Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-21, 00:43
Wytłumienie / wygłuszenie / wyciszenie wnętrza
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-14, 19:02   

W ramach walki z brudem wyłożyłem cały bagażnik, w tym pod siedzeniami drugiego rzędu, wykładziną z pianki. Pianka wodoodporna, gęsta, ok. 8 mm, stosowana jako wykładzina podłogowa do kuchni, siłowni, warsztatu. Coś takiego

http://centrumkulturystyk...ta_puzzle_1.jpg

tylko z rolki 117 cm x 236 cm.

Do tego pod dywanikami środkowego rzędu i pod nogami pierwszego. Docięte dokładnie pod wymiar. Odnoszę wrażenie, że w aucie jest nieco ciszej. Być może to złudzenie akustyczne.

Bagażnik MCV jest całkowicie goły, poza wykładziną podbitą w kilku miejscach cienkim filcem nie ma nic. W sumie można okleić matami bitumicznymi.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-14, 19:46   

Pomysł z matami wydaje sie godny polecenia. Tylko aby zrobic z calym autem trzeba duzo samozaparacia i czasu. Natomiast dzis zastanawiam sie, co mozna wcisnac w srodek uszczelki drzwi by stała sie mniej podatna na nacisk i lepiej dopasowywała sie do krzywizny drzwi. Juz ktos poruszał te opcje na forum. Znalazlem cos takiego do wepchania w srodke uszczelki - sznur z mikrogumy. Pytanie jaka wybrac srednice by nie przesadzic uniemozliwiajac domkniecie drzwi.

http://allegro.pl/gdansk-...3139012985.html

W taki sposob:

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-04-14, 20:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-14, 21:03   

Niegłupie z tą mikrogumą. Tylko trzeba najpierw sprawdzić czy przypadkiem uszczelka nie jest założona na rant karoserii z użyciem kleju/uszczelniacza.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-14, 21:05   

wojtek_pl napisał/a:
Niegłupie z tą mikrogumą

No nie wiem - jaki sens, bo nie widzę???

wojtek_pl napisał/a:
uszczelka nie jest założona na rant karoserii z użyciem kleju/uszczelniacza

Nie - tylko na wcisk.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-14, 22:21   

Wydaje mi sie, ze uszczelka w daci sandero jest stosunkowo miekka. Przez to pod zamknieciu drzwi znacznie sie ugina rozszerzajac na boki, nie do konca "szczelnie" i mocno dociskajac do drzwi. Skutkuje to zwiekszeniem halasu, czy wrecz nieprzyjemnym zimnem w okolicy glowy kierowcy pasazera. U mnie troszke przesadziłem z mastyka podczas uszczelniania, wiec najpierw musze to poprawic. Jesli nie zauwaze roznicy to warto "usztywanic" uszczelka taka odpowednio dobrana wkladka.


Dzis przy okazji wizyty w ASO przyjrzałem sie uszczelkom w Sandero Stepway II oraz Logan II.

Uszczelka drzwi jest szersza, wyraznie twardsza, mniej podatna na nacisk. Twardsza. Uszczelka na rynience dachowej jest innej konstrukcji, posiada specjalna banke dzięki ktorej lepiej przylega, scislej do gornej krawedzi drzwi. Całosci dopełnia delikatna uszczelka na wysokosci szyb pomiedzy drzwiami oraz jako element wyciszajacy gabki w nadkolu.

usczelki_ nowe sandero.jpg
Plik ściągnięto 329 raz(y) 170,81 KB

usczelka logan.jpg
Plik ściągnięto 417 raz(y) 115,01 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-04-15, 20:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-16, 08:08   

Według mnie głównym źródłem hałasu w Dusterze przy wyższej prędkości jest uszczelka w kształcie rynienki na przednim słupku, między drzwiami a słupkiem, po bokach przedniej szyby. I zastanawiam się czy wypełnienie tej rynienki/rowka rurką z mikrogumy nie poprawiłoby opływu powietrza a tym samym nie zmniejszyło hałasu i oporów powietrza.
Drugą opcją byłoby rzeczywiście wypełnienie uszczelki aby mocniej przylegała do drzwi...
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-04-16, 09:10   

Ja u siebie te szpary zakleiłem zwykłą uszczelką samoprzylepną /guma a nie pianka/ odpowiedniej gruboąci. U mnie ok 1cm. pozdr
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-04-16, 10:59   

@jurek

może jakieś zdjęcie? zawsze to łatwiej skopiować :oops: dobre rozwiązanie... :-)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-20, 20:35   

Dzisiaj korzystając ze słonecznego popołudnia zabrałem się za poprawienie błedów w wyciszaniu drzwi z zeszłego roku. Chcąc poprawic inzynierów z renault nawalilem mastyki uszczelniajcej boczek drzwi w ilosci zdecydowanie za duzej. W zwiazku z tym drzwi sie zle domykały, odstawały wrecz od tylnych. Poza tym podczas jazdy powyzej 90 km/h odczuwałem jakby powietrze dostawało sie do wnetrza. Szczególnie drazniło zimowa pora. Przy okazji dokonalem inspekcji wyciszenia. Wyglada jakbym wczoraj zakladał. Nic nie smierdzi, nic nie gnije, nie zauwazylem jakichkolwiek podejrzanych zmian na lakierze czy smrodku z wnetrza drzwi.

IMAG0872.jpg
Plik ściągnięto 399 raz(y) 96,23 KB

IMAG0873.jpg
Plik ściągnięto 400 raz(y) 161,43 KB

IMAG0874.jpg
Plik ściągnięto 323 raz(y) 70,93 KB

 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-04-24, 14:37   

jurek napisał/a:
Ja u siebie te szpary zakleiłem zwykłą uszczelką samoprzylepną /guma a nie pianka/ odpowiedniej gruboąci. U mnie ok 1cm. pozdr


Jakies fotki jak to zrobiles?
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-27, 23:13   

jurek napisał/a:
Ja u siebie te szpary zakleiłem zwykłą uszczelką samoprzylepną /guma a nie pianka/ odpowiedniej gruboąci. U mnie ok 1cm. pozdr


Po eksperymencie z grubsza uszczelka nakladana na rant drzwi stwierdzam, ze ładnie dolega ale utrudnia prawidłowe domkniecie drzwi. Skutkuje to gorszym doleganiem drzwi do powierzchni uszczelek. Dlatego usunełem te gumowe uszczelki i zamierzam przykleić samoprzylepna uszczelkę typu okiennego w kształcie litery D.

Przy okazji - co trzeba zdemontować by w Sandero zdjąć podsufitkę bez jej uszkodzenia ? Zakładam, ze wszystkie spinki oraz boczki słupków od przodu i środkowego. Czy to jest łatwe ? Plan obejmuje montaż filcu bezpośrednio do dachu oraz folie termoizolacyjna pomiędzy podsufitką a filcem.
 
Maxi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 33
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2013-04-28, 13:27   

Coś mi się wydaje, że bez należytego wygłuszenia ( jak to robić to inna sprawa, ale na forum są ładne przykłady ) spodu, podłogi, odizolowania komory silnika od kabiny nie wiele się zyska. Słabe wyciszenie tych elementów to główna przyczyna nadmiernego hałasu.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-28, 20:45   

MAXI masz dużo racji ale oprócz wyciszenia przy okazji mi zależny na termoizolacji dachu. By zimą odrobinę mniej ciepła uciekało zaś latem by dacia niczym termosik utrzymywała temperaturę kabiny.
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-04-29, 10:26   

Cytat:
zaś latem by dacia niczym termosik utrzymywała temperaturę kabiny.

ja to już mam bez dodatkowych ociepleń i wygłuszeń, jak się nagrzeje to cały czas trzyma :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ostatnim razem brakło mi skali na termometrze :lol: :lol: :lol:
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-30, 19:42   

mekintosz napisał/a:
MAXI masz dużo racji ale oprócz wyciszenia przy okazji mi zależny na termoizolacji dachu. By zimą odrobinę mniej ciepła uciekało zaś latem by dacia niczym termosik utrzymywała temperaturę kabiny.


Kabina nagrzewa się najbardziej przez szyby.

Skuteczne wytłumienie hałasu najbardziej zależy od wytłumienia od spodu i drzwi. Plus oczywiście gródź silnika. Do tego uszczelki. A wytłumienie dachu to już taki dodatek.

Ciekawe, czy dałoby się zastosować u nas lepsze uszczelki w drzwiach. W autach, gdzie są takie grube, podwójne, jest naprawdę ciszej. O szybach wielowarstwowych to nawet nie marzę :)
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-30, 20:16   

zdzisiu27 napisał/a:


Ciekawe, czy dałoby się zastosować u nas lepsze uszczelki w drzwiach. W autach, gdzie są takie grube, podwójne, jest naprawdę ciszej. O szybach wielowarstwowych to nawet nie marzę :)


Tylko na uszczelki:

http://www.youtube.com/wa...player_embedded
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-01, 21:22   

W końcu dzięki sprzyjającej temperaturze, wolnym od zajęć dniu i opiece żony nad synem udało mi się zrealizować plan wyciszenia "poddasza" mojego sandero. Sam dach jak widać jest goły i wesoły. Oprócz jednego dodatkowego wzmocnienia dachu w kształcie prostokąta nic nie ma. Zabrałem się ochoczo do roboty i w 6 h zmontowałem to co na foto. Dodatkowo eksperymentalnie założyłem gumowe samoprzylepne uszczelki na drzwi.

Na jutro planuje dorzucić toszkę filcu w okolice tylnych nadkoli oraz może osłon słupków. Zastanawiam się nad eksperymentem polegającym na podklejeniu filcu pod fabryczną izolacje/wyciszenie maski silnika.

FOTORELACJA ;-)

Oraz ciekawy film:



dach przed wyciszeniem .jpg
Plik ściągnięto 406 raz(y) 90,8 KB

dach przed wyciszeniem 1.jpg
Plik ściągnięto 337 raz(y) 88,53 KB

postęp pracy 2.jpg
Plik ściągnięto 363 raz(y) 91,21 KB

filc na swoim miejscu 3.jpg
Plik ściągnięto 389 raz(y) 171 KB

folia termoizolacyjna 4.jpg
Plik ściągnięto 397 raz(y) 127,36 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-05-01, 21:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-02, 08:54   

Muszę się kiedyś mekintosz przejechać twoim autem i sprawdzić jaka jest różnica pomiędzy wygłuszonym a takim niewygłuszonym.
_________________

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-02, 08:55   

Oczywiscie nie ma problemu, tylko moj dci innaczej halasuje, stad roznica moze byc srednio wykrywalna odsluchowo ;-) Korci mnie instalacja filcu pod maska pod wygluszeniem. Diesel sie mocno nie nagrzewa, wiec moze warto sprobowac ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-05-02, 08:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
mlodyprzem 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV 2013
Silnik: 1,2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-05-02, 11:14   

Co za folię naciągasz na ten filc?
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-02, 11:35   

http://allegro.pl/folia-a...3172288300.html

Identyczna z metra kupiona w OBI. Folia jest podklejona do tasm dwustronnie klejacych do elementow metalowych dachu i czesciowo filc. Całość ładnie dociska oryginalna podsufitka.

folia2.jpg
Plik ściągnięto 216 raz(y) 156,06 KB

folia1.jpg
Plik ściągnięto 195 raz(y) 155,75 KB

folia_z _OBI.jpg
Plik ściągnięto 338 raz(y) 106,4 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-05-03, 21:35, w całości zmieniany 3 razy  
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-02, 12:14   

Jestem ciekaw czy tego typu produkt by się sprawdził…
http://uszczelkigumowe.co...KA-DRZWI-T70/18
może na próbę zamówię.
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-02, 16:55   

Gdzie planujesz te uszczelke zainstalowac?
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-05-02, 20:38   

mekintosz napisał/a:
Gdzie planujesz te uszczelke zainstalowac?

Czyzby jako KUK ;-) ?

A tak juz na powaznie, chyba odpowiedzia na Twoje pytanie bedzie nizej cytowany fragment poprzedniego postu kolegi Zdzisiu27:
zdzisiu27 napisał/a:
Ciekawe, czy dałoby się zastosować u nas lepsze uszczelki w drzwiach. W autach, gdzie są takie grube, podwójne, jest naprawdę ciszej.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-03, 21:18   

Dziś dorzuciłem troszke filcu w okolice nadkoli z tyłu. Chciałem tez okleic boczek tylnego slupka ale nie chciał sie domknac, przez cop uszkodziłem dwie spinki. Zdecydowałem sie, ze dokupie cienka pianke 3mm wyciszajaca i ja dotne pod kształt boczka. Ponadto ja umieszcze w srodkowym slupku oraz przednim. Na tym zakoncze akcje wyciszanie AD 2013 ;-)

Na ta chwile przy predkosci do 80 Km/h jest .. innaczej w srodku, na ile ciszej nie umiem okreslic. Za to jak padał deszcz to był słyszalny głównie na szybach, zaś zdecydowanie mniej na wyciszonym dachu.

Dokupiona spinka daszka p/slonecznego podsufitki jest ciemnoszara. Zatem jak ktos chce miec zachowanyoryginalny jasnoszary wyglad sugeruje ostroznie wyciagac i ich nie psuc.

IMAG0948.jpg
Plik ściągnięto 421 raz(y) 81,34 KB

IMAG0951.jpg
Plik ściągnięto 434 raz(y) 108,81 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-05-03, 21:37, w całości zmieniany 5 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne