Witam,
wreszcie znalazłem trochę czasu i zabrałem się do pracy.
Udało mi się zamontować i uruchomić elektryczne szyby , moduł ich domykania i moduł centralnego zamka.
Najwięcej czasu zajmuje izolowanie i dokładne układanie nowych wiązek elektrycznych.
Dla lepszego zabezpieczenia przewodów przechodzących z kabiny do drzwi oprócz izolacji zamontowałem plastikowe giętkie osłony.
Wszystkie elementy zakupiłem w firmie Stig w Łodzi.
Zdjęcie0257.jpg Po zdjęciu poszycia drzwi demontujemy widoczny na zdjęciu element plastikowy aby uzyskać miejsce na silnik.
Plik ściągnięto 255 raz(y) 74,98 KB
Zdjęcie0258.jpg Aby ułatwić zamontowanie silnika wykonałem z papieru szablon otworów.
Plik ściągnięto 205 raz(y) 59,51 KB
Zdjęcie0262.jpg Przerobiłem wiązkę elektryczną tak aby pasowała do oryginalnych przełączników. Potem oczywiście wszystkie widoczne piny zostały zaizolowane przy pomocy koszulek termokurczliwych.
Plik ściągnięto 263 raz(y) 60,01 KB
Zdjęcie0267.jpg Przyklejone w głębi panelu środkowego moduły: domykania szyb i centralnego zamka
Plik ściągnięto 218 raz(y) 75,19 KB
Zdjęcie0268.jpg Wiązki przewodów w panelu środkowym
Plik ściągnięto 278 raz(y) 98,8 KB
Zdjęcie0270.jpg Efekt końcowy
Plik ściągnięto 240 raz(y) 70,76 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez yarocz 2010-07-19, 18:19, w całości zmieniany 6 razy
Zastanawiam się właśnie, jak bardzo trzeba by się uszarpać, żeby przeprowadzić konwersję tylnych szyb z korbkowych na elektryczne. Majka zaczęła mi otwierać tylną szybę butem. :/
Pytanie pierwsze: czy (i jak) da się w miarę bezstresowo wyjąć mechanizm korbkowy i zamontować siłowniki?
Pytanie drugie: bezkorbkowe boczki drzwi - ile kosztują i jakie mają numery ref.?
Pytanie trzecie: siłowniki - oryginalne czy dobierać jakieś wynalazki uniwersalne? Jeśli oryginalne, to znowu - ile kosztują i jak się wabią?
Mowa o czysto teoretycznej Dacii Logan MCV ph. II.
Opcja Zero: Wytłumaczyć - raz, drugi, ..., n-ty - zacisnąć zęby i czekać, aż dotrze. BTDT (;
Opcja Alfa: Zdemontować tymczasowo korbki.
Ad rem...
(Ceny oczywiście brutto).
Ad 1) Najwyraźniej i drzwi, i szyby są w obu wersjach - manualnej i elektrycznej - takie same. Ergo: mechanizmy są kompatybilne = bezstres.
(Korbka zablokowana jest na osi wygiętym, sprężynującym drutem, który trzeba odczepić śrubokrętem działając stycznie do powierzchni walcowej trzpienia. Odkręcić wkręty boczka, potem go odczepić od drzwi - trzyma się na plastikowych spinkach, podobnych do tych mocujących płytę główną do obudowy kompa. Opuścić szybę, odkręcić dwie śruby na jej dolnej krawędzi, mocujące ją do mechanizmu podnośnika. Podnieść szybę, przyczepić taśmą do górnej krawędzi drzwi, żeby pozostała zamknięta. Odkręcić trzy nakrętki mocujące podnośnik do drzwi. Wyjąć mechanizm ręczny, wstawić elektryczny - potem cofnąć się w powyższej procedurze. Uwaga: jedna z nakrętek - koło korbki - wypada w innym miejscu, ale otwór jest oczywiście przygotowany).
Ad 2) Od końca - 722 zł/szt. Prawdopodobnie: lewy 8200820506, a prawy 8200820517 - ale nie wiem czy dobrze rozczytałem koloryt tapicerki, więc dla pewności musiałbyś podać kod koloru z tabliczki owalnej.
(One zawsze są bezkorbkowe - w razie potrzeby, dziurę pod korbkę wierci się in situ).
Ad 3) Oryginały: lewy 8200901104, prawy 8200901105 - 1100 zł/szt...
(Śruby i nakrętki pasują od ręcznych podnośników).
Do tego: kabelki (ref. ???); pstryczki sterujące - 8200467793 i 8200467793, 160 zł/szt. (nie wiem czym się różnią); pstryczek blokujący - 8200325065, 65 zł; półeczka-podstawka pstryczków - 8200739459, 18 zł; półeczka-podstawka pstryczka blokady - 8200739460, 35 zł.
(Przykładowa robocizna wymiany jednego podnośnika w ASO: 0,5 rbg - łącznie z boczkiem, bez kablowania i pstryczkowania).
moze byc problem jesli masz podlokietnik, bo miejsce w ktorym powinny byc zamontowane przyciski do szyb na koncu srodkowego tunelu sa zajete przez fragment podstawy podlokietnika...
Sam sie nad tym zastanawialem kiedys, bylem nawet w aso i tam koszt wymiany wyliczyli mi zaporowo na ponad 2 tysiace, nawet skan tej rozpiski na forum wrzucalem ;)
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-30, 16:04
laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
Majka zaczęła mi otwierać tylną szybę butem
Opcja Zero: Wytłumaczyć - raz, drugi, ..., n-ty - zacisnąć zęby i czekać, aż dotrze. BTDT (;
No można, ale nie bardzo mnie stać na ryzyko. Majka na wiosnę miała straszną jazdę z powracającymi zapaleniami uszu, były grane niezbijalne wysokie gorączki (Maja miała wcześniej drgawki gorączkowe i utratę przytomności, więc gorączki już nas tak nie bawią), była groźba szpitala, jakichś paracentez, itp. Wystarczy, że raz sobie to okno otworzy i załatwi sobie uszy, i będzie pozamiatane. :/
Co ciekawe, Maja doskonale zrozumiała instruktaż dotyczący obsługi samochodu, ale w Dusterze Na Tydzień™. :> Opowiedziałem jej, że samochód nie jest mój, że jest nowy i ładny, i że jakiemuś dziecku, jak dostanie Dustera po nas, mogłoby być przykro, gdyby dostał brudny samochód. Maja pokiwała głową po czym sama z siebie ogłosiła, że ona w takim razie nie będzie wierzgać brudnymi buciorami i nie będzie rzucać śmieciami gdzie popadnie. W życiu nie widzieliście tak czystego samochodu, po tygodniu użytkowania przez dziecko. :> Niestety, z niejasnych dla mnie przyczyn w "starym" samochodzie to nie działa. :|
laisar napisał/a:
Opcja Alfa: Zdemontować tymczasowo korbki.
O tym nie pomyślałem. :) To chyba najlepiej rozwiąże problem, przynajmniej na chwilę obecną. Dzięki. :)
Myślę, że takie opracowanie przyda się na forum, na wypadek gdyby ktoś jeszcze rozpatrywał taki manewr.
laisar napisał/a:
(One zawsze są bezkorbkowe - w razie potrzeby, dziurę pod korbkę wierci się in situ).
O proszę. :O W takim razie wymiana boczków nie ma większego sensu, wystarczy dać jakąś płaską zaślepkę i pozamiatane. Zasugerowałem się "niezrzeszonym" Sandero ze Zrębic - tam były zrobione tylne szyby, ale w miejsce korbek były takie wystające zaślepki, stąd uznałem, że boczki są inne, coś się nie mieści, itp.
laisar napisał/a:
Ad 3) Oryginały: lewy 8200901104, prawy 8200901105 - 1100 zł/szt...
Za każdym razem, kiedy pytam o ceny w Dacii/Renault, mam jakieś dziwne złudzenia i nadzieje, które nigdy się nie spełniają... :|
chriskb napisał/a:
Znalazłem coś takiego, może się przyda?
Ooo, dzięki wielkie. Mam teraz jakiś pogląd, jak to wygląda i ile kosztuje.
Mikele napisał/a:
moze byc problem jesli masz podlokietnik, bo miejsce w ktorym powinny byc zamontowane przyciski do szyb na koncu srodkowego tunelu sa zajete przez fragment podstawy podlokietnika...
Myślałem raczej, żeby przyciski dla pasażerów drugiego rzędu zrobić po ludzku, na górze plastikowych boczków drzwi, a dla mnie sterowanie i odcinanie w miejscu, w którym już mam heble od dodatkowych gniazd. :)
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-30, 19:16
TD Pedro napisał/a:
bebe napisał/a:
Zasilanie dodatkowych gniazd 12V.
bardzo fajne ... a gdzie można takowe zanabyć?
Przełączniki? Nie mam pojęcia. :/ Kupiłem wieki temu na Allegro, nawet nie mając jeszcze pomysłu, co z nimi zrobię, tylko dlatego, że były fajnie podświetlone w daciowym kolorze. :) Podejrzewam że nadal są do znalezienia.
Tylko jedna uwaga ogólna do publiczności: opis demontażu korbek odnosił się do fazy 2. i drzwi z tyłu - wyłącznie i razem. Bo inne zestawienia miewają inaczej - ale jak to w dacii, nie bardzo widzę wg jakiego klucza. Korbki mogą być bowiem jeszcze: tylko nasadzane na trzpień (bez żadnych blokad, zdejmuje się je po prosto zdejmując) albo... przyklejana (i żeby je zdjąć to się je... rozwierca ).
Wystarczy, że raz sobie to okno otworzy i załatwi sobie uszy, i będzie pozamiatane. :/
Tu rzeczywiście najlepsze i najszybsze rozwiązanie to pozbycie się korbki. Proponuję jedynie wrzucić jedną (bez zabezpieczenia blokującego zdejmowanie) do schowka na wypadek potrzeby dosunięcia okna czy coś w tym stylu. Kiedyś właśnie tak jeździłem i przydała mi się kilka razy korbka z możliwością użycia i zdjęcia bez zabawy w odbezpieczanie.
bebe napisał/a:
Niestety, z niejasnych dla mnie przyczyn w "starym" samochodzie to nie działa. :|
Może powinieneś uświadomić Maję, że ten samochód też kiedyś sprzedacie i może będzie takie dziecko, któremu może być przykro...
Z innej strony, my aż tak rygorystycznie nie podchodzimy do tematu pozostawiania czystości w samochodzie przez dziecko. Zawsze się coś nabrudzi ale od tego jest sprzątanie
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 339 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2012-10-31, 20:35
Boczki zostaw dotychczasowe, siłowniki mogą być uniwersalne, tu sytuacja jest jak z uniwersalnymi zestawami centralnego zamka. Można kupić takie przełączniki, które przymocujesz do drzwi i będą ładnie wyglądać. Sam miałem szatański pomysł montażu elektrycznych szyb (przód i tył) w Polonii, ale jak montowalem centralny zamek, to zorientowałem się o, że miejsca w przelotkach drzwi jest już mało i musiałbym kombinować. Może kiedyś :D
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-31, 22:49
Rysiob napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Te uniwersalne zestawy obracaja wieloklinem na ktorym jest zainstwalowana korbka ?
Z tego, co oglądałem to tak.
A, to by tłumaczyło te wystające zaślepki we wspomnianym Sandero. :/ No nie wiem - z jednej strony, wystające zaślepki to nie tragedia. Z drugiej - wyglądają tak sobie i będzie to kolejny wystający element, w który Majka będzie mogła wyjechać z buta.
Zauważyłem, że przełączniki do szyb (czy to dostępne osobno, czy w tych zestawach) mają pięć styków. To by sugerowało, że mają w sobie logikę odpowiedzialną za wyłączanie siłownika przy przeciążeniu (zamknięciu szyby). Wie ktoś, czy one są impulsowe? ;) Nie mam ochoty znowu rzeźbić w brązie, gdyby przyszło co do czego. :>
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 339 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2012-11-01, 09:15
Proponuje zadać pytanie sprzedawcom na allegro. Ci od centralnych zamków znają się na rzeczy, więc i ci od szyb może doradzą. A co zaślepek, w Polonezie występowały płaskie, które w zasadzie nie wystawały (a przynajmniej nie tak, by je oderwać butem).
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-01, 09:21
bebe napisał/a:
To by sugerowało, że mają w sobie logikę odpowiedzialną za wyłączanie siłownika przy przeciążeniu (zamknięciu szyby). Wie ktoś, czy one są impulsowe? ;) Nie mam ochoty znowu rzeźbić w brązie, gdyby przyszło co do czego. :>
Logiki na pewno nie mają i na pewno nie są impulsowe.
Mają 5 styków, bo 4 są od zasilania i podnoszenia/opuszczania szyby, a jeden styk od podświetlenia przycisku.
W chwili obecnej, a przynajmniej w siłownikach fabrycznych logikę przeciążeniową mają wbudowane w sobie siłowniki/silniczki od szyb, więc bardzo możliwe, że w uniwersalnych jest podobnie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-11-01, 09:22, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum