Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tydzień z Dusterem - the Movie
Autor Wiadomość
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2012-11-03, 23:12   Tydzień z Dusterem - the Movie

Zmęczyłem! Długo to trwało, alem go zmógł! :> Filmowe podsumowanie Dustera Na Tydzień™. 40 (!) minut opowieści dziwnej treści, ale są też dobre strony tej produkcji :) - trochę onboardów z Dustera w terenie.

Pierwszy konkretniejszy offroad jest w 15:13, kolejny gdzieś w okolicach 20:13, zaś konkretna rzeźba w Forcie Beniaminów zaczyna się od 25:06.



Powiedzieć, że nie jestem zadowolony z efektu, to nic nie powiedzieć. :> Ale trochę się nauczyłem (co widać chociażby w chronologicznie późniejszym filmie z III WOT-spotu).
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-03, 23:55   

Fajny tescik, szkoda, ze nie namowiles kogos z klubowiczow do filmowania akcji w forcie z zewnatrz ;-) Co do wymiarow, kwestia wprawy i zakupu twojej soczewki/kamery cofania i bedzie jak w Loganie ;-) Siedzenia w dusterze sa po prostu krotsze, samo siedzisko. Zas daje lepsze trzymanie boczne niz w Sandero. Byc moze w Twoim Loganie jest regulacja podpoarcia kregoslupa ledzwiowego - stad jej brak skutkuje odczuciem dyskomfortu. Wyciszenie, coz TTM ;-) , na szczescie mozna walczyc i samodzielnie wyciszac. Dla komfortu autostradowego chyba warto sie skusic na 4x2 1.5 DCI 110 KM ( inna skrzynia ). Sprzeglo u mnie czasem tez potrafilo zapiszczec w korkach. Zaś argument o impulsowych domykaczach jest mało "sportowy" - zamontowałeś je samocdzielnie jako opcja lux niedostepna w gamie dacia ;-)
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-11-04, 00:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-11-04, 00:22   

Fajny filmik, Bejbe! :-D
BTW:
Co do Twoich wrażeń to zgoda: mogli go lepiej wyciszyć, lepiej się prowadzi w zakrętach od Logana, mogli zachować fotel przedni (w tym z regulacją lędźwiową miałem to w Loganie z pocz. 2005r.) i impulsowe przełączniki szyb.
Jak chodzi o fotele, to, jak wsiadłem do Logana to mój "krężołek" powiedział: yessss, yessss, yessss, piotrresssss!.
Jeżeli chodzi odcinki "ofrołdowe" to podobne do dwóch pierwszych, które zaprezentowałeś pokonuję, z napędem 2WD. Takie jest moje doświadczenie w tej materii. Howgh!
Inna sprawa, że w lecie także na M+S'ach, choć tzw. "wszyscy" namawiali mnie, żebym się przestawił na "normalne" szosówki, skoro nie mam 4WD.
Dwa razy pożałowałem, że nie mam 4WD: w Odernem, nad Uściem Gorlickim (d. Ruskim), w zimie gdy na podjeździe, przy silnym wietrze i -15st. C musiałem zakładać łańcuchy. Co za upokorzenie! :evil:
Oraz gdy na Magdalence osiadłem po próg za sprawą temperatur -/+0 st. C. A MNŻ uważa, to dowodzi, iż 2WD jest z wszechmiar wystarczające
Na forcie Beniaminów, myślę, że tylko 4WD daje radę. Ale przypadku "Twojego" auta przy 4WD szosówki to nieporozumienie.
Pozdrawiam, i jeszcze raz gratuluję filmiku. :)
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2012-11-04, 13:20, w całości zmieniany 3 razy  
 
dystrykt9 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 579
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2012-11-04, 08:00   

Bebe, kolejny bardzo fajny filmik.
Po kubeczku rozpoznaję fana Half-Life'a... :mrgreen:
Podcinałem w to nagminnie sieciowo dekadę temu. Razem z Counter-Strike'm :-D
Ja nie mam doświadczeń z Loganem, a jedynie z innymi autami, więc nie mogę tutaj porównać.
Ale jest pewnie tak, jak podsumowałeś: fajny samochód, ale nie dla Ciebie. Każdy ma odmienne potrzeby i dobrze, że Dacia daje wybór w tej materii :-D
Pierwsze off-roady spokojnie na 4x2. Fort Beniaminów - wybiórczo, ale nie wiem, czy na fabrycznych kapciach (trudno ocenić jednoznacznie po filmie - część w ogóle i NA PEWNO nie na 4x2, a część jest niewiadomą, bo musiałbym zobaczyć "na żywo" :-P )
"Off-roadowość" podłoża zależy też w dużej mierze od pogody. Lekka wilgoć jest sprzymierzeńcem kierowcy przy piaszczystym podłożu, bo piach jest lepiej związany cięższy i osiada. Przy suszy jest to pył i kupa luźnego materiału, który szybko potrafi unieruchomić.
Szkoda, że nie nakręciliście części podjazdów/zjazdów z zewnątrz auta w Forcie. Dałoby to lepsze pojęcie o skali trudności tych odcinków, bo jednak kamera we wnętrzu pojazdu przekłamuje (wiem po sobie), ale i tak relacja bardzo fajna i mi się podoba.
_________________
Poszło dobrze. Jest duster... :)
duster dystrykta - dystrykt dustera
Mój kanał na YT - filmy z wypraw DKPL
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-11-04, 11:09   

W kwestii formalnej: Duster nie jest samochodem terenowym. To SUV i jako taki może, ale nie musi radzić sobie w terenie. Dacia jest dość dzielna poza asfaltem, ale wymaganie od niej zachowań, do których stworzono rasowe terenówki jest lekkim nadużyciem. Wspominam o tym, bo niektórzy zdają się zapominać o tym "drobnym" szczególe i wypominają Dusterowi, że w niektórych warunkach sobie nie radzi. To autko miejsko - szosowe jedynie z opcją zjazdu w teren. Kupno SUV-a jest pójściem na kompromis z wszystkimi tegoż kompromisu konsekwencjami. ;-)

P.S.
Bebe, nie czepiam się filmu. :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-04, 11:32   

miskowski napisał/a:
[Duster] To SUV

Jak będziesz taki dokładny, to zaraz się ktoś przyczepi, że wcależenie bo co najwyżej "crossover SUV", a ktoś inny, że takwewogóleżenie bo SUV-y z definicji mają być luksusowe, a gdzie w dacii jakiś luksus...

(I w zasadzie jest to prawdą - choć może raczej drugiego rodzaju, bo czasy się po prostu zmieniają, więc i zjawiska, i ich definicje też).


PS Filmik bardzo zacny [:
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-11-04, 11:38   

OK, OK... Duster to mniej lub bardziej budżetowy SUV, crossover, crossover SUV, albo nawet i kombi. Ale to nie jest samochód terenowy. ;-)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-04, 12:02   

Mnie najbardziej w tym filmie spodobała się rozmowa z Mają :)
_________________

 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-11-04, 12:36   

filmik super :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ja mam identyczny problem ze skrzypieniem pedału sprzęgła
na początku skrzypi nie zawsze i potem ustaje
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-11-04, 13:18   

Film zrobiony doskonale. Widać, że kol. bebe jest bardzo ostrożnym kierownikiem i dba o auta.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-04, 19:06   

Dzięki za odzew. :) Następnym razem (o ile będą następne razy) postaram się bardziej streszczać.

mekintosz napisał/a:
Fajny tescik, szkoda, ze nie namowiles kogos z klubowiczow do filmowania akcji w forcie z zewnatrz ;-)

Namawiałem. :>

mekintosz napisał/a:
Byc moze w Twoim Loganie jest regulacja podpoarcia kregoslupa ledzwiowego - stad jej brak skutkuje odczuciem dyskomfortu.

Regulacji nie ma, po prostu siedzenia są zupełnie inne.

mekintosz napisał/a:
Zaś argument o impulsowych domykaczach jest mało "sportowy" - zamontowałeś je samodzielnie jako opcja lux niedostepna w gamie dacia ;-)

No owszem, ale zaskoczenie było autentyczne. :) To jedna z tych rzeczy, z których korzystam odruchowo, więc nie pamiętam, że oryginalnie ich nie było. Podobna reakcja była, kiedy użyłem spryskiwacza i na szybę poleciały mi dwa smętne siki, zamiast płynu rozpylonego na całą szybę. ;) O dźwięku kierunkowskazów nie wspominając. ;D

miskowski napisał/a:
W kwestii formalnej: Duster nie jest samochodem terenowym.

Mam świadomość. Chodziło po prostu o pokazanie, co ten samochód potrafi, a czego nie, nomenklatura mnie nie interesuje. :) Niestety, filmując ze środka za dobrze tego nie widać. Np. pierwsze miejsce, gdzie na 90% zawisłbym Loganem, to ten niepozorny mostek z 14:10 - nie widać tego (i w Dusterze nie czuć), ale te dziury przed i za betonem były na tyle głębokie, że osobówka walnęłaby przodem/tyłem. Fort Beniaminów, z mojego punktu widzenia, to był hardkór totalny, te podjazdy były na tyle strome, że ciężko się po nich podchodziło piechotą. Podczas naszego pobytu w Forcie wpadły jeszcze dwie ekipy, na przeprawowych quadach i na enduro. Nikt nie atakował podjazdów. :)

Po głębszym zastanowieniu, dla mnie wadą Dustera nie jest to, że nie jest terenówką (XJ na dzień dobry też nie jest). Wadą jest to, że z niego nie da się zrobić terenówki (z XJta da). ;) Ja po prostu nie lubię półśrodków - jak potrzebowałem samochodu z dużym bagażnikiem, kupiłem MCVkę. ;) Jakbym chciał się bawić w offroad, kupiłbym/zrobił coś do offroadu.

Nie padło to na filmie (nad czym boleję), ale Duster jest genialnym samochodem, jeśli chodzi o kąty/zwisy/prześwit. Pozwala wjeżdżać w miejsca niedostępne dla większości SUVów i wszystkich osobówek. Problem (jak dla mnie) w tym, że budzi apetyt na więcej. :)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-04, 20:19   

Bebe, akurat modyfikacje szyb oraz zraszaczy szyby wydaja sie jaknajbardziej sensowne. Tez je rozwazam ;-) Przypomnij moze typ uzytych dyszek ? W zimie nie zamarza jakos bardziej ?
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-11-04, 21:04   

bebe napisał/a:
Wadą jest to, że z niego nie da się zrobić terenówki (z XJta da). ;) Ja po prostu nie lubię półśrodków - jak potrzebowałem samochodu z dużym bagażnikiem, kupiłem MCVkę. ;) Jakbym chciał się bawić w offroad, kupiłbym/zrobił coś do offroadu.


Amen, bracie. Tak jak mówiłem: Duster to kompromis z wszystkimi jego konsekwencjami. Trzeba mieć tego świadomość, aby potem nie narzekać, że głośno przy dużych prędkościach, albo że gdzieś nie dało się wjechać. Nawiasem mówiąc, moja wcześniejsza mowa była adresowana właśnie do tych, którzy marudzą. Tobie powiedziałem, że do filmiku nic nie mam, no ale skoro poczułeś się wywołany... ;-)

Cytat:
Duster jest genialnym samochodem, jeśli chodzi o kąty/zwisy/prześwit. Pozwala wjeżdżać w miejsca niedostępne dla większości SUVów i wszystkich osobówek. Problem (jak dla mnie) w tym, że budzi apetyt na więcej. :)


I to jest ta opcja, o której również mówiłem wcześniej. Jeśli masz budżet na kupno hamburgera - kupujesz hamburgera, a nie dwudaniowy obiad. Żeby zaspokoić apetyt trzeba mieć środki, które na takie zaspokojenie pozwolą.
Ostatnio zmieniony przez miskowski 2012-11-04, 21:09, w całości zmieniany 3 razy  
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-11-04, 21:06   

z przyjemnoscia obejrzalem relacje :)
dziekuje za ciekawa, subiektywna recenzje!


(zeby nie bylo, to nie krytyka)
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2012-11-04, 21:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-04, 21:11   

bebe napisał/a:
Wadą jest to, że z niego [dustera] nie da się zrobić terenówki

No jak nie jak tak?

http://daciaduster4x4.blo...campeonato.html

(Albo jeszcze kilka innych wpisów z tego bloga, linkujących do podobnych imprez).

Te zmoty miewają nawet blokady dyfrów (:


(Uprzedzając - nie, nie przekonuje mnie argument: "Łe, ale ile to kasy i pracy trzeba włożyć, a inne to majom we stantarcie...").
 
mud maX 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 236
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-11-05, 00:14   

Gratulacje. Materiał bardzo dobry z trzech powodów:
1) autorski
2) niezależny (chyba...)
3) bez techno-teoretycznej popisówki tylko na zasadzie: wsiada sobie użytkownik i mówi co widzi, a jak mu sie nie podoba to wygarnia.
Pod tym względem Twoja relacja jest jak nieoszlifowany diament wśród innych dotychczasowych filmów o Dusterze utrzymanych w tonacji: "Ach! jakiej nieprawdopodobnej rzeczy, z błogosławieństwem firmy matki, dokonali genialni Rumuni". Dzisiaj w przededniu drugiej generacji modelu, Twoja chłodna i drętwa krytyka to jest to, czego to auto potrzebuje.
 
Axia 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 09 Sie 2012
Posty: 175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-05, 00:31   

Bebe fajny filmik, gratulacje. Mnie swoją drogą ciekawi, co to za fotelik. I czemu jest jakaś część na brzuszek dziecka. Czy to jest wygodne w funkcjonowaniu?

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2012-11-05, 09:41 ]
Odp. ws fotelika: http://www.daciaklub.pl/f...p=147166#147166.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-05, 01:18   

@Axia: http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + fotelik* + Szukaj Autora: bebe = (np) http://www.daciaklub.pl/f...p?p=66681#66681 [:
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-06, 20:16   

Bebe filmik fajny (trochę za cicho mówiłeś :-D ).
Może byś jakąś mapkę wrzucił z podróży z żonką?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-06, 21:09   

Seal napisał/a:
Może byś jakąś mapkę wrzucił z podróży z żonką?

Nie da rady, bez podkładu topo nie do odtworzenia. Przypomnij się przed jakimś spotem, to przywiozę roadbook według którego jechaliśmy, tam jest itinerer i kserówka mapy topo z naniesioną trasą.

Wszystkim zainteresowanym przypominam, że w mazowieckiem są dwie trasy Rajdu Nieustającego, obie raczej do zrobienia Dusterem 4x2, o ile jest sucho i nie będzie się pchało na bagna. ;) Trasa 17 (okolice Tłuszcza, 85 km) i Trasa 18 (Krzyczki - Magnuszew, 110 km). Roadbook Trasy 18 mogę przekazać chętnej załodze. Dodatkowo - cegielnia jest tu, a Truskawa - tu. ;)
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-06, 21:16   

Fajnie.
A trasę 17 przerabiałeś?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-06, 21:17   

Seal napisał/a:
A trasę 17 przerabiałeś?

Nie, no skąd. Ale jak znowu wygram coś czterołapnego, to kupię roadbook i zrobię. :]
 
Osiem 


Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 25
Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-11-06, 22:39   Re: Tydzień z Dusterem - the Movie

[/quote]Bardzo fajny test. Podobał mi się i jako osobie zastanawiającej się cały czas nad zakupem, dał do myślenia i trochę przybliżył to auto. Córa rewelacyjna, a małżonka przesympatyczna. Ty również podszedłeś do tematu bez emocji, co bardzo mi się podoba.
Pozdrowienia
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2012-11-09, 08:53   

laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
Wadą jest to, że z niego [dustera] nie da się zrobić terenówki

No jak nie jak tak?

http://daciaduster4x4.blo...campeonato.html

(Albo jeszcze kilka innych wpisów z tego bloga, linkujących do podobnych imprez).

Te zmoty miewają nawet blokady dyfrów (:


(Uprzedzając - nie, nie przekonuje mnie argument: "Łe, ale ile to kasy i pracy trzeba włożyć, a inne to majom we stantarcie...").


Co do "ładowania" kasy w "ulepszanie" samochodów to można wydać każdą ilość gotówki..
Mam znajomego, który jest pasjonatem wypraw długodystansowych samochodem terenowym.. Kilka lat temu kupił za ok. 30.000 PLN Toyotę Land Cruiser HZJ 80 (silnik ponad 4 litry Diesel bez turbo) z 1996 roku.
Zakup był jako demobil z UN - więc Toyota była wyposażona max do terenu.
no nikt nie powie, że to nie rasowe auto terenowe...

A do tej pory (czyli chyba w 6 lat) władował w to auto ok. 100.000 PLN...
min. Lift, Zawieszenie TJM, izolator akumulatorów IBS, panele solarne do ładowania aku i podgrzewania wody, lodówka samochodowa (ekstermalna) Engela, prysznic, namiot dachowy do spania, webasto, klimatyzacja (bo przy zakupie jej nie było), Lampy Light Force, osłony pod cały samochód, dodatkowy zbiornik paliwa wbudowany w podłogę auta (na 300 litrów paliwa - pomysł autorski znajomego, wykonanie w Niemczech, sama homologacja kosztowała kilka tysięcy PLN), dodatkowe zbiorniki na wodę (do mycia i picia), wyciągarka z przodu i z tyłu samochodu, zabudowana kuchenka, zabudowa meblowa (tj. auto ma teraz tylko 2 miejsca z przodu)... itd, itp - pewno jeszcze o czymś zapomniałem..

No jasne, że w podobnej cenie można kupić nowiutkiego LC u dealera... ale ile trzeba jeszcze w niego włożyć, żeby ze spokojnym sumieniem przejechać tyle ile ten znajomy?
A był już tym samochodem na Alasce, nad Bajkałem, przemierzył całą Afrykę Północną oraz 3 razy przejechał Australię w każdym możliwym miejscu (włącznie ze sławnym Canning Stock Route) - w tym kilka razy samotnie - nie mogąc liczyć na pomoc . Miał ze sobą tylko telefon satelitarny w razie "W".


Czasami więc taki "tuning" samochodu terenowego to tylko poprawianie fabryki i nie zawsze można w nowym samochodzie zamówić to, co jest potrzebne do przeżycia kilku tygodni na odludziu bez dostępu do wody i paliwa...
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
Ostatnio zmieniony przez keikan 2012-11-09, 08:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-09, 09:55   

laisar napisał/a:
Te zmoty miewają nawet blokady dyfrów (:

No właśnie tak sobie myślę ostatnio... Za dwa - trzy lata kupić Dustera 4x4 dCi z początku produkcji, one wtedy będą kosztować grosze (przynajmniej według ubezpieczycieli ;), zrobić w nim lifta, tą płytę pancerną, blokady byłyby miłym akcentem. :) Pytanie tylko, czy po założeniu jakichś MTków nie pourywam półosi i nie sfajczę sprzęgła międzyosiowego... :/ To byłby genialny samochód w teren - kąty takie że klękajcie narody, prześwit jak cię mogę, lekki, prosty, dobrze udokumentowany. :) Do tego pojazd całkiem cywilizowany, ekonomiczny (w porównaniu z XJtem ;), a przy tym można też wyjechać na asfalt i pojechać gdzieś dalej (tutaj jest np. problem z Ładą Nivą, która ma prędkość przelotową 80 km/h). Jako samochód na wakacje/do zabawy - genialna sprawa. :]

Drugie pytanie, to jak (i czy) rozwinie się rynek szpejów do Dustera - ściągać części z Brazylii mam średnią ochotę. ;)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne