Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Chłodny silnik- DD
Autor Wiadomość
morgen 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Mazury
Wysłany: 2012-12-10, 19:42   Chłodny silnik- DD

Witam wszystkich. Mam następujący problem. mianowicie po pierwszych mrozach ok - 13C zauważyłem że silnik nie łapie temperatury.Jadąc po trasie 320 km zagrzał się tylko do 2/8 tyle naliczyłem tych kresek. Auto użytkuję od maja. W prawdzie mam już prawie 18tys km ale nie wydaje mi się żeTERMOSTATY tak szybko padają. BO cóż to mogło by być innego? Samochód objęty jest oczywiście gwarancją. I teraz pytanie czy zapłacę za naprawę TERMOSTATU, czy tam wymianę? ogrzewanie chodziło w samochodzie podczas jazdy. wydaje mi się że spaliło więcej niż zazwyczaj. Postanowiłem wsadzić kawałek kartonu przed chłodnicę . NIc nie dało niestety. Niestety też przy próbie wyjęcia urwał się i spadł przed chłodnicę i teraz problem z wyjęciem. Pytanie- czy lepiej to wyjąc metodą urywania kawałek po kawałku czy przy okazji przeglądu (20 tys km, i naprawie TERMOSTATU) poprosic o wyjęcie kartonu? Żeby nie bylo tak że powiedzą że to ingerowanie i stracę gwarancję. Proszę o wszelkie rady i opinie. Z góry dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez morgen 2012-12-10, 20:18, w całości zmieniany 3 razy  
 
revoliumm 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 5
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-12-10, 20:32   Re: Chłodny silnik- DD

sprwadz czy jak jeździsz po mieście w korach to jest troche lepiej niz na trasie - jesli tak ewidentnie termostat...
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-12-10, 20:57   Re: Chłodny silnik- DD

morgen napisał/a:
Witam wszystkich. Mam następujący problem. mianowicie po pierwszych mrozach ok - 13C zauważyłem że silnik nie łapie temperatury.Jadąc po trasie 320 km zagrzał się tylko do 2/8 tyle naliczyłem tych kresek. Auto użytkuję od maja. W prawdzie mam już prawie 18tys km ale nie wydaje mi się żeTERMOSTATY tak szybko padają. BO cóż to mogło by być innego? Samochód objęty jest oczywiście gwarancją. I teraz pytanie czy zapłacę za naprawę TERMOSTATU, czy tam wymianę? ogrzewanie chodziło w samochodzie podczas jazdy. wydaje mi się że spaliło więcej niż zazwyczaj. Postanowiłem wsadzić kawałek kartonu przed chłodnicę . NIc nie dało niestety. Niestety też przy próbie wyjęcia urwał się i spadł przed chłodnicę i teraz problem z wyjęciem. Pytanie- czy lepiej to wyjąc metodą urywania kawałek po kawałku czy przy okazji przeglądu (20 tys km, i naprawie TERMOSTATU) poprosic o wyjęcie kartonu? Żeby nie bylo tak że powiedzą że to ingerowanie i stracę gwarancję. Proszę o wszelkie rady i opinie. Z góry dziękuję i pozdrawiam


Na początek polecam http://www.daciaklub.pl/f...ght=temperatura

A po drugie TTTM :) mam sandero i w zimę nawet w trasie nie widzę nigdy 4 kresek!! Diesle mają wyższą sprawność i mniej wydzielają ciepła a tym bardziej jak masz włączone ogrzewanie i ciepło które silnik wyprodukuje ty je praktycznie cały czas odbierasz. Prawie każdy w dci tak ma więc się nie przejmuj. Można wymienić na inny termostat ale to za twoją opłatą tylko w upalne dni będzie silnikowi za gorąco. Jak masz laptop kup sobie kabelek i na bieżąco monitoruj temp silnika. W lodgy teraz juz w ogóle nie ma wskazań temp.

PS.Ja miałem całą chłodnicę zakrytą w tamtą zimę i też nie było 4 kresek, więc wyciąg ten karton a tym bardziej nie ryzykuj zostawiając go na czas przeglądu.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-12-10, 21:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2012-12-10, 21:14   

Myślę, że termostat jest w sprawny ale sprawdzić nie zawadzi. U mnie obecnie temperatura utrzymuje się na poziomie 78-82 stopnie po jeździe co najmniej 30 minut . Cztery kreski zaświecają się dopiero po przekroczeniu 85 stopni co jest trudne do osiągnięcia w czasie jazdy przy ujemnych temperaturach.
Latem w tym roku cztery kreski zapalały się tylko w mieście i to sporadycznie. Diesel jest bardziej sprawny energetycznie i trudniej się rozgrzewa niż benzynowy.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-12-10, 21:56   

Argh, temat rozwałkowany do granic możliwości:

http://www.daciaklub.pl/f...der=asc&start=0

Jeśli w lato łapie 4 kreski, to wszystko jest ok.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2012-12-11, 09:17   

4 kreski wskakuja jak jest duszno tzn tak po deszczach ;) wtedy duzo wilgoci jest oczywiscie o lecie mowie...
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-12-11, 11:05   

4 kreski zima możliwe. Podczas bardzo dynamicznej jazdy w mieście, po kilkunastu kilometrach. Na trasie , podczas jazdy w stylu" wycisnę ile się da z 1.5 dCi" :mrgreen:
oraz... podczas zimowych szaleństw na parkingach i placach.

Twoje auto jest zupełnie sprawne ;-) :!:
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
morgen 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Mazury
Wysłany: 2012-12-11, 19:59   

Dziękuję za porady :D tera czeka mnie zabawa z kartonem :( a pamiętacie ile w DD było na początku po wyjechaniu z serwisu płynu chłodniczego? bo teraz po 18tys km zauważyłem że jest na poziomie minimum. A płyn chłodniczy chyba się nie powinien parować czy sie ulatniac w takim tempie. Wydaje mi się że miałem na max i po połowie roku mam na minimum. Przeciek ?
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-12-11, 20:33   

Widzę, że kolega ma te same wątpliwości, co ja niedawno. Więc ubytek płynu raczej nieszkodliwy. Mnie ubyło od min do max w jakieś pół roku, po może 10 tys km.

Dolali w serwisie, powiedzieli że wszystko ok i tak ma być i na do widzenia przebili oponę ;P
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2012-12-11, 23:08   

Dla pewności sprawdzić trzeba dokręcenie korka w zbiorniczku wyrównawczym. podgrzany płyn paruje i przy nieszczelności opary wydostają się, stąd po jakimś czasie obniża się poziom płynu.
Tak przy okazji zrobiłem test rozgrzewania się silnika : dwa kilometry , 15 minut jazdy po uliczkach osiedlowych wynik na wykresach.
https://www.dropbox.com/s...chwytywanie.PNG
Dwie kreski zaświeciły się przy temperaturze 57 stopni.
https://www.dropbox.com/s...tywanie%201.PNG
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2012-12-11, 23:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-12-12, 08:58   

Marmach napisał/a:
na do widzenia przebili oponę

Będąc w zmowie z wulkanizatorem? :shock:
_________________
48piotr
 
McRap 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3 TCe 150 FAP
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 144
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2012-12-12, 09:20   

morgen napisał/a:
a pamiętacie ile w DD było na początku po wyjechaniu z serwisu płynu chłodniczego?


U mnie było w połowie miedzy min i max. Sam dolałem do max i póki co nie ubywa (no może 1 milimetr)

Marmach napisał/a:
na do widzenia przebili oponę ;P

I co zrobili? :-/
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-12-12, 19:58   

48piotr napisał/a:
Będąc w zmowie z wulkanizatorem? :shock:

McRap napisał/a:
I co zrobili? :-/


Nie no po prostu po przejechaniu 3km do domu odkryłem dwa dni później kapcia na parkingu. Pewnie w ASO mieli niewymiecione na hali ;P

Nie skarżyłem się bo co, przyszedłbym 3 dni później i powiedział, że mi dziurę zrobili? ;P
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2012-12-12, 20:02   

morgen napisał/a:
Dziękuję za porady :D tera czeka mnie zabawa z kartonem :( a pamiętacie ile w DD było na początku po wyjechaniu z serwisu płynu chłodniczego? bo teraz po 18tys km zauważyłem że jest na poziomie minimum. A płyn chłodniczy chyba się nie powinien parować czy sie ulatniac w takim tempie. Wydaje mi się że miałem na max i po połowie roku mam na minimum. Przeciek ?



U mnie po ok. 16.000 też był spory ubytek, (w tym roku w lipcu), ale w sumie uznałem to za normalne bo były spore upały wtedy a ja testowałem wcześniej nowe autostrady A2 i A1 więc miał prawo zużyć trochę płynu :)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-12-12, 20:06   

Przy 20tys od nowości dolano mi płynu bo było z 2mm powyżej min
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Maciej i Ola 


Marka: Dacia
Model: sandero
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 57
Skąd: łódź
Wysłany: 2012-12-12, 20:14   

30tys bez dolewek ubytek około 1,5 cm
 
MZ000 


Marka: Renault
Model: Kangoo 2010
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 68
Skąd: WKPL
Wysłany: 2012-12-12, 21:10   

morgen napisał/a:
Dziękuję za porady :D tera czeka mnie zabawa z kartonem :(


Problemy z dogrzewaniem wszystepują we wszystkich Dci.
Polecam forum Kangoo:
Kangoo
W tym przypadku sytuacja jest jeszcze gorsza, bo kubatura wnętrza jest odpowiednio większa.
Sam wykonałem osłonę z poliwęglanu i montuję gdy temp. zbliża się do 0st.C. ;-) Dzięki temu jest znośnie.
_________________
MZ
 
Aleksandro 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 1
Skąd: Konstantyów Łódzki
Wysłany: 2012-12-15, 15:01   

Witam, ja w moim Dusterze z fabryczną instalacją LPG firmy Ladirenzo mam szybkie przełączanie z benzyny na Gaz, po 700m. teraz w czasie mrozów. W okresie letnim to ok 300m.Więc pojechałem do serwisu. Serwisant renault na diagnostyce pokazał mi na komputerze, temp 40*c, przy której automat pzełącz instalacje. Muszę zauważyć ze silnik 1,6 16v jest termicznie bardzo wydajny.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne