Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
jak oszczędzać sprzęgło...
Autor Wiadomość
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-08-02, 15:47   jak oszczędzać sprzęgło...

znalazłem dosyć sensowny (moim zdaniem) tekst dot. używania sprzęgła, zainteresowanym polecam...
http://www.autocentrum.pl...edza-pieniadze/
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-08-02, 19:08   

nic nowego dla rozsądnego kierowcy, ale powiedzmy sobie szczerze, kto nie grzeszy? :)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-02, 20:04   

To gdzie ten postęp techniczny skoro wg autora artykułu kiedyś sprzęgła wytrzymywały 100 czy nawet 200 tysięcy kilometrów a tera trzeba wymieniać je po kilkudziesięciu tysiącach ? Innymi słowy znowu zrobili tak, aby kierowca musiał zapłacić im za wymianę wcześniej niż jest to technicznie możliwe aby firma zarobiła na częściach... Świat schodzi na psy... :-(
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-02, 20:51   

wojtek_pl napisał/a:
To gdzie ten postęp techniczny skoro wg autora artykułu kiedyś sprzęgła wytrzymywały 100 czy nawet 200 tysięcy kilometrów a tera trzeba wymieniać je po kilkudziesięciu tysiącach ?

Przecież masz napisane w artykule - sprzęgła są takie jak kiedyś, moment obrotowy przez nie przenoszony rośnie. Stąd właśnie koła dwumasowe - kiedyś nie były potrzebne, teraz są. Niestety, nie jest to tania impreza, a problem polega na tym, że nikt nic lepszego póki co w materii sprzęgieł nie wymyślił.

Alternatywą wydają mi się jedynie sprzęgła ze starych ciężarówek - niemal nie do za..bania, ale bez synchronizatorów. :> Żeby zmienić bieg, należało 13 razy wcisnąć sprzęgło, na ucho wyrównać obroty wału z obrotami silnika i siłami Coriolisa oraz splunąć trzy razy przez lewe ramię. :] Zmiana biegu trwała 15 minut, ale przynajmniej sprzęgła nie padały. :]
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-02, 21:40   

bebe napisał/a:
nikt nic lepszego póki co w materii sprzęgieł nie wymyślił

Nie do końca - materiały to by się znalazły, ale ich cena, panie, cena!!! A my żyjemy obecnie w Cywilizacji Obniżania Cen, a nie jej Podnoszenia (albo chociaż Utrzymywania)...

Producenci skwapliwie dostosowali więc model biznesowy do masowego klienta i zamiast skasować go raz na większą kwotę, to wysysają z niego mniej, a częściej d:


(I np mnie dlatego spodobała się Dacia - jako dająca nadzieję na normalność: trwałość (dzięki prostocie) przed bajeranckością. Nie wyszło idealnie, perspektywy też są średnie, ale w zasadzie ciągle jeszcze jestem zadowolony).
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-03, 11:37   

Oczywiście że są lepsze sprzęgła - tarcze zamiast z kevlaru robi się z ceramiki i węglików spiekanych - podobnie jak tarcze hamulcowe w sportowych wozach - tyle że kosztują wielokrotnie drożej.
Dacia ma stosunkowo niskie ceny części - komplet Valeo do 1.4 kosztował 240 PLN rok temu - ale na przykład kolega w benzynowym Volvo zapłacił w ASO ponad 7 tysięcy za wymianę sprzęgła z dwumasą.
Tak z ciekawości - czy w Dusterze i Lodgy dCi 110 jest dwumas ? A co z Tce ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-03, 12:20   

DrOzda napisał/a:
czy w Dusterze i Lodgy dCi 110 jest dwumas?

Tak - i w dCi 107 też.

Nie ma w dCi 85 i 90.

(I słabszych w reszcie daciek).



Cytat:
A co z Tce?

Jest.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-03, 12:49   

No to kolejny ćwiek mi doszedł do kolekcji co do wyboru silnika :)
Co mi po oszczędności 2 litrów spalania pomiędzy 1.6 MPI a 1.2 Tce jak ewentualna wymiana sprzęgła zniweluje to raz dwa ..... olej też trzeba wymieniać częściej i jest droższy , uważać na turbinę itd.
No i te 6,5 tysięca więcej do wydania
Na plus lepsze osiągi ale ja głównie jeżdżę po warszawskich korkach ....
Nie wiem czy nie lepiej wziąć dCi 90 ale z drugiej strony FAP .... ech ciężkie jest życie :)
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-08-03, 16:23   

DrOzda napisał/a:
No to kolejny ćwiek mi doszedł do kolekcji co do wyboru silnika :)

Nowa technologia poprawia ergonomię i ogólne wrażenia z jazdy autkiem ale jak przyjdzie wymieniać zużyte części, to wtedy trzeba płacić i to słono płacić. A że producenci dbają aby części przeżyły gwarancje, to koszty pogwarancyjne są wysokie i bolesne.
_________________
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-03, 16:52   

DrOzda napisał/a:
ja głównie jeżdżę po warszawskich korkach

najbezpieczniejsza w tej sytuacji jest "zwykła" benzyna, ewentualnie plus LPG, ten silnik jest prosty jak budowa cepa i dobrze współpracuje z gazem - oczywiście zagazowanie auta rodzi dodatkowe ryzyko awarii, ale ich koszt będzie niewspółmiernie niski w porównaniu z typowymi awariami dCi albo TCE
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-03, 19:26   

DrOzda napisał/a:
z drugiej strony FAP

Co do zasady jestem przeciwnikiem diesli - a już zwłaszcza do miasta - niemniej jednak uczciwość wymaga powiedzenia, że jak do tek pory z ostatnią generacją FAP-ów, która trafiła do daciek, nikt nie zgłaszał żadnych problemów (zapychanie, tryby awaryjne itp kfiatki).

MSZ najlepiej do daciek pasują jednak zwykłe benzyniaki, ale fakt, że jazda w korkach jest dla nich bardzo boleśnie nieekonomiczna /:
 
Tomash88 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6
Dołączył: 22 Sty 2013
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-01-24, 13:07   

czaju napisał/a:
nic nowego dla rozsądnego kierowcy, ale powiedzmy sobie szczerze, kto nie grzeszy? :)


Ten kto chce długo cieszyć się super stanem swojego auta ;)
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-01-24, 14:34   

DrOzda napisał/a:
No to kolejny ćwiek mi doszedł do kolekcji co do wyboru silnika :)

Między innymi dlatego zainteresowałem się Dacią w wersji ze sprawdzonym silnikiem 1.2 16V. Nie chcę turbodiesla z kołem dwumasowym i filtrem cząstek stałych. To są elementy dość drogie w naprawie/wymianie, które lubią się psuć.
Myślę, że wersja 1.2 16V będzie najrozsądniejszym wyborem.
 
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2013-01-24, 21:08   

Hehe nic nowego nie znalazłem może dlatego przejechałem bez problemu 200000 fokusem tdci bez problemów ze sprzęgłem i dwumasą :-)
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-24, 21:30   

Gimbo napisał/a:
Nie chcę turbodiesla z kołem dwumasowym i filtrem cząstek stałych. To są elementy dość drogie w naprawie/wymianie, które lubią się psuć.

Wersja 1.5 dCi 90KM nie ma dwumasy, a FAP nie lubi się psuć ;-)
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
Obwarzanek 
Zielony listek


Marka: Dacie
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 5
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2013-02-28, 15:26   

Kolejna dobra wiadomość dla posiadacza silnika 1.5 ;)
 
RenaultDacia 


Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 95
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-03, 18:25   

Gimbo napisał/a:

Między innymi dlatego zainteresowałem się Dacią w wersji ze sprawdzonym silnikiem 1.2 16V. Nie chcę turbodiesla z kołem dwumasowym i filtrem cząstek stałych. To są elementy dość drogie w naprawie/wymianie, które lubią się psuć.
Myślę, że wersja 1.2 16V będzie najrozsądniejszym wyborem.
Odwieczny dylemat między 3-ma wytycznymi: spalanie, osiągi a teoretyczna (bez) awaryjność. Z racji doświadczenia prowadzenia Clio z tym 1.2 16V niestety - to nie jeździ. A analizując pierwsze opisy jazdy z motorem 0.9 TCe, zaczynam się przekonywać do tej jednostki :) Nie chce mi się teraz szukać tego wątku, ale jak ktoś trafnie tutaj na forum już jakiś czas temu skwitował - należy wierzyć, że ten mały uturbiony 3-cylindrowiec jest na tyle dopracowany, że nie będzie z nim większych problemów. Wszak już prawie od dekady mamy downsizing pełną gębą i producenci powinni wiedzieć jakie problemy są związane z małymi wysilonymi jednostkami.
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2013-03-22, 13:00   

Obwarzanek napisał/a:
Kolejna dobra wiadomość dla posiadacza silnika 1.5 ;)


Z napędem 4x4 niestety nie.
Ja man 1.5 Cdi 110 4x4 i mam FAP oraz sprzęgło hydrauliczne z kołem dwumasowym.

A w temacie sprzęgła:
Instrukcja Dustera dopuszcza ruszanie na 2 biegu na płaskiej nawierzchni i to się sprawdza. Puszczam bez gazu delikatnie sprzęgło i rusza bez problemów, można od razu dynamicznie przyspieszyć.
Przy odrobinie wprawy można opanowań również zmianę biegów bez włączania sprzęgła.

Obserwując kolegów kierowców stojących na skrzyżowaniach i w korkach ulicznych , to mam wrażenie że 90% z nich nie zna zasad mechaniki samochodu opisanych w linku zamieszczonym przez autora tematu. Nie używają hamulca ręcznego, zamiast deptać na hamulec zasadniczy, stojąc na skrzyżowaniu i świecąc po oczach światłami hamowania i trzymając sprzęgło w poślizgu, no chyba, że wszyscy mają automatyczne skrzynie biegów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-22, 13:30   

Andrzej Zajczuk napisał/a:
Z napędem 4x4 niestety nie

Też, ale tak jak koledzy pisali - dCi 90.

Andrzej Zajczuk napisał/a:
świecąc po oczach światłami hamowania i trzymając sprzęgło w poślizgu

To są rozłączne sprawy - można przecież świecić bez poślizgu: albo zrzucając na luz, albo wciskając sprzęgło do końca.
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2013-05-23, 05:41   

Andrzej Zajczuk napisał/a:

Przy odrobinie wprawy można opanowań również zmianę biegów bez włączania sprzęgła.

A to nie ma blokady dźwigni podczas jazdy? U mnie w loganie podczas jazdy nie da się wyrzucić na luz bez wciśnięcia sprzęgła, dźwignia stawia stanowczy opór.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne