Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-27, 23:50   

Nikolae napisał/a:
jakiś link, albo nazwę/numer tej dyrektywy

http://eur-lex.europa.eu/...052:0057:PL:PDF

Ogólnie szukać w sieci po haśle "GVO".
 
Nikolae 


Marka: Moskwicz
Model: 423
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 13
Skąd: Bukareszt
Wysłany: 2013-05-28, 21:58   

@laisar
Dziękuję :!:

Ma ktoś namiary na ten zamiennik filtra?
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-05, 17:31   

Kolejny test spalania fabrycznego LPG. Wycieczka nad morze z kompletem pasażerów i pełnym bagażnikiem. Jazda do 120 km/h, korki w Wawie, Trójmieście i Helu. Trzy tankowania i powtarzalne spalanie ok.8.5 l. LPG/100 km. Przy jeździe solo można spokojnie litr urwać. Ale przy obecnych cenach LPG jakoś nie mam do ekojazdy...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Chosek 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 64
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2013-06-09, 10:55   Fabryczny-a nie fabryczny

Zakupiłem Stepweya z lpg,ale okazało się że instalacja była zakładana w Polsce,samochód został z salonu pretransportowany do zakładu gdzie był zakładany gaz (BRC)a potem nówkę z gazem odbierałem z salonu.
Posiadam normalnie gwarancje,lecz samą instalacje serwisuje u gazownika który instalacje montował.
Bardzo ciekawą sprawą jest też zamontowany system smarowania zaworów specjalnym płynem dozowanym podczas pracy na gazie.
Instalacja sprawuje się bez zarzutu.
Spalanie -miasto 9 ltr lpg.
Ostatnio zmieniony przez Chosek 2013-06-09, 11:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-06-11, 05:44   

Chosek, mowisz o lubryfikatorze
Polowa twierdzi, ze to cos daje, druga polowa, ze tylko paskudzi i nie smaruje wzystkich zaworow.
Sporo na ten temat poczytasz na roznych forach. Jednoznacznej opinii nie ma.
 
marco-po 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 lpg 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 5
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2013-06-18, 18:57   

Witam dopowiem coś z mojego doświadczenia duster 4x4 fabryczny gaz cena 3300brutto 1.5 roku jeżdżenia przegląd przy 1000km 0 zł nastempny przy 1500tyś 120zł mam zrobione 2000tyś jedyny problem to uszkodzony zawór ciśnienia przestał przeżucać na gaz wymiana w serwisie z diagnozą 2 minuty poza tym ok spalanie miasto 14-15 trasa 10 l podczas docierania na gazie udało mi sie zejść do 7 l na trasie prędkość do 90 :roll:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-06-18, 20:17   

marco-po napisał/a:
duster 4x4 fabryczny gaz

- Dustery w wersji 4x4 nie występują z fabryczną instalacją LPG...
marco-po napisał/a:
zrobione 2000tyś

- coś się przekłamało... pewnie miało być 2 tys. km?
- zużycie LPG wg mnie trochę za wysokie... (u mnie w mieście max. 11 l/100 km a w trasie 9-10 l/100 km)
- na LPG przejechałem już (albo tylko...) ok. 26 kkm i jak na razie tylko niezbędne przeglądy, żadnych innych niespodzianek... instalacja już się zamortyzowała i zaczęła zarabiać... :lol:
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-06-18, 21:18   

TD Pedro napisał/a:
pewnie miało być 2 tys. km?
raczej 20tys
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-06-18, 21:24   

może i tak ale przyjąłem analogię z formatu zapisu
marco-po napisał/a:
przegląd przy 1000km
:lol:
i tak mi wyszło...
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-06-18, 21:28   

no ale trochę dziwne, żeby przeglądy były po 1000 i 1500km

raczej po 1000 i 15000 km ;-)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-06-18, 21:44   

można snuć różne domysły (dlatego w pierwszym poście użyłem słormułowania "pewnie coś się przekłamało") co nie zmienia faktu, że wartości są podane "nieprecyzyjnie" :-( ale to nie zmienia faktu, że konsumpcja LPG jest MSZ trochę za duża...
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-06-18, 21:49   

TD Pedro napisał/a:
to nie zmienia faktu, że konsumpcja LPG jest MSZ trochę za duża...
7l/100 przy prędkościach do 90km/h w Dusterze to za dużo :?:

to ja ze swoimi 7.8l/100 się schowam ;-)

miasto rzeczywiście mocno odstaje, ale to może być kwestia stylu jazdy i korków
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2013-06-18, 21:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-06-18, 23:03   

kapelusznik napisał/a:
7l/100 przy prędkościach do 90km/h w Dusterze to za dużo

nie, za dużo, to
marco-po napisał/a:
spalanie miasto 14-15 trasa 10 l

chyba nie tak trudno zrozumieć, że odniosłem się to tych wartości ...
natomiast
marco-po napisał/a:
podczas docierania na gazie udało mi się

(z akcentem na udało mi się)
byłby wynikiem bardzo dobrym :-) gdyby był powtarzalny i uzyskiwany w tzw. normalnej eksploatacji...
mnie nigdy nie udało się takiego uzyskać natomiast jeżdżąc "normalnie" (myślę, że wiadomo o co chodzi) uzyskuję powtarzalne osiągi jak wyżej...
 
PrzemekS 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 8V
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-08, 12:48   Sandero, fabryczny LPG - problem

Witam jeszcze raz,
Mam taki problem.
Dacia Sandero 2012 1.6 8V, LR Omegas (fabryczny) przebieg 26000 km, na zasilaniu LPG na wolnych obrotach wywala mi check engine (na benznynie OK).
Wszystkie parametry pracy silnika w normie, nie przełącza się w tryb diagnostyczny, nie szarpie i w zasadzie oprócz świecącej bezczelnie pomarańczowej lampki nic się nie dzieje....
Błąd jest utrwalony - kontrolka nie gaśnie, da się ją skasować, ale po 3-5 minut na wolnych obrotach na gazie wraca z powrotem.
Pytanie.
Czy ktoś z Forumowiczów miał taki problem? Jeżeli tak, to jak sobie z nim poradził?
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2013-07-08, 13:42   

co na to ASO
 
PrzemekS 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 8V
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-08, 15:18   

ASO też ma kłopot, bo nie mają dostępu do pliku konfiguracyjnego...
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-07-08, 18:08   

nie było fabrycznego gazu w 1.6 8v, a conajwyżej w ASO.

Czego pliku konfiguracyjnego?
Do sterownika gazowego myślę że wiedzą że przez OBD II się nie dostaną, jak również jeśli zaślepka złącza jest założona - sptawdziłem za czasów Sandero, mało kto wierzy, a później znajduje się magik który nie powie co zrobił, żeby go nie wyśmiali i zadziała, a jeśli do OBD II się wpinają to... Na ostatnim zlocie Renault w Borkach (bodajże 2011r) trenowaliśmy z JTN - wyciągnięcie bezpiecznika ze sterownika gazowego, tak jakby go nie było. Odczytają sobie błąd - idę o zakład że sonda lambda w kolektorze wylotowym do wymiany, przez co masz większe spalanie i tyle
 
Grzechub 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: K7M 1,6 87KM LPG
Rocznik: 2012 240kkm
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 46
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2013-07-08, 18:32   

W 1,6 8v mam fabryczny gaz potwierdzony wpisem w świadectwie homologacji.
Wcześniej sygnalizowałem że problem z kontrolką rozwiązano w ASO przez wymianę czujnika cisnienia gazu oraz 2 wtrysków gazu. Po 10000 problem na chwilę powrócił .
Kolejne dwa wtryski zostały wymienione (08-2013 40kkm) i jest OK
Ostatnio zmieniony przez Grzechub 2013-08-29, 18:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2013-07-08, 18:49   

PrzemekS napisał/a:
ASO też ma kłopot, bo nie mają dostępu do pliku konfiguracyjnego...


ASO działać z Can-Clip diagnostyczny lub Renault gaz Program diagnostyczny ?
 
PrzemekS 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 8V
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-08, 20:44   

czaju napisał/a:
nie było fabrycznego gazu w 1.6 8v, a conajwyżej w ASO.

Czego pliku konfiguracyjnego?
Do sterownika gazowego myślę że wiedzą że przez OBD II się nie dostaną, jak również jeśli zaślepka złącza jest założona - sptawdziłem za czasów Sandero, mało kto wierzy, a później znajduje się magik który nie powie co zrobił, żeby go nie wyśmiali i zadziała, a jeśli do OBD II się wpinają to... Na ostatnim zlocie Renault w Borkach (bodajże 2011r) trenowaliśmy z JTN - wyciągnięcie bezpiecznika ze sterownika gazowego, tak jakby go nie było. Odczytają sobie błąd - idę o zakład że sonda lambda w kolektorze wylotowym do wymiany, przez co masz większe spalanie i tyle


- hmm.. no w mojej Dacii jest. A przynajmniej taki montowany w Rumunii w fabryce a nie u dealera.
-Plik konfiguracyjny do SW_LR RENAULT - programu do komunikowania się z centralką LPG. Mam sterownik RE250405G34, w programie diagnostycznym brak katalogu z plikami konfiguracyjnymi do tego SW.
-Zaślepka złącza - gazowego- jest założona, choć nie wiem czy o tym samym myślimy.
-Czy wyciągnięcie bezpiecznika z kompa gazowego powoduje możliwość odczytania błędów?
- Sonda lambda jest OK, sprawdzali. W ogóle wszystkie parametry pracy silnika zadziwiająco nie zmieniają się podczas wystąpienia awarii (sprawdzane w CLIPie)
 
PrzemekS 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 8V
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-08, 20:46   

Cytat:
ASO działać z Can-Clip diagnostyczny lub Renault gaz Program diagnostyczny ?


Niestety to było sprawdzane... też bezskutecznie. Przez CLIP nie można się połączyć z LPG.

A, przypomniałem sobie, ze jak się próbowali łączyć LPG to połączenie było (sterownik był widoczny zarówno na oryginalnym kablu jak i na nieoryginalnym -viaken) ale nie można było odczytać kodów błędów, podglądnąć danych itp...

... a do tego programu to nie trzeba mieć klucza?
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2013-07-08, 21:16   

jak im zaproponujesz wymianę samochodu na wolny od wad bo niezgodny z umową to sprężą się na tyle że znajda usterkę.
Stara sprawdzona metoda
 
PrzemekS 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 8V
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-08, 23:17   

wat napisał/a:
jak im zaproponujesz wymianę samochodu na wolny od wad bo niezgodny z umową to sprężą się na tyle że znajda usterkę.
Stara sprawdzona metoda


To też jest opcja :-)
ale w zasadzie, póki co to nie mogę powiedzieć, ze mój "dilu" się nie stara. Niestety narazie słabo im to wychodzi, bo sami, jak widzę mają problemy, powiedzmy "na płaszczyźnie komunikacyjnej z centralą" ;-)
Oni szukają rozwiązania i ja go szukam jako najbardziej zainteresowany :-)
Być może skończy się to wymianą sterownika.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2013-07-09, 18:22   

PrzemekS napisał/a:

-Plik konfiguracyjny do SW_LR RENAULT - programu do komunikowania się z centralką LPG.

program jest dla euro cztery 1600 LPG silnik



twoje 1600 LPG silnik euro pięć:

błąd pamięci i parametry czytać - CLIP

błąd pamięci i parametry czytać + konfiguracja przesłać - plusmax-re

błąd pamięci i parametry czytać + konfiguracja przesłać + aktualizacja firmware - plusmax2010

aktualizacja firmware następnie puszka do Ustawienia zmiana
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2013-07-09, 18:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
PrzemekS 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 8V
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-09, 21:57   

eastcowboy napisał/a:
PrzemekS napisał/a:

-Plik konfiguracyjny do SW_LR RENAULT - programu do komunikowania się z centralką LPG.

program jest dla euro cztery 1600 LPG silnik



twoje 1600 LPG silnik euro pięć:

błąd pamięci i parametry czytać - CLIP

błąd pamięci i parametry czytać + konfiguracja przesłać - plusmax-re

błąd pamięci i parametry czytać + konfiguracja przesłać + aktualizacja firmware - plusmax2010

aktualizacja firmware następnie puszka do Ustawienia zmiana


Tak, wiem Euro 5. CLIP podaje błąd DF 633 (sprawdź obwody wtryskiwaczy). Panowie w ASO sprawdzili. Są w porządku.
PlusMax RE - muszę sprawdzić. PlusMax 2010 nie chciał się łączyć z kompem. Wyświetlał wersję SW, i typ kompa (LC02) i to wszystko. Nie było możliwości diagnozy (chciał jakiś klucz licencyjny, czy coś...)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne