Chciałem się odnieść do dwóch rzeczy, które się tu przewijają.
1. Gwiazdki EuroNCAP są oceną bezpieczeństwa samochodu wg. EuroNCAP, ale na podstawie tej oceny można porównywać auta, które różnią się o nie więcej niż ok. 150 kg (vide: http://www.euroncap.com/C...rable-cars.aspx ).
Dlatego bez sensu jest twierdzenie, że gwiazdki nic nie znaczą, bo jakiś mały fiacik ma ich 5, a duże Audi - które jest przecież bezpieczniejsze - ma tylko 4. Nie taka jest rola tych gwiazdek.
Wynik testu EuroNCAP pokazuje po prostu jak się mają modele Dacii do konkurencji, no i niestety wychodzi na to, że Dacia tu wyraźnie odstaje i od czasu pierwszego Logana nic się na lepsze nie zmienia.
(Drygresja: przypuszczam, że to jest cena przestronności, a szczególnie niespotykanej u konkurencji szerokości tylnej kanapy. Jak się obejrzy zderzenie ze słupem to widać wyraźnie jak Dacia /np. Duster czy Lodgy/ się wokół niego owija podczas gdy konkurencja raczej się od niego odbija. Coś za coś. ).
2. Wyniki testu to nie jest stwierdzenie, że "to auto jest bezpieczne, a to nie". One pokazują stopień ochrony pasażerów przed wypadkiem. To tak jak np. w piłce nożnej jest rzut wolny i jest oczywiste, że im bliżej bramki tym lepiej dla atakujących. Ale to nie znaczy, że z 17 metrów zawsze się trafi, a z 30 nigdy gola nie będzie. Są jeszcze inne czynniki.
Dlatego lekceważenie gwiazdek, bo "walniesz w drzewo przy 100 km/h i i tak nic ci nie pomoże" jest bez sensu. Po prostu bezpieczniejsze auto zwiększa prawdopodobieństwo wyjścia cało z wypadku.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Nie "3" tylko "2", i nie "miała problemy" tylko "w pierwszym podejściu była bliska ich zdobycia" - jako pierwsze auto w historii: http://www.euroncap.com/t...na_2001/90.aspx
maciek napisał/a:
Renault Trafic jest produkowany od 2001
Nie ma to wielkiego znaczenia - konstrukcyjnie uzyskał bardzo dobre wyniki, tylko gwiazdkowa ocena jest marna, bo uwzględnia punkty również za wyposażenie.
psur napisał/a:
bez sensu jest twierdzenie, że gwiazdki nic nie znaczą, bo jakiś mały fiacik ma ich 5, a duże Audi - które jest przecież bezpieczniejsze - ma tylko 4. Nie taka jest rola tych gwiazdek
Zgadza się - ale nawet w tej samej klasie aut same gwiazdki też nie dają pełnego obrazu bezpieczeństwa. Vide właśnie traffic: jego 2* są de facto lepsze od 3* hyundaia! Naprawdę, trudno o lepszą ilustrację "niedokładności" ocen wyłącznie gwiazdkowych...
_Big_Mac_ napisał/a:
dla takiego "typowego" golfiarza czy bejcarza słabe bezpieczeństwo to najmniejsza z wad Dacii ;)
Tyz prowda (;
Marmach napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Wiec info negatywne poszlo w swiat, co nie jest zbytnia zacheta do kupna autka.
I bardzo dobrze, może jakiś księgowy palnie się w swój durny łeb, jak sprzedaż będzie niższa od oczekiwań ;P
Święte słowa, ale nie wiem, czy też nie pobożne życzenia...
grekol napisał/a:
Pozostałe modele dacii również nie mogą się pochwalić większą ilością gwiazdek
Ale sytuacja jest jednak odmienna, bo konstrukcja ich karoserii wytrzymała test - w przeciwieństwie do lodgy /:
grekol napisał/a:
Widząc nagranie z testu [lodgy], buda nie złożyła się specjalnie
Nie wszystko co istotne widać na filmach - a EuroNCAP podaje, że w lodgy rozlazła i wniknęła do kabiny podłoga. I to jest ten główny problem.
grekol napisał/a:
większość ludzi nie rozbiera tych wyników na części pierwsze jak koledzy na forum. 3 gwiazdki to 3 gwiazdki i taka informacja idzie w eter dla każdego modelu.
Nie interesuje mnie "większość ludzi" - mnie interesują wyniki, i to właśnie nie same gwiazdki, ale to, co faktycznie oznaczają w danym przypadku. W tym jest to kiepska konstrukcja.
grekol napisał/a:
lodgy jest zbudowana na tej samej podłodze co mcv
I tak, i nie - z grubsza jest to ten sam projekt, ale jednak trochę zmieniony. Być może - także materiałowo.
grekol napisał/a:
Renault jest niestety inna, bo dla swoich modeli są w stanie uzyskać lepsze wyniki, dla wszystkich modeli, a dla dacii jakoś im nie wychodzi...przypadek?
Oczywiście, że nie przypadek - i MSZ nie ma w tym nawet nic nagannego tak długo, dopóki nie przekraczają granic przyzwoitości. Niestety, wygląda na to, że w lodgy je przekroczyli.
mekintosz napisał/a:
przypominaczu zapiecia pasow zyskujemy zqwsze kilka-klilakascie procent szans na mniejsze kalectwo lub zycie
Bez przesady - jeśli ktoś zapina pasy, to od samego przypominacza nic nie zyska, oprócz "prestiżowych" punktów w EuroNCAP d:
(A jeżeli ktoś nie chce zapinać, to przypominacza i tak oszuka, co też nie da mu żadnych procentów).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-12-14, 03:53, w całości zmieniany 1 raz
laisar, jak porównasz sobie wyniki dustra i lodgy, to są prawie takie same.
Frontal impact - 2% różnicy na korzyść dustera - w punktach to 0,3 punktu.
Duster lepiech chroni stopy (wina podłogi w Lodgy)? Za to lodgy ma lepszy wynik w ochronie klatki piersiowej. Z dwojga złego wolę jednak mniejsze straty ponieść na wysokości klatki piersiowej niż stóp.
Boczne uderzenie - punktowo lepiej wygląda Lodgy (trzeba jednak zauważyć, że w puntach to żadna różnica).
Uderzenie w tył - lepiej wygląda duster (kolega marcock miał niestety okazję się przekonać jak wygląda uderzenie w tył lodgy w realu).
Ochrona głowy w uderzeniach przednim i bocznym w obu modelach wynik dobry.
Tak więc wybielanie pozostałych modeli, lub też zakładanie, że może jednak inne materiały w przydku podłogi mcv to takie gdybanie. Wyniki punktowe, procentowe oraz ochrona poszczególnych części ciała jest bardzo zbliżona dla wszystkich modeli.
Ochrona głowy w uderzeniach przednim i bocznym w obu modelach wynik dobry.
Za to kręgi szyjne w Logdy są zagrożone i to znacznie, Duster trochę lepiej wypada pod tym względem. Ale Renault, ogólnie ma w tej materii jakiś problem, patrząc na ich wyniki z testów, więc analogicznie w Dacii lepiej nie może być, (matka by tego nie zniosła).
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-12-14, 22:56
wieza napisał/a:
A ja napisze z innej beczki narzekaja na dacie.. a sami jezdza 10 latkami to prosze sobie wrzocic na youtube crasch testy ncap tych wlasnie 10 latkow i dacia przy nich wypada rewelacyjnie ;)
czy slusznie czuje sie wezwany do tablicy?
Wlasnie sek w tym, ze nastawialem sie w przyszlosci na zmiane wlasnie na Logdy z LPG (instalowane przez ASO). Niestety podloga w ENCAP mnie rozczarowala. Tu w calej rozciaglosci podzielam pkt widzenia Laisara. Oszczedzono na bezpieczenstwie konstrukcji i to jest skandal.
Dokker mi nie podchodzi. Nie moja melodia.
Zobaczymy jeszcze, co bedzie z nowa MCV i (ostatecznie ?) z nowym Dusterem (choc poki co dla mnie 4x4 za drogie).
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-14, 23:31
Mysle, ze Dokker lepiej wypadnie ( sztywniejsza konstrukcja , mniej szyb, wzmocnione zawieszenie pod katem dostawczaka ). Nowe Sandero/Logan maja esp i sa mniejsze niz Lodgy. Beda 4 gwiazdki
Nowe Sandero/Logan maja esp i sa mniejsze niz Lodgy. Beda 4 gwiazdki
Aby się nie zdziwił, jak zastosują taką klasę materiałów jak w Lodgy, to też się poskłada i będzie klapa, a nie sukces. I ciekawe jak w tedy się będą tłumaczyć?
Ostatnio zmieniony przez monopios 2012-12-15, 15:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-15, 17:24
Moze wytlumacza Ten Typ Tak Ma i juz ? To w sumie My uzytkownicy daci oczekujemy wiecej od nowych konstrukcji. Jesli jednak bezpieczenstwo bedzie przez renault traktowane po macoszemu w daci moze sie okazac, ze stali fani marki - tacy jak My - spojrza przy zakupie kolejnego pojazdu na cos innego.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 123 Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2012-12-17, 09:11
z całym szacunkiem (sam też już praktycznie jestem użytkownikiem daci)
i nowe sandero i nowy logan i nowy duster (jak się pojawi) też dostaną 3 gwiazdki.
marka dacia została reanimowana przez renault z jednego powodu. chcą ściągać klientów których nie stać na nowe renault, VW, forda czy opla, a nie konkurować z VW, fordem czy oplem - od tego jest renault. jest znacząco tańsza do wspomnianych więc z definicji musi być znacząco gorsza. jeśli dostanie 4 gwaizdki do przestanie znacząco odbiegać od renault więc cześć klientów renault przeszłaby do daci, a tego firma matka nie chce.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3610 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-17, 10:09
Dokładnie tak. Uciąłem sobie pogawędkę ze sprzedawcą na ten temat i twierdził że pamięta tylko jednego klienta który dopytywał się o wyniki EuroNCAP.
Koń jaki jest każdy widzi.
Wyniki punktowe, procentowe oraz ochrona poszczególnych części ciała jest bardzo zbliżona dla wszystkich modeli.
No ale czemu nie czytałeś moich poprzednich postów, skoro na nie odpowiadasz? Przecież napisałem to samo - wyniki punktowe faktycznie są podobne. Tylko że zasadnicza różnica to rzeczywiste zachowanie konstrukcji - a to w lodgy jest niestety nie tylko gorsze, niż we wcześniejszych modelach, ale po prostu marne. I pozamiatane ):
(Z czego nie wynika żadne "wybielanie", bo to wcale nie oznacza, że wcześniejsze wyniki były dobre - nie, nie były. Były jednie trochę lepsze od lodgy - i tyle. O MCV-ce nie wiemy nic, więc w ogóle nie ma sensu używać jej do porównania - może być jeszcze gorsza od lodgy, a może być lepsza; po prostu tego nie wiadomo).
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-17, 11:05
od kilku lat interesował mnie prosty konstrukcyjnie,kompaktory suv z przyzwoitym (nie wiskotycznym ) napędem na drugą oś w ROZSĄDNEJ (czyli nie przekraczającej 60-70 tys zł)cenie. DD wyprodukowano jakby z myślą o moich potrzebach. Interesowało mnie wiele parametrów ale akurat gwiazdki były na szarym końcu
Miałem podobny typ wyboru, proste bez fajerwerków i nadmiaru elektroniki auto, tylko że ja oglądałem testy EURO NCAP i bardziej interesowało mnie to, jak ta buda się składa niż gwiazdki. Z resztą oglądałem inne auta z kręgu mego zainteresowania i Sanderka była konkurencyjna w tej materii.
Ja to wykładam na te testy przy 140 nic nam nie pomoże i możecie pisac ile chcecie kto ma kupić ten kupi,po przejechaniu 1300 km to nawet niema porównania między Lodgy a Loganem silnik disla spisuje sie bez zarzutu zryw bardzo dobry porównując Logana benzyniaka wykończenia duzo lepsze a gwiazdki z testów to niech sobie w audi,bmw i mercedesie sprawdzają.Ludzie to jest Dacia i co wam powiem wielu mi zazdrośći ja zapłaciłem za Dacie 60 tysi Kolezka za audi z 2008 roku 58 tysi i ma 200 tysi przejechane pali mu wiecej zabierze mniej osób a Wy sobie dalej o gwiazdkach piszcie W sumie gwiazdka tuz tuz i może i mi cos przyniesie
Mnie się wydaje, że więcej gwiazdek to się zobaczy jak się pierdyknie w jakąkolwiek przeszkodę. Chyba lepiej jest jeździć bezpiecznie i niech liczba gwiazdek pozostanie w testach. Jak napisał mój poprzednik wszyscy czekają na pierwszą gwiazdkę aby zasiąść do Wigilii i rozpakować moc prezentów. Przy okazji życzę spokojnych i bezpiecznych Świąt.
Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-18, 22:41
BMH napisał/a:
Ludzie to jest Dacia i co wam powiem wielu mi zazdrośći ja zapłaciłem za Dacie 60 tysi Kolezka za audi z 2008 roku 58 tysi i ma 200 tysi przejechane pali mu wiecej zabierze mniej osób a Wy sobie dalej o gwiazdkach piszcie
Lubię takie konkretne posty, bo... sam uważam identycznie. No ale dobrze, że jest zawsze wybór między nowym samochodem a za przeproszeniem "audicą nieśmiganą wypierdzianą przez turasa" jak to niektórzy mawiają ;)
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1697 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-19, 09:18
RenaultDacia napisał/a:
BMH napisał/a:
Ludzie to jest Dacia i co wam powiem wielu mi zazdrośći ja zapłaciłem za Dacie 60 tysi Kolezka za audi z 2008 roku 58 tysi i ma 200 tysi przejechane pali mu wiecej zabierze mniej osób a Wy sobie dalej o gwiazdkach piszcie
Lubię takie konkretne posty, bo... sam uważam identycznie. No ale dobrze, że jest zawsze wybór między nowym samochodem a za przeproszeniem "audicą nieśmiganą wypierdzianą przez turasa" jak to niektórzy mawiają ;)
A co to ma do rzeczy? Czy to coś tłumaczy? Co ma wspólnego wybór używki czy nowej Dacii z bezpieczeństwem? To chyba dwa różne tematy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum