Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dławi się na luzie [Logan MCV 1.5 dCi 68KM]
Autor Wiadomość
siewior 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 50kW
Rocznik: 2008
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-21, 14:03   Dławi się na luzie [Logan MCV 1.5 dCi 68KM]

Witam,

od niedawna jestem posiadaczem Loganki MCV. Motor to 1.5 dCi 68KM. Od niedawna nasilił się problem z duszeniem się , gdy auto jest na luzie. Objawia się to tym, że jak stoi to ma obroty około 800-900/min. Co jakiś czas (1-3min) auto zaczyna się podduszać, obroty w tym momencie spadają do około 500/min albo nawet troszkę mniej. Auto jest na granicy zgaśnięcia, po czym wszystko się reguluje i wraca do normy. W momencie dławienia nawet światła przygasają.

Dwa tygodnie temu wymieniałem z nim wszystkie filtry, olej, rozrząd kompletny, świece wszystkie 4. Problem jak był, tak jest, a nawet mam wrażanie że się nasila do tego stopnia, że dzisiaj stojąc na czerwonym świetle, Daćka tak się zadusiła i zgasła. Dodam, że nie ma różnicy czy motor jest zimny czy ciepły. Amplituda zdławień jest podobna.

Szukałem jakieś informacje w archiwum ale podobne sytuacje dotyczą zagazowanych motorów benzynowych.

Dzięki za porady.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-02-21, 14:30   

Pewnie wtryski kończą swój żywot aby się upewnić musisz podłączyć auto pod komputer (wystarczy laptop + kabel) i zobaczyć korekcje wtrysków, jakie ciśnienie podaje pompa itd bo być może to jakiś czujnik.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
siewior 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 50kW
Rocznik: 2008
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-21, 14:36   

Nawet mnie nie dołuj, że to już wtryski :-)

Auto ma najechane 193tys km. 100% prawdziwy przebieg. Z zaufanego źródła (z firmy znajomej), wszystkie przeglądy, wymiany robione na bieżąco, co około 15000km. Jakieś 70% tego przebiegu nalatana w trasie, na zasadzie - odpalony w Gdańsku, zgaszony w Białymstoku lub Warszawie. Cały czas tankowany na BP.
Nie chce mi się wierzyć, że to już wtryski.

W przyszłym tygodniu podjadę do mechanika i zobaczymy co on powie i wymyśli. Dam Wam znać jak będę wiedział.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-02-21, 15:25   

Jak na taki przebieg to daję 99% że to wtryski możesz wlać 1l mixolu na pusty bak a następnie dolać ON do pełna może coś podratuje, mogę ci powiedzieć tyle że ludzie mają problemy z układem wtryskowym jeszcze przed 100tyś
PS. Jeśli się okaże że to wtryski lepiej zrezygnuj z regenerowanych a kup nowe
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2013-02-21, 15:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
siewior 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 50kW
Rocznik: 2008
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-21, 15:45   

No tak, ale z tego co wiem, to koszt samych wtrysków to liczba czterocyfrowa i nie jest to tysiąc czy dwa... :-( jeśli to fakt, to nieźle wtopiłem. Zacząłem przygodę z Dacią niezbyt miło echhh....

W przyszłym tygodniu będzie wiadomo co to...
_________________
--
Najlepsze na kaca, jest powietrze z pompki od materaca!
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-02-21, 16:24   

To nie wszystko najprawdopodobniej siada też ci pompa oprócz wtrysków następne 1,5-2 tys. Wtryski kupisz na allegro po 500-700zł nowe.
 
siewior 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 50kW
Rocznik: 2008
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-21, 16:51   

vulcanor napisał/a:
To nie wszystko najprawdopodobniej siada też ci pompa oprócz wtrysków następne 1,5-2 tys.
Se jaja robisz czy serio gadasz? Bo jeśli tak to sprzedam Dacie Logan 1.5 dCi 50kW 193tys km - prawdziwe - z książką serwisową itp.
_________________
--
Najlepsze na kaca, jest powietrze z pompki od materaca!
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-02-21, 16:59   

siewior napisał/a:
vulcanor napisał/a:
To nie wszystko najprawdopodobniej siada też ci pompa oprócz wtrysków następne 1,5-2 tys.
Se jaja robisz czy serio gadasz? Bo jeśli tak to sprzedam Dacie Logan 1.5 dCi 50kW 193tys km - prawdziwe - z książką serwisową itp.

Niestety ale to są fakty... czasem lepiej kupić używany silnik z pewnej ręki niż pompa i wtryski nowe. No cóż dużo mówić ale to zmora tych silników jak i pozostałych w technologii common rail szkoda że wcześniej nie zawitałeś na forum :roll: byśmy Ci doradzili
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-21, 17:41   

@siewior: Koledzy trochę zawiali defetyzmem, ale nie łam się - faktycznie, to mogą być obie te sprawy, ale może być też jedna, albo w ogóle coś innego. Ot, np filtr paliwa...

Jednak nie ma co kłapać klawiszami po Internetach - trzeba po prostu pojechać do mechanika i zrobić normalną diagnozę.
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-02-21, 18:27   

Duże prawdopodobieństwo że filtr paliwa bo na naszych stacjach straszny syf mój miał podobne objawy aż w końcu zgasł i już nie odpalił - laweta ASO wymiana filtra i jest OK
_________________
Pawlo
 
siewior 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 50kW
Rocznik: 2008
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-21, 18:59   

Niestety filtr paliwa raczej odpada - wymieniałem go dwa tygodnie temu i od tamtej pory raz tankowany na Shellu na Przymorzu - FuelSave Diesel. Do pełna.
_________________
--
Najlepsze na kaca, jest powietrze z pompki od materaca!
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-21, 19:23   

siewior napisał/a:
filtr paliwa raczej odpada

Zawsze istnieje możliwość, że miał wadę fabryczną... Albo jednak dostało się berbeluchę w tankowaniu.

Aczkolwiek w takiej sytuacji rzeczywiście bardziej podejrzane są wtryski lub pompa.

No ale to już się okaże po diagnostyce.
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2013-02-21, 19:47   

wtryski czy pompa to albo jest dobra albo nie a jak kolega pisze to raz jest ok a raz obroty spadają i gaśnie.
 
siewior 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 50kW
Rocznik: 2008
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-21, 19:53   

okey32 napisał/a:
wtryski czy pompa to albo jest dobra albo nie a jak kolega pisze to raz jest ok a raz obroty spadają i gaśnie.


Jak się jedzie to jest OK. Problem pojawia się po zatrzymaniu i wrzuceniu luzu. Obroty około 800/min czyli tak jak powinno być. Co około minutę obroty spadają do granic gaśnięcia silnika na około 1-2 sekundy. Do tego stopnia, że włączone światła przygasają... Póki co na luzie zgasł tylko raz. Tak się zdławił, że już nie podciągnął obrotów.
_________________
--
Najlepsze na kaca, jest powietrze z pompki od materaca!
 
boboo 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 90
Skąd: Bestwig / Ramsbeck
Wysłany: 2013-02-21, 20:50   

Miałem tak w Peugeocie 206 1.4 hDi.
Przy 110 tkm miernik/czujnik przepływu powietrza.
Przy 200 znowu się zaczęło. Te same objawy. Ale tym razem wtryski.
Dojeździłem jeszcze 50 tkm (można się nauczyć trzymać lekko na gazie, wtedy nie gasł, choć "brykał" obrotami) i podarowałem.
_________________
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2013-02-21, 21:00   

Oby to był tylko jakis głupiejacy czujnik ,tak że trzeba podłaczyć go do kompa i moze cos sie wyjaśni
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-02-21, 21:17   

Nie znam się na dieslach, ale w benzynie przy takich objawach trzeba sprawdzić silniczek krokowy - czy diesle też mają taki wynalazek???
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-21, 21:31   

PiotrWie napisał/a:
czy diesle też mają taki wynalazek???

Nie - nie mają przepustnicy.
 
siewior 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 50kW
Rocznik: 2008
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-22, 08:10   

Dzisiaj rano, jadąc do pracy zauważyłem, że ani razu się nie zdławił. Na dworzu -3,5 st. Już sam nie wiem o co chodzi.
Nie wiem czy to ważna informacja przy podejrzeniu wtrysków, ale dodam, że spalanie w mieście oscyluje mi wokół 5,4l/100km.
Przy najbliższym tankowaniu doleję tego mixolu ze dwie setki i zobaczymy.

W przyszłym tygodniu dam znać co powie mechanior.
_________________
--
Najlepsze na kaca, jest powietrze z pompki od materaca!
 
koszalin11 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 25
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-02-22, 08:50   

Ja bym obstawiał któryś z czujników, może przepływu powietrza lub temperatury ( podają błędne dane ) ale to wykaże diagnostyka komputerowa.
A jak Ci się zachowywał przy dużych mrozach?
Ostatnio zmieniony przez koszalin11 2013-02-22, 08:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
siewior 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 50kW
Rocznik: 2008
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-22, 12:52   

koszalin11 napisał/a:
Ja bym obstawiał któryś z czujników, może przepływu powietrza lub temperatury ( podają błędne dane ) ale to wykaże diagnostyka komputerowa.


No to zawiało optymizmem :-)

koszalin11 napisał/a:
A jak Ci się zachowywał przy dużych mrozach?


Niestety tego nie miałem okazji sprawdzić, bo auto posiadam od miesiąca. Przy temperaturach rzędu -3 do -5st. odpala słabo (trzeba pokręcić 3-4 sekundy) ale to powodem jest akumulator, którego żywot dobiega końca (od nowości - luty 2008).

Poprzedni właściciel mówił tylko, że tydzień przed kupnem miał problem z odpaleniem go przy -20st w Białymstoku. Klemy pomogły. Wtedy też 2 świece były padnięte. Teraz mam to wymienione.
_________________
--
Najlepsze na kaca, jest powietrze z pompki od materaca!
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-02-22, 13:10   

siewior napisał/a:
Dzisiaj rano, jadąc do pracy zauważyłem, że ani razu się nie zdławił. Na dworzu -3,5 st. Już sam nie wiem o co chodzi.
Nie wiem czy to ważna informacja przy podejrzeniu wtrysków, ale dodam, że spalanie w mieście oscyluje mi wokół 5,4l/100km.
Przy najbliższym tankowaniu doleję tego mixolu ze dwie setki i zobaczymy.

W przyszłym tygodniu dam znać co powie mechanior.


Mixolu wlej litr na caly bak bo to jest dawka lecznicza: ) a zapobiegawczo 250ml na bak
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
siewior 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 50kW
Rocznik: 2008
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-22, 14:06   

Lukas87 napisał/a:
Mixolu wlej litr na caly bak bo to jest dawka lecznicza: ) a zapobiegawczo 250ml na bak


Taka ilość nie dobije mi wtrysków i pompy? Miksol lubi zostawiać nagar i boję się, że końcówki wtrysków zapcha do końca...
_________________
--
Najlepsze na kaca, jest powietrze z pompki od materaca!
 
dbx 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5dci
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: internet
Wysłany: 2013-02-22, 14:09   Re: Dławi się na luzie [Logan MCV 1.5 dCi 68KM]

siewior napisał/a:
Witam,

Co jakiś czas (1-3min) auto zaczyna się podduszać,


wskazanie na elektronikę
 
siewior 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 50kW
Rocznik: 2008
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-22, 14:11   Re: Dławi się na luzie [Logan MCV 1.5 dCi 68KM]

dbx napisał/a:
siewior napisał/a:
Witam,

Co jakiś czas (1-3min) auto zaczyna się podduszać,


wskazanie na elektronikę


Coś konkretnego masz na myśli?
_________________
--
Najlepsze na kaca, jest powietrze z pompki od materaca!
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne