mlodyprzem a i jak wkońcu kolego zamontowałeś dzienne. W górnej czy dolnej kratce?
Proszę o dokładne zdjęcie jeśli można jak to zamontowałeś, jak lampy odstają czy są wsunięte w kratki.
Dzięki
Jeszcze nie zamontowałem, ale ostatecznie będą na dole wsunięte między kratki.
A one zmieszczą się miedzy kratki? Bo o ile widziałem to między kratkami dolnymi wysokość jest 18,5 mm a te philipsy z mocowaniemi mają chyba około 21mm.
DayLight 4 - DRL 4 PHILIPS ~ za 185zł już na allegro z wysyłką można kupić.
W załączniku przedstawiam LED-y za 99zł (z homologacją i wbudowanym automatem) zamontowane w SC.
Można prosić jakiś konkretną nazwe model lub link do sklepu z tymi ledami?
choć na pierwszy rzut oka to pewnie za długie aby było zachowane 60cm między lampami w DD
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-03-04, 11:25
Dominus napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
W załączniku przedstawiam LED-y za 99zł (z homologacją i wbudowanym automatem) zamontowane w SC.
Można prosić jakiś konkretną nazwe model lub link do sklepu z tymi ledami?
choć na pierwszy rzut oka to pewnie za długie aby było zachowane 60cm między lampami w DD
http://tomas-tuning.com/s...l_114_2661.html z tym że za 90zł nie spodziewajmy się profesjonalnych wiązek elektrycznych (coś za coś) pewnie jest to chińszczyzna ale daje radę z świeceniem osobiście wolę dołożyć trochę kasy i kupić coś lepszego, poszukaj w ofercie NSSC http://nssc.pl/drl-lights.php
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Wady:
-skupiona wiązka światła, która powoduje że lampy są widoczne tylko w wąskim kącie, zdarza się ze wystarczy przejść nieco na bok i już mamy dużą utratę jansości
-silne upakowanie diod, calkowicie bez chłodzenia
-zastosowane diody to FLUXy 2 chipowe, o prądzie max 20 mA na chip, więc chińczyk pcha max - efekt - po roku, diody w środku lampy świecą wyraźnie słabiej niż te boczne
NSSC ma poprawione lampy, ale pierwsze modele takie jak 504HP to była jakaś tragedia. Obecnie są lepsze, ale wciąż duzo im brakuje do modeli markowych od Philipsa, Osrama itd - przykład - MCPCB diod klejone do obudowy sylikonem, zamiast klejem termoprzewodzącym - oszczędności.
Lampy dzienne serwisowałem długi czas. Miałem do czynienia z NSSC, no-name, MyCarr, Philips, SIJ, Osram, Just Top i wiele innych. NSSC jakieś 3 lata temu w 99% nadawały się tylko do poprawki, to samo Just Top - zero chłodzenia leda, przetwornice robione na "odwal się" itd.
Ostatnio zmieniony przez skaktus 2013-03-04, 11:34, w całości zmieniany 2 razy
Trochę ciasno wchodzą i kratka się lekko odgina, ale wymyślę jakiś patent, może coś podszlifuję i powinno być OK.
Kupiłem na Allegro za około 190 zł z wysyłką.
mlodyprzem, to jak kolego zamontujesz to pochwal się.
zastanawiam się nad montażem i jeżeli dało by się je ładnie wsunąc w kratkę to było by ok
sprawdzałem wymiar tych Magneti Marelli i mają 23mm wysokośći... chociaż jakby się dało tak cześćiowa je wpuścić w kratkę, na grubość tych metalowych mocowań
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2013-03-04, 11:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-04, 15:17
Postaram się zrobić zdjęcie w słoneczny dzień. Moim zdaniem magneti marelli świecą akceptowalnie jasno i maja szerokie kąty emisji wiązki.
Zdjęcia nie oddają jakości święcenia. Jednak jak pojazd jest oświetlony słońcem od przodu faktycznie swiatelka są słabo widoczne. Jednak patrząc pod słońce, które pada za autem widać je na tle kratki chłodnicy. Być może wiele lampek święci o wiele lepiej, ale większość tańszych gorzej lub krócej
IMG_20130304_181657.JPG
Plik ściągnięto 452 raz(y) 188,61 KB
IMG_20130304_180733.JPG
Plik ściągnięto 419 raz(y) 198,44 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-04, 18:17, w całości zmieniany 2 razy
Zgadza się tylko jak ich nie będzie widać to jak mają poprawić widoczność
Należy sobie zadać pytanie - w jakich warunkach nie będzie ich widać? :] W warunkach dużego natężenia światła. Śmiem zauważyć, że w takich warunkach widać resztę samochodu. :) Poprawiać widoczność mają w warunkach nieoczywistych (przejazd pod wiaduktem, zachmurzenie, itp.), a wtedy nie trzeba jakiegoś gigantycznego natężenia, żeby światła było widać.
Przychylam się do odpowiedzi Lukas87, ponieważ z autopsji wiem, że wciągu roku w niektórych tygodniach np: zdarzają się skrzyżowania na drodze/wjazdy na drogę, gdzie próbując włączyć się do ruchu, słońce jest dość nisko zawieszone nad drogą i bardzo ładnie oślepia. I auto, które porusza się w moim kierunku jest między mną, a słońcem i właśnie w tedy te słabe LED -y są beznadziejne.
Słońce cię oślepia, auta nie bardzo widać, świateł też i teraz powiedz mi jak te tandetne świeczki mają poprawić bezpieczeństwo na drodze
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-04, 18:21
Pocieszam się, że mam srebrny pojazd i ogólnie go widać lepiej niż drl czy nawet mijania w jasny słoneczny dzień . Poza tym jedynie Philips oraz Magneti z firmowych lamp można zamontować zgodnie z przepisami z zachowaniem 60 cm odstępu w sandero (bez pozbywania się przeciwmgielnych). Subiektywne Magneti maja cieplejsze światło niż inne ledy. Kosztowały mnie 160 zł wiec cena do jakości wypada korzystnie. Być może te ledy schowane we wnękach po przeciwmgielnych świecą inaczej bo nie pada na nie światło, jakby tworzy się efekt światła w tubie i to bardziej widać.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-04, 18:35, w całości zmieniany 2 razy
Żaden wachowiec. Trochę przy tym robiłem to mam obeznanie a i sam wpadałem w pułapki i pierwsze dzienne jakie kupiłem, miały 8 diod flux, 2 chipy na diodę...ilosć światła porażająca, nic nie było widac :P
Poza tym jedynie Philips oraz Magneti z firmowych lamp można zamontować zgodnie z przepisami z zachowaniem 60 cm odstępu w sandero (bez pozbywania się przeciwmgielnych).
Dokładnie ten sam problem jest w Megane II - przepisowo wchodzą tylko takie lampy, które mają długość poniżej 15cm lub okrągłe, przy których trzeba dużo "rzeźbić", żeby umieścić je obok przeciwmgielnych.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-03-07, 10:03
Może nie jestem w temacie ale wg. ASO które montowało mi światła dzienne stwierdziło że nie ma już obowiązku montażu do 40 cm od krawędzi auta tylko min 40 cm od kierunkowskazów .
Także w instrukcji montażu producenta też jest taki rysunek.
image.jpg
Plik ściągnięto 295 raz(y) 126,54 KB
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-07, 20:26
Nowe interpretacje przepisów ? Przy okazji dziś zauwazylem kilka pojazdów wyposażonych w drl okrągłe z czterema mocnymi diodami. One mocno dają po oczach, wręcz jak się spojrzy na nie to na granicy oślepienia. Pewnie to plus na letni słoneczny dzień ale zimowa szarowka daje ostro po teczowkach Co ciekawe fabryczne rozwiązania nie zawsze świecą jaśniej niż dokladane przez użytkowników.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-07, 20:31, w całości zmieniany 1 raz
mlodyprzem, to jak kolego zamontujesz to pochwal się.
Zamontowałem światła Magneti Marelli. Świecą ładnie lecz nienachalnie. Zmieściłem je między kratkami. Odległość między nimi to 63cm. Na zdjęciach widać co i jak.
Mam jeszcze pytanie: który kabelek jest od świateł pozycyjnych? (ostatnie zdjęcie)
11.JPG
Plik ściągnięto 420 raz(y) 24,49 KB
12.jpg
Plik ściągnięto 423 raz(y) 23,8 KB
13.JPG
Plik ściągnięto 14687 raz(y) 29,1 KB
14.jpg
Plik ściągnięto 703 raz(y) 38,47 KB
15.jpg
Plik ściągnięto 402 raz(y) 26,09 KB
Ostatnio zmieniony przez mlodyprzem 2013-03-10, 18:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-10, 19:32
Potwierdzam ocenę Kolegi, świecą ładnie ale nie oślepiając. Widzę, ze śrubki zastosowałeś z poza zestawu ? Ja mam kratkę w kształcie plastra miodu, wiec musiałem wiercić przez nią aż do zderzaka. Za to trzyma się bardzo solidnie. W Sandero niebieski przewód zasila pozycyjne, może spróbuj podejrzeć jaki idzie od oprawki żarówki ? Jak masz czas i lutownice to warto na stałe się dolutować, ja użyłem tej czerwonej szybko-złączki ale nie złapała od razu styku i musiałem docisnąć kombinerkami. Obawiam się o jakość tego połączenia, jednak na podwórku inaczej się nie dało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum