 kilometry, w tą i z powrotem, jakieś zakupy. Żona na macierzyńskim, więc do roboty nie jeździ. Ogólnie warunki idealne dla benzyniaka...
Akumulator rumuński, odpala jak nówka, spalanie licznikowe bardzo dobre (nie piszę ile, bo zaraz wsiądziecie, że to niemożliwe, albo, że popycham wóz, albo że na holu, albo kapelusznik..)
Obliczyłem, że różnica w cenie zwróciła mi się we wrześniu 2012 roku.
Olej wymieniam co 10000, a filtr paliwa, co 20000. Turbinkę wychładzam, ale raczej umiarkowanie. Jak wiem, że się zatrzymuję, to kulam się na jałowym, lub delikatnie obchodzę się z "gazem". Żadnych problemów z silnikiem nie odnotowałem.

Teraz nówki nie kupiłbym z dieslem, bo różnica w cenie większa, a na paliwie mniejsza, albo wcale.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2015-04-06, 13:36   

Ikarusiarz napisał/a:
Wóz służy obecnie do jazdy do przedszkola. Czasem postoi 3 dni, potem tydzień 3 kilometry, w tą i z powrotem, jakieś zakupy. Żona na macierzyńskim, więc do roboty nie jeździ. Ogólnie warunki idealne dla benzyniaka.

To sa raczej trudne warunki, nawet dla benzyniaka. Wszystko poniżej 10 km (bez gaszenia po drodze) to sa trudne warunki.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-04-06, 17:30   

michauek22 napisał/a:
To sa raczej trudne warunki, nawet dla benzyniaka. Wszystko poniżej 10 km (bez gaszenia po drodze) to sa trudne warunki.


Też trzy kropki dołączyłem do zdania.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-07, 09:55   

Wczoraj mialem niemily incydent gdy autko zgaslo podczas jazdy , zapalily sie diody i zgasl .
Zatrzymalem sie na poboczu, sprawdzilem czy paski ok i odpalilem. Na razie wszystko ok - zrobilem 300km od tego momentu , w torque bez bledow.
Jak myslicie co sie stalo ?
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-07, 10:36   

Uj, bardzo niedobrze. Ja bym do serwisu podjechał niech podepną komputer i sprawdzą co jest grane. Bo Torque może nie pokazywać błędów ze wszystkich systemów.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne