Ja bym się z tym nie zgodził. Jeżeli przyjmujemy, że Mixol ma za zadanie poprawić smarowanie wtrysków i pompy to lać trzeba nie zależnie czy w mieście czy na trasie.
Jeszcze w swoim DD nie wlewałem ale rozmyślam nad tym.
AjZ
Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 133 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-03-10, 21:41
Andrzej Zajczuk napisał/a:
Ja bym się z tym nie zgodził. Jeżeli przyjmujemy, że Mixol ma za zadanie poprawić smarowanie wtrysków i pompy to lać trzeba nie zależnie czy w mieście czy na trasie.
Jeszcze w swoim DD nie wlewałem ale rozmyślam nad tym.
Ja wlałem znacznie więcej niż ta dawka zalecana, bo na połowę baku poszło 1l w kilku partiach. Nawet trudno ocenić stężenie, ale było to coś ok. 0,8 litra na 1/4 baku. Czyli jakieś 20-25litrów.
Nic złego się nie działo. Wydaje się, że silnik pracował nieco lepiej ale trudno to ocenić.
Ostatnio zauważyłem, że silnik po rozgrzaniu ma bardzo niskie obroty. Stabilne ale niższe niż wcześniej bez dodatku mixolu. Trochę to przeszkadza, bo samochód zaczyna się trząść.
Przy drugim tankowaniu nie dodawałem już tak dużych ilości mixolu, ale mimo wszystko i tak wlałem prawie całą butelkę na bak
vulcanor napisał/a:
Nie wiem jak w tych nowych konstrukcjach z dpf ale ten silnik ma jeszcze jeden problem, panewki bez zamków które przy kiepskim oleju czy butowaniu na zimnym lubią się obracać i silnik na śmietnik. W wersji 105-110 km lubi tez korba bokiem wyjść robiąc wielką dziurę.
No i to ma być postęp?
Ten sam problem dotyczył 1.9dCi. Gdzieś w internecie znalazłem informację, że jest to silnik z końca lat 80. Może nie dokładnie ten sam, ale konstrukcja z tych czasów pochodzi. Przez tyle lat można by coś poprawić...
Nie wiem jak jest z 1.5. Czy ma jakieś powiązania z 1.9?
Jeśli chodzi o butowanie zimnego turbodiesla - trzeba być debilem aby tak robić. Jeśli jakiś idiota znisczy silnik, to jest sam sobie winien.
Lukas87 napisał/a:
Powiedziano także że silniki dci na zachodzie przejeżdżają spokojnie nawet 300 tyś km a u nas ponad 100tyś i już zdarzają się awarie.
Mój 1.9dCi ma na liczniku 200tys.km i pewnie przejechał znacznie więcej w swoim życiu, a z wtryskami nic złego się nie dzieje.
Coś mi stuka ale podejrzewam, że to jednak któryś zawór. Na wiosnę biorę się za regulację.
Z opinii użytowników wynika, że 1.9 miały znacznie lepszy układ wtryskowy. Szczególnie te z początkowych lat porodukcji. Później wprowadzono drugą generację wtrysku common-rail i zaczęły się problemy.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-03-10, 22:06
mekintosz napisał/a:
Jak sadzicie, czy lepiej dodac mixolu przed np dluższa trasa, gdzie silnik bedzie dlugo pracował na obrotach dobrze rozgrzany, czy wystarczy 200 ml/bak i turlac sie w miescie po 3-4 km co dwa dni caly miesiac ?
To jest obojętnie czy dłuższa trasa czy krótkie odcinki wlewasz 250ml/bak mixol czyści układ wtryskowy, konserwuje go i smaruje
Gimbo napisał/a:
Ja wlałem znacznie więcej niż ta dawka zalecana, bo na połowę baku poszło 1l w kilku partiach. Nawet trudno ocenić stężenie, ale było to coś ok. 0,8 litra na 1/4 baku. Czyli jakieś 20-25litrów.
Nic złego się nie działo. Wydaje się, że silnik pracował nieco lepiej ale trudno to ocenić.
wlewa się max 250ml/bak zapobiegawczo
Gimbo napisał/a:
Mój 1.9dCi ma na liczniku 200tys.km i pewnie przejechał znacznie więcej w swoim życiu, a z wtryskami nic złego się nie dzieje.
Coś mi stuka ale podejrzewam, że to jednak któryś zawór. Na wiosnę biorę się za regulację.
Z opinii użytowników wynika, że 1.9 miały znacznie lepszy układ wtryskowy. Szczególnie te z początkowych lat porodukcji. Później wprowadzono drugą generację wtrysku common-rail i zaczęły się problemy.
My tu cały czas mówimy o 1.5 dci a 1.9dti/dci to inna bajka choć fakt jest iż starsza generacja common rail była wytrzymalsza a dlaczego? bo ciśnienie było niższe a pompa paliwowa nie była tak wysilona
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-10, 22:38
Czy wystarczy wlac 250 ml zapobiegawczo raz na kilka tankowan ? Jak sie uslyszy w koncu inny dzwiek pracy silnika mozna przestac "chrzcić" mixolem ? Wolalbym nie dolewac czegos non stop, jedynie jak pisałes zapobiegawczo od czasu do czasu.
Jakoś z formowiczów nikt nie doświadczył obrotu panewki w naszych daciach?
Na innych forach zagranicznych to samo - nikt nie widział, nikt nie słyszał. Mit pokutuje chyba tak jak inne - dzięki pierwszej generacji, przypadkom wśród mocniejszych wersji, wadliwym egzemplarzom lub niewielkim seriom, a może także nieco zaniedbanym jednostkom.
@Lukas87: Przecież nawet podkreśliłem poprzednio - w jakieś dacii?
(W renówkach to wiem, nawet znam jedną osobiście - chociaż uważam, że została "zabita" właśnie przez butowanie na zimno. Aczkolwiek fakt pozostaje faktem, że jeśli użytkownik może butować, to silnik powinien to znieść - a jeśli użytkownik nie powinien, to ma to byc techniczne ograniczone, np temparaturą).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-03-11, 12:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 133 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-03-11, 14:29
laisar napisał/a:
@Gimbo: Daciek? Nie znajduję ani jednej szukając "panewk*".
A co to za różnica, skoro silnik ten sam?
Cytat:
(W renówkach to wiem, nawet znam jedną osobiście - chociaż uważam, że została "zabita" właśnie przez butowanie na zimno. Aczkolwiek fakt pozostaje faktem, że jeśli użytkownik może butować, to silnik powinien to znieść - a jeśli użytkownik nie powinien, to ma to byc techniczne ograniczone, np temparaturą).
Bez przesady.
Są instrukcje użytkowania. Nawet czołg nie jest idiotoodporny. Nie można przewidzieć każdej głupoty, którą mogą zrobić użytkownicy samochodów. Wiadomo, że zimnego samochodu nie powinno się "butować", w szczególności dotyczy to tych turbodoładowanych. Jeśli ktoś o tym nie wie, to niech płaci... niewiedza kosztuje.
Moim zdaniem nie powinno się katować nawet silników wolnossących, no ale to już tylko moja opinia (takie działanie "na wszelki wypadek").
Ostatnio zmieniony przez Gimbo 2013-03-11, 14:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2013-03-11, 15:59
Z informacji które kiedyś uzyskałem z serwisu renault, te "panewkowe" awarie dotykały flotowych samochodów wyposażonych w 1.5dci 100KM, 200Nm- z pierwszych serii. Ten silnik bardzo niewiele się różnił od wersji 82km 180nm (głównie soft). Poza tym auta te miały zalecenia wymianę oleju co 30.000km. Oba te czynniki w spowodowały że silnik potrafił nie wytrzymać bezlitosnego traktowania jakie nie obce jest samochodom służbowym.
Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 133 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-03-11, 21:39
r70 napisał/a:
Poza tym auta te miały zalecenia wymianę oleju co 30.000km. Oba te czynniki w spowodowały że silnik potrafił nie wytrzymać bezlitosnego traktowania jakie nie obce jest samochodom służbowym.
Identycznie sytuacja wyglądała z 1.9dCi.
Renault zalecał wymianę co 30tys.km, ale inni producenci samochodów, gdzie montowano ten sam silnik, skrócili ten dystans o połowę. Właśnie z powodu problemów z panewkami.
Jak by nie patrzeć:
1. Zimnego nie katować;
2. Zmieniać olej regularnie;
i wszystko będzie dobrze
Dolewam mixolu od kilku miesięcy. Szczerze mówiąc, to nie pamiętam nawet, ile kilometrów tak przejechałem, ale było to kilka tys.
Nie zauważyłem żadnych negatywnych objawów stosowania mixolu.
Wydaje się, że silnik pracuje ciszej i bardziej równo niż poprzednio. Na biegu jałowym ma niższe obroty niż wcześniej i łatwiej wkręca się na obroty.
Testuję dalej.
Ostatnio zmieniony przez Gimbo 2013-07-19, 11:11, w całości zmieniany 1 raz
Abstrahując od tematu mam pytanie czy ktoś z użytkowników 1.5 dci dolewa (dolewł) oleju T2 do diesla dziś wpadł mi w ręce ciekawy artykuł widziałem ze temat był poruszany ale jakoś niewiele faktow
Abstrahując od tematu mam pytanie czy ktoś z użytkowników 1.5 dci dolewa (dolewł) oleju T2 do diesla dziś wpadł mi w ręce ciekawy artykuł widziałem ze temat był poruszany ale jakoś niewiele faktow
To jest bardzo stary mit, jeszcze z czasów klasycznych, obecnie jest to zupełnie bezsensowne, a wręcz szkodliwe. Oczywiście dodawanie oleju do 2T nie zepsuje natychmiast wtrysków, ale w dłuższym okresie nie wpłynie na nie pozytywnie. Dawno dawno temu paliwa miały inny skład (obecność zw. siarki, więcej czystych frakcji, mniej pochodzących z obróbki chemicznej) inne normy. Wtedy pakiety dodatków były dużo uboższe i dodawanie tego oleju pełniło funkcję dodatku detergentowego, obecnie pakiety dodatków zawierają takie substancje.
W fokusie 1.6 TDCI mam już 330kkm z czego dużo na paliwie z tesco i jeżdżę wciąż na orginalnych wtryskach bez oznak zużycia, i nigdy nie dodawałem żadnych extra dodatków do paliwa.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-03-06, 08:43
Lukas87 napisał/a:
poczytaj na necie bo ludzie leją do FAP-ów DPF-ów i nic się nie dzieje
Jakos nie chce mi sie wiezyc. Pierwsze,drugie,trzecie dolanie moze nic sie nie stanie,ale stale dolewanie nie wychodzi to na zdrowie dla fap. Po prostu skracaja jego zywot, a potem placza ze wymiana droga. No i jaki sens w tym przypadku stosowania oleji nisko popiolowych jak dorzucasz mu olej bezposrednio do paliwa. Ale kazdy robi jak chce .
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-03-06, 09:31
shrek napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
poczytaj na necie bo ludzie leją do FAP-ów DPF-ów i nic się nie dzieje
Jakos nie chce mi sie wiezyc. Pierwsze,drugie,trzecie dolanie moze nic sie nie stanie,ale stale dolewanie nie wychodzi to na zdrowie dla fap. Po prostu skracaja jego zywot, a potem placza ze wymiana droga. No i jaki sens w tym przypadku stosowania oleji nisko popiolowych jak dorzucasz mu olej bezposrednio do paliwa. Ale kazdy robi jak chce .
"Wyczerpałem już jedną litrową butelkę Liqui Moly #1052 2-takt Motor-Oil, w samochodzie czeka następna, świeżo zakupiona, na kolejne tankowanie. Koszt 40zł/l, wychodzi na to samo, co tankowanie paliwa typu premium. Z tym, że zostało nieoficjalnie (na niemieckim forum) potwierdzone laboratoryjnie zdecydowane poprawienie smarności paliwa po dolewce 200-250ml na cały bak paliwa. Zauważono także wyrównanie się korekt wtryskiwaczy. Oprócz Liqui Moly #1052 polecane też są Shell VSX Advance 2T oraz Orlen Platinum 2T. Ważne, aby olej ten był półsyntetyczny, gdyż taki najlepiej się spala przy jednoczesnym nieznacznym podniesieniu temperatury spalania. Olej 2T mineralny ma zbyt niską temp. spalania i zostawia dużo osadów, z kolei pełny syntetyk ma ją dość wysoką, w wyniku czego nie spala się całkowicie w cylindrach, lecz następuje jego dopalenie w turbinie / układzie wydechowym.
Użytkownicy diesli z DPF stwierdzili rzadziej powtarzające się cykle wypalania filtra cząstek.
Dodawanie oleju 2T to ponoć metoda dość stara. Gdy powiedziałem sprzedawcy z osiedlowego Motozbytu, że potrzebuję oleju 2T w celu dodania do ropy, to się uśmiechnął pod nosem i powiedział, że to już taryfiarze od dawna praktykowali.
Warto poczytać o tym wszystkim w internecie."
Parametry Jednostki Wartości typowe
lepkość kinematyczna w temp. 1000C mm2/s 6,0
temperatura płynięcia 0C -40
temperatura zapłonu 0C 85
popiół siarczanowy % 0,11
ORLEN OIL 2T SEMISYNTHETIC
Jakość: API: TC
Parametry Jednostki Wartości typowe
lepkość kinematyczna w temp. 1000C mm2/s 9,9
temperatura płynięcia 0C -30
temperatura zapłonu 0C 70
popiół siarczanowy % 0,17
http://adwa.pl/index.php/...kociowe-wg-acea
Do silników Diesla z filtrem cząsteczek stałych w samochodach osobowych
C1 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,5%. Z obniżonym HTHS (Ford).
C2 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,8%. Z HTHS > 2,9 mPas (PEUGEOT).
C3 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maks.0,8%. Z HTHS > 3,5 mPas (DaimlerChrysler i BMW).
C4 - Oleje najwyższej jakości (low-ash) do nowej generacji silników, tzw. lowSAPS.
Kompatybilne z katalizatorami typu DPF i TWC wymagające niskiego poziomu popiołu siarczanowego (poniżej 0,5%), niskiej zawartości siarki (na poziomie 0,2%) i mniejszej skłonności do odparowania.
Wymaganie dla lepkości wysokotemperaturowej HTHS minimum 3,5 cP.
Specyfikacja dla Renault: RN0720 (diesel z DPF)
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2016-03-06, 09:33, w całości zmieniany 1 raz
"Wyczerpałem już jedną litrową butelkę Liqui Moly #1052 2-takt Motor-Oil, w samochodzie czeka następna, świeżo zakupiona, na kolejne tankowanie. Koszt 40zł/l, wychodzi na to samo, co tankowanie paliwa typu premium. Z tym, że zostało nieoficjalnie (na niemieckim forum) potwierdzone laboratoryjnie zdecydowane poprawienie smarności paliwa po dolewce 200-250ml na cały bak paliwa. Zauważono także wyrównanie się korekt wtryskiwaczy. Oprócz Liqui Moly #1052 polecane też są Shell VSX Advance 2T oraz Orlen Platinum 2T. Ważne, aby olej ten był półsyntetyczny, gdyż taki najlepiej się spala przy jednoczesnym nieznacznym podniesieniu temperatury spalania. Olej 2T mineralny ma zbyt niską temp. spalania i zostawia dużo osadów, z kolei pełny syntetyk ma ją dość wysoką, w wyniku czego nie spala się całkowicie w cylindrach, lecz następuje jego dopalenie w turbinie / układzie wydechowym.
Użytkownicy diesli z DPF stwierdzili rzadziej powtarzające się cykle wypalania filtra cząstek.
Dodawanie oleju 2T to ponoć metoda dość stara. Gdy powiedziałem sprzedawcy z osiedlowego Motozbytu, że potrzebuję oleju 2T w celu dodania do ropy, to się uśmiechnął pod nosem i powiedział, że to już taryfiarze od dawna praktykowali.
Warto poczytać o tym wszystkim w internecie."
To są właśnie mity, proszę podaj np. konkretne publikacje z badań (np. z czasopism z lisy SAE)
Lukas87 napisał/a:
Mixol S.............Specyfikacja dla Renault: RN0720 (diesel z DPF)
Jeżeli cały ten tekst ma udowadniać że popioły w olejach 2T są niższe niż wymagania dla olei silnikowych to pudło. Zauważ że olej silnikowy na pracować w układzie smarowania i jego ubytek podczas pracy nie jest pożądany. Takie normy są ustawiane pod sprawne silniki spalające minimalne ilości oleju.
Przyjmijmy że silnik nie wymaga dolewek i spala 1l od wymiany do wymiany czyli 1l/20kkm. Dolewając olej 2T w ilości 0,2l na tankowanie (przyjmijmy co 750km) mamy 1l/3,5kkm - czyli znacząco więcej, dodatkowo trzeba sobie uświadomić że popioły z oleju silnikowego i dolanego oleju z 2T się sumują.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-03-06, 10:04, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-03-06, 10:57
Przeciez w paliwie dobrej jakosci znajduja sie juz dodatki smarujace, wiec nadal twierdze,ze to bez sensu i tylko szkodzimy filtrowi Fap. Jakbym chcial dolewac mixolu do paliwa to kubilbym trabanta.
Owszem znajdują się dodatki: detergentowe, smarujące, przeciwpienne, depresatory, cetanowe, i cały pakiet najczęściej dozujemy w ilości około 500-1500 ppm (1000ppm to 1g na 1kg). Proponowane dozowanie oleju do 2T jest absurdalnie wysokie 250ml na bak (około 50l) to przeliczając zgrubnie i w pamięci wyjdzie około 4000-6000 ppm na jeden tylko dodatek. Znaczne przedozowania dodatków jest też szkodliwe.
Ten mit pochodzi z dawnych lat, i dodatek oleju do 2T poprawiał właściwości detergentowe. To działało, ale na startego typu wtryskach ze 100x większymi dyszami w dieslach z pośrednią komorą spalania w czasach kiedy paliwo bazowe miało inne parametry niż obecnie i dodatków było mało (oszczędzali bo były drogie i za dolary).
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-03-06, 11:25, w całości zmieniany 1 raz
Miałem ostatnio dziwny przypadek w swoim.
Nie wiem czy to miało jakiś związek z tym olejem, czy to zbieg okolicznosci, ale po tankowaniu postanowiłem pierwszy raz dolać mixolu, ok 100mml na pełny zbiornik. Po ok. 300km zapaliła się lampka świec żarowych (do tej pory nic podobnego nie występowało) i nie pomogły żadne resety, programy diagnostyczne typu (psmscan, scanmaster, piston), nie wykrywały żadnych błędów. Po przejechaniu ok 50 km, przegoniłem go konkretnie na 5 biegu, aż do odcięcia i zanim podjechałem do domu kontrolka przestała sygnalizować. Trudno teraz powiedzieć, czy to mogło mieć związek z tym olejem, bo jak na dzień dzisiejszy wszystko jest w normie, a Duster dostał tankowanie pod korek, ale już bez oleju.
Na wszelki wypadek olej wolę dolewać do silników starszaj generacji, one wszystko przyjmują.
Miałem ostatnio możliwość rozmawiania z człowiekiem który był 15 lat głównym specjalistą od reklamacji silników w mercedesie . Nie po to stosuje sie olej silnikowy nisko-popiołowy aby olej lać do paliwa .
Pomysł to zabójstwo dla całego układu oczyszczania spalin , potem zbierze się nagar na wtryskach CR . Same wtryski co 50-100 tyś km powinno się wibracyjne wyczyścić przy normalnym paliwie a co dopiero takim .
Nie mówiąc już o wyższym spalaniu bo sterownik programuje się na paliwo w kraju sprzedaży .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum