Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2012-11-15, 10:01
Pedro, pewnie lepiej by było " będzie analogiczne", ale też nie jestem purystą językowym A propos dwusuwa jeszcze. Parę lat temu jakaś australijska firma głosiła, że opracowała rewelacyjny dwusuw z rozrządem suwakowym, jak pamiętam dobrze. 100 koników z litra miały mieć podstawowe. A te lepsze to ho, ho. Ale więcej z tematem się potem nie spotkałem. pozdr
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-11-15, 12:08
jurek napisał/a:
Parę lat temu jakaś australijska firma głosiła, że opracowała rewelacyjny dwusuw z rozrządem suwakowym, jak pamiętam dobrze. 100 koników z litra miały mieć podstawowe. A te lepsze to ho, ho. Ale więcej z tematem się potem nie spotkałem.
Pewnie taki silnik zabiły normy emisji spalin
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Rozrząd suwakowy to fajna rzecz była, wynaleziona zresztą ze sto lat temu, ale były pewne problemy z chłodzeniem i smarowaniem. A silniki działały baaardzo cicho bo nie było klapania zaworów.
Pedro, pewnie lepiej by było " będzie analogiczne", ale też nie jestem purystą językowym
zareaguję z przekory , mianowicie: w/g mnie inną wymowę (sens) ma użyte przezemnie sformułowanie "zanalogizuje" (nawet jeżeli nie jest poprawne) a inną sugerowane (piękne dzięki) przez Ciebie "będzie analogiczne
p/s. uprzejmie proszę o używanie pełnego brzmienia mojego nicka ...
Marka: Skoda
Model: Yeti
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2009
Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 38 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-15, 22:34
mekintosz napisał/a:
W wersji 0.9 l jest na całe zycie silnika ten łancuszek. Czy turbiny schladzanej ciecza nie potrzeba po dluzszej jezdzie chlodzic na wolnych obrotach ?
Przepraszam za odświeżenie dyskusji - w przykładowym silniku 1.2 TSI otóż łańcuch okazał się najbardziej awaryjnym elementem, a dokładniej jego napinacz, który nie wytrzymuje/wytrzymywał więcej niż 20 tys. km. Akcja serwisowa (cicha...) polegała na wymianie napinacza łańcucha (zupełnie inna konstrukcja) oraz całego rozrządu wraz z łańcuchem (znacznie grubszym i solidniejszym). Więc nie mówcie, że łańcuszek jest na całe życie.
A odnośnie wcześniejszych postów - czy została rozwiązana kwestia, czy 0.9 TCe posiada wtrysk wielopunktowy (bo takowy posiada) czy też bezpośredni (bo takie komentarze widziałem)? Bezpośredni wtrysk posiada w tej "rodzinie" tylko 1.2 TCe 115.
Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-11-16, 21:59
wojtek_pl napisał/a:
Dj Brabus napisał/a:
Więc nie mówcie, że łańcuszek jest na całe życie.
Normalnie jest, tylko gdy księgowi chcą zaoszczędzić to wtedy nie jest...
Coś w tym jest, znajomy ma Nissana Primerę P11 1.8 z pewnego źródła i wg wszelkiej dokumentacji łańcuch ma od nowości i nic nie było grzebane w tamtych okolicach :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum