Też patrzyłem kiedyś na Octasie, ale wypadło na to, że Lodgy jest pojemniejsza, a poza tym, na targach Moto Show słyszałem informację, że przewidywana żywotność nowych silników turbo ze stajni VW wynosi 175 kkm, do tego przebiegu opłaca się je jeszcze naprawiać.
_________________ Im lepsza terenówka, tym dalej trzeba iść po traktor...
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-05-03, 19:44
jan ostrzyca napisał/a:
A dokładnie 31 koni... 1.6 mpi ma 84 kucyków.
84KM to 1.6MPI mialo jeszcze niedawno w Loganach I (gdy byly jeszcze w sprzedazy), ale juz w Lodzi i Dokkerach ma 82KM. Czyli jakos wyparowaly 2 dwa kolejne koniki. Poprzednio przejscie na norme Euro5 zjadlo 3 koniki. Pomyslec, ze kiedys, kiedys te silniki K7M mialy w Renaultach 90KM.
mekintosz napisał/a:
Chyba przy Twoich planach autostradowych Dacia nie daje Tobie innego wyboru niz 1.5 DCI 110 KM. Szkoda, ze nie oferuja 2.0 16V lub 1.4 TCE
O silnikach 2.0 16V i 1.4TCe to sobie mozna pomarzyc, ale szkoda ze chociaz 1.6 16V nie oferuja w Lodzi.
mekintosz napisał/a:
Dziś mijał mnie na Ursynowie kierowca Lodgy na stołecznych blachach. Dacia nie miała oznaczenia silnika, wiec zakładam, ze to było 1.6 MPI. Podobnie ruszylismy na swiatłach ale rodzinne kombi mocno odskoczyło do przodu. Być moze sie spieszył ale przyspieszenie było wyrażnie wieksze niz moje Sandero 1.5 68KM. Po prostu powachałem spaliny
Bez urazy , ale w porownaniu do Sandera 1.5dCi 68KM to pewnie 90% wspolczesnych aut ma lepsze przyspieszenie. Trudno wiec traktowac przedstawiona przez Ciebie sytuacje jako jakis powazny wyznacznik sporej "żwawości" Lodzi 1.6MPI.
Niemniej, gdybym ja mial kupowac Lodzie, to wlasnie tylko z 1.6MPI. Po pierwsze ze wzgledu na zagazowanie, a po drugie na prawdopodobnie wieksza trwalosc i nizsze koszty napraw, czesci. Chociaz oczywiscie wolalbym, zeby oferowali do Lodzi rowniez 1.6 16V (to bylby IMO najlepsza opcja) zamiast tego 1.2 na dopingu (1.2TCe). No ale coz, downsizing panoszy sie nawet w Dacii... jeszcze tylko brakuje, zeby za jakis czas jako podstawowy silnik do Lodzi montowali 1.2 16V 75KM .
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3597 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-06, 13:41 Re: Zakup Lodgy-problem z wyborem silnika
dorkas napisał/a:
przyjmując jazdę autostradą w granicach 140km/h.
No tak , Skoda to Skoda i dzięki temu przy jeździe z taką prędkością silnik kręci się powyżej 4000 obrotów i instalacja przełączy się na benzynę.
Simply clever.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-05-06, 14:16
-->DrOzda: Ale tam w tych Octach przynajmniej mozna sie do kompa lpg podlaczyc standardowym fejsem i softem jak do analogicznej "z warsztatu" instalki LR. Wiec kazdy troche kumaty moze sobie po wizycie w ASO ustawic swoja konfiguracje (uprzednio sejwujac na dysku oryg.), a przed kolejna wizyta w ASO wgrac te ich skiepszczona konfiguracje. Tamten komp ZTCW nie loguje polaczen, wiec nie bedzie sladu po "samowoli" . A w fabrycznej intalce lpg w Daciach (w razie jakies potrzeby) pewnie nic nie zmienisz, bo jak pisali ludzie tu na forum, komp jest jakos specjalnie zablokowany, zeby nie dalo sie z nim polaczyc standardowym fejsem/softem, wiec qpa (nie mowiac juz o podobno jakichs nietypowych, drogich filtrach, zeby wymieniac tylko w ASO). Oczywiscie wszystko jest do obejscia, tylko jest kwestia kosztow, no i tez tego, kto bedzie ryzykowac utrate gwarancji, w razie gdyby cos poszlo niezupelnie po mysli.
No, ale jesli rozpatrujemy wersje "jestem zielony i nic nie ruszam", to faktycznie w tej fabryczniej instalce w Octach zrobili bardzo nieprzyjemny upgrade.
Wysłany: 2013-05-06, 17:33 Re: Zakup Lodgy-problem z wyborem silnika
DrOzda napisał/a:
dorkas napisał/a:
przyjmując jazdę autostradą w granicach 140km/h.
No tak , Skoda to Skoda i dzięki temu przy jeździe z taką prędkością silnik kręci się powyżej 4000 obrotów i instalacja przełączy się na benzynę.
Simply clever.
Dzisiaj rozmawiałam z przedstawicielem handlowym Landi Renzo:
4000 obrotów osiągnę przy 170/180km/h. Takich prędkości nie rozwijam w związku z czym problem mnie nie dotyczy.
Obecnie jeżdżę na autostradzie Vectrą i przy prędkości 140km/h jeszcze nie miałam
4 000obrotów.
Kolejna sprawa: ja nie chcę tutaj prowadzić dyskusji czy Skoda czy Dacia. Napisałam, iż zdecydowaliśmy się z mężem na Skodę aby zamknąć wątek i tyle.
Na dniach odbieramy z salonu auto. Teraz analizując na spokojnie: podjęłabym jeszcze raz taką samą decyzję. Owszem, Dacia ma ogromny bagażnik - i to tyle.
Pozdrawiam D.
Ostatnio zmieniony przez dorkas 2013-05-06, 17:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3597 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-06, 18:48
160-170 przy 4000 ? Chyba w wersji z turbiną:
http://forum.octaviaclub....a7c8749677cec9b
Jeszcze gdyby dokładali tę instalkę gratis lub za 1000 PLN to w miarę ...
Ale zapłacić 5000 za taki szmelc na najtańszych wtryskach ......
_________________
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-05-06, 18:51, w całości zmieniany 1 raz
160-170 przy 4000 ? Chyba w wersji z turbiną:
http://forum.octaviaclub....a7c8749677cec9b
Jeszcze gdyby dokładali tę instalkę gratis lub za 1000 PLN to w miarę ...
Ale zapłacić 5000 za taki szmelc na najtańszych wtryskach ......
ja nie zamierzam się sprzeczać.
Dokonując wyboru: Skoda czy Dacia postawiliśmy na markę samochodu.
Dacia w benzynie + gaz.... nieporozumienie z tym silnikiem
Skoda czy Dacia po wyjeździe z salonu stracą na wartości - to oczywiste.
Z tym, że Skode sprzedam za parę lat z palcem w d...e za dobrą kasę, a Dacia....
nikt mi jej nie weźmie, a jeśli już to za grosze.
Więc decyzja mogła być jedna
chapeu bass dla marketoidów z VAG
z budżetowej marki zrobić klasę premium w kraju nad Wisłą ...
Zupełnie nie ubliżając koleżance, która wybrała ze swoich powodów Skodę, ja nazywam tę markę 'SmartVolkswagen', bo wydaje mi się, że w ten właśnie sposób jest w naszym kraju postrzegana - mam takiego VW, tylko tańszego, więc jest smart, tudzież 'Simply Clever'.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-05-06, 19:35
DrOzda napisał/a:
Tyle że tak zrobi może z 5% użytkowników dotkniętych tym problemem, reszta się mocno wk.... i tyle.
Eee no niezupelnie. Ja rozumiem, ze kumatych, ktorzy beda "grzebac" w swoich instalkach lpg nie jest moze wielu, ale kto nie chce (nie umie) samemu, to moze jechac do zwyklych gazownikow, ktorzy "robia" te instalki LR i zrobia mu to pewnie za kilkadziesiat zl (3 minuty roboty). Tylko trzeba pamietac o zapisaniu sobie oryg. konfig. (np. na pendrive'a). No i taka wizyte u gazownikow trzeba byloby skladac po i przed udaniem sie do ASO. Przy dzisiejszych cenach nPb, to takie rozwiazanie i tak byloby duuuzo tansze niz nic z tym nie robic.
DrOzda napisał/a:
Jeszcze gdyby dokładali tę instalkę gratis lub za 1000 PLN to w miarę ... Ale zapłacić 5000 za taki szmelc
W przeszlosci nierzadko bywalo, ze te instalki w Octach wlasnie dawali "za darmo" (tzn. bez doplaty), np. przy okazji wyprzedazy aut z poprzedniego rocznka.
Realne zależy od stylu jazdy. Normalna czyli w moim wypadku raczej spokojna jazda z nie licznymi wyskokami by pokazać co Dacia potrafi (a potrafi w tej wersji) to spalanie na poziomie 6,9L. Pomiar po tankowaniu do pełna i przeliczeniu km.. Głównie trasa 16km, w średnim stopniu uczęszczana, kilka przestojów na światłach.
Wysłany: 2013-06-02, 12:47 Lodgy 1,6 - wrażenia z jazdy
Ponieważ silnik 1.6 budzi najwięcej kontrowersji w Lodgy, postaram się opisać swoje wrażenia z jazdy. Miałem okazję obcować z tym samochodem podczas 20min jazdy próbnej i jakiś czas potem podczas 5h wypożyczenia. Samochód, który testowałem:
- Dacia Lodgy Laureate 1.6 2013, 5os.
- Przebieg: 214km, przejechałem po różnych drogach ok. 200km.
- Wyposażenie dodatkowe w stosunku do serii: Media Nav, system wspomagania parkowania tyłem, kierownica i gałka zmiany biegów w skórze, tylne szyby elektryczne, 16” aluminiowe felgi.
Wracając do wrażeń z jazdy, to po jeździe próbnej byłem raczej rozczarowany osiągami 1.6tki, pomimo tego, że raczej nie mam dużych oczekiwań. Obecnie jeżdżę Fabią Kombi 1.4 16v 85KM. Dodatkowo, takie wrażenia miałem przy obciążeniu samochodu jedynie 2ma dorosłymi osobami (bez nadwagi ;p). Ze względu jednak na fakt, że jest to zdecydowanie najtańszy silnik i jednocześnie posiadający opinię niezawodnego, postanowiłem sprawdzić go dokładniej. Dzięki uprzejmości Renault Warszawa Mory udało mi się wypożyczyć Lodgy na dłuższe testy. Wracając do domu, żeby dodatkowo dociążyć ją resztą rodziny, przez pierwsze 10km musiałem walczyć z chęcią wrzucenia 5tki, kiedy już jechałem na 5tym biegu. Oczywiście nadal pozostało wrażenie, że Lodgy 1.6 jest mniej dynamiczna od mojej Fabii 1.4. Może wato jedynie zauważyć, że takie wrażenie może być potęgowane przez większe gabaryty Lodgy i fakt, że po prostu jadąc Lodgy mniej odczuwa się prędkość jazdy. To wszystko ma jednak małe znaczenie wobec faktu, że jeszcze zanim dojechałem do domu, to nie czułem już żadnych negatywnych wrażeń z jazdy w stosunku do Fabii. Przy czym te spostrzeżenia dotyczą jedynie dynamiki jazdy, bowiem jeśli chodzi o wygodę siedzenia na fotelu, czy widoczność dla kierującego, tutaj jest znacznie lepiej w Lodgy od pierwszej chwili. Poziom hałasu we wnętrzu jest podobny dla obu samochodów, co trzeba trzeba traktować jako zaletę Lodgy, bo Fabia Kombi I z silnikiem benzynowym jest dosyć cichym autem w swojej klasie. Po dojechaniu do domu i załadowaniu Dacii 5cioma osobami (3 dorosłe + 2ka dzieci w fotelikach), rozpoczęła się właściwa część testów. Oto wnioski po przejechaniu blisko 200km:
- Samochód nie stracił zauważalnie na dynamice po obciążeniu go 5cioma osobami,
- Na typowych polskich gdzie poruszamy się 90-110, przy normalnej jeździe kiedy jeździ się z dziećmi, silnik 1.6 jest wystarczający i w środku jest stosunkowo cicho. Przy czym określenie wystarczający oznacza, że naprawdę nie odczuwa się żadnej przykrości z jazdy.
- Jeśli decydujemy się wyprzedzać, trzeba ten manewr przemyśleć, szczególnie jeśli nie chcemy „wyć” silnikiem. 1.6 nie nadaje się do dynamicznej jazdy z wyprzedzaniem.
- Na drodze szybkiego ruchu granica komfortowej jazdy kończy się przy 130km/h. Powyżej się da, ale robi się głośno, co jest mocniej odczuwalne w 2gim rzędzie, niż w miejscu kierowcy. 150km/h to nadal prędkość gdzie samochód pewnie się prowadzi, ale swobodnie rozmawiać już ciężko.
Co jest wg mnie zdecydowanie na plus:
+ Cena w funkcji wielkości wnętrz i przepastnego bagażnika (każdy kto ma więcej niż 2kę dzieci wie, że oględziny samochodu zaczyna się od tyłu, a nie od zaglądania pod maskę ;)
+ Wygoda jazdy, widoczność dla kierowcy i pasażerów.
+ W miarę przyzwoite wykończenie wnętrza. Design ładniejszy, niż jakoś użytych materiałów (w Fabii odwrotnie).
Wady (wg nic poważnego, szczególnie w kontekście ceny samochodu):
- Brak termometru.
- Brak regulacji szybkości wycieraczek dla pracy przerywanej.
- Brak pełnego otwierania i zamykania szyb, trzeba przytrzymywać przyciski.
- Ogranicznik prędkości, po co to jest w ogóle potrzebne i dlaczego nie jest to zwykły tempomat.
- Media Nav, słaba nawigacja (przynajmniej w porównaniu do każdej którą mam w telefonie), słaby ekran. Plus to dobra współpraca z telefonem (w moim przypadku HTC One X) i odtwarzanie muzyki z tel przez BT. To samo potrafi radio Dacii i przy zamówieniu na nie bym się raczej zdecydował.
- Brak nawiewów w 2gim i 3cim rzędzie (to jest najbardziej dotkliwa wada dla mnie, tak samo niestety mam w Fabii i to jest przy dzieciach uciążliwe).
Podsumowując Dacia Lodgy jest dla mnie bardzo interesującą propozycją (wkrótce rodzina w składzie 2+3), ale tylko w cenie do ok. 50000zł. Wg mnie powyżej tej kwoty zakup Lodgy jest już dyskusyjny. W chwili obecnej jest np. promocja na Opla Zafiry Family Active gdzie nieźle wyposażoną wersje 1,6 115KM (np. automatyczna klimatyzacja) wyceniono na 62500zł.
Na zakończenie bardzo dziękuję Renault Warszawa Mory, za udostępnienie pojazdu do testów, w szczególności, Pani Joannie :)
Ostatnio zmieniony przez Artlight 2013-06-02, 12:51, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2013-06-02, 18:39 Re: Lodgy 1,6 - wrażenia z jazdy
dziękuję koledze za te informacje, przymierzam się do zakupu albo dustera albo lodgy i w przypadku lodgy ciągle mnie nurtuje silnik 1,6 mpi, ale nigdzie nie przeczytałem opinii żeby był tragiczny i to mnie cieszy. nie wiem jeszcze kiedy auto zmienię, ale wiem ze zamiast wydać 40-50 tys zł na 5 letniego vw czy toyote to już lepiej nowe kupić, i to takie które ma wiele pozytywnych opinii (akurat brak wypasu, elektroniki, prestiżu mnie bardzo cieszy)
Lodgy 1,6MPI, przejechane 4500km.
Przy prędkościach powyżej 100km/h słychać dodatkowe, firmowe owiewki boczne.
Średnie spalanie 7,5L, prędkości max do 110km/h.
W porównaniu do Citroena C5 1,6Hdi, znacznie gorsze przyspieszenia, ale silnik znacznie bardziej przewidywalny więc bezpieczniejszy.
Można spokojnie jechać 55km/h na piątce.
Autko dosyć wrażliwe na boczny wiatr, przy wyjazdach z lasu trzeba uważać.
Biała Lodgy nadal wzbudza zainteresowanie na drodze.
Bagażnik bezkonkurencyjny, jedyny pojazd jaki znalazłem, do którego bez składania siedzeń wchodzi moja elektryczna hulajnoga Trikke
Radio mogłoby mieć większy zasięg, w porównaniu do innych autek ma mały zasięg.
W podsumowaniu kupiłbym jeszcze raz, głównie ze względu na prostotę i funkcjonalność.
Pozdrawiam
_________________ Im lepsza terenówka, tym dalej trzeba iść po traktor...
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-06-02, 22:06
Mi osobiscie biala podoba sie najbardziej.
Artlight, dzieki za info :) Choc mam 2 dzieci, tez zaczynam oglac samochod od bagaznika i II rzedu siedzen ;)
Praktycznosc to podstawa
daj znac kiedy jak byś w okolicach Konina był, a jak nie to się tam do ciebie przejadę, musze autko koniecznie obejrzeć bo i silnik i kolor taki jak szukam do zakupu w niedalekiej przyszłości
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-03, 18:10
MarkD napisał/a:
Tak na marginesie, ja mam w Fabii (F2) nawiew na tył, jest pod przednimi siedzeniami.
Di tam, pod siedzeniami to i w Dacii jest, i to i w drugim, i w trzecim rzędzie. Problem w tym, że pod siedzeniami to już nie to - wieje tylko na nogi, łatwo przepływ powietrza zaburzyć rzucając szpej na podłogę.
Wysłany: 2013-06-04, 08:10 Re: Lodgy 1,6 - wrażenia z jazdy
MarkD napisał/a:
Artlight napisał/a:
- Brak nawiewów w 2gim i 3cim rzędzie (to jest najbardziej dotkliwa wada dla mnie, tak samo niestety mam w Fabii i to jest przy dzieciach uciążliwe).
Tak na marginesie, ja mam w Fabii (F2) nawiew na tył, jest pod przednimi siedzeniami.
Tak, ja też tak mam - zapomniałem o tym. A zapomniałem, bo to nie daje specjalnie pozytywnych efektów. W gorący dzień jak ja z przodu zamarzam to z tyłu nadal potrafią krzyczeć: WŁĄCZYĆ KLIMĘ! :)
To kurcze nie widziałem takiego nawiewu w samochodach tej klasy co mówimy. W Octavii po zamontowaniu podłokietnika, jako bonus był nawiew między siedzeniami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum