Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakup Lodgy-problem z wyborem silnika
Autor Wiadomość
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2013-01-03, 23:11   

No ja na jeździe testowej szukałem szóstego biegu w mpi a jechałem Alejami. ciekawe czy w tce też tak będzie ? :-)
 
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2013-01-03, 23:15   

W katowicach jest salon przy a4 przy zjździe na osiedle tysiąclecia
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-04, 00:10   

bebe napisał/a:
Jeżeli ktoś ceni "subiektywne odczucia z jazdy", Dacia raczej nie jest dla niego. :>

Ale właśnie można nie cenić (albo mało) - co się okaże po ewentualnym przetestowaniu jakiejś daćki.

bebe napisał/a:
Między tymi prędkościami dzieje się coś takiego

Może hałas aerodynamiczny dogania odsilnikowy...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-04, 00:16   

hojnorek napisał/a:
czy w tce też tak [brak VIb] będzie?

Powinno być zdecydowanie lepiej, bo jak już było widać powyżej :oops: Vb przy TCE jest znacznie dłuższy niż przy MPI.
 
Azrael 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 8V 87KM
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 58
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2013-01-04, 00:32   

laisar napisał/a:
hojnorek napisał/a:
Jeśli przy 3300 obr masz 140km/h to ile przy 6000 obr?

Ależ to elementarne, drogi Watsonie - 254 (:

Oczywiście TCE (bo to dla niego podałem te 3300, przepraszam :oops: ) nie ma aż tyle mocy.

1.6 przy 140 ma o 1 kobr więcej - 4300. Co jednakowoż dalej nie jest "męczeniem"...


Sprawa jest oczywiście subiektywna, ale dla mnie wykorzystywanie niemal 90% mocy silnika w sposób ciągły na autostradzie, to już męczenie dla jednostki wolnossącej. Tu nie ma turbo, które napompuje prawie max mocy przy 2500-3500 obrotów. Jak zauważyłeś TCe potrzebuje tylko 3300 obrotów - to dzięki turbo pompującemu moc do +- 90 koni przy 3300 obrotów, no i skrzyni.

Do tego gaz do 1.6, jeśli nie będzie perfekcyjnie zamontowany i skalibrowany zabierze kilka % momentu i obroty skoczą do 4400-4500. To oczywiście dywagacja, ale w Loganie czuję minimalną różnicę, mimo sekwencji i regularnej kalibracji.
_________________
Logan, XII 2006, 1.6 8V LPG (STAG-4) - 184.600, w moich rękach od 132.600
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-04, 01:30   

Azrael napisał/a:
wykorzystywanie niemal 90% mocy silnika w sposób ciągły

4300 z 6000 to raczej niecałe 70% - a 20 pkt. procentowych to już dość spora różnica.


Azrael napisał/a:
to już męczenie dla jednostki wolnossącej

MSZ nie, bo konstrukcyjnie benzyniaki wręcz bardziej lubią obroty większe niż mniejsze.


Azrael napisał/a:
obroty [1.6] skoczą do 4400-4500

Ekhm...!!! Nie, nie skoczą - bo nie mogą, skrzynia biegów nie jest przecież gumowa ((((: więc bez względu na wszystko przy 140 kmh zawsze będzie 4300 obr.
 
Azrael 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 8V 87KM
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 58
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2013-01-04, 10:06   

laisar napisał/a:
Azrael napisał/a:
wykorzystywanie niemal 90% mocy silnika w sposób ciągły

4300 z 6000 to raczej niecałe 70% - a 20 pkt. procentowych to już dość spora różnica.

Chodziło mi o maksymalną moc jednostki.
http://www.daciaklub.pl/f...w_87_km_465.jpg
4300 obrotów generuje 56 kW, czyli 88% maksymalnej mocy - to dla wersji 87 konnej

laisar napisał/a:
Azrael napisał/a:
to już męczenie dla jednostki wolnossącej

MSZ nie, bo konstrukcyjnie benzyniaki wręcz bardziej lubią obroty większe niż mniejsze.

Na tyle jeszcze tajników sztuki nie zgłębiłem, ale czy to nie dotyczy głównie jednostek 16V, a nie 8V ?

laisar napisał/a:
Azrael napisał/a:
obroty [1.6] skoczą do 4400-4500

Ekhm...!!! Nie, nie skoczą - bo nie mogą, skrzynia biegów nie jest przecież gumowa ((((: więc bez względu na wszystko przy 140 kmh zawsze będzie 4300 obr.

no fakt, późno było :-P , po prostu dynamika lekko spada
_________________
Logan, XII 2006, 1.6 8V LPG (STAG-4) - 184.600, w moich rękach od 132.600
 
rafal 
Zielony listek


Marka: Fiat, Renault, Citroen
Model: Stilo, Clio I, Berlingo III XTR
Silnik: 1.9 JTD, 1.2, 1.6 HDi
Rocznik: 2002, 1995, 2012
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-04, 14:05   

Temat w moim przypadku 2h temu się zdezaktualizował. Co prawda już od premiery Lodgy zastanawialiśmy się z żoną nad nią ale... wczoraj w Citroenie dostaliśmy bardzo ciekawą propozycję na Berlingo XTR 1.6 HDI 90KM i dzisiaj go zamówiliśmy. Decyzja podjęta z dużą dozą emocji, ale jak na razie w moim przypadku ten sposób kupowania się sprawdzał :-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-04, 23:10   

Azrael napisał/a:
Chodziło mi o maksymalną moc jednostki

Ale ona wynika właśnie z obrotów - i męczenie występuje więc dopiero w okolicach mocy maksymalnej. 4 kobr to naprawdę żadne obciążenie dla silnika.


Azrael napisał/a:
czy to nie dotyczy głównie jednostek 16V, a nie 8V ?

Nie - 16v przy wyższych obrotach są po prostu efektywniejsze od 8v, ale nie o tym przecież teraz mówimy, tylko o "odporności na obroty", a pod tym kątem to wielkiej różnicy nie ma między tymi rodzajami konstrukcjami benzyniaków.


Azrael napisał/a:
dynamika lekko spada

Owszem, nie musi, ale faktycznie może się zdarzać.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-04, 23:13   

wieza napisał/a:
Orlando bedzie drozsze i to sporo bo to jest klase wyzej auto.

No bez przesady - jeszcze od MCV-ki to może i tak, ale od lodgy to co najwyżej 0,5 klasy (:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-04, 23:15   

rafal napisał/a:
dostaliśmy bardzo ciekawą propozycję na Berlingo XTR 1.6 HDI 90KM i dzisiaj go zamówiliśmy

Gratulacje - oby dobrze służył (:

A kiedy odbiór?
 
dorkas 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: ???
Dołączyła: 31 Gru 2012
Posty: 29
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-01-04, 23:23   

taaa...

to teraz mój kochany małżonek wziął pod uwagę Skodę Octavię kombi :-)
np:
http://moto.gratka.pl/tre...0a24b43442bf2,1

i widzę, że również Dusterka go zainteresowała - ale ten bagażnik w niej nie na nasze potrzeby.

mówią, że z babami zwariować można, a z chopami to nie :lol:
jeszcze trochę to dojdzie do rozpadu małżeństwa przez samochód ;-)

w każdym razie czekamy na telefon z salonu kiedy będzie Lodgy demo w benzynie dostępna.
Ostatnio zmieniony przez dorkas 2013-01-04, 23:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-04, 23:34   

dorkas napisał/a:
małżonek wziął pod uwagę Skodę Octavię kombi

Fajne auto, bagażnik spory - ale chyba raczej nie aż tak, żeby psy były w nim zbyt szczęśliwe...
 
dorkas 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: ???
Dołączyła: 31 Gru 2012
Posty: 29
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-01-04, 23:36   

laisar napisał/a:
dorkas napisał/a:
małżonek wziął pod uwagę Skodę Octavię kombi

Fajne auto, bagażnik spory - ale chyba raczej nie aż tak, żeby psy były w nim zbyt szczęśliwe...


bagażnik ma spory, chyba troszkę większy od Vectry Kombi.
Oczywiście do skody kufer na dach.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-05, 01:05   

dorkas napisał/a:
chyba troszkę większy od Vectry Kombi

W litrach tak, ale raczej wyłącznie dzięki większej głębokości - dach jest już sporo niżej, a tylna klapa dość mocno ścięta...

To jest fajne auto, ale naprawdę lepiej najpierw zapakujcie próbnie psiaki, bo mocno mi się wydaje, że może nie być tak dobrze jak to sugerują cyferki.
 
rafal 
Zielony listek


Marka: Fiat, Renault, Citroen
Model: Stilo, Clio I, Berlingo III XTR
Silnik: 1.9 JTD, 1.2, 1.6 HDi
Rocznik: 2002, 1995, 2012
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-05, 10:23   

laisar napisał/a:
Gratulacje - oby dobrze służył (:


Dziękuję. Ja również mam nadzieję, że będziemy z niego zadowoleni.


laisar napisał/a:
A kiedy odbiór?


Samochód co prawda już jest w salonie, ale wstępnie odbiór na 7 lutego. Głównie ze względu na to, że ja się niedawno przeprowadziłem i muszę pozałatwiać parę papierów. Zresztą powiedzieli mi że oni muszą jeszcze zamówić parę papierów w Citroenie i spodziewają się, że będą w okolicach końca stycznia.

Co do Orlando, które pojawiło się parę postów wcześniej. Jeździliśmy nim z żoną. Ja jakie kierowca nie mogłem narzekać. Ona za to z tyłu marudziła trochę na podskakiwanie, szczególnie jak była bardziej nie równa droga.
Nie zdecydowaliśmy się na niego głównie ze względu na bagażnik. Płytki i śmiesznie mały. 466 litrów w takim wielkim aucie to lekka kpina.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-05, 11:06   

rafal napisał/a:
[Orlando]Nie zdecydowaliśmy się na niego głównie ze względu na bagażnik. Płytki i śmiesznie mały. 466 litrów w takim wielkim aucie to lekka kpina.

Ja tego nawet do końca nie rozumiem - skoro i tak nie dają zapasu, to mogli po prostu obniżyć podłogę bagażnika, a wtedy nie byłoby tego problemu, że składany w podłogę trzeci rząd foteli zajmuje miejsce.

...Co prawda wydaje mi się, że obiło mi się o oczy, że w niektórych krajach zapas jednak jest dostępny - ale wtedy, jeśli nie wchodzi w grę opcja dwóch różnych podłóg bagażnika (a jak widać na przykładzie dustera to wcale nie jest trudne nawet w tanim aucie), należałoby jednak inaczej skonstruować ten trzeci rząd, bo obecnie faktycznie wychodzi kpina. Poza tym orlando jest bardzo spoko.

(Aż nasuwa się podejrzenie, że zrobili to specjalnie, jak to się zdarza w daciach - "żeby nie było za dobrze"...).
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-01-05, 12:59   

laisar napisał/a:
(Aż nasuwa się podejrzenie, że zrobili to specjalnie, jak to się zdarza w daciach - "żeby nie było za dobrze"...)

Z ciekawości spojrzę na Zafirę Family i nową Zafirę, o ile będą w salonie. "Panie, to nie logika, to polityka" - ciekawe czy w tym przypadku słowa klasyka się potwierdzą...
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 201
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2013-01-05, 15:56   

Cytat:
Berlingo XTR 1.6 HDI 90KM

to jak dobrze kojarzę turbo o niezmiennej geometrii. motorek powinien być trwały pod warunkiem częstego zmieniania i to dobrego oleju (miałem 2 szt. 1.6Hdi 110KM).
Koniecznie dokupcie dodatkową gwarancję na kolejne lata.
Pozdro i Szerokiej Drogi

Zapraszam też na forum cytrynki, gdzie jestem już z 10 lat cytrynki
 
rafal 
Zielony listek


Marka: Fiat, Renault, Citroen
Model: Stilo, Clio I, Berlingo III XTR
Silnik: 1.9 JTD, 1.2, 1.6 HDi
Rocznik: 2002, 1995, 2012
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-05, 18:17   

dzięki wiciu_r.

Zgodnie z tym co w salonie nam powiedział nie nasz nie będzie miał zmiennej geometrii.

Teraz też jeżdżę turbo dieslem i jestem przyzwyczajony do częstej zmiany oleju. Kuzyna znajomy takim samym modelem zrobił ponad 100kkm w 2 lata i w zasadzie tylko drobnostka w przednim zawieszeniu padła. Mam nadzieje, że u mnie będzie nie gorzej.

Na forum na pewno się zapiszę. Z tego co widziałem to jest ich znacznie więcej niż to co podałeś.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-05, 19:00   

rafal napisał/a:
Temat w moim przypadku 2h temu się zdezaktualizował. Co prawda już od premiery Lodgy zastanawialiśmy się z żoną nad nią ale... wczoraj w Citroenie dostaliśmy bardzo ciekawą propozycję na Berlingo XTR 1.6 HDI 90KM i dzisiaj go zamówiliśmy. Decyzja podjęta z dużą dozą emocji, ale jak na razie w moim przypadku ten sposób kupowania się sprawdzał :-)


Gratuluje wyboru, tez fajne autko. Jak widac niektore tzw." nie budzetowe marki" potrafia zachecic do zakupu odpowiednim rabatem, ze finalna cena lepiej wykonanego niz dacia pojazdu sklania skutecznie do zakupu.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-05, 19:44   

mekintosz napisał/a:
niektore tzw." nie budzetowe marki" potrafia zachecic do zakupu odpowiednim rabatem

Oj, w przypadku Citroena to jest niemal Święta Tradycja - rabaty na kilkanaście albo i kilkadziesiąt tysięcy od cennika są niemal na stałe <:
 
rafal 
Zielony listek


Marka: Fiat, Renault, Citroen
Model: Stilo, Clio I, Berlingo III XTR
Silnik: 1.9 JTD, 1.2, 1.6 HDi
Rocznik: 2002, 1995, 2012
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-05, 19:57   

laisar napisał/a:
kilkadziesiąt tysięcy

Dokładnie 24 tyś. Czasami warto przejechać się tak po prostu zajrzeć. A może faktycznie coś się trafi ;-)
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 201
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2013-01-05, 20:30   

Przez 24 lata miałem wyłącznie Citroeny i niestety muszę subiektywnie stwierdzić, że świetne samochody zabija szyna CAN, w ostatnim C5 po awarii silnika za granicą auto wracało do kraju na lawecie z otwartymi szybami ponieważ komputer włączył "economy mode active" i bez uruchomienia silnika (uszkodzonego) nie ma możliwości ich zamknięcia.
Przed zakupem Lodgy poważnie zastanawiałem się nad zakupem starego citroena ZX kombi 1.9td za 5 tys. zł i przywrócenie mu świetności choćby i kosztem 20 tys.zł. Palił średnio 5,5l/100km i nie miał ŻADNEGO komputera.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-26, 21:00   

Dziś mijał mnie na Ursynowie kierowca Lodgy na stołecznych blachach. Dacia nie miała oznaczenia silnika, wiec zakładam, ze to było 1.6 MPI. Podobnie ruszylismy na swiatłach ale rodzinne kombi mocno odskoczyło do przodu. Być moze sie spieszył ale przyspieszenie było wyrażnie wieksze niz moje Sandero 1.5 68KM. Po prostu powachałem spaliny ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne