Witam wszystkich. Mam następujący problem. mianowicie po pierwszych mrozach ok - 13C zauważyłem że silnik nie łapie temperatury.Jadąc po trasie 320 km zagrzał się tylko do 2/8 tyle naliczyłem tych kresek. Auto użytkuję od maja. W prawdzie mam już prawie 18tys km ale nie wydaje mi się żeTERMOSTATY tak szybko padają. BO cóż to mogło by być innego? Samochód objęty jest oczywiście gwarancją. I teraz pytanie czy zapłacę za naprawę TERMOSTATU, czy tam wymianę? ogrzewanie chodziło w samochodzie podczas jazdy. wydaje mi się że spaliło więcej niż zazwyczaj. Postanowiłem wsadzić kawałek kartonu przed chłodnicę . NIc nie dało niestety. Niestety też przy próbie wyjęcia urwał się i spadł przed chłodnicę i teraz problem z wyjęciem. Pytanie- czy lepiej to wyjąc metodą urywania kawałek po kawałku czy przy okazji przeglądu (20 tys km, i naprawie TERMOSTATU) poprosic o wyjęcie kartonu? Żeby nie bylo tak że powiedzą że to ingerowanie i stracę gwarancję. Proszę o wszelkie rady i opinie. Z góry dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez morgen 2012-12-10, 20:18, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-12-10, 20:57 Re: Chłodny silnik- DD
morgen napisał/a:
Witam wszystkich. Mam następujący problem. mianowicie po pierwszych mrozach ok - 13C zauważyłem że silnik nie łapie temperatury.Jadąc po trasie 320 km zagrzał się tylko do 2/8 tyle naliczyłem tych kresek. Auto użytkuję od maja. W prawdzie mam już prawie 18tys km ale nie wydaje mi się żeTERMOSTATY tak szybko padają. BO cóż to mogło by być innego? Samochód objęty jest oczywiście gwarancją. I teraz pytanie czy zapłacę za naprawę TERMOSTATU, czy tam wymianę? ogrzewanie chodziło w samochodzie podczas jazdy. wydaje mi się że spaliło więcej niż zazwyczaj. Postanowiłem wsadzić kawałek kartonu przed chłodnicę . NIc nie dało niestety. Niestety też przy próbie wyjęcia urwał się i spadł przed chłodnicę i teraz problem z wyjęciem. Pytanie- czy lepiej to wyjąc metodą urywania kawałek po kawałku czy przy okazji przeglądu (20 tys km, i naprawie TERMOSTATU) poprosic o wyjęcie kartonu? Żeby nie bylo tak że powiedzą że to ingerowanie i stracę gwarancję. Proszę o wszelkie rady i opinie. Z góry dziękuję i pozdrawiam
A po drugie TTTM :) mam sandero i w zimę nawet w trasie nie widzę nigdy 4 kresek!! Diesle mają wyższą sprawność i mniej wydzielają ciepła a tym bardziej jak masz włączone ogrzewanie i ciepło które silnik wyprodukuje ty je praktycznie cały czas odbierasz. Prawie każdy w dci tak ma więc się nie przejmuj. Można wymienić na inny termostat ale to za twoją opłatą tylko w upalne dni będzie silnikowi za gorąco. Jak masz laptop kup sobie kabelek i na bieżąco monitoruj temp silnika. W lodgy teraz juz w ogóle nie ma wskazań temp.
PS.Ja miałem całą chłodnicę zakrytą w tamtą zimę i też nie było 4 kresek, więc wyciąg ten karton a tym bardziej nie ryzykuj zostawiając go na czas przeglądu.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-12-10, 21:00, w całości zmieniany 2 razy
Myślę, że termostat jest w sprawny ale sprawdzić nie zawadzi. U mnie obecnie temperatura utrzymuje się na poziomie 78-82 stopnie po jeździe co najmniej 30 minut . Cztery kreski zaświecają się dopiero po przekroczeniu 85 stopni co jest trudne do osiągnięcia w czasie jazdy przy ujemnych temperaturach.
Latem w tym roku cztery kreski zapalały się tylko w mieście i to sporadycznie. Diesel jest bardziej sprawny energetycznie i trudniej się rozgrzewa niż benzynowy.
4 kreski zima możliwe. Podczas bardzo dynamicznej jazdy w mieście, po kilkunastu kilometrach. Na trasie , podczas jazdy w stylu" wycisnę ile się da z 1.5 dCi"
oraz... podczas zimowych szaleństw na parkingach i placach.
Twoje auto jest zupełnie sprawne
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Dziękuję za porady :D tera czeka mnie zabawa z kartonem :( a pamiętacie ile w DD było na początku po wyjechaniu z serwisu płynu chłodniczego? bo teraz po 18tys km zauważyłem że jest na poziomie minimum. A płyn chłodniczy chyba się nie powinien parować czy sie ulatniac w takim tempie. Wydaje mi się że miałem na max i po połowie roku mam na minimum. Przeciek ?
Widzę, że kolega ma te same wątpliwości, co ja niedawno. Więc ubytek płynu raczej nieszkodliwy. Mnie ubyło od min do max w jakieś pół roku, po może 10 tys km.
Dolali w serwisie, powiedzieli że wszystko ok i tak ma być i na do widzenia przebili oponę ;P
Dla pewności sprawdzić trzeba dokręcenie korka w zbiorniczku wyrównawczym. podgrzany płyn paruje i przy nieszczelności opary wydostają się, stąd po jakimś czasie obniża się poziom płynu.
Tak przy okazji zrobiłem test rozgrzewania się silnika : dwa kilometry , 15 minut jazdy po uliczkach osiedlowych wynik na wykresach.
https://www.dropbox.com/s...chwytywanie.PNG
Dwie kreski zaświeciły się przy temperaturze 57 stopni.
https://www.dropbox.com/s...tywanie%201.PNG
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2012-12-11, 23:12, w całości zmieniany 1 raz
Dziękuję za porady :D tera czeka mnie zabawa z kartonem :( a pamiętacie ile w DD było na początku po wyjechaniu z serwisu płynu chłodniczego? bo teraz po 18tys km zauważyłem że jest na poziomie minimum. A płyn chłodniczy chyba się nie powinien parować czy sie ulatniac w takim tempie. Wydaje mi się że miałem na max i po połowie roku mam na minimum. Przeciek ?
U mnie po ok. 16.000 też był spory ubytek, (w tym roku w lipcu), ale w sumie uznałem to za normalne bo były spore upały wtedy a ja testowałem wcześniej nowe autostrady A2 i A1 więc miał prawo zużyć trochę płynu :)
Dziękuję za porady :D tera czeka mnie zabawa z kartonem :(
Problemy z dogrzewaniem wszystepują we wszystkich Dci.
Polecam forum Kangoo:
Kangoo
W tym przypadku sytuacja jest jeszcze gorsza, bo kubatura wnętrza jest odpowiednio większa.
Sam wykonałem osłonę z poliwęglanu i montuję gdy temp. zbliża się do 0st.C. Dzięki temu jest znośnie.
Witam, ja w moim Dusterze z fabryczną instalacją LPG firmy Ladirenzo mam szybkie przełączanie z benzyny na Gaz, po 700m. teraz w czasie mrozów. W okresie letnim to ok 300m.Więc pojechałem do serwisu. Serwisant renault na diagnostyce pokazał mi na komputerze, temp 40*c, przy której automat pzełącz instalacje. Muszę zauważyć ze silnik 1,6 16v jest termicznie bardzo wydajny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum