Wg. instrukcji dacii 1300 pierwsza od lewej temperatura cieczy chłodzącej, a druga (czyli ta co pytasz) właśnie kontrolka ciśnienia oleju.
"Jeżeli zapala się kontrolka ciśnienia oleju i układu chłodzenia należy sprawdzić: poziom oleju, jeśli trzeba uzupełnić oraz pasek klinowy pompy wody. Winien być dobrze napięty, zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia winien być wypełniony płynem........."
Przyczyn może być dużo.
Np:
- Zatkany filtr oleju jeżeli dawno nie był wymieniany (jakiś nagar się zgromadził wypłukany z silnika itd.,
- uszkodzony czujnik ciśnienia (mieści się pod alternatorem),
- no i najgorsze może się po prostu kończyć pompa ale nie ma się co martwić jeżeli nie sprawdzisz wcześniejszych rzeczy.
Na początek sprawdź lub ewentualnie wymień olej i filtr jeżeli dawno tego nie robiłeś. Wg. instrukcji wymiana co 5000km. Tak dobrze czytasz. W skrzyni co 15000km.
trudno mowić o wymianie.Robiąc 5200km w 12 dni poprostu dolewałem olej (zabierało jakies 1L na 1000km). Przed tegorocznym wyjazdem kompleksowa wymiana świece, olej, cały serwis.Mam zapasową pompe oleju. Wymienie, a reszte i tak sprawdze. najlepiej chyba będzie zalać jakiś mineralny olej, dobrze mysle?
Narazie światełko przestało się pojawiać, myśle że to przez kartonik, którego zapomniałem zdemontować (był zamontowany na zime). Moja teoria jest taka że silnik mógł sie szybciej grzać i dlatego coś mogło się dziać z olejem. Tak czy inaczej olej, pompa, filtry do wymiany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum