Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
O downsizingu
Autor Wiadomość
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2012-11-15, 10:01   

Pedro, pewnie lepiej by było " będzie analogiczne", ale też nie jestem purystą językowym :roll: A propos dwusuwa jeszcze. Parę lat temu jakaś australijska firma głosiła, że opracowała rewelacyjny dwusuw z rozrządem suwakowym, jak pamiętam dobrze. 100 koników z litra miały mieć podstawowe. A te lepsze to ho, ho. Ale więcej z tematem się potem nie spotkałem. pozdr
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-11-15, 12:08   

jurek napisał/a:
Parę lat temu jakaś australijska firma głosiła, że opracowała rewelacyjny dwusuw z rozrządem suwakowym, jak pamiętam dobrze. 100 koników z litra miały mieć podstawowe. A te lepsze to ho, ho. Ale więcej z tematem się potem nie spotkałem.


Pewnie taki silnik zabiły normy emisji spalin :mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-15, 12:55   

Rozrząd suwakowy to fajna rzecz była, wynaleziona zresztą ze sto lat temu, ale były pewne problemy z chłodzeniem i smarowaniem. A silniki działały baaardzo cicho bo nie było klapania zaworów. :lol:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-15, 15:53   

jurek napisał/a:
Pedro, pewnie lepiej by było " będzie analogiczne", ale też nie jestem purystą językowym

zareaguję z przekory :oops: , mianowicie: w/g mnie inną wymowę (sens) ma użyte przezemnie sformułowanie "zanalogizuje" (nawet jeżeli nie jest poprawne) a inną sugerowane (piękne dzięki) przez Ciebie "będzie analogiczne :lol:

p/s. uprzejmie proszę o używanie pełnego brzmienia mojego nicka :-( ...
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2012-11-15, 17:15   

Nie zgadzam się, albo zużycie "cyfrowe" albo " analogowe" - zdecyduj się :shock: TD, znowu zaczynasz? :mrgreen: Chyba zwariuję. pozdr
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-15, 17:58   

jurek napisał/a:
TD, znowu zaczynasz? :mrgreen: Chyba zwariuję

znowu? :roll: ja tylko proszę o
TD Pedro napisał/a:
p/s. uprzejmie proszę o używanie pełnego brzmienia mojego nicka

to chyba nie jest niemożliwe a nawet zbyt trudne... (no cóż... jeżeli masz z tym trudność to ja z tego powodu nie zwariuję ;-) )
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2012-11-15, 21:35   

TDPedro, nawet nie przypuszczałem, że jesteś taki wyrozumiały :oops: Dobrze jest pożartować. pozdr
 
Dj Brabus 



Marka: Skoda
Model: Yeti
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2009
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-15, 22:34   

mekintosz napisał/a:
W wersji 0.9 l jest na całe zycie silnika ten łancuszek. Czy turbiny schladzanej ciecza nie potrzeba po dluzszej jezdzie chlodzic na wolnych obrotach ?

Przepraszam za odświeżenie dyskusji - w przykładowym silniku 1.2 TSI otóż łańcuch okazał się najbardziej awaryjnym elementem, a dokładniej jego napinacz, który nie wytrzymuje/wytrzymywał więcej niż 20 tys. km. Akcja serwisowa (cicha...) polegała na wymianie napinacza łańcucha (zupełnie inna konstrukcja) oraz całego rozrządu wraz z łańcuchem (znacznie grubszym i solidniejszym). Więc nie mówcie, że łańcuszek jest na całe życie.

A odnośnie wcześniejszych postów - czy została rozwiązana kwestia, czy 0.9 TCe posiada wtrysk wielopunktowy (bo takowy posiada) czy też bezpośredni (bo takie komentarze widziałem)? Bezpośredni wtrysk posiada w tej "rodzinie" tylko 1.2 TCe 115.
_________________
Dbajcie o siebie i innych!


www.autogaleria.pl
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-16, 08:17   

Dj Brabus napisał/a:
Więc nie mówcie, że łańcuszek jest na całe życie.
Normalnie jest, tylko gdy księgowi chcą zaoszczędzić to wtedy nie jest... :-?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-16, 10:24   

jurek napisał/a:
TDPedro, nawet nie przypuszczałem, że jesteś taki wyrozumiały Dobrze jest pożartować.

ja też Ciebie lubię... :-)
 
RenaultDacia 


Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 95
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-11-16, 21:59   

wojtek_pl napisał/a:
Dj Brabus napisał/a:
Więc nie mówcie, że łańcuszek jest na całe życie.
Normalnie jest, tylko gdy księgowi chcą zaoszczędzić to wtedy nie jest... :-?

Coś w tym jest, znajomy ma Nissana Primerę P11 1.8 z pewnego źródła i wg wszelkiej dokumentacji łańcuch ma od nowości i nic nie było grzebane w tamtych okolicach :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne