Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-05, 17:12
wieza napisał/a:
to tak jak bys porównał zone 40 letnia z laska 20 letnia ;)
uff, całe szczęście że moja ma 29 i nie muszę kombinować
btw - właśnie miałem długą rozmowę na temat ogólnie Dacii i nowego kombi, bo dzisiejsza prezentacja już wzbudziła zainteresowanie, a znajomy wiedział że ujeżdżam rumuna
Mnie ciekawi jaki bedzie przeswit i druda rzecz dosc istotan jam stara MCV nawet załadowałem b.mocno to przeswit był b.duzy... a w nowej obawiam sie ze bedzie tak, jak kazde inne kombi czyli bedzie siedziec nisko i trzeba na wybojach sie troszke martwic ;)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ładny, ładny, śliczny, piękny ,its a biutiful, ale.... jest to zwykły logan "kombi" z kufrem otwieranym do góry co z poprezdniej wersji MCV były 2 skrzydła na boki. i pytanie jak ładunkowo wypada nowy MCV czy oby nie jest niższy niż stara wersja (czy wchodzi lodówka i karton)??? ja wybrałem MCV ze względu nie na wygląd ale na funkcjonalnosc i przestrzeń.
jak ładunkowo wypada nowy MCV czy oby nie jest niższy niż stara wersja (czy wchodzi lodówka i karton)???
masz z tym problem?
Lodgy
Dokker
Nie oczywiscie wiem ze jest w gamie jeszcze lodgy i dokker ale chodzi mi o to iz sama nazwa MCV wzbudza u mnie wizje auta pakownego a to co przedstawiane jest na zdjęciach nazwał bym kombi. tak jak mamy np. Mazda 6 kombi i mazda MPV. dwa różne auta .
chodzi mi o to iż nazwa MCV jest w tym przypadku myląca. "dla mnie".
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-03-05, 20:41
bagaznik jak w mojej Xsarze :)
Geba mi sie rozdziawila w usmiechu...
Mam nadzieje, ze 33900 (wg zgadywanek forumowych) bedzie przeszacowane - toz to 5 klockow ponad sedana. Licze na conajmniej tysiac mniej. Model Laureate z 1.2 i LPG powinien kosztowac max 43-44 tys.
Oczywiscie to jest moj punkt widzenia i ja go sie kurczowo trzymam.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
W kolorze czerwonym/bordowym to nawet jakoś wygląda :)
Ale to po prostu zwykłe kombi, a szkoda...
Tył bardzo przypomina mi Octavie II, nie wiem jak wy tam widzicie okrąglutką Lagunę II ;)
Ogólnie wg mnie szału nie ma, zobaczymy na żywo, nowe Sandero/Logan też mnie nie powaliło, a obecnie Sandero bardzo mi się podoba :)
Wygląda sympatycznie, acz wizualnie nie jest to taki "charakterniak" jak wcześniejsze modele.
Z punktu widzenia aerodynamiki, bardziej dopracowany od starszych braci: stosunek prześwitu do długości i pionowy "boattailing" wróży najniższy Cx w całej daćkowej familii.
Brak silników wolnossących większych niż 1.2 16V 75 KM. (np. 1.6 16V) Szkoda.
Z drugiej strony: widzę, że księgowość broni gołych blach na wnętrzu tylnej klapy jak niepodległości i przodującego ustroju
funyo napisał/a:
To teraz niech tylko dodadzą wersję Stepway z podwyższonym prześwitem i ładnymi plastikami i będzie cacy
Do tego 4x4 i bedzie Logan MV Scout
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2013-03-05, 22:57, w całości zmieniany 2 razy
jak ładunkowo wypada nowy MCV czy oby nie jest niższy niż stara wersja
Oczywiście, że jest niższy - przecież nie ma podwyższonego dachu, więc wzrost jest mniej więcej taki sam, jak obecnej generacji sedana (pomijając relingi).
Czy dobrze widzę nie osłonięta plastikiem blachę tylnej klapy
Źle widzisz - w połowie jest osłonięta <;
Cytat:
mocowanie pasa gdzieś daleko pod sufitem?
To tylko dacia d: - takie luksusy jak pas w oparciu kanapy to tylko w renówkach...
(Aczkolwiek od strony technicznej faktycznie nie jest to takie super-proste - oparcie musi być wtedy znacznie solidniejsze i mieć mocniejsze zawiasy. Tymczasem w przypadku pięcioosobówki praktyczność nie jest aż taka znowu dużo większa - normalnie pas przecież i tak jeździ wpięty już w jedną klamrę na siedzisku, nie trzeba zatem za każdym razem sięgać daleeeeko do tylnego słupka).
piotrres napisał/a:
księgowość broni gołych blach na wnętrzu tylnej klapy jak niepodległości i przodującego ustroju
Kto wie, może to bardziej marketingowcy, a propos "imidżu marki"? <;
Yyy, faktycznie. To straszny smuteczek. Jakoś założyłem, że do kombi będzie 1.2 TCe i mózg pominął sygnały z oczu - a tu faktycznie 0,9. Raczej kiepska to alternatywa dla 1.5dCi :(
Wprawdzie przy polepszonej opływowości i pewnie niedużej masie nie powinno być tragedii, ale jednak do kombi bardziej widziałbym 1.6 16V (albo najmarniej 8V) i 1.2TCe, niż to co jest teraz :(
laisar napisał/a:
Dokładnie tak samo jak w MCV-ce.
W MCV oczywiście też są wystające nadkola, tylko bagażnik jakby większy. Oczywiście to są teoretyczne dywagacje, bo najlepiej zobaczyć na żywo i potem marudzić.
Po prostu bardziej oczekiwałem pomniejszonego MCV, niż powiększonego Sandero. Ale nie dziwię się takiemu obrotowi spraw, stare MCV było jednak produktem niszowym. Cóż, [*] !
Tymczasem jednak nowe MCV wygląda na tyle nieźle, że ma szansę pożreć wielu klientów Astrze, Rapidowi i innym. Ja bym osobiście nie dopłacał za ładniejsze guziczki w środku, a różnicę w cenie zainwestował w 1.2TCe... ups...
Za to bardzo interesują mnie testy zderzeniowe wszystkich tych nowości - jak będą wypadały tak jak w przypadku Lodgy, to niestety moja sympatia dla marki może się okazać jednorazowa.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2013-03-06, 00:59, w całości zmieniany 2 razy
Zamiast mirmiłować lepiej chyba po prostu zaczekać do jazdy próbnej, bo teraz to wróżenie z oparów paliwa - a oprócz silnika liczy się przecież także skrzynia.
Marmach napisał/a:
W MCV oczywiście też są wystające nadkola, tylko bagażnik jakby większy
Ale wygląda na to, że jedynie w pionie - szerokość i głębokość są w zasadzie takie same: ok. 100 cm między nadkolami, ok. 100 cm od progu do oparcia kanapy.
Marmach napisał/a:
bardziej oczekiwałem pomniejszonego MCV
Przecież dokładnie to dostaliśmy: niższą MCVką z klapą - a długość jest taka sama jak teraz.
Marmach napisał/a:
powiększonego Sandero
Bez przesadyzmu - jak już, to jest to powiększony logan, nie sandero.
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-03-06, 06:54
Laisair,
Jaka to roznica, czy to powiekszony Logan, czy Sandero. Podejdz skrotowo: powiekszone cos mniejszego.
Do pozostalych rozczarowanych utrata legendarnego MCV
Co do reszty: skoro jest Lodgy i Dokker, to naprawde nikt nie chce robic sobie wewnetrznej konkurencji mdzy modelami. Jestem pewien, ze to rozumiecie, a marudzicie "bo tak!"
Bardziej sie martwie tym, ze ogolnie Dacia idzie w kierunku samochodow benzynowych 'niegazowalnych' dla rynku unijnego. Skoro norma Euro 6 nie wprowadza dla PB zadnych zmian, to wolalbym pozostawienie jeszcze silnika 1.6 16V, ktory bylby sprzedawany np. wylacznie z fabryczna instalacja LPG (ot, mowimy o 'ekologii'). Rozumiem, ze nie wszyscy lubia gaz, ale we Francji i Niemczech to paliwo jest rowniez coraz bardziej powszechne (myLPG.eu - polecam).
Oczywiscie, nie jest to tendencja jednego producenta...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum