Niedawno zauważyłam, że nie palą się światła stopu. Od razu pomyślałam, że to bezpiecznik. Wymieniłam (żółty 20 - ponieważ taki był-chociaż czytałam, że powinna być 10tka), jednak to nie pomogło.Czytałam gdzieś, że Jeśli światła stopu w samochodzie nie działają i nie jest to wina przepalonej żarówki, może to oznaczać przepalony bezpiecznik, uszkodzony sam włącznik bądź przerwę w przewodzie.
Zastanawiam się czy żarówki w stop nie działają tak, że jak jedna się przepali to wszystkie nie palą się?? Może to głupie myślenie, ale wole zapytać ;)
własnie :) Czy jest gdzieś opisane jak to zrobić ?? :) bo w przyszłym tygodniu miałam wybrać się do elektryka... a może dam sama radę zrobić ? :D lub mój luby ? :)
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-22, 17:20
Włącznik ten nie tylko zapala światła Stop, ale również (i co ważniejsze ) włącza działanie ABS-u. Także uszkodzony włącznik STOPU oznacza, że ABS nie będzie działać.
Aby wymienić włącznik stopu należy :
1. Zdjąć osłonę nad pedałami
2. Odpiąć wtyczkę od włącznika stopu.
3. przekręcić włącznik w lewo, a następnie go wyjąć.,
4. założyć nowy włącznik, przekręcając w odwrotnym kierunku niż pkt. 3
5. ustawić długość trzpienia włącznika, wysuwając go lub wsuwając (należy użyć siły - nie bać się) - tak aby lekkie wciśnięcie pedału hamulca zapalało światła STOP.
Nie naprawiamy takiego włącznika, bo po miesiącu sytuacja się powtórzy.
Styki włącznika się wypalają i czyszczenie ich da tylko krótkotrwałą poprawę.
Raz wypalone styki nie nadają się do naprawy.
Tylko wymiana w pełni eliminuje problem.
Włącznik wygląda mniej więcej tak :
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-01-22, 20:39, w całości zmieniany 9 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-22, 20:40
I jeszcze wyciągnięte z manuala :
Kod:
Pociągnąć ostrożnie za koniec włącznika w celu
uzyskania wymiaru (X) od 13 mm minimum do 14
mm maksimum.
Wcisnąć pedał hamulca.
Umieścić czujnik w zespole pedałów.
Obrócić czujnik położenia pedału hamulca o ćwierć
obrotu w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek
zegara.
Przytrzymać powracający pedał hamulca.
Podłączyć złącze.
Sprawdzić prawidłowe działanie zespołu.
UWAGA
-Całkowite wyciągnięcie tłoka (6) z czujnika
położenia pedału hamulca (7) powoduje za
każdym razem konieczność wymiany czujnika.
-Wykonywanie jakichkolwiek czynności przy
tłoku służącym do trzech regulacji powoduje
konieczność wymiany czujnika.
wlacznik_stop.JPG
Plik ściągnięto 168 raz(y) 25,99 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-01-22, 20:41, w całości zmieniany 1 raz
dziś byłam w sklepie zamówić włącznik, jednak pan zapytał mnie czy on jest 4 czy 2 pinowy (?) nie zamówiłam bo nie wiedziałam jaki ... :/ czy można to sprawdzić bez rozbierania włącznika ??
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-26, 09:55
Modlishkaaa napisał/a:
dziś byłam w sklepie zamówić włącznik, jednak pan zapytał mnie czy on jest 4 czy 2 pinowy (?) nie zamówiłam bo nie wiedziałam jaki ... :/ czy można to sprawdzić bez rozbierania włącznika ??
Podejżewam, że możesz mieć 4 pinowy. Aby mieć pewność trzeba zdjąć wtyczkę z czujnika i spojrzeć ile metalowych pinów wystaje z czujnika, na które wchodzi wtyczka.
Po wyglądzie już samego czujnika widać również czy to 4 czy 2 pinowy.
Tak wygląda 4 pinowy (widać, że są 4 metalowe piny w środku):
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-28, 18:40
Modlishkaaa napisał/a:
podpowiedzcie jak dostać się do czujnika, czy on jest pod jakąś kopułą pod kierownicą a nad podełami ? Czy trzeba gdzieś na kanał jechać...
On jest przy samym pedale hamulca. Trzeba położyć się na glebie i wsadzić tam głowę, i sprawa stanie się jasna. ;) W wersji hardkórowej można wsadzać bez zdejmowania materiałowego fartucha nad pedałami (u dołu deski rozdzielczej), wygodniej jest go zdjąć (jest na spinkach takich plastkiowych).
ja miałem to samo, padł mi ten czujnik, podjechałem do aso i kupiłem oryginalny, i powiem wam szczerze że on od czasu do czasu szwankuje. Tak srednio raz w tygodniu patrzę do tyłu na trzecie światło stopu czy palą mi się światła stopu, bo czasami, poprostu bez niczego przstają działać. Wystarczy wtedy schylić się przekręcić i wyjąć czujnik i włożyć go spowrotem i wszystko działa.
Masakra i to oryginalny czujnik a nie żaden zamiennik. Szkoda że zubiłem paragon bo bym reklamował.
no i jeszcze jedno, jak na ceny aso to nie jest wcale drogi, zapłaciłem 51zł
ja wyczyscilem czujnik 2x chemia i nic wymienilem bezpiecznik i swiatla dzalaja jesdzilem bez swiatel stop z 3 tyg 2 x ludzie mi muwili ze swiatel stop nie mam
W mojej Daćce styki nie tylko się wypaliły, ale i stopił się delikatnie plastikowy korpus. Czyszczenie i podgięcie blaszek wystarczyło tylko na miesiąc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum