Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dolewanie Mixolu-oleju 2t do ON 1.5dci
Autor Wiadomość
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-10, 23:03   

Dzięki Lukas87,oświeciłeś mnie(nie siedzę aż tak w turbodieslach)używam benzynki.
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-10, 23:35   

jjmalin napisał/a:
przy 75 nie ma. jest w 90 i 110 KM

Kolego przestań mieszać bo to już było wałkowane i najpierw poczytaj sobie przy jakich normach EURO występuje FAP.
Tu masz Sandero z 75KM z FAPem bo Polska strona nie działa http://www.dacia.fr/media...ero-v10-nov.pdf
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-10, 23:42   

Kukuruku dalej nic nie wiem :shock: panowie wiecie co macie w "bebechach" :mrgreen: swoich wózków?Może czterech "skośnookich"ciągnie budę za miseczkę ryżu :-/
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-03-11, 08:04   

w charakterystyce technicznej jest tylko wersja 90KM z FAP-em:



http://www.dacia.pl/media...ura_sandero.pdf
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2011-03-11, 08:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-11, 09:40   

billbill666: Do Euro4 FAP nie jest potrzebny - dopiero do Euro5. A że Lukas87 ma właśnie auto z Euro4, to nie ma FAP-a. Teraz wszystko jasne? (:
 
lep 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: DG
Wysłany: 2011-03-11, 11:09   

Kiedyś w katalogu od logana też nie pisało "FAP" dopiero teraz poprawili.
W każdym razie jeśli jest norma Euro5 to na 100% jest FAP.



Jeśli chodzi o prosty sposób usuwania lub czyszczenia filtra FAP to w daćkach po
2010 będzie problem bo w dokumentacji wygląda na to (sprawdzałem od dustera ale silnik
K9K 892) że FAP jest zintegrowany z katalizatorem w jednej obudowie i jeszcze dodatkowo
stałe połączenie elastyczne od kolektora wydechowego.

Ostatnio zmieniony przez lep 2011-03-11, 11:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-03-11, 11:26   

ja widziałem 75 bez FAP-u tak jak kolega Lukas87 włożył fotę chyba, że sie coś zmieniło ...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-03-13, 22:25   

Ja też dolewam mixolu, kupiłem już drugi raz na stacji Bliska i wrażenia pozytywne.
_________________
WhiteDragon
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-03-13, 22:28   

lep napisał/a:
FAP jest zintegrowany z katalizatorem w jednej obudowie


Katalizator ma bardzo wysoką temperaturę, zatem powinno to pomagać w wypalaniu FAPa - chyba że się mylę?
_________________
WhiteDragon
 
Pannonia 
Zielony listek


Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: Z17DTL
Rocznik: 2007
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-01-28, 21:01   Re: Dolewanie Mixolu-oleju 2t do ON 1.5dci

TAXI AIRPORT napisał/a:
...
Zdam relacje nastepną po wyjeżdzeniu kilku baków. W kazdym razie ewidentnie praca silnika się wycisza na postoju-lepsze smarowanie wtrysków i pompy i wieksza żywotność.
...

Pozwolę odświeżyć temat.
Jakie są efekty dolewania mixolu (itp. olejów do 2T) po dłuższej eksploatacji na tej miksurze.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-01-29, 08:57   

bardzo dobre nic sie nie dzieje wtryski sa ciche i niewiem czy to zasluga mixolu ale duzy mroz -10 i od strzala zapala i rowniotko pracuje
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2012-01-29, 11:42   

Lukas87, co za produkt dokładnie lejesz i w jakich proporcjach (nie chce mi się szukać czy o tym pisałeś :) ) :?:
 
Pannonia 
Zielony listek


Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: Z17DTL
Rocznik: 2007
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-01-29, 13:58   

Lukas87 napisał/a:
bardzo dobre nic sie nie dzieje wtryski sa ciche i niewiem czy to zasluga mixolu ale duzy mroz -10 i od strzala zapala i rowniotko pracuje

A jak długo jeździsz na tej miskturze.

p.s.
Ja stosuje olej LM 1051 w stosunku 1:200.
Dopiero dwa zbiorniki wiec niewiele mogę powiedzieć, na pewno nie jest gorzej.
Wydaje mi się że ciszej pracuje zimny silnik.
 
lep 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: DG
Wysłany: 2012-01-29, 18:51   

Do mojej daćki się nie odważyłem ale mam punto II 1.9 JTD
i wlewam zawsze przy tankowaniu (2/3 baku) jakieś
pół szklanki Mixola i też mam wrażenie że silnik pracuje ciszej.
Na pewno nie zauważyłem pogorszenia pracy czy dymienia.
Bark problemów z odpaleniem ale tak miałem zawsze :-)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-01-29, 22:57   

100ml mixolu S na 50l On + do tego 20ml keen flo smar do diesla 13tys przejechane na tym nic sie nie dzieje a jakos spokojniej sie czuje jak dolewam :-P na 100% ciszej chodzi silnik bo wtryski sie wyciszaja
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-01-29, 22:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-01-30, 21:52   

To żadne testy niestety. Ja nie leje i też odpala od strzału... Może ktoś kto leje nagrał by filmiki porównawcze?
_________________
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-01-30, 22:35   

RnR napisał/a:
To żadne testy niestety. Ja nie leje i też odpala od strzału... Może ktoś kto leje nagrał by filmiki porównawcze?

Ja też przez prawie 8 lat jeżdżąc 2 dieslami (prawie 200 tys. km; a zimy na Podhalu bywają bardzo mroźne - mam na myśli temp. nawet ponad -25) nic nie dolewałem i ... jak powyżej (paliwo z Neste i Orlenu).
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-02-11, 08:11   

Odświeżę trochę stary temat.

Rozpocząłem kilka dni temu testy z mixolem ;-)

Silnik 1.9dCi 102KM - rocznik 2002, na liczniku prawie 200tys.km.
Paliwo: Stacja 123 (niby Statoil, ale kto tam wie...) + dolany wcześniej na niskie temperatury.

Na początek wlałem niewielką ilość do baku, kiedy wskazówka poziomu paliwa znajdowała się w połowie. Myślę, że było to ok. 30 litrów. Nie zauważyłem większych zmian, więc dolałem więcej - w sumie ok. 750ml/30 litrów paliwa.

Po przejechaniu 100km trudno zauważyć jakieś większe zmiany w pracy silnika. Wydaje mi się, że łatwiej wkręca się na obroty. Wcześniej miał pewne "opóźnienie", teraz obroty wzrastają natychmiast po wciśnięciu pedału gazu.
Przy przyciskaniu gazu wcześniej odbywało się to agresywnie. Nie wiem, jak to opisać, było takie, jakby pierwsze szarpnięcie. Teraz tego nie ma. Silnik rozkręca się prawie jak benzyna.
Wydaje się, że nieco łatwiej odpala.

Trudno jest ocenić moc czy moment obrotowy. Wydaje się jednak, że na biegu jałowym pracuje bardziej stabilnie i ma mniejsze wibracje... ale to tylko "wydaje mi się".

Nie zauważyłem wzrostu czy spadku spalania.
Silnik nie dymi, nic złego się nie dzieje.

Mam problem prawdopodobnie z wtryskiem. Jest to metaliczne stukanie w pewnym zakresie obrotów. Na razie problem nie ustąpił. Jeżdżę z tym już prawie 3 lata, przejechałem ponad 40tys.km. i nic się nie zmieniło ani na gorsze ani na lepsze, więc na razie tak zostanie. Chyba, że mixol coś zdziała ;-)

Będę testował dalej.

Zastanawiam się czy nie dolać jeszcze więcej...

P.S.
Mój silnik nie ma FAP, a o zanieczyszczenie zaworu EGR się nie boję, bo w każdej chwili mogę go oczyścić. Zajmuje to max godzinę razem z wypiciem dobrej kawy ;-)
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-03-09, 16:59   

Śledzę ten temat. ostatnio rozmawiałem o tym z ojcem i się okazało, że w od dawna tego dolewa do MB Vario. Wóz na gwarancji, nic się nie dzieje. Twierdzi, że ciszej chodzi... Chyba też doleje. U mnie wtryski hałasują na luzie, lub przy mało obciążonym silniku. Tak mam od nowego. No chyba, że to terkocze co innego...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-09, 18:10   

@Ikarusiarz: Gdyby to było wyłącznie na luzie, to mogła by być skrzynia / sprzęgło - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=204
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow

Wysłany: 2013-03-09, 18:26   

No to może cyknąć też mixolu do skrzyni :roll: pozdr
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-03-09, 19:37   

Ikarusiarz napisał/a:
Śledzę ten temat. ostatnio rozmawiałem o tym z ojcem i się okazało, że w od dawna tego dolewa do MB Vario. Wóz na gwarancji, nic się nie dzieje. Twierdzi, że ciszej chodzi... Chyba też doleje. U mnie wtryski hałasują na luzie, lub przy mało obciążonym silniku. Tak mam od nowego. No chyba, że to terkocze co innego...


Terkotanie w dci to wtryski :) taka uroda tego silniczka a wracając do tematu przedwczoraj zawiozłem do firmy zanap w Mikołowie http://www.zanap.com.pl/index3.html (z tego co słyszałem dobre opinie mają) wtryskiwacze z ciągnika do ustawienia i sprawdzenia i popytałem się o mixolu powiedziano mi że można dolewać do dci. Firma głównie specjalizuje się w zasilanie układów paliwowych robią regeneracje wszystkich rodzai wtrysków jak i pomp. Powiedziano także że silniki dci na zachodzie przejeżdżają spokojnie nawet 300 tyś km a u nas ponad 100tyś i już zdarzają się awarie.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2013-03-09, 19:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-03-10, 08:52   

Nie wiem jak w tych nowych konstrukcjach z dpf ale ten silnik ma jeszcze jeden problem, panewki bez zamków które przy kiepskim oleju czy butowaniu na zimnym lubią się obracać i silnik na śmietnik. W wersji 105-110 km lubi tez korba bokiem wyjść robiąc wielką dziurę. :-P
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-10, 20:28   

Jakoś z formowiczów nikt nie doświadczył obrotu panewki w naszych daciach ? Moze to dotyczy mocniejszych 1.5 dci montowanych w renault/nissan ?

Jak sadzicie, czy lepiej dodac mixolu przed np dluższa trasa, gdzie silnik bedzie dlugo pracował na obrotach dobrze rozgrzany, czy wystarczy 200 ml/bak i turlac sie w miescie po 3-4 km co dwa dni caly miesiac ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-10, 20:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-03-10, 20:37   

Właśnie przed długa podróżą to nic bym nie lał bo masz w miarę stabilne warunki pracy silnika.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne