Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-29, 21:34   Fabryczny LPG

Zakładam nowy wątek o LPG fabrycznym. Proszę o niekasowanie i niescalanie ze starym wątkiem o LPG. Fabryczny LPG ma (niestety) swoją specyfikę i sądzę, że osobny wątek znajdzie czytelników.

Wrzucam tu pierwsze pytanie: ile kosztuje pierwszy przegląd po roku/20.000 km daci 1.6 mpi z fabrycznym LPG? To samo pytanie zadałem ASO, ale znając ASO Nazaruk albo odpowiedzi nie będzie, albo ceny będą od czapy. Na razie powiedziano mi, że filtr gazu wymieniany przy pierwszym przeglądzie kosztuje u nich 270 zł. Biorą pod uwagę ceny z normalnych serwisów i netu mam wrazenie, że się przesłyszałem albo ASO się przejęzyczyło.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2013-04-13, 19:13 ]
Temat o niefabrycznym LPG: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=331.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
GerardC 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6v105KM 2x4 LPG LandiRenzo
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 108
Skąd: ZachodnioPomorskie
Wysłany: 2013-01-30, 01:03   Popieram wątek

Słusznie i naukowo, wątek o fabrycznym LPG tez potrzebny.Ja na razie czekam na odbiór -Decar Wa-wa.Jak go dosiąde to będziemy wymieniać spostrzeżenia.Dzwoniłem do Aso Rosiak i syn. Potrzebny do wyceny vin ale wstępnie coś koło 1000zł przegląd.Podnosi stawke filtr lpg ok 200zł tak powiedziała miła pani.Jak będzie zobaczymy.
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-01-30, 06:58   

o, mamo!
Ja za przeglad gazu u gazownika (instalacja niefabryczna KME) z wymiana filtra placilem w listopadzie 75 PLN. To nie jest nawet polowa ceny filtra w ASO.

Sorry za OT
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-30, 14:03   

Dobrze że temat powstał ponieważ mam głupi problem z moją instalacją otóż dziś 2 raz na przestrzeni pół roku zdarzyło się że instalacji nie chciała się włączyć ! światełka się nie paliły . Po ponownym uruchomieniu silnika nie było już żadnego problemu . Wydaję mi się że problemem może powodować straszna wilgoć (wszędzie ) nawet za szybką z zegarami 0.0, dlatego dziś nabędę jakiś pochłaniacz wilgoci .Do tego stary problem iż diody nie pokazują ilości LPG jest full a potem puste ...
Za 2 miesiące jadę na przegląd po roku użytkowania , mam nadzieję że naprawią .
_________________
Moje auto
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-01-30, 17:55   

Karenzo napisał/a:
Do tego stary problem iż diody nie pokazują ilości LPG jest full a potem puste ...

do tego raczej trzeba się przyzwyczaić... też tak miałem, zgłosiłem w serwisie, coś tam poprawili, coś tam pomogło ale nie za wiele... w marcu minie dwa lata jak jeżdżę z instalacją LPG i przestałem do tego przywiązywać tak duzą uwagę jak na początku... co prawda mam instalację niefabryczną (a takiej dotyczy temat) ale jest to instalacja taka sama jak fabryczna to i ewentualne problemy mogą być podobne...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-30, 18:48   

W 16 letnim seacie cordobie z dziadowskim gazie za 1500 zł pokazuję dobrze ilość gazu w zbiorniku .
Nie po to kupowałem auto z fabryczną insolacją żeby teraz iść na ustępstwa z powodu niekompetencji ASO . Mam znajomego gazownika , który zna się na rzeczy . Kiedyś mi ustawił i gaz pokazywało dobrze .
Po leskiej stłuczce i pobycie w ASO znowu pokazywało źle !!!I jeszcze uwaga obsługi żeby nikt inny się nie dotykał do gazu ....
tak zgadliście Decar w warszawie na Modlińskiej
Teraz przenoszę się na jerozolimskie bo to nie ma sensu
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-01-30, 18:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-01-30, 19:06   

Dzisiaj wróciłem z serwisu i okazuje się, że kłopoty spowodowane nieodbijaniem zaworu podczas tankowania oraz nie zawsze uruchamiająca się instalacja w trybie automatycznym (bryka chce jechać tylko na benzynie) po włączeniu zapłonu to efekty wadliwych wielozaworów montowanych w DD (nie wiem, czy również w innych modelach). W mojej obecności serwisant prowadził rozmowę przez telefon i sprawa również dotyczyła problemów z fabrycznym LPG a jeśli u mnie potwierdzi się diagnoza (muszę wyjeździć gaz ze zbiornika) to będę szóstą osobą u Zdunka w Gdyni.
Dodatkowo dowiedziałem się, że to, co brałem za klepanie zaworu to tryb diagnostyki elektrozaworów od gazu. Faktycznie, po odpaleniu zimnego silnika dźwięk cykania dobiega od zespołu elektrozaworów. Sądziłem, że to od popychacza hydraulicznego bo elektrozawory są umieszczone bardzo blisko silnika. Ponoć jest to jakiś tryb samodiagnostyki trwający ok. 30 sekund.
_________________
 
GerardC 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6v105KM 2x4 LPG LandiRenzo
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 108
Skąd: ZachodnioPomorskie
Wysłany: 2013-01-31, 01:21   

:-( Specjalnie wybrałem D.D z fabrycznym Lpg ,zeby to jakos Grało, a tu czytam takie kwiatki.Auto odbieram w p-tek. Zobaczymy jak bedzie sie sprawował.Do domu mam ok 500km na pierwszy ogieñ.Sam jestem ciekawy.Docierać na gazie czy benzin? silnik.O to jest pytanie.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-31, 06:12   

Pół roku na fabrycznym LPG i takie doświadczenia:
1. autoryzowani przedstawiciele Landi Renzo nie mają oprogramowania do tej wersji sterownika - sterownik jest fabrycznie zablokowany, obsługuje tylko ASO,
2. niektóre części np filtr fazy lotnej są inne niż standartowo (wymiary)- dostępne tylko w ASO za grubą kasę,
3. moje ASO nie trzyma w magazynie części tylko sprowadza-trzeba czekać do 10 dni,
4. w moim ASO gazownik jest jeden i trzeba sie umawawiać ze sporym wyprzedzeniem.
5. mój zestaw fabryczny przeskakuje na gaz zdecydowanie szybciej niż montowany po odbiorze,
7. zbiornik gazu nominalnie 42 l. nabija się do 46-47 l., ASO twierdzi, że tak ma być.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-01-31, 09:32   

GerardC napisał/a:
:-( Specjalnie wybrałem D.D z fabrycznym Lpg ,zeby to jakos Grało, a tu czytam takie kwiatki.Auto odbieram w p-tek. Zobaczymy jak bedzie sie sprawował.Do domu mam ok 500km na pierwszy ogieñ.Sam jestem ciekawy.Docierać na gazie czy benzin? silnik.O to jest pytanie.


z tego co tu czytalem to chyba przez pierwsze 3tys tylko na PB a dopiero potem na LPG

Cytat:
7. zbiornik gazu nominalnie 42 l. nabija się do 46-47 l., ASO twierdzi, że tak ma być

pierwsze slysze ze tak ma byc !!!!! jak juz to tam moze wejsc 80% tego co masz napisane a nie wiecej !!!!! żle ustawiony plywak w butli !!!!!
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2013-01-31, 09:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-31, 09:37   

jan ostrzyca napisał/a:
1. autoryzowani przedstawiciele Landi Renzo nie mają oprogramowania do tej wersji sterownika - sterownik jest fabrycznie zablokowany, obsługuje tylko ASO,
minus dla instalacji fabrycznej
jan ostrzyca napisał/a:
2. niektóre części np filtr fazy lotnej są inne niż standartowo (wymiary)- dostępne tylko w ASO za grubą kasę,
kolejny minus
jan ostrzyca napisał/a:
3. moje ASO nie trzyma w magazynie części tylko sprowadza-trzeba czekać do 10 dni,
jak wyżej
jan ostrzyca napisał/a:
4. w moim ASO gazownik jest jeden i trzeba sie umawawiać ze sporym wyprzedzeniem.
duży minus - specjalnie wybierałem zakład montujący lpg, żeby nie robili tego partacze, a w razie W mogę pojechać też gdzie indziej
tu jesteś właściwie przywiązany do 1 człowieka, nie wiesz nawet jak zna się na serwisowaniu lpg
jan ostrzyca napisał/a:
5. mój zestaw fabryczny przeskakuje na gaz zdecydowanie szybciej niż montowany po odbiorze,
lepiej (zdrowiej) gdyby nie przeskakiwał za wcześnie
jan ostrzyca napisał/a:
7. zbiornik gazu nominalnie 42 l. nabija się do 46-47 l., ASO twierdzi, że tak ma być.
źle
gazu powinno wchodzić 80% pojemności wodnej zbiornika
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2013-01-31, 10:23   

Zgadzam się z" kapelusznikiem".Miało być lepiej ,a jest jak zwykle.
_________________
48piotr
Ostatnio zmieniony przez 48piotr 2013-01-31, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-01-31, 12:40   

Kolejne przykłady jakie są rzeczywiste oszczedności dla posiadaczy aut z LPG.
 
infos 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPi / LPG
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Topólka
Wysłany: 2013-01-31, 12:44   

Do tego można dołożyć cenę fabrycznej instalacji. Według konfiguratora na DACIA.PL kosztuje ona prawie 10 tysi. Czy to jest prawda?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-31, 13:20   

infos napisał/a:
Według konfiguratora na DACIA.PL kosztuje ona prawie 10 tysi. Czy to jest prawda?

Nie i konfigurator nic takiego nie twierdzi - np:

http://www.dacia.pl/gama-...erPriceType=TTC

Duster ambiance: benzyna 45800, lpg 49700 - zatem różnica to 3900.

To skąd te 10 kzł????

(Jeśli porównujesz duster duster za 39900 a ambiance 49700, to bez sensu - po drodze zmieniasz przecież wersje wyposażenia, więc równie mądrze można porównać od razu z sl off-road za 57000 i twierdzić, że "cena lpg to prawie 20 tys. zł!!!").
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-01-31, 13:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
infos 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPi / LPG
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Topólka
Wysłany: 2013-01-31, 13:33   

Pierwsza zakładka konfiguratora (preferencje) pokazuje:
Benzyna - 39 900
benzyna/LPG - 49 700

Porównanie różnych wersji wyposażenia - faktycznie byłoby bez sensu.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-31, 14:00   

infos napisał/a:
Porównanie różnych wersji wyposażenia - faktycznie byłoby bez sensu

No ale tak właśnie robisz patrząc tylko na pierwszą zakładkę - LPG jest dostępne dopiero od ambiance...
 
infos 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPi / LPG
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Topólka
Wysłany: 2013-01-31, 14:59   

Znaczy to, że konfigurator wprowadza trochę w błąd.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-31, 14:59   

infos, nie wprowadza w błąd

podaje po prostu cenę najtańszej wersji z danym typem zasilania paliwem
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-31, 15:00   

Albo że warto czytać coś więcej niż "cena już od XXX" <;
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-31, 21:06   

Są i plusy:
1. oszczędzamy od pierwszych kilometrów,
2. cały zestaw objęty jest gwarancją producenta równą okresowi gwarancji, w razie czego nie ma zganiania na serwis LPG,
3. zestaw jest dedykowany do danego modelu i powinień chodzić idealnie,
4. silnik jest zmodyfikowany pod gaz,
5. pewne koszty są jednak mniejsze - regulacja zaworów wg isntrukcji co 120 tys. km a nie co 15 tys. jak w instalacjach warsztatowych.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-31, 21:32   

Użytkowanie autogazu ma swoje wady i zalety.
Na pewno każdy, kto zastanawia się nad zagazowaniem swojego samochodu powinien je znać żeby później niknąć przykrych niespodzianek.
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-31, 21:46   

z ta regulacją zaworow to bym tak nie wierzył instrukcji
jeżeli silnik ma konieczność regulacji mechanicznej, to nie ma bata, trzeba takie regulacje robić, nawet bez gazu trzeba to robić częściej niż co 120tys km
 
infos 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPi / LPG
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Topólka
  Wysłany: 2013-01-31, 22:08   

No i jeszcze jedna sprawa:
Gdyby nie gaz w naszych Daćkach, to nie byłoby tego tematu :P
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-31, 22:25   

pluto napisał/a:
Użytkowanie autogazu ma swoje wady i zalety.
Na pewno każdy, kto zastanawia się nad zagazowaniem swojego samochodu powinien je znać żeby później niknąć przykrych niespodzianek.


Jak by tu rzec? W oficjanych materiałach firmy nie znajdziesz informacji o specyfice fabrycznego LPG (koszty i uwiązanie do ASO) . Chyba, że sprzedawcy wyczerpująco informują o tym klienta...Ale gdyby tak robili, to raczej zniechęcą niż zachęcą do kupna.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne