Witam
Co prawda jeszcze nie jestem posiadaczem Lodgy, ale już wkrótce nadejdzie ta szczęśliwa chwila. Jak zwykle dylemat. Pomijając, że diler u którego byłem chciał mi wcisnąć to co zostało na stanie, a resztę starannie pominął, mam do wyboru dwie wersje Laureate:
1. 1.5 dCi 90KM, 5os. radio,skóra na kierownicy,zapas.
2. 1.2 TCE 115KM, 7 os. radio, skóra na kierownicy, zapas.
Cena praktycznie ta sama. Najpierw bałem się FAP-a, potem nowości jaką jest 1.2 TCE. Kiedyś nie było takich problemów - starczyło tylko na podstawową wersje silnikową.
Roczny przebieg do 15 tyś. Trasy do pracy, na zakupy, 15km jeden wyjazd. Kilka razy w roku jakaś dłuższa trasa. Spalanie ON oszacowałem na 6l/100, a Pb 8,5l/100. Nie wiem czy te założenia są słuszne dlatego proszę szanownych forumowiczów o poradę. Do poniedziałku mam czas. Najlepiej gdyby wypowiedział się też ktoś kto ma TCE bo z tego co widzę to większość posiada dCi.
To raczej chyba pozostanie mi wysłuchanie subiektywnych opinii na temat Tce 115. Niemniej zawsze to coś
Z drugiej strony to trochę się dziwie gdyż z tego co się dowiedziałem od sprzedawcy trochę tych wersji sprzedał. Ja sam miałem do wyboru 5 ofert z silnikiem Tce.
Ostatnio zmieniony przez luk80 2013-01-27, 02:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-27, 09:00
Moim skromnym zdaniem przy twoich założeniach eksploatacyjnych wybrałbym 1.5 dCi. Mam taką wersje (coprawda Dustera) większość jazdy odbywam w mieście na krótkich trasach i ten silnik jest w sam raz. Ponadto spalanie będzie mniejsze niż zakładasz tym bardziej że w modelu Lodgy producent założył mniejsze spalanie niż w Dusterze.
Silnik 1.5 dCi to sprawdzona jednostka produkowana w milionach egzemplarzy i do 200 tyś nic nie powinno się dziać.
Fakt dynamika jazdy będzie po stronie Tce (patrząc na dane techniczne) ale może warto trochę poczekać jak będzie się sprawował przy dłuższej eksploatacji.
Przykładem jest silnik VW TSI który w wersji 1.4 zaliczył małą wtopę a w wersji 1.2 jest naprawdę dobrym wyborem.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 340 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2013-01-27, 09:36
Bierz dCi, jest już dłuższy czas na rynku, FAP nie okazuje się uciążliwy (i obiektywnie, i na tle innych marek), a poza tym nie jest czarną magią dla mechaników. Tak jak wspomniano wyżej, do tych 200 tysięcy km będziesz miał spokój.
Nie oznacza to, że TCe jest be i awaryjne. Po prostu trudno mówić o awaryjności czegoś, co na rynku jest dosłownie chwilę.
Czesto spotkałem si z opinia w różnych materiałach czy programach że te silniki 1.5 DCI reno sa chwalone właśnie za kulture pracy i dynamike. Pierwsze wersje tych silników mialy problemy z obracającymi sie panewkami czy ukladem zasilania paliwem ale teraz jest to juz rozwiazane . Z reguły produkcja wadliwych konstrukcji jest szybko kończona natomiast 1.5 DCI mozna juz nazwać silnikiem kultowym
Dylemat jak nic. Gdyby dCi było z 7-ma miejscami to bym się nie zastanawiał z uwagi właśnie na obecność silnika na rynku. A tak znowu 2000 trzeba by dołożyć. Co do głośności to powiem, że mam Felicie 1,9D z pośrednią komorą czyli silnik wiekowy i tu to są wrażenia akustyczne
W dieslu interesuje się również tym jak szybko osiągnie optymalną temperaturę do pracy na raczej krótkich dystansach w porównaniu z jednostką Tce 115. Rozumie, że sprawa związana z tzw. rozgrzewaniem turbiny i jej wychładzaniem po jeździe w obu przypadkach wygląda tak samo?
Co do ceny paliwa- wczoraj jadąc do pracy Pb 5,28 / ON 5,33. Dzisiaj rano Pb 5,28 / ON 5,44. To akurat ceny w Gliwicach na 5:30 rano.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-27, 12:26
luk80 napisał/a:
Witam
1. 1.5 dCi 90KM, 5os. radio,skóra na kierownicy,zapas.
2. 1.2 TCE 115KM, 7 os. radio, skóra na kierownicy, zapas.
Bez względu na silnik ja bym doradzał ESP. A jak bym miał się na1.2 TCe decydować, to bym najpierw się przejechał choćby Meganką z tym silnikiem i najlepiej dłuższą trasę, żeby ocenić spalanie.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-27, 12:30
luk80 napisał/a:
W dieslu interesuje się również tym jak szybko osiągnie optymalną temperaturę do pracy na raczej krótkich dystansach w porównaniu z jednostką Tce 115.
Co do ceny paliwa- wczoraj jadąc do pracy Pb 5,28 / ON 5,33. Dzisiaj rano Pb 5,28 / ON 5,44. To akurat ceny w Gliwicach na 5:30 rano.
W tym silniku (1.5 dCi) akurat szybciej osiągnie temperaturę optymalną w mieście niż na trasie. Często pojawiały mi się 4 kreski w czasie jazdy miejskiej niż np. jazda pozamiejska gdzie w wiekszości widniały tylko 2 kreski temperatury silnika
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Ostatnio zmieniony przez pluto 2013-01-27, 14:11, w całości zmieniany 1 raz
ESP - jest pewien budżet w którym muszę się trzymać. Wiem, że najprościej byłoby wziąć Prestige 110KM i po sprawie, no ale... Wersje 2012 są już mocno przebrane.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-27, 13:20
Zawsze przy zakupie samochodu zawsze człowiekowi budzet sie nie domyka. Cos na cos brakuje. Plusem nowego jest brak koniecznosci zabzezpieczenie pewnej sumy na tzw. zerowy przeglad po zakupie. Jakbym kupował nowy pojazd z załozenia na 6-10 lat eksploatacji bym doposazyl w esp, dodatkowe fotele, wyzsza wersje wyposazenia. Daje to wymierne korzysci podczas wieloletniej eksploatcji, zas przy pozniejszej nieuniknionej odsprzedazy moze nie wplynie znaczaco na cene ale zdecydowanie ułatwi znalezienie klienta na tzw. full wypasik W daci na dzis full opcja to podstawowy z malym plusem u innych marek. Dlatego za klilka lat, jak klienci beda wymagac esp. 4 poduszek, elektryki, klimatyzacji etc lepiej to miec juz dzis w swoim aucie.
Może masz rację ale ten full wypasik to dodatkowe 7 tyś od ceny za którą mam opisane wcześniej autka. Jak patrzę co kupują moi znajomi to rzeczywiście ma być full tyle że normą jest 15-17 letni VW, Ford etc.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-27, 14:06
Cytat:
Dlatego za klilka lat, jak klienci beda wymagac esp. 4 poduszek, elektryki, klimatyzacji etc lepiej to miec juz dzis w swoim aucie.
jedny powód dla którego miałbym mieć w aucie dowolny element wyposażenie, to fakt, że będzie on dla mnie przydatny, uznam że jest opłacalny lub niezastąpiony
na pewno nie będzie to powodowane przyszłymi wymogami teoretycznego kupca
przecież auto kupuję za własne pieniądze, dla siebie, a nie dla innych ludzi - gdyby tak było, to bym nie kupił Dacii
Posiadam Clio Alize 2009 bez frykasów w stylu ESP, aut. klimy itd.. Niemniej autko wychuchane, zadbane, z przebiegiem 24000 i jak powiedziałem że chcę kupić Lodgy to od ręki miałem 6 klientów. Nikt nie zwracał uwagi na brak ESP i np. brak nawigacji. Nie powiem w Lodgy navi fajnie wygląda tylko po co. Posiadam licencję na Auto Mapę Europa do tego sprzęt Beckera który mogę przełożyć do dowolnego autka. Aktualizacja na rok też tańsza niż w Dacii. Nie neguję oczywiście posiadaczy wyżej wspomnianych dodatków niemniej nie są mi one niezbędnie konieczne. Jedyną kwestią nad którą się zastanawiałem to ESP ze względów bezpieczeństwa.
Ostatnio zmieniony przez luk80 2013-01-27, 14:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-27, 14:52
Navi można sobie spokojnie podarować. Zwykłe akcesoryjne radio plus przenośna nawigacja wystarczy. Ale ESP to rzecz nieoceniona i niedoceniona - przynajmniej do chwili, kiedy przejedziemy się po śliskim autem z a potem bez tego układu. Biorąc pod uwagę,że inwestycja w wysokości 1200 PLN może w krytycznej sytuacji uratować tyłek kierowcy, jego pasażerom o samym aucie nie wspominając, gra jest warta świeczki
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-27, 14:54, w całości zmieniany 2 razy
Gdybym tylko ESP mógł domontować za te 1210 w serwisie to bym się nie zastanawiał
Jest full wypas ale 5osób, jak jest 7osób to uboższa i tak w kółko.
1.6 podstawowa odpada. Już się wyleczyłem z podstawowych wersji silnikowych. Do tego hak i przyczepka i stały klient stacji paliw czyli zamiejscowego wydziału urzędu skarbowego
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-27, 17:24
luk80 napisał/a:
ESP - jest pewien budżet w którym muszę się trzymać.
Wolałbym to zamiast radia i skóry na kierownicy. Jak dany diler nie ma to kupowałbym u innego. Tak szukałem swojego auta z kratką i kupiłem można powiedzieć przez Internet. Radio, skórkę i inne rzeczy można ewentualnie później dołożyć. Ale każdy wybiera pod siebie.
Prezes gdyby był wybór to skonfigurowałbym sobie Laurate 7osób z ESP. Ale sprawa wygląda w ten sposób, że uwolnili skład i większość wersji w okolicach 55tyś. poszła. Obdzwoniłem chyba większość dilerów. Zostały podstawowe benzyny lub najbogatsze diesle w okolicach 58 tyś.. To co na otomoto czy allegro jest nieaktualne. Fakt, że dałem się wkręcić dilerowi który mnie oszukał, i tak straciłem dwa dni. A to była duża różnica w dostępności wersji.
Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 133 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-01-28, 09:53
Czy silnik 1.6 jest naprawdę najgorszy w Daci Lodgy?
Rozważam zakup tego auta właśnie z takim silnikiem i instalacją LPG. Z Waszych opisów wynika, że nie jest to zbyt dobre rozwiązanie.
Chciałbym mieć auto możliwie najtańsze w eksploatacji :)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-28, 10:27
Gimbo napisał/a:
Czy silnik 1.6 jest naprawdę najgorszy w Daci Lodgy?
Rozważam zakup tego auta właśnie z takim silnikiem i instalacją LPG. Z Waszych opisów wynika, że nie jest to zbyt dobre rozwiązanie.
Chciałbym mieć auto możliwie najtańsze w eksploatacji :)
Co to znaczy najgorszy ?
Ma najsłabsze parametry moc/moment i stosunkowo sporo pali.
Ale za to jest nie do zajechania praktycznie i bardzo dobrze toleruje LPG.
No i w sumie zbiera się też nienajgorzej.
Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 133 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-01-28, 10:42
DrOzda napisał/a:
Ma najsłabsze parametry moc/moment i stosunkowo sporo pali.
Ale za to jest nie do zajechania praktycznie i bardzo dobrze toleruje LPG.
No i w sumie zbiera się też nienajgorzej.
No i o to mi chodzi, aby silnik był możliwie najprostszej konstrukcji. Jeśli czegoś nie ma, to się nie popsuje (turbosprężarka). Przed zakupem i tak konieczna będzie jazda próbna, wtedy będę mógł ocenić czy parametry tego silnika mi wystarczą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum