Dominusowi zapewne chodzi o montaż takiego typu wyświetlacza w podsufitce :
ObrazekObrazek
Ogólnie wycięcie otworu to prosta czynność i raczej trudno popełnić błąd.
Dominus napisał/a:
Jak dla mnie po wycięciu otworu na termometr nie ma wyjścia więc wole miejsce gdzie mogę cześć , plastik wymienić w razie czego.
Przecież podsufitkę można również wymienić. Ale cięcie tej podsufitki jest dość proste - należy użyć nożyka do cięcia wykładzin.
Łatwiej tnie się podsufitkę niż plastik.
Tak właśnie o taki termometr mi chodziło.
Tak wiem wystarczy nóż do tapet, nowe ostrze, chwila czasu i ładnie się wytnie lecz już tak łatwo podsufitki nie będzie wymienić. Choc teraz jak się zdecyduje to po co mam wymieniać podsufitke... wybiegam za bardzo z możliwościami do przodu nie potrzebnie
Choć teraz się zastanawiam bo zgadza się o wiele łatwiej i szybciej będzie zamontować w podsufitce termometr i efekt będzie wiadomy a co do mojego pomysłu i rzeźbienia w plastiku różne efekty mogę być.
Byłem w samochodzie i zastanawiam się nad tym miejscem nad lampką lub pod (między szybą a lampką)
Mój termometr nie ma żadnych funkcji przypominania o nie załączonych światłach, nie ma termometru , tylko temperatura wewnętrzna i zewnętrza i moje pytanie.
Jeżeli podepnę
"+" z czerwonego przewodu od lampki w podsufitce
"-" z czarnego przewodu od lampki w podsufitce
to kiedy mi ten termometr będzie działał? Od otwarcia samochodu z centralnego/ alarmu i do puki go nie zamknę termometr będzie "czytał" i wyświetlał temperature ?
czy lepiej podpiąć + pod zasialnie z stacyjki a mase z lampki podsufitowej.?
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2013-02-17, 14:49, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-02-17, 15:23
Dominus napisał/a:
Jeżeli podepnę
"+" z czerwonego przewodu od lampki w podsufitce
"-" z czarnego przewodu od lampki w podsufitce
to kiedy mi ten termometr będzie działał?
Będzie działał od momentu otworzenia drzwi - wtedy termometr się włączy.
Natomiast termometr się wyłączy po 30 minutach od momentu zamknięcia wszystkich drzwi przy wyłączonym zapłonie.
Lepiej chyba poprowadzić zasilanie ze stacyjki, czyli np. wziąć zasilanie z żółtego przewodu od wtyczki radia.
Ja polecam Termometr samochodowy z transmiterem FM do radia z firmy Conrad.pl
Rozwiązanie to ma ten plus że nie trzeba niczego pruć, nie podobało mi się też montowanie dodatkowych zegarów, wskaźników itd.
Instalacja zajęła mi ok. 3 godz., czujnik wyprowadziłem przez wnękę silnikową, pod przedni zderzak. Wszystko śmiga, czerwona diódka zapala się na stałe poniżej - 2 szt. C, zaczyna błyskać jak zbliża się do 0 st. C. Termometr jest bardzo dokładny, sprawdziłem go w zeszłym tyg. podczas wyjazdu narciarskiego do Czech.
W razie pytań - służę pomocą.
W sumie filmik raczej niczego sensownego nie wniesie. Po prostu zamiast stacji 6-stej w moim radiu (Pionieer), na 108 MHz wyświetla się na przemian co ok. 20 sek. napis IN (i temp. wew.) oraz OUT (i temp. zew.). Oprócz tego mam zamontowaną na konsoli kierownicy (nieco z lewej strony) dodatkową diódkę czerwoną (taką jak od alarmu) która zaczyna się świecić na stałe poniżej -1 st. C, a wcześniej gdy temp. zew. zbliża się do 0 st. C zaczyna migać co ok. 20 sek.
Całość - moduł, diódka i czujnik temp. wygląda bardzo solidnie, w grubych przewodach, z dodatkową osłoną przewodu czujki temp. - raczej produkt nie jednorazowy (widać solidność niemieckiego wykonania).
Wady: po przełączeniu na stację 6-stą, temp. pojawia się po ok. 10 sek. (nie od razu), mamy zablokowany 6-sty kanał radiowy, instrukcja po niemiecku (ale są też obrazki które w zupełności wystarczą do prawidłowego montażu).
Zalety: nie musiałem instalować dodatkowego zegara, wskaźnika, dioda informuje o potencjalnym niebezpieczeństwie oblodzenia jezdni non-stop (nie sposób ją przeoczyć gdy się zapala na czerwono - zwłaszcza w nocy).
Nie twierdzę że jest to najlepsze rozwiązanie (zwłaszcza za tą cenę), ale myślę że dla pewnych osób może stanowić ciekawe rozwiązanie. Ja szukałem odp. termometru prawie rok i nic nie znalazłem co by mi się podobało. Znajomy elektryk stwierdził dodatkowo że nie ma sensu instalować termometrów za 20 - 50 zł./ bo czujniki temp. w takich produktach padają po tyg. góra miesiącu (problemy z pracą w trudnych warunkach pogodowych (pod podwoziem auta).
Jeżeli podepnę
"+" z czerwonego przewodu od lampki w podsufitce
"-" z czarnego przewodu od lampki w podsufitce
to kiedy mi ten termometr będzie działał?
Będzie działał od momentu otworzenia drzwi - wtedy termometr się włączy.
Natomiast termometr się wyłączy po 30 minutach od momentu zamknięcia wszystkich drzwi przy wyłączonym zapłonie.
Lepiej chyba poprowadzić zasilanie ze stacyjki, czyli np. wziąć zasilanie z żółtego przewodu od wtyczki radia.
też tak właśnie przypuszczałem że będzie tak działał jak opisujesz... no to pociągne zasilanie i pod skrzynkę bezpieczników. dzieki
Oglądałem oglądałem jak się tu podłączyć i pomyślałem że pociągne ten kabel o metr dalej i podepne się pod zapalniczkę. I w serwisie na przeglądzie nie będą nic widzieć że przy bezpiecznikach coś było grzebane.
I mam pytania.
1. Które kolory przy zapalnicze to + i - ?
2. Czy kable musze zlutowywać ze sobą czy mogę przeciąć kable przy zapalniczce i połączyć je
http://images.kangoo.pl/2...omaranczowa.jpg ??
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2013-02-19, 08:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-02-19, 14:03
jackthenight napisał/a:
Dominus napisał/a:
1. Które kolory przy zapalnicze to + i - ?
Ja odpowiem w ten sposób :
Kolor czarny przewodu to zawsze masa - .
Resztę już się domyślisz :)
W instalacjach elektrycznych np. nn przewód np. czarny to jest faza (+) a niebieski to zero (-)
Ponadto do zapalniczki dochodzą 3 przewody
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-02-19, 16:56
pluto napisał/a:
W instalacjach elektrycznych np. nn przewód np. czarny to jest faza (+) a niebieski to zero (-)
Ale my pluto mówimy o Dacii. A w Dacii kolorystyka jest inna.
Poza tym w instalacjach elektrycznych prądu zmiennego nie ma czegoś takiego jak zero, tylko jest przewód neutralny.
A faza to wcale nie jest (+)
pluto napisał/a:
Ponadto do zapalniczki dochodzą 3 przewody
Nie do każdej dochodzą 3.
Ale gdyby nawet, to u kolegi Dominusa w zapalniczce kolory :
Czarny - masa
Niebieski - podświetlenie
A trzeci przewód to właśnie zasilanie zapalniczki i do niego kolega Dominus powinien podłączyć swoje zasilanie termometru.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-02-19, 17:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-02-19, 17:51
Wszystko się zgadza (dodatkowe oznaczenia podałem dla łatwiejszego zrozumienia )
A tak na marginesie to kolory oznakowania przewodów zależą od producenta.
I tak niemieckie (oprócz forda i częsciowo BMW)
czarny plus za stacyjką, czerwony stały, brązowy masa. Czarny z paskiem innego koloru-plus komutowany, i podobnie z brązowym z paskiem-masa komutowana.
Włoskie -masa czarny, biało czarny, plus za stacyjką przeważnie pomarańczowy lub niebieski,
Peugeot\citroen nie wyróznia kolorami a ma literowo-cyfrowe napisy na skórce kabla.
Ford to już wogóle logiki nie ma.
Itd
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
W instalacjach elektrycznych np. nn przewód np. czarny to jest faza (+) a niebieski to zero (-)
Ale my pluto mówimy o Dacii. A w Dacii kolorystyka jest inna.
Jesteśmy na forum Dacii więc mówmy o Dacii bo w ten sposób nasze tematy mogę rochodzić się w różnych kierunkach jak tak będziemy omawiać kolorystyke kabli w różnych markach.
jackthenight napisał/a:
pluto napisał/a:
Ponadto do zapalniczki dochodzą 3 przewody
Nie do każdej dochodzą 3.
Ale gdyby nawet, to u kolegi Dominusa w zapalniczce kolory :
Czarny - masa
Niebieski - podświetlenie
A trzeci przewód to właśnie zasilanie zapalniczki i do niego kolega Dominus powinien podłączyć swoje zasilanie termometru.
Zgadza się 3 przewody są Czarny, Zielony (oba grubosze, takie same) i Niebieski cieńszy. W takim razie podepne zasilanie pod Zielony a mase pod Czarny.
A wracając do mojego pytania nr.2. Czy mogę przeciąż te kable przy zapalnicze (zielony i czarny ) przeciąć i połączyć je na kostce http://images.kangoo.pl/2...omaranczowa.jpg
z kablem od termometru? czy muszę lutować, łatwiej by było na tej kostce wg mnie
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2013-02-19, 18:11, w całości zmieniany 2 razy
No i jest. Zamontowałem , podłączyłem ale jednak pod skrzynke biezpieczników bo mi się nie chciało lutować ale zapas kabla aby pod zapalniczke sięgnął zostawiłem.
Zasilanie wpiąłem pod bezpiecznik S1 czyli od wycieraczek a mase pod śrube przy bezpiecznikach.
Efekt dzisiejszej mojej pracy.
Termometr do pomiaru temperatury zewnętrznej i wewnętrznej.
Oczywiście wyświetlacz negatyw bursztynowy zamontowany w podsufitce.
Między przednią szybą a lampką oświetlającą kabine
... a i jak widać lampka sufitowa wymieniona na lampke z Renault Scenic z trzema żaróweczkami i przyciskami. Mam jeszcze jedną taką lampkę i jak zakupię kabel to przymierze się do montażu lampki w suficie w tyle.
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2013-02-21, 19:43, w całości zmieniany 2 razy
Tutaj:
http://lodgy-club.de/index.php/topic,279.15.html
na samym dole niejaki kolega "zündkerze" pisze, że jego sprzedawca/salon włączy mu (uaktywni) pomiar temperatury zewnętrznej z wyświetlaniem na komputerku pokładowym.
Na sobotę obiecał więcej (może wszystkie) szczegółów.
Bo tak na marginesie: termometr jest zamontowany w Lodgy. Znajduje się w prawym zewnętrznym lusterku. Niestety kabel kończy się w drzwiach. Ale "gdzieś tam-gdzieś tam" jest odpowiednie wolne gniazdko.
Dominus: Kolega poda więcej danych o termometrze,co gdzie i jak?w poprzednim aucie miałem i tu mi brakuje.szczególnie temp. na zewnątrz,kiedy jest - to ważne info.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-02-22, 00:41, w całości zmieniany 2 razy
Czujke temperatury wewnętrznej umieściłem przy prawym słupku, przy przedniej szybie, tak jak mam czujke alarmu, umieściłem ją tak aby nie była przy szybie by latem czujnik się nie nagrzewał ani zimą czujnik nie odczytywał tempratury w moment ogrzanej przez dmuchawe, tylko chodziło mi o temperature jaka jest w kabinie.
Zasilanie i czujnik temperatury zewnętrznej poprowadziłem pod podsufitką, lewym słupkiem przy szybie i zszedłem pod uszczelką w dół przy bezpiecznikach.
Kabel zasilający wszedł do skrzynki od dołu, a czujke poprowadziłem pod uszczelką w dół przy drzwiach i prawie na samym końcu przełożyłem ją aby była od zewnątrz.
Wpiałem kabel zasilający pod biezpiecznik S1 czyli od wycieraczek a mase pod śrubę koło bezpieczników. Termometr uruchamia się w przy przekręconym kluczyku w stacyjce
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2013-02-21, 21:03, w całości zmieniany 1 raz
Zdjęcie drugie bardzo dobrze oddaje jak widzimy temperatury.
Osoby z forum które montowały termometr w podsufitce, montowały go nie tak jak ja między szybą a lampką, lecz dalej za lampką i według mnie w tej drugiej opcji trzeba się trochę przechylić do tyłu.
Ja tylko spojrze w prawo i widzę temperatury. Jest bardzo dobrze jestem w pełni zadowolony
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2013-02-21, 21:39, w całości zmieniany 1 raz
No i jest. Zamontowałem , podłączyłem ale jednak pod skrzynke biezpieczników bo mi się nie chciało lutować ale zapas kabla aby pod zapalniczke sięgnął zostawiłem.
Zasilanie wpiąłem pod bezpiecznik S1 czyli od wycieraczek a mase pod śrube przy bezpiecznikach.
U mnie sie nie da w tym miejscu zamontować, bo tam mam mikrofon od bluetooth.
Ale mam inne miejsce i termometr już mam tylko czasu brak na zamontowanie
No i jest. Zamontowałem , podłączyłem ale jednak pod skrzynke biezpieczników bo mi się nie chciało lutować ale zapas kabla aby pod zapalniczke sięgnął zostawiłem.
Zasilanie wpiąłem pod bezpiecznik S1 czyli od wycieraczek a mase pod śrube przy bezpiecznikach.
U mnie sie nie da w tym miejscu zamontować, bo tam mam mikrofon od bluetooth.
Ale mam inne miejsce i termometr już mam tylko czasu brak na zamontowanie
o ile pamietam zamierzasz montować w miescu gdzie w wersji 4x4 jest pokretlo zmiany napedu. tez tam mialem zamiar montowac lecz trzeba by bylo troche sie bawić z obudowa, z wkomponowaniem tego i jednak zdecydowalem sie na montaz w podsufitce
o ile pamietam zamierzasz montować w miescu gdzie w wersji 4x4 jest pokretlo zmiany napedu. tez tam mialem zamiar montowac lecz trzeba by bylo troche sie bawić z obudowa, z wkomponowaniem tego i jednak zdecydowalem sie na montaz w podsufitce
Tam właśnie planuje to zamontować, zobaczymy co z tego wyjdzie ale na razie brak czasu i pogody
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum