Właśnie jestem w jestem w trasie i zaświeciła mi się kontrolka (w załączniku) ale niestety instrukcję zostawiłem w domu i nie wiem co ona oznacza i czy jest to coś poważnego, czy może mogę pokonać jeszcze jakieś 200 km.
Dzięki za szybką odpowiedź, swoją drogą infolinia serwisowa Daca Polska działa od poniedziałku do soboty od 8-20 i o 20:01 już nie odbierają telefonów.
A tak w sprawie tego oleju to czy przypadkiem wymiana nie powinna być co 15tys lub raz w roku? Bo od wymiany przejechałem 7tys.km.
Zasadniczo tak, jednak jego jakość w dieslach z FAP-ami jest na tyle istotna, że te wersje mają system kontroli jakości oleju, gdyby się okazało, że trzeba to zrobić wcześniej.
To już bardziej niepokojące i najlepiej nie ociągać się zbytnio ze sprawdzeniem czemu świeci - może wcale nie był wymieniony, może to problem z kontrolką albo czujnikiem, a może faktycznie coś olejowi zaszkodziło.
Po wymianie oleju i przejechaniu ok. 6 tys. km zapaliła się kontrolka wymiany oleju, w serwisie autoryzowanym powiedziano mi, ze to wynika z szybkiego zużycia oleju i trzeba ponownie wymienić ( za 400 pln), olej był wymieniony w stacji autoryzowanej czy tak jest rzeczywiście ? olej powinien wytrzymać przecież 20 tys.
to była kolejna wymiana, pierwsza ok 20 tys i było wszystko ok, a to była druga wymiana i ten problem, auto ma ok 26 tys. auto jest eksploatowane w normlanych warunkach
Ostatnio zmieniony przez robinzhuty 2013-09-17, 08:51, w całości zmieniany 1 raz
@BoloSr: To nie chodzi o żadne picie - kontrolka wymiany oleju (OCS) w nowych dieslach wskazuje utratę jego jakości, a nie zbyt niski poziom.
(Choć oczywiście nieco mniejsza niż zalecana ilość wlanego oleju na pewno będzie skutkować też jego szybszym zużyciem).
@robinzhuty: Było lato, wakacje - wysokie temperatury, autostrady, teren, góry, większe ładunki? A może nowy olej był niezbyt wysokiej jakości?
Rzecz jasna, może to być też objaw jakichś nieprawidłowości (łącznie z np. "zapomnieniem" wymiany poprzedniego filtra oleju d; ), dlatego na pewno warto się temu przyjrzeć - ale jeśli auto zgłasza, że olej jest do bani, to nie ma co skąpić i trzeba go wymienić, bo "oliwa" to jedna z najważniejszych spraw.
(Gdyby kontrolka zaświeciła po jakimś naprawdę niewielkim przebiegu - powiedzmy: poniżej 500 km - to zdaje się można ją "skasować" i potem chwilę pojeździć, obserwując, czy to nie był po prostu jakiś fantom. Jednak po kilku tysiącach kilometrów naprawdę nie ma się co zbytnio roztkliwiać...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-09-17, 09:28, w całości zmieniany 2 razy
@BoloSr: To nie chodzi o żadne picie - kontrolka wymiany oleju (OCS) w nowych dieslach wskazuje utratę jego jakości, a nie zbyt niski poziom.
(Choć oczywiście nieco mniejsza niż zalecana ilość wlanego oleju na pewno będzie skutkować też jego szybszym zużyciem).
@robinzhuty: Było lato, wakacje - wysokie temperatury, autostrady, teren, góry, większe ładunki? A może nowy olej był niezbyt wysokiej jakości?
Rzecz jasna, może to być też objaw jakichś nieprawidłowości (łącznie z np. "zapomnieniem" wymiany poprzedniego filtra oleju d; ), dlatego na pewno warto się temu przyjrzeć - ale jeśli auto zgłasza, że olej jest do bani, to nie ma co skąpić i trzeba go wymienić, bo "oliwa" to jedna z najważniejszych spraw.
a to takie rzeczy :) to dobrze wiedziec ze takie cos jest bede mial to na uwadze :)
Czy olej był wymieniany przy przebiegu zgodnym z wymaganiami serwisowymi? Bo jeżeli nie to prawdopodobnie nie zresetowano wymiany serwisowej. Wystarczy zresetować serwis wymiany oleju.
Po wymianie oleju i przejechaniu ok. 6 tys. km zapaliła się kontrolka wymiany oleju, w serwisie autoryzowanym powiedziano mi, ze to wynika z szybkiego zużycia oleju i trzeba ponownie wymienić ( za 400 pln), olej był wymieniony w stacji autoryzowanej czy tak jest rzeczywiście ? olej powinien wytrzymać przecież 20 tys.
Miałem to samo po około 4000 km od wymiany. Przegląd wykonałem po roku (ok. 18000 km) bo minął szybciej niż przebieg 20000 km.
Przy 22000 km wyświetliła mi się zółta kontrolka wymiany oleju. Serwisant sprawdził w bazie danych czas wykonania wymiany oleju i natychmiast skasował ustawienia w komputerze samochodu. Robi się to bez testera ale nie zauważyłem jak.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2013-09-17, 17:23, w całości zmieniany 1 raz
//Wyzerowanie danych ostrzeżenia
po wymianie oleju silnikowego
(zależnie od wersji pojazdu)
Jeśli użytkownik sam wykonuje wymianę
oleju, konieczne będzie wyzerowanie
danych ostrzeżenia.
W tym celu w ciągu dziesięciu sekund od
włączenia zapłonu należy:
- wcisnąć do oporu pedał przyspieszenia;
- przy wciśniętym pedale gazu, wcisnąć
trzy razy z rzędu pedał hamulca.
Parametry początkowe zostaną ponownie
ustawione, gdy lampka kontrolna •^M
zgaśnie. Jeśli tak nie jest, należy ponownie
wykonać czynność.
Przypadek szczególny: jeśli wymiana
oleju jest wykonywana przed wyświetleniem
ostrzeżenia o przekroczeniu terminu
wymiany, wyzerowanie danych ostrzeżenia
także jest konieczne. W takim przypadku
lampka kontrolna fc^Sg świeci się przez
około 5 sekund w celu potwierdzenia wyzerowania
parametrów na wyświetlaczu.//
Ja wymieniałem trzy razy olej samodzielnie, ale kontrolka wzywająca do wymiany oleju nigdy mi się nie zaświeciła. Może nie wszystkie Dacie wymagają resetowania tej kontrolki?
Ja wymieniałem trzy razy olej samodzielnie, ale kontrolka wzywająca do wymiany oleju nigdy mi się nie zaświeciła. Może nie wszystkie Dacie wymagają resetowania tej kontrolki?
Piotrek721015 napisał/a:
Ja wymieniałem trzy razy olej samodzielnie, ale kontrolka wzywająca do wymiany oleju nigdy mi się nie zaświeciła. Może nie wszystkie Dacie wymagają resetowania tej kontrolki?
a masz DPF ??? moze to jest zwiazane z DPF
_________________
Tu przyznaję koledze rację. Może to ma związek z DPF. U mnie nie ma takiego elementu.
//Wyzerowanie danych ostrzeżenia
po wymianie oleju silnikowego
(zależnie od wersji pojazdu)
Jeśli użytkownik sam wykonuje wymianę
oleju, konieczne będzie wyzerowanie
danych ostrzeżenia.
W tym celu w ciągu dziesięciu sekund od
włączenia zapłonu należy:
- wcisnąć do oporu pedał przyspieszenia;
- przy wciśniętym pedale gazu, wcisnąć
trzy razy z rzędu pedał hamulca.
Parametry początkowe zostaną ponownie
ustawione, gdy lampka kontrolna •^M
zgaśnie. Jeśli tak nie jest, należy ponownie
wykonać czynność.
Przypadek szczególny: jeśli wymiana
oleju jest wykonywana przed wyświetleniem
ostrzeżenia o przekroczeniu terminu
wymiany, wyzerowanie danych ostrzeżenia
także jest konieczne. W takim przypadku
lampka kontrolna fc^Sg świeci się przez
około 5 sekund w celu potwierdzenia wyzerowania
parametrów na wyświetlaczu.//
Dzięki za procedurę. Ciekawe czy zadziała u mnie następnym razem. :)
Z tego co wyczytałem kontrolka zapala się po określonym przebiegu auta. Nie ma to nic wspólnego z czasem (np rok od przeglądu) ani jakością oleju (bezpośrednio) a tylko przebiegiem od kasowania. U mnie zapaliła się przy ok 26 900 km.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2013-09-26, 14:18, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum