Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-28, 10:52
Gimbo napisał/a:
Czy silnik 1.6 jest naprawdę najgorszy w Daci Lodgy?
moim zdaniem to bardzo dobry, prosty konstrukcyjnie,latami przetestowany w innych modelach renault, niewysilony, tani w naprawach i co ważne trwały i bezawaryjny silnik. Jest dość elastyczny, ma bardzo dobry "dół".Doskonale współpracuje z LPG. Jego pewną wadą (?) jest dość spore spalanie i umiarkowany wigor na wyższych obrotach. W nie najlżejszej Lodgy nie będzie demonem przyspieszeń i nadaje się raczej dla bardzo spokojnie jeżdżących kierowców. Montaż LGP nie każdemu odpowiada, bo ogranicza przestrzeń bagażnika. Ale jeśliby się zdecydować na wersję 5 osobową to w bagażniku zmieści się butla, koło zapasowe i zostanie jeszcze mnóstwo miejsca. Taka kombinacja będzie równie tania w spalaniu jak dCi a w razie awarii jej usunięcie nie zrujnuje kieszeni jak silniki dCi i TCe ze sprężarkami. Moim zdaniem to najbardziej "budżetowe" rozwiązanie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-28, 11:03, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3610 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-28, 11:00
Dar1962 napisał/a:
Montaż LGP nie każdemu odpowiada, bo ogranicza przestrzeń bagażnika. Ale jeśliby się zdecydować na wersję 5 osobową to w bagażniku zmieści się butla, koło zapasowe i zostanie jeszcze mnóstwo miejsca
Akurat butlę w Lodgy to montuje się raczej pod samochodem w miejscu kosza na koło zapasowe. I zabiera dojazdówkę :)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-28, 11:05
[quote="Gimbo"]
DrOzda napisał/a:
No i o to mi chodzi, aby silnik był możliwie najprostszej konstrukcji.
z pewnością prościej się już nie da wcześniej czy później koncern matka w ogóle w nich zrezygnuje, tak jak to zrobił VW - a szkoda, bo to ostatnie porządne i bezproblemowe konstrukcje. To taka polityka jak z żarówkami. Pod płaszczykiem ekologii wykonuje się posunięcia, które w ostatecznym rozliczeniu biją klienta po kieszeni
Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 133 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-01-28, 11:46
Jeśli już zdecyduję się na zmianę samochodu i wybiorę Lodgy, to będzie to najpewniej wersja 5 osobowa. Moja rodzina obecnie liczy 3 osoby, w późniejszym czasie może się "rozrosnąć" do 4, więc 7 miejsc nie potrzebuję. Byłby to taki wariant "w razie czego".
Widzę, że jest jeszcze trochę czasu do wycofania tego silnika z oferty, więc można się zastanawiać.
Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-01-28, 12:09
DrOzda napisał/a:
Zapewne wraz z wejściem normy Euro6 (09.2014 dla nowych homologacji i 01.2015 dla starych) z oferty znikną 1.2 16V i 1.6 .....
Euro 6 nie zmienia nic w kwestii silników benzynowych względem Euro 5 (http://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin#Normy_spalin_dla_pojazd.C3.B3w_z_silnikiem_benzynowym).
Spore zużycie paliwa dotyczy jazdy w korkach oraz - co już oczywiste - mocnego "deptania". W trasie, z prędkościami ekonomicznymi w ok. 90-100 km/h i płynną jazdą można zejść w MCV-ce do 6 l/100 km, co jest wartością więcej niż przyzwoitą. I z lodgy powinno być podobnie.
to mit ze stare 8 zaworowe mpi od reno to takie bezawaryjne konstrukcje
Nie tyle mit co hiperbola (; - są po prostu odporniejsze na niefrasobliwą eksploatację i drobne awarie, bo mają mniej wrażliwych części, a usterki można łatwiej oraz/zatem taniej naprawić.
Faktem jest natomiast, że jakość nawet części fabrycznych bywa zróżnicowana (zwłaszcza w daciach), a osiągi są jedynie przyzwoite i nic więcej.
Niemniej jednak, przy zwykłym serwisowaniu i niepechowym egzemplarzu spokojnie można oczekiwać sporego przebiegu bez większych problemów. Natomiast nowoczesne silniki też pewnie wcale wcześniej nie wybuchną, ale prawdopodobieństwo poważniejszych wydatków po drodze jest jednak większa. Za to ma się fajne osiągi (:
Jak zawsze wybór jest więc jedynie kwestią osobistych priorytetów - same konstrukcje mają słabsze i silniejsze strony w różnych miejscach.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-28, 15:07
Kratylos napisał/a:
to mit ze stare 8 zaworowe mpi od reno to takie bezawaryjne konstrukcje ..
sa nie mniej awaryjne niz nowsze bezyniaki, po prostu trapily je inne usterki, do tego Mitek z stodoly mpi mogl naprawic
i o to między innymi chodzi, żeby nie powoływać speckomisji i superekspertyzy przy byle jakiej czkawce. A finansowa różnica naprawy mpi w porównaniu z TCe będzie pewnie zauważalna - pomijając już, że ten pierwszy nie wymaga pieszczot sprężarki
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-28, 15:08, w całości zmieniany 1 raz
Kratylos [Usunięty]
Wysłany: 2013-01-28, 15:58
Ostatnio zmieniony przez Kratylos 2013-01-28, 16:00, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3610 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-28, 16:22
Ale to jest wróżenie z fusów .... jak można obecnie mówić o trwałości silnika który jest na rynku z półtora roku ? Ile sztuk przejechało już te 100 - 200 tys. i można wyciągnąć jakiekolwiek dane statystyczne ?
Przypominam że nowe 1.2 TCE ma następujące nowinki i potencjalne słabe punkty :
- bezpośredni wtrysk paliwa (odporność wtryskiwaczy na temperaturę).
- łańcuch rozrządu (wpadka VW w 1.4 TSI kilka lat temu)
- sprzęgło dwumasowe ( w warunkach jazdy miejskiej w większości marek nie wytrzymuje dłużej niż 100 tys km. - sprzęgło do MPI kosztuje 200 - 300 PLN za komplet , w przypadku dwumasy dopisz jedno zero)
- zmienne fazy rozrządu (tu też kilka firm miało wpadki)
Niby jest 5 lat gwarancji ale tylko 100 tys kilometrów a pewnie problemy dopiero wtedy wychodzą ....
No to zamówiona moja Ślicznotka. Ostatnia dostępna na 2012. Wybór padł na TCe czyli będzie klubowicz do testowania nowego
Wersja Laurate 7os., skóra kierownica, elektryka szyb tył, zapas, radio cd, no i ESP się znalazło na pokładzie. Jak dla mnie wszystko co potrzebne. Jak tylko będzie w domu to coś napiszę na temat silniczka.
Kolor - szary Comete, bo Clio mam w beżu to nie chciałem dublować Odbiór połowa lutego.
Cieszę się że będą dwie, myślę że z biegiem czasu ilość TCe będzie wzrastać.
Chciałem jeszcze podłokietnik oryginalny ale ceny powalają
No to zamówiona moja Ślicznotka. Ostatnia dostępna na 2012. Wybór padł na TCe czyli będzie klubowicz do testowania nowego
Wersja Laurate 7os., skóra kierownica, elektryka szyb tył, zapas, radio cd, no i ESP się znalazło na pokładzie. Jak dla mnie wszystko co potrzebne. Jak tylko będzie w domu to coś napiszę na temat silniczka.
No patrz a mi mówili że z 2012 już niema z silnikiem TCe 115
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum