Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Drgania przy hamowaniu
Autor Wiadomość
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-05-13, 11:37   Drgania przy hamowaniu

Ostatnio zaobserwowałem w dusterze delikatne drgania przy hamowaniu w okolicy 80 km/h.
Niby nie ma jakiegoś wyraźnego bicia ale delikatnie czuć na pedale i kierownicy.
Wyważyłem koła i bez zmian a na jednej tarczy zaobserwowałem takie przetarcia tak co 1/4 tarczy? Jak by klocek nierówno dociskał?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-05-13, 12:05   

tomala72 napisał/a:
na jednej tarczy zaobserwowałem takie przetarcia tak co 1/4 tarczy? Jak by klocek nierówno dociskał

jeżeli już to nie klocek nierówno dociska (co oczywiście jest możliwe) a tarcza jest nierówna i to daje taki efekt "przetarcia"...
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-05-13, 12:50   

Kurcze, możliwe a to by oznaczało wymianę tarcz i klocków, ewentualnie przetoczenie, w każdym razie wydatek bo pewno na gwarancję nie ma co liczyć (26 tysięcy przebiegu).
Zobaczę czy objaw będzie się nasilał?
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2013-05-13, 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-13, 13:58   

Mam to samo. IMHO krzywe tarcze ALE w tym Rumuńskim wynalazku można spodziewać się wszystkiego . :lol:
Przebieg u mnie podobny bo 23 tysiące km...
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-05-13, 14:13   

Kurna w astrze g po 50 tysiącach tarcze gładkie jak lustro, zero bicia i klocki jeszcze były bo nie należę do katujących heble ale już w dawniejszej nubirze też o dziwo przy 25 tysiącach przetaczałem bo biły przy 100-120 km/h

Wniosek: oszczędności gdzie się da. tani podwykonawcy i marnej jakości części eksploatacyjne pierwszego montażu w fabryce.

Przetarcia na mojej tarczy:

tarcza.jpg
Plik ściągnięto 157 raz(y) 123,44 KB

Ostatnio zmieniony przez tomala72 2013-05-13, 14:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-05-13, 14:15   

wojtek_pl napisał/a:
Mam to samo. IMHO krzywe tarcze ALE w tym Rumuńskim wynalazku można spodziewać się wszystkiego . :lol:
Przebieg u mnie podobny bo 23 tysiące km...


Co masz zamiar z tym zrobic?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-05-13, 15:32   

Kol. tomala72, a nie było wjazdu rozgrzanymi hamulcami w kałużę :?:
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-05-13, 17:34   

Kurna padało ostatnio, no nie wiem, może?
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-13, 17:34   

tomala72 napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
Mam to samo. IMHO krzywe tarcze ALE w tym Rumuńskim wynalazku można spodziewać się wszystkiego . :lol:
Przebieg u mnie podobny bo 23 tysiące km...


Co masz zamiar z tym zrobic?

Hmm... Dobre pytanie. W sumie to mogę podjechać do serwisu, zobaczyć co oni na to... Akurat będę miał zajęcie na sobotę . :-P
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-05-13, 17:45   

pewno się wypną i powiedzą, że po kałużach jeździłeś. Kurcze wiem, że wjazd z rozgrzanymi tarczami w kałużę może się skończyć zwichrowaniem tarcz ale nie hamowałem w deszczu jakoś intensywnie, czasem nieco mocniej przed jakąś dziurą no ale aby od razu tarcze się deformowały?
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-05-14, 05:36   

Pytanie w kwestii technicznej:

Czy tarcze hamulcowe dustera są takie same w wersji z dieslem i w benzynie (napęd na przód)?

Wyczaiłem używki z rozbitka w razie czego, prawie nówki bez rantu:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2013-05-14, 05:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-05-14, 18:31   

tomala72 napisał/a:
Czy tarcze hamulcowe dustera są takie same w wersji z dieslem i w benzynie


nie :-/

- benzyna - TW 269 / 22,4
- diesel TW 280 / 24
(średnica/grubość)
 
przemekmuz 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: NOWA LOGAN
Silnik: 1.2 16V LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 1
Skąd: wrocław
Wysłany: 2013-05-14, 21:29   

a ja bym jeszcze sprawdził sworznie i tuleje...
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-05-14, 23:34   

wow ...... jak widać z dieslem dostajemy nie tylko silnik lepszy ale i tarcze ..... ciekawe co jeszcze ???? :mrgreen:
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2013-05-15, 00:01   

kakus napisał/a:
wow ...... jak widać z dieslem dostajemy nie tylko silnik lepszy ale i tarcze ..... ciekawe co jeszcze ???? :mrgreen:


he he.... :mrgreen: :mrgreen:

A tak na serio, to czy przypadkiem diesel nie jest cięższy i dlatego dają większe tarcze....?
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-05-15, 00:59   

z konfiguratora wersja Ambiance - benzyna -1250 kg, diesel - 1288 kg.
Coś za mała różnica aby tak tarcze różnicować.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-05-15, 04:58   

Dla ciekawości powiem wam, że w fabii z 2004r były cztery rodzaje tarcz hamulcowych.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2013-05-15, 21:47   

Może powodem jest większy moment obrotowy przy dieslu? Tak tylko sobie myślę :->
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-18, 13:08   

Raport po wizycie w serwisie:
Tarcze biją, do wymiany. Zużycie tarcz niewielkie, klocki też ok 50% (jakbym im wierzył...). Koszt wymiany ok 1000zł brutto. :shock: :evil:
Na gwarancji się nie da.

Napiszę chyba do centrali, że wadliwe tarcze zamontowali, skoro przy przebiegu 23 tys km i minimalnym zużyciu pokrzywiły się BEZ wjeżdżania w kałuże z gorącymi hamulcami... Ma ktoś wzór pisma do Renault Polska?
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2013-05-18, 15:19   

wojtek_pl, tylko Ty jeździsz tym Dusterem? Takie tarcze da się "załatwić" po przejechaniu 20 kilometrów. Wystarczy się trochę postarać...
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-05-18, 16:51   

Tarcze i klocki są ogólnie kiepskiej jakości w naszych Daćkach. Ja swoje klocki wymieniłem po kilkunastu tys. km. Jedna tarcza była już nieźle zdziabana. Po wymianie na inne klocki zrobione następne 30-35 tys.km. i wszystko OK.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-18, 17:49   

Tak, tylko ja jeżdżę. I oczekuję od nowych, fabrycznych tarcz i klocków przebiegu przed wymianą nie mniej niż 40 tys km. A raczej więcej. Nie jest to nierealne. Póki co i tak nie mam pieniędzy na nowe, obojętnie czy w ASO czy nie w ASO kupowane i montowane. Wymiana klocków czy tarczy nie jest chyba skomplikowana i da się to zrobić samemu.
Tak się zastanawiam czy dałoby się te tarcze przetoczyć ? W końcu prawie nowe są, szkoda wyrzucać... Czy wentylowane tarcze też się toczy ?

I jeszcze głupie pytanie: czy po wymianie tarcz/toczeniu TRZEBA wymienić klocki ? Bo może to jest tylko zalecane...

BTW jakie tarcze i klocki kupować ? I jakie są numery części fabryczne dla Dustera dCi 110 4x4 ?
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2013-05-18, 18:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2013-05-18, 18:03   

bez przesady po 23 tyś - tarcze do wymiany (w rajdach jeżdzisz czy w F1 :) ) - to nie wina kierującego ani kałuży tylko to wada materiału - ja bym reklamował na piśmie - a jak odrzucą udałbym się do Rzecznika Praw Konsumentów (zapewne masz go u siebie w starostwie - a jak nie to tam powiedzą gdzie siedzi) -pomoże napisać ci pismo - podpisze się pod nim i działa za darmo - płaci mu Powiat - no i w razie jak sprawa kończy się w sądzie RPK nie ma kosztów w sądzie i sprawe zakłada bez wpisu
Ostatnio zmieniony przez kisu 2013-05-18, 18:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2013-05-18, 19:09   

Jeżeli tarcze nie są zbyt mocno porysowane można przetoczyć taniej niż wymiata. Toczy się bez zdejmowania. Klocki oczywiście trzeba wymienić.
Tylne bębny też mogą być odkształcone i wprowadzać drgania przenoszące się na przód.
Nierównomierność tarcz i bębnów można skontrolować na hamowni do kontroli hamulców. Większość stacji diagnostycznych może to sprawdzić.Jakość toczenia miałem okazję sprawdzić przy użytkowaniu Daewoo Nexi.
Po 20000 km przebiegu nie liczyłbym na wymianę gwarancyjną.
Ja mam 21500 km i hamulce bez zarzutu , w kwietniu robiłem przegląd roczny. Przyznam że dużo hamuję silnikiem.
A.Z
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2013-05-18, 19:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-05-18, 19:17   

Na razie mam za mało danych jak jest w Dusterku. Ma dopiero 27 000 km. Tarcze wyglądają ok brak rantu. W normalnych autach, które używałem i używam tarcze starczają na 200 000 km (trzy, cztery wymiany klocków). Z reguły tylko wada fabryczna lub błędy użytkownika mogą spowodować, że następuje odkształcenie tarcz po krótkim przebiegu.
Na układzie hamulcowym nie warto oszczędzać. Najlepiej założyć tarcze i klocki dobrej firmy. Tak dla własnego bezpieczeństwa.
Dacia układ hamulcowy nie należy do tuzów. Pamiętam jeszcze prawie drewniane klocki w starych modelach. :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne