Tak jest... sam jestem ciekaw.
Myślę nad jedną sprawą i sam nie wiem... Wiemy, że do zadziałania klimy potrzebne jest wciśnięcie klawisza i włączenie nawiewu (chociaż na I stopień). Jeżeli termometr przejmie sterowanie przekaźnikiem klimy, co w tym momencie będzie działo się z nawiewem? Czy po automatycznym wyłączeniu klimatyzacji nawiew też się sam wyłączy (mimo pokrętełka w pozycji "WIAĆ")? Wątpię.
Ja mam nawiew zawsze włączony na 2 po za nielicznymi przypadkami 1 oraz 3.
Z powyższego nie widzę powodu, abym go zmieniał w inne położenie.
Wg mnie nie jest to klima strefowa więc nie radzę dawać na full (4) bo można się zaraz załatwić, a właśnie na 2 stopniowo się schłodzi i nie będzie szoku termicznego.
Oczywiście dla wymagających wkładasz dodatkowy przekaźnik z dwoma stykami i jeden załącza klimę, a drugi styk nawiew np: na 2 (przełącznik zawsze na 0).
Ja zaś wolę jeździć z wyłączonym nawiewem; oczywiście uruchamiam go, gdy jest to potrzebne, jednak gdy nie jest to konieczne, po prostu wyłączam na 0. Stąd moje pytanie.
Marek1603 napisał/a:
Oczywiście dla wymagających wkładasz dodatkowy przekaźnik z dwoma stykami i jeden załącza klimę, a drugi styk nawiew np: na 2 (przełącznik zawsze na 0).
Aha... No nic, zobaczymy. W razie czego przecież nie ma problemu, żeby "klimatronic" załączać dwoma ruchami, podobnie jak to się dzieje obecnie, przy klimie maualnej.
_________________ Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez leo 2012-11-27, 23:21, w całości zmieniany 1 raz
Wszystko będzie jak do tej pory tylko zamiast wciśniętego przyciska klimy będzie układ go symulujący plus:
- pilnowanie temperatury zadanej
- wskaźnik napięcia instalacji (ładowania)
Wczoraj przetestowałem wstępnie sterownik i jest oki z jednym ale. Po zaniku napięcia kasuje się zegar o czym jest info na sterowniku. Zadałem pytanie czy nie da się podać drugiego zasilania podtrzymującego pamięć (wolne piny na złączu zasilającym i czujników).
W przeciwnym razie można go traktować jako wskaźnik czasu od odpalenia auta. Też jakiś bajer. Jak na Orlenie 2h jazdy 20min odpoczynku.
Poniżej filmik z testów sterownika.
Dobrałem zasilanie i wydajność prądową tak aby zaprezentować wygaszanie podświetlania. Włączenie przekaźnika powoduje spadek napięcia i wyłączenie podświetlenia. Można też podświetlanie wł/wył strzałką wstecz, np w nocy wyłączamy sobie podświetlenie.
Są dwie możliwości:
- włączyć zasilanie po stacyjce i zegar działa jako wskaźnik przejechanego czasu od odpalenia auta,
- albo zasilanie przed stacyjką i pamięć jest cały czas, napięcie startu ustawiamy tak aby po odpaleniu (ładowanie akumulatora) włączało podświetlenie, a zegar działa jako zegar.
Pobór prądu wg danych 5mA na czuwaniu i około 40mA podczas pracy. Dokładne pomiary zrobię wieczorem.
Dzisiaj poszła druga rata i na dniach będą sterowniki u mnie.
Z powyższego wynika, że nawet jeżeli będzie przypadek 2 to nie ma mowy o zbytnim obciążeniu aku i obawie o jego rozładowanie. No chyba, że będzie z miesiąc auto stało.
Sterowniki jeszcze nie przyszły ale trwają prace nad ramkami ozdobnymi.
Jutro dalsze prace szlifierskie przy dopasowaniu kształtów, a potem polerka pleksi.
Sterowniki jeszcze nie przyszły ale trwają prace nad ramkami ozdobnymi. Jutro dalsze prace szlifierskie przy dopasowaniu kształtów, a potem polerka pleksi.
To dobrze, bo tymczasem ramka "ozdobnie" nie wygląda...
Gdzie zamierzasz zamontować?
Ano właśnie! "Przed" lampką, znaczy między szybą a lampką, czy między lampką a bezmiarem hektarów podsufitki płynącej ku tyłowi auta?
Dziś intensywnie nad tym rozmyślałem, czy ten wyświetlacz wlezie w ten pasek podsufitki między szybą przednią a lampką... czy też pozostaje montaż na tej większej części wybrzuszenia podsufitki (w MCV jest chyba tak samo, jak w DD).
między lampką a bezmiarem hektarów podsufitki płynącej ku tyłowi auta?
Sam wyświetlacz ma wymiary 73x46mm. Jest jeden mankament. Gniazdo przyłączeniowe jest od dołu, a nie od tyłu. Podsufitkę należy wyciąć dość pasownie, aby go nie było widać i było estetycznie. Ja natomiast przemyślałem sprawę i robię ramkę "ozdobną", maskownicę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum