Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Duster 1.6 16V 105 KM
Autor Wiadomość
Barteo 
Zielony listek


Marka: VW
Model: Polo
Silnik: 1.4
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 6
Skąd: Czestochowa
  Wysłany: 2012-12-10, 21:02   Dacia Duster 1.6 16V 105 KM

Witam serdecznie,

Ze względu na fakt, iż noszę się z zamiarem zakupu Dacii Duster z silnikiem benzynowym z napędem na obie osie, chciałbym zapytać wszystkich tu zgromadzonych szanownych użytkowników tegoż auta z tym silnikiem o spostrzezenia na temat tej jednostki napędowej.

Obecnie posiadam VW, którego mam już powyżej dziurek w nosie z powodu ciągłych awarii cewek zapłonowych. Spotkałem się z opiniami, że w silnikach Renault 1.6 16V również taki problem występował.

Chciałem zapytać czy u Was zdarzyły się jakieś problemy z tym silnikiem w Dusterze? Szczególnie prosiłbym o odpowiedź osoby, które użytkują to auto już troszkę dłużej i już coś na temat (bez)awaryjności mogą powiedzieć.

Bardzo zależy mi na Waszej opinii bo o Dusterze myślę bardzo poważnie, a stereotypami się nie kieruję.

Dziękuję z góry za Wasze odpowiedzi.

Pozdrawiam,

Bartek
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-10, 21:11   

co prawda od lutego br jedynie 7 tys przebiegu, bez LPG - na razie żadnych awarii, nie pamiętam aby ktoś użytkujący na tym forum DD 1,6 Pb zgłaszał problem z cewkami. Najstarsi stażem forumowicze jeżdżą już około 2 lat.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-12-10, 21:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-10, 21:20   

bo już Renault nie korzysta z cewek Sagema ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-12-10, 21:46   

Od 19.05.2010-26.000km-problemów brak.
Oby tak dalej.
Pozdrawiam.
_________________
48piotr
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-12-10, 22:14   

Cytat:
Spotkałem się z opiniami, że w silnikach Renault 1.6 16V również taki problem występował.

blisko.... problem dotyczył silników 1,4 16V
1,6 16V ten problem nie dotyczył
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-12-10, 22:46   

- 2 lata - zero problemów (przebieg 26 kkm),
- poprzednio Renault Megane 1,6 16V jedna cewka po pięciu latach eksploatacji (ale ten silnik trochę się różni),
 
Barteo 
Zielony listek


Marka: VW
Model: Polo
Silnik: 1.4
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 6
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2012-12-11, 09:50   

Dzięki ogromne za Wasze odpowiedzi! To tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że już w przyszłym roku dołączę do grona Dusterowiczów ;-)

Oczywiście jeśli ktoś użytkuje DD w benzynce to nadal poproszę o kolejne opinie :-D

Pozdrawiam serdecznie!

Bartek
 
brozyn 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 lpg
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-11, 10:45   

Drugi rok walcze z silnkiem w zime. Po nocy z przymrozkami rozrusznik kręci jak szalony a samochód nie chce zapalić. Zapala za 5 - 6 razem po kilku minutach kręcenia.... Serwis rozkłada ręce ( gwarancja ) i nie potrafi jak na razie pomóc. Oby do wiosny :) (60 tyś przebiegu po w 18 miesięcy )
Ostatnio zmieniony przez brozyn 2012-12-11, 10:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-11, 11:06   

Spróbuj gasić go na benzynie. Znaczy, przed dojechaniem na miejsce nocnego postoju przełącz na benzynę i przejedź tak ostatnie 100 czy 200 metrów. Może wtryskiwacze gazu puszczają...
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-12-11, 11:09   

wojtek_pl napisał/a:
Może wtryskiwacze gazu puszczają...

Uruchamia na benzynie i tam problem.
Może być woda w benzynie.Ja dolewam specyfiku do benzyny za 14 zł.Problemów brak.
Oby tak dalej.
_________________
48piotr
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2012-12-11, 11:10   

9 miesięcy jazdy, 10.000 km ... jak na razie odpukać.
Ja też się pozbyłem auta ze stajni VAG na rzecz Dustera i na razie nie żałuję.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-11, 11:25   

48piotr napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
Może wtryskiwacze gazu puszczają...

Uruchamia na benzynie i tam problem.
Jeżeli puszcza wtryskiwacz to przez noc uzbiera się pełny kolektor i puszka filtra gazu i silnik nie odpali bo nie ma właściwej mieszanki. Znaczy samym gazem, bez powietrza nie będzie palił. :->
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-12-11, 15:40   

Barteo napisał/a:
Dzięki ogromne za Wasze odpowiedzi! To tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że już w przyszłym roku dołączę do grona Dusterowiczów ;-)

Oczywiście jeśli ktoś użytkuje DD w benzynce to nadal poproszę o kolejne opinie :-D

Pozdrawiam serdecznie!

Bartek

Ja mam fabryczne cewki w tym silniku - Laguna 1998, przebieg 220 000. Oczywiście w Dusterze też, ale tu tylko 40 000. Żadnych problemów. :mrgreen:
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-11, 16:42   

brozyn napisał/a:
Drugi rok walcze z silnkiem w zime. Po nocy z przymrozkami rozrusznik kręci jak szalony a samochód nie chce zapalić. Zapala za 5 - 6 razem po kilku minutach kręcenia.... Serwis rozkłada ręce ( gwarancja ) i nie potrafi jak na razie pomóc. Oby do wiosny :) (60 tyś przebiegu po w 18 miesięcy )


Moja siostra 2 lata walczyła z czymś takim w lagunie3 z silnikiem 2.0 16V E85. Ale problemem było właśnie przystosowanie silnika do bioetanolu.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
pioor 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 127
Skąd: maz
Wysłany: 2012-12-18, 20:56   

brozyn napisał/a:
Drugi rok walcze z silnkiem w zime. Po nocy z przymrozkami rozrusznik kręci jak szalony a samochód nie chce zapalić. Zapala za 5 - 6 razem po kilku minutach kręcenia.... Serwis rozkłada ręce ( gwarancja ) i nie potrafi jak na razie pomóc. Oby do wiosny :) (60 tyś przebiegu po w 18 miesięcy )


Miałem podobnie tzn. do dziś i jeszcze nie mam potwierdzonego usunięcia problemu. Jeszcze wczoraj miałem objawy takie, że czasami musiałem trochę kręcić aby odpalił. Nie znalazłem żadnej wspólnej cechy tych problemów. Dziś byłem w ASO i zrealizowali program zgodnie z zaleceniami Renault tj. czyszczenie przepustnicy + reset. Podobno problem jest znany i na tą chwilę jedyne rozwiązanie jest właśnie takie. Przepustnica gubi ustawienia... Dotyczy to silników z przystosowaniem do bioetanolu. Renault pracuje nad oprogramowaniem, które ma ten problem usunąć. Z informacji z ASO wiem, że oprogramowanie planowane jest na luty 2013 r. Może sprawdź czy nie masz tego samego silnika co ja i spróbuj naprowadzić ASO na to rozwiązanie??
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-12-18, 21:29   

brozyn napisał/a:
Drugi rok walcze z silnkiem w zime. Po nocy z przymrozkami rozrusznik kręci jak szalony a samochód nie chce zapalić. Zapala za 5 - 6 razem po kilku minutach kręcenia.... Serwis rozkłada ręce ( gwarancja ) i nie potrafi jak na razie pomóc. Oby do wiosny :) (60 tyś przebiegu po w 18 miesięcy )

To wygląda tak jakby bendix się kręcił, ale elektromagnes nie wysunął bendiksa i w związku z tym się nie zasprzęglił.
Czy silnik się kręci ? Czy tylko kręci rozrusznik ?
Jak kręci sam rozrusznik to odgłos jest taki jakbyś odpalał motor np. ścigacz.
Kiedyś podobnie miałem w UNO, że po przymrozkach bendiks mi przymarzał i rozrusznik kręcił jak szalony, ale tylko jałowo, więc silnik się nie kręcił, więc i nie odpalał.
Ja to naprawiłem przez demontaż rozrusznika, oczyszczenie go i nasmarowanie smarem odpornym na ujemne temp. - po tym, więcej problemów nie miałem.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-12-18, 21:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-12-18, 23:39   

Cytat:
Jeżeli puszcza wtryskiwacz to przez noc uzbiera się pełny kolektor i puszka filtra gazu i silnik nie odpali bo nie ma właściwej mieszanki. Znaczy samym gazem, bez powietrza nie będzie palił. :->

Takie rzeczy to tylko w erze... Koledzy w DD mają sekwencje.
Co do "nie opalania" na zimnym to zweryfikuj czujniki podciśnienia/temp powietrza itd, związane z dolotem. Czasami padnięty (w niektórych autach połączone z map sensorem) na zimno wysyła sygnał do kompa wtrysku, że powietrze jest ogrzane jak w rozgrzanym już aucie. Skutek jest taki, jak w gaźnikowcu bez ssania
Ostatnio zmieniony przez r_lukas 2012-12-18, 23:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-12-19, 01:46   

Niecały rok użytkowania, przejechane 14600 km, żadnych problemów z odpalaniem.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
brozyn 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 lpg
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-19, 08:12   

Trochę pomaga przejechanie ostatniego kilometra na benzynie (ręcznie zmieniam) to następnego dnia odpala lepiej. Ale poczekam jak wrócą znowu większe mrozy. Może po 60000 km przepuszczają już wtryskiwacze gazu? Na razie problem się zmiejszył, ale i tak nie zapala tak łatwo jak w ciepłe dni.
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-12-19, 08:37   

Jeżeli myślisz, że to wina gazu to wyjmij bezpiecznik od instalacji, odłącz aku na parę minut i pojeździj kilka razy na pb. Będzie pewność czy to lpg czy nie
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-19, 12:08   

Wypadałoby zakręcić zawór przy butli, pochodzi aż nie zgaśnie i później śmigać tylko na benzynie. Po zakręceniu zaworu trochę czasu pochodzi - uprzedzam.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-12-19, 12:48   

W sumie też, bo może być walnięty elektrozawór...
Ostatnio zmieniony przez r_lukas 2012-12-19, 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-19, 12:57   

"Zakręcenie zaworu" przy butli polega na odłączeniu kabelka od elektrozaworu. Osobiście widziałem jak u mnie gazownik to robił aby zużyć gaz w pozostałej części instalacji.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-19, 13:03   

wojtek_pl napisał/a:
"Zakręcenie zaworu" przy butli polega na odłączeniu kabelka od elektrozaworu. Osobiście widziałem jak u mnie gazownik to robił aby zużyć gaz w pozostałej części instalacji.

Też można, wtedy wystarczy wypiąć z centralki, przez co będzie mniej grzebania, jak ktoś ma trochę pojęcia, bo nie trzeba się do butli dostać.
Ale przy każdym elektrozaworze jest też zawór, który można wyłącznie ręcznie zamknąć. Jak już ktoś zdejmie dekiel, żeby się dostać do elektrozaworu, to już może sobie ręcznie zamknąć.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-19, 15:27   

pioor napisał/a:
brozyn napisał/a:
Drugi rok walcze z silnkiem w zime. Po nocy z przymrozkami rozrusznik kręci jak szalony a samochód nie chce zapalić. Zapala za 5 - 6 razem po kilku minutach kręcenia.... Serwis rozkłada ręce ( gwarancja ) i nie potrafi jak na razie pomóc. Oby do wiosny :) (60 tyś przebiegu po w 18 miesięcy )


Miałem podobnie tzn. do dziś i jeszcze nie mam potwierdzonego usunięcia problemu. Jeszcze wczoraj miałem objawy takie, że czasami musiałem trochę kręcić aby odpalił. Nie znalazłem żadnej wspólnej cechy tych problemów. Dziś byłem w ASO i zrealizowali program zgodnie z zaleceniami Renault tj. czyszczenie przepustnicy + reset. Podobno problem jest znany i na tą chwilę jedyne rozwiązanie jest właśnie takie. Przepustnica gubi ustawienia... Dotyczy to silników z przystosowaniem do bioetanolu. Renault pracuje nad oprogramowaniem, które ma ten problem usunąć. Z informacji z ASO wiem, że oprogramowanie planowane jest na luty 2013 r. Może sprawdź czy nie masz tego samego silnika co ja i spróbuj naprowadzić ASO na to rozwiązanie??


Jeśli problem dotyczy wersji silnikowej E85 to zapewne jest ten samo problem co w lagunie siostry (też miała w ASO notorycznie resetowany komp, czyszczoną przepustnicę, w ubiegłym roku wymianę przepustnicy). Polecam ASO Nawrot Długołęka (jakby co na na PW mogę podać namiary osoby znającej temat). W każdym razie w tym roku sprawa została rozwiązana ostatecznie (ok. miesiąc temu - po konsultacjach z centralą serwisową Renault Francja - nikt w Polsce nie potrafił sobie z tym poradzić) i jest jak ręką odjął - samochód startuje na tyknięcie, niezależnie do temperatury, czasu postoju itp.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne