Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
SE-MEN 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci 90KM eco2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 19
Skąd: Konstancin
Wysłany: 2012-12-28, 22:44   

drodzy użytkownicy czy dacia montuje ten sam silnik we wszystkch modelach chodzi mi o 1.6 Pb+lpg tzn logan , duster , sandero , lodgy , doker czy do każdego jest dedykowany inny acz podobny :?:
_________________
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-12-29, 12:54   

matucha napisał/a:
Sygnał dźwiękowy oznacza brak gazu - przynajmniej u mnie Wtedy się nie przełączy.
a u mnie nie :)

wyczytałem kiedyś, że po sygnale dźwiękowym mozna przejechać kilkanaście km, po ponownym przełączeniu na gaz

i potwierzam jest to prawda:
trzeba ustabilizować obroty na poziomie około 2000-2500 (trasa) i włączyć ponownie na gaz, instalacja reaguje na ciśnienie gazu, więc można troszkę wydoić do końca :mrgreen: operując delikanie pedałem gazu...

jednak przy zmianie biegów trzeba uważać by nie przekroczyć obrotów, bo znowu instalka przełączy
_________________

 
peys 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 b+g
Rocznik: 2010
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 23
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2012-12-29, 17:55   

gaz mam bo pala sie dwie diody wiec jest polowa zbiornika, a sygnal dzwiekowy pojawia sie przy probie przelaczenia na gaz i jak nie wcisne przycisku to dzwieczy caly czas
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-29, 18:06   

peys napisał/a:
gaz mam bo pala sie dwie diody
błędne założenie

palą ci się 2 diody, bo tak im każe komputer od gazu

może masz źle naregulowany wskaźnik ilości gazu
i taki hint - jakbyś chciał jechać, żeby ci gazownik wyregulował - to szkoda twojego czasu i pieniędzy (z doświadczenia piszę - choć akurat w Dacii dobrze działa)
a i tak trzeba jeździć na licznik dzienny
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2012-12-29, 18:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
peys 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 b+g
Rocznik: 2010
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 23
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2012-12-29, 18:08   

to zatankuje jutro z 10l. i zobacze choc wydaje mi sie ze nie przejezdzilem calego zbiornika
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-12-29, 18:09   

jeżeli masz możliwość to wstaw samochód o ciepłego garażu, może zamarzł jakiś przewód/zawór zasilający LPG, silnik się nagrzewa, "system" próbuje przełączyć na gaz a gaz nie dochodzi a "system" odbiera to jako brak gazu i piszczy...
 
peys 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 b+g
Rocznik: 2010
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 23
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2012-12-29, 18:12   

teraz bylo pare dni odwilzy (5-6 st) wiec jakby zamarzl wczesniej to teraz by puscilo? wczesniej nic sie nie dzialo, jezdzilem do czerwonej diody czyli do rezerwy i wtedy dopiero tankowalem
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-29, 18:15   

u ojca się przestawiło i teraz ma cały czas 2 diody - nie ważne ile gazu - tak z dnia na dzień
przy okazji wizyty u gazownika poprosił i zrobienie z tym czegoś, ale nie pomogło ;-)

a jak miałeś wcześniej rezerwę ustawioną ? bo ja na czerwonej diodzie robię 100-120 km :-)
 
peys 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 b+g
Rocznik: 2010
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 23
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2012-12-29, 18:16   

mam ten samochod dopiero drugi miesiac i nie wyczulem ile na rezerwie przejade bo jak sie pojawila czerwona dioda to zaraz tankowalem
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-12-29, 18:17   

jeżeli w paliwie trafił się jakiś "czopek" lodowy to obecne temperatury niekoniecznie mogą go zneutralizować... próbuj różnych rozwiązań...
 
peys 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 b+g
Rocznik: 2010
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 23
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2012-12-29, 18:18   

wstawie go do cieplego garazu , tylko czy do rana wystarczy?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-12-29, 18:23   

zostaw samochód z otwartymi drzwiami, podniesioną maską komory silnika i otwartym bagażnikiem, spróbuj na ile się da poodsłaniać wszystkie dostępne elementy instalacji LPG...
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-29, 18:39   

peys napisał/a:
mam ten samochod dopiero drugi miesiac i nie wyczulem ile na rezerwie przejade bo jak sie pojawila czerwona dioda to zaraz tankowalem
wartoby było gdybyś kilka razy "wyjechał" do końca cały zbiornik w różnych warunkach (miasto, trasa, warunki mieszane) żeby mieć pojęcie ile km możesz zrobić na zbiorniku
wtedy nie patrzysz na bardzo niedokładny wskaźnik, tylko na super dokładny licznik pokonanych kilometrów - 6 lat tak jeżdżę i sobie chwalę - rzadko się mylę - tylko gdy są nieprzewidywalne warunki (np w górach ostatnio zrobiłem dużo za dużo kilometrów - pojechałem tankować, bo myślałem że opary, a w zbiorniku jeszcze kilka litrów gazu zostało :-) )
 
peys 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 b+g
Rocznik: 2010
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 23
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2012-12-29, 18:45   

ok,narazie wstawilem auto do ogrzewanego garazu, jezeli to ic nie da to zatankuje pare litrow gazu,jezeli to nic nie da to bede musial pojechac do "gazownika".
 
Tomek.op 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V + LPG
Wersja: Laureate2
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 40
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2012-12-30, 10:06   

A ja miałem wczoraj tak ze tez nie mogłem na gaz przełączyć, zatankowałem do pełna i właczenie bez problemu nastąpiło, ciekawe tylko ze zatankowałem 32 litry a mam podobno zbiornik 50 litrów....
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-12-30, 10:28   

Tomek.op napisał/a:
ciekawe tylko ze zatankowałem 32 litry a mam podobno zbiornik 50 litrów....

to da się wyregulować, u mnie do zbiornika 73 l też "wchodziło" poniżej 50 l a po regulacji teraz tankuję ok. 62 l... u Ciebie powinno bez problemu wchodzić ponad 40 l... ponadto napisałeś "podobno" może upewnij się, że masz rzeczywiście zbiornik 50 litrowy...
 
peys 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 b+g
Rocznik: 2010
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 23
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2012-12-30, 11:00   

no i cieply garaz nie pomogl. wiec zatankowalem 10l i okazalo sie ze cos pod spodem mi syczy. czyli wizyta u specjalisty konieczna bo gaz po porostu ucieka.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-12-30, 11:21   

peys napisał/a:
gaz po porostu ucieka.

Trzeba uciekać z garażu!!
_________________
48piotr
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-30, 12:51   

pewnie wielozawor uszkodzony. on ma taka opcję że jak za duże ciśnienie gazu to się otwiera zawór bezpieczeństwa i spuszcza gaz
 
peys 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 b+g
Rocznik: 2010
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 23
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2012-12-30, 15:03   

i to chyba jest to bo wg kontrolek jest gaz w zbiorniku a jak zatankuje gaz to zwieksza sie cisnienie i ten zawor je wypuszcza.

jezeli to wielozawor to moze wiesz ile to kosztuje i jaki ? w dokumentach mam tylko wytworce TMS ale nie wiem czy to producent butli czy calej instalacji? moja lpg jest fabrycznie zamontowana w sandero.
wole wiedziec zeby mnie nie nabili w bambuko w serwisie.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-30, 15:06   

wielozawór musi być dopasowany do butli

normalnie powinien kosztować 150-200zł (jak do butli w Sandaczu, to raczej bliżej 150 niż 200) a ile w serwisie zaśpiewają to inna sprawa

a nie masz jeszcze gwarancji na instalkę :?:
jak nie masz, to zamiast do serwisu Dacii, to bym pojechał normalnie do jakiegoś porządnego warsztatu co się LPG zajmuje ;-)

peys napisał/a:
wytworce TMS
o, poszperałem
TMS to turecki producent butli LPG
jakby nie można było zwykłego Stako czy Bormecha montować ;-) - no ale to wątpliwy "urok" posiadania fabrycznej instalacji
mimo to wielozawór powinni dopasować jakiś
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2012-12-30, 15:17, w całości zmieniany 3 razy  
 
peys 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 b+g
Rocznik: 2010
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 23
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 2012-12-30, 15:49   

a moze tylko jakas uszczelka jest uszkodzona? piszac o serwisie mialem na mysli "gazownika" w swoim warsztacie, nie serwisantow dacii
zebym wiedzial jaki rozmiar tego zaworu to wziabym sie sam za jego wymiane . moze ktos z was wie ?
Ostatnio zmieniony przez peys 2012-12-30, 15:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-30, 16:27   

sprawdź w świadectwie homologacji - powinien być dokładnie opisany imho
 
RenaultDacia 


Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 95
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-30, 21:37   

Może trochę obok tematu, ale jak brać auto z fabrycznym LPG to modlić się, żeby do czasu gwarancji nic się nie psuło - też jestem zdania, że porządny gazownik jest o wiele lepszy niż jakikolwiek serwis fabryczny (w kwestii LPG) a po gwarancji to już nic nas nie trzyma, żeby u porządnego fachowca serwisować "zapalniczkę" ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-02, 12:20   

SE-MEN napisał/a:
drodzy użytkownicy czy dacia montuje ten sam silnik we wszystkch modelach chodzi mi o 1.6 Pb+lpg tzn logan , duster , sandero , lodgy , doker czy do każdego jest dedykowany inny acz podobny :?:

Ten sam - 1.6 MPI (8v), typ fabryczny K7M, podtyp 718 (Euro4) i 818 (Euro5).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne