Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Stacje benzynowe - czy przekręcają ilość paliwa?
Autor Wiadomość
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
  Wysłany: 2013-05-17, 21:49   Stacje benzynowe - czy przekręcają ilość paliwa?

Witam serdecznie.

Zauważyłem, że w samochodzie, do którego dość często wlewam ciekłe pieniądze podawana przez producenta (Volvo) pojemność baku wynosi 67,5l. Jak widać, wynik jest stosunkowo dokładny i absolutnie nie mam powodu, aby uważać, że jest zaniżony. Wlewając paliwo na stacji ORLEN w Milanówku pod Warszawą, dalej niż do 'pierwszego odskoku', ale nie pod sam korek często wchodzi mi 73-74 litry ON. Nawet zakładając, że na stację dojeżdżamy na oparach i bak wtedy jest puściutki (co nie jest do końca prawdą), żeby tyle zatankować, rura doprowadzająca paliwo do zbiornika musiałaby mieć długość ok. 7 metrów, a więc półtorej długości samochodu! Wygląda więc na to, że polska spółka w obrzydliwy sposób rżnie własnych rodaków na paliwie. (?)

Co więcej, w związku z powyższym może komputery nie przekłamują aż tak bardzo spalania, jak się uważa i, jak często, prawda leży pośrodku?

Pozdrawiam.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2013-05-17, 22:25   

yadoctor napisał/a:
podawana przez producenta (Volvo) pojemność baku wynosi 67,5l. Jak widać, wynik jest stosunkowo dokładny i absolutnie nie mam powodu, aby uważać, że jest zaniżony.


Mi jeszcze nie zdarzyło się w żadnym samochodzie, z którym miałem kontakt wlać na maksa tyle paliwa, ile deklaruje producent jako pojemność zbiornika paliwa. Do Logana na przykład OIDP wchodziło ponad 10 litrów więcej, więc, by być pewnym najlepiej samemu sprawdzić faktyczną ilość jaką można wlać do zbiornika (faktycznie pustego) łącznie z przewodami i układem odpowietrzania, bo inaczej to zalatuje gdybologią stosowaną.

Chyba, że wszystkie stacje na których tankowałem zawyżają ilość sprzedanego paliwa...
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-05-17, 23:13   

Dlaczego producent miałby zaniżać pojemność baku?
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2013-05-17, 23:45   

To jest dobre pytanie. Jednak IMO nie chodzi o celowe zaniżanie, a podawana jest po prostu pojemność wyliczona jakimś dziwnym sposobem z wymiarów zbiornika... ( :?: )

Tu coś o tym było:
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?p=88191

Wracając do tego o ile więcej można wlać do Logana (~1/3 tego, co podaje producent jako pojemność zbiornika):
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=37639#37639
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-05-18, 04:03   

mi do drugiego odbicia, bo tak zawsze tankuję, nie udało się w zadnym z moich poprzednich i obecnych samochodów wlać więcej niż wynosi deklarowana pojemność zbiornika paliwa :mrgreen:
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-05-18, 07:37   

U mnie podobnie -zapala się rezerwa leję do pełna i wchodzi 44 - 45 litrów :->
Kiedyś udało mi się wlać 47 litrów ale na rezerwie jeździłem już trochę
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2013-05-18, 08:53   

kakus napisał/a:
do drugiego odbicia, (...) nie udało się w zadnym z moich poprzednich i obecnych samochodów wlać więcej niż wynosi deklarowana pojemność zbiornika paliwa


Do odbicia pistoletu jak najbardziej. Z tym, że od odbicia do korka jeszcze długa droga, tyle, że trzeba lać powoli.
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-05-18, 09:26   

W prospektach i danych technicznych samochodów podawana jest wartość robocza baku. Tyle benzyny powinno się do zbiornika wlewać, a w baku powinna zostać jeszcze tzw. poduszka powietrzna. Te kilka litrów powietrza ma stanowić rezerwę bezpieczeństwa w razie dużych zmian temperatur, przez które samo paliwo, jak i zbiornik może zmieniać swoją objętość. To powietrze daje również gwarancje, że zbiornik się trwałe nie odkształci lub ulegnie mikropęknięciom w przypadku zbiorników z tworzyw sztuczny stosowanych w większości aut.
No cóż niektórzy jednak wiedzą lepiej i tankują dosłownie pod korek tylko po co?
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-05-18, 11:40   

pluto napisał/a:
No cóż niektórzy jednak wiedzą lepiej i tankują dosłownie pod korek tylko po co?
Po co? Ano żeby dalej dojechać. ... :lol: :mrgreen:
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-05-18, 12:22   

:-> to już nie ma stacji benzynowych ?
A gdzie logika, zdrowy rozsądek, rozwaga czy bezpieczeństwo swoje jak i innych ?
Tym samym tropem można przewieść 5 osobowym autem np. 7 osób, załadować do auta o ładowności 450kg np. 600 kg itd ..... ;-)
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-05-18, 14:20   

Lecz to już będzie niezgodne z przepisami ... a tankowania pod korek, jak na razie nie zabronili. :lol:
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-05-18, 16:58   

Dziękuję wszystkim, w szczególności KaS602 oraz pluto.

Co do pytania pluto po co lać pod korek. A po co kupować Dustera 4x2 dCi 90? Odpowiedź na oba pytania brzmi - odrobinę większe możliwości ;-)
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-05-18, 17:12   

a ja napisze tak w daci mcv mojej jest bak 50l ja zatankowałem nie raz 65 l ;) a jesli chodzi o odbicia zobacz jak teren jest usytuowany bo cxzasem jest przechylenie i wtedy odbicie moze sie przesunac o klika litrow
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-05-18, 17:15   

krakry1 napisał/a:
pluto napisał/a:
No cóż niektórzy jednak wiedzą lepiej i tankują dosłownie pod korek tylko po co?
Po co? Ano żeby dalej dojechać. ... :lol: :mrgreen:


ja tankuje pod korek ja jezdze w trase albo przed przekroczeniemm granicy samej . biorac pod uwage ze nie szaleje wiec jadac 100km/h przy zatankowanych 65l oraz srednim spalaniu 4-4,5 litra przelicz jaki dystans mozna pokonac ;) raz zrobilem ponad 1100km i zostały jeszcze 3 kreski na kompie ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-05-18, 17:25   

Nie wiem, jak jest w Dackach, ale w Fabii I 1.4 TDI uszkodzilem tak sonde lambda.
Wracajac do W-wy, na trasie zatankowalem na Orlenie, a dokladniej zatankowal mi czlowiek z obslugi.
W polowie drogi zapalila mi sie lampka sygnalizujaca przelaczenie kompa na tryb awaryjny. W ASO pierwsze pytanie bylo: czy tankowal Pan pod korek?
Nie pytajcie mnie, jaki to ma zwiazek, ale na gwarancji wymieniono mi sonde lambda. Serwis prosil, by nigdy nie tankowac pod korek, bo akurat w Fabiach zalanie ukladu odpowietrzajacego ma negatywny wplyw wlasnie na sonde.
Tankuje maks do drugiego strzalu.
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-05-18, 18:54   

Bingo "Dyziek" :-D

Nie powinno się tankować zbiornika paliwa w samochodzie do pełna, ponieważ grozi to pożarem (szczególnie latem). Powodem zagrożenia jest znaczna rozszerzalność paliw – zarówno benzyn, jak i oleju napędowego – pod wpływem temperatury. 50 litrów paliwa po pogrzaniu o 15 stopni rozszerza się w baku pojazdu w czasie upałów nawet o 1 litr! Dlatego należy wlewać do zbiornika proporcjonalnie mniej paliwa, w zależności od pojemności baku. Bezpiecznym rozwiązaniem wydaje się tankowanie do pierwszego „odbicia" pistoletu dystrybutora.

Jeśli ktoś naleje paliwa do pełna, np. pod korek, to rozszerzające się paliwo dostawać się będzie do układu odpowietrzenia, gdzie może zapalić się pod wpływem temperatury. W przypadku pojazdów z silnikiem Diesla, trzeba dodatkowo uważać, aby nie zalać układu odpowietrzania, co robi wielu kierowców przed dalekimi wyjazdami tankując ponad zakładany przez konstruktorów zakres. Zalany układ odpowietrzenia nie spełnia swojego zadania i stwarza dodatkowe zagrożenie w razie ewentualnego wypadku. To już igranie z ogniem, i nie tylko w czasie wysokich temperatur.

Inny problem związany z pełnym zbiornikiem i rozszerzającym się paliwem, to ewentualne przedostawanie się oparów z układu odpowietrzenia do kabiny. Teoretycznie takie zjawisko nie powinno mieć miejsca, ale kiedy układ odpowietrzenia zostaje zalany paliwem albo dostaje się do niego rozszerzające się pod wpływem temperatury paliwo, nie spełnia swojej funkcji. Może wówczas dojść do przedostania się np. oparów paliwa do kabiny i zatrucia podróżujących. To bardzo nieprzyjemne, a poza tym później śmierdzi w kabinie - pewnie nie raz zaznaliście tych zapachów tylko nie wiedzieliście dlaczego :?:

Oczywiście prawdopodobieństwo wystąpienia tych awari jest małe ale po co kusić licho ;-)
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Ostatnio zmieniony przez pluto 2013-05-18, 18:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-05-18, 19:06   

Nie wziąłeś pod uwagę jednej ewentualności. Po zatankowaniu 'pod korek' kierowca może jechać - tak się często dzieje - nawet 100km , paląc około 7-8 litrów (10% z tankowania pod korek). I wszystkie twoje zagrożenia uciekają ;)

Z autopsji - tylko dwa razy widziałem zatankowane Volvo (diesel) całkowicie pod korek. Ale bardzo często było tankowane 'za nte odbicie' i nic się do tej pory w związku z tym nie stało.

PS. Może mi ktoś wyjaśnić związek przetankowanego zbiornika z sondą lambda?
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-05-18, 20:26   

yadoctor, jak bym wiedzial, to bym powiedzial.
To bylo pierwsze pytanie, jakie mi zadal facet z serwisu, jak tylko zglosilem sie do ASO
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-05-18, 20:28   

Nie podważać wcale twoich słów. Tylko chciałem się doedukować.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-05-19, 09:46   

tankowanie pod korekza kazdym razem jest bez sesu ale jesli jedziesz w trasie to szybko ubyw paliwa... ps nie słyszalem aby auto sie zapalilo pod wplywem zatankowania go do pełna..
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-05-19, 09:53   

Dyziek napisał/a:
Nie wiem, jak jest w Dackach, ale w Fabii I 1.4 TDI uszkodzilem tak sonde lambda.
Wracajac do W-wy, na trasie zatankowalem na Orlenie, a dokladniej zatankowal mi czlowiek z obslugi.
W polowie drogi zapalila mi sie lampka sygnalizujaca przelaczenie kompa na tryb awaryjny. W ASO pierwsze pytanie bylo: czy tankowal Pan pod korek?
Nie pytajcie mnie, jaki to ma zwiazek, ale na gwarancji wymieniono mi sonde lambda. Serwis prosil, by nigdy nie tankowac pod korek, bo akurat w Fabiach zalanie ukladu odpowietrzajacego ma negatywny wplyw wlasnie na sonde.
Tankuje maks do drugiego strzalu.



hm a co ma sonda lambda wspólnego z pełnym zbiornikiem?
sonda lambda jest kolo kolektora wylotowego spalin ktora analizuje sklad spalin.... mnie kiedys siadła ale nie mialo to zadnego zwiazku z tankowaniem
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Transfogarski 



Marka: Była Dacia
Model: Był Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 88
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-05-21, 14:39   

1. @yadoctor czy jesteś pewien, że masz oryginalny zbiornik? Samochód od nowości u Ciebie?

2. Jak tankowałem ostatnio na Statoilu to wyszło mi niemal dokładnie tyle samo ile wskazywał komputer - róznica jakieś 0.2 l :shock: Może są po prostu uczciwi ;-)
Ostatnio zmieniony przez Transfogarski 2013-05-21, 14:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-05-21, 21:31   

Samochód kupiony jak miał 6 miesięcy, ale bezwypadkowy i wcześniej używany w Avisie, który to miał umowę z Volvo. Miał na liczniku 16.000 km. Jeśli zbiornik był wymieniany, to na pewno na oryginalny, bo w ASO.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne