Nie wiem jak to jest, ale:
ORLEN - po zapaleniu rezerwy za pierwszym podejściem wlewam jakieś 44-45 litrów potem lejąc delikatnie dobijam do 50,
BP oraz Shell - po zapaleniu rezerwy za pierwszym podejściem wlewam jakieś 40-41 litrów potem lejąc delikatnie dobijam do 45.
Czymś sie to różni, ale nie wiem czym (odrzucam teorię że litr litrowi nierówny ).
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-06-10, 12:09
yakov napisał/a:
Nie wiem jak to jest, ale:
ORLEN - po zapaleniu rezerwy za pierwszym podejściem wlewam jakieś 44-45 litrów potem lejąc delikatnie dobijam do 50,
BP oraz Shell - po zapaleniu rezerwy za pierwszym podejściem wlewam jakieś 40-41 litrów potem lejąc delikatnie dobijam do 45.
Czymś sie to różni, ale nie wiem czym (odrzucam teorię że litr litrowi nierówny ).
Jeśli jest tak na konkretnych stacjach obok Ciebie to zastanów się nad ustawieniem stacji - u mnie w pobliżu jest stacja Orlenu gdzie samochód stoi na stoku wlewem do góry i tam zawsze wchodzi o 3 - 5 litrów więcej .
Wysłany: 2013-06-27, 08:05 Przejazd na rezerwie - Duster
Dla zainteresowanych mam informacje - że komputer pokazujacy rezerwe i dystans mozliwy do przejechania jest calkiem prawdziwy. Zatem od momentu zniknięcia ostatniej kreski jest jakies 6-6,5l max w zbiorniku.
Sprawdzone w praktyce.
Ja na pełnym zbiorniku robię ok. 380-400 km po mieście (ale raczej małe korki lub ich brak) do czasu zapalenie się kontroli rezerwy.
Kontrolka rezerwy zapala mi się, gdy komp pokazuje zasięg na 80 - 90 km.. Po kilku kilometrach komp pokazuje --
Spalanie zgodnie ze wskazaniami komputera po mieście to 11,3 l/100km
(nadmieniam, że mam na dachu belki i zmieniłem opony na AT więc mniej ekonomiczne).
wkurwił bym się tankując tak często :) szkoda mi czasu, musiał bym tankowac sredni min raz w tygodniu a czasem 2 razy...
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Święta racja!
Duster w wersji dCi został wprawdzie wyposażony w ręczną pompkę do zassania ze zbiornik do przewodów paliwa ale czy to zadział przy całkiem suchym zbiorniku ? - nie zamierzam próbować. Jadę na stację zawsze po zaświeceniu rezerwy i tankowanie do samoczynnego wyłączenia przez dystrybutor wchodzi 42-45l, zależnie jaką mam odległość do stacji.
Aktualnie utrzymuję zużycie wg komputera na poziomie 7,3-7,5l/100. Głównie jazda po mieście i weekendowe wypady ok 50km w obie strony.
Witam przy wlewie paliwa zauważyłem brak śruby , przez otwór dostaje się błoto .Czy ktoś próbował ukraść paliwo? ,a przy samym korku biała rurka czy też brak śruby .Może odpowietrzenie,żeby nie błoto to bym nie zwrócił uwagi. Stało się to gdy zostawiłem samochód zbierając grzyby przed Wielem (wdzydze Tucholskie)
za Kościerzyną.
Ostatnio zmieniony przez fotolabor 2013-09-16, 14:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-07, 20:36 Wskaźnik poziomu paliwa i rezerwa w Dusterze FL
Czy ktoś zaobserwował dziwne działanie wskaźnika poziomu paliwa w Dusterze PH II?
U mnie jest tak, że wskaźnik pokazuje np. 100 km do końca paliwa, nagle pika rezerwa, ilość pozostała zmniejsza się do 80, po kolejnych 5 km zmniejsza się do 50, a po następnych kilku km przestaje pokazywać dystans (czyli spada poniżej 50).
Ostatnio było jeszcze gorzej - rezerwa włączyła się gdy do końca rzekomo pozostało jeszcze 130 km, od razu wskaźnik przestawił się na 50 km.
Między 130 a 50 różnica jest kolosalna, gdyby stało się to gdzieś w trasie, mógłby to być problem, zwłaszcza że wcale nie musiało wystarczyć na 50 km przy takich niedokładnościach.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-07, 23:11
Nie bardzo przydatne są wpisy dotyczące innych samochodów, sprzed 7 lat itd.
Zwłaszcza że nie znalazłem tam odpowiedzi na moje pytania.
Jak zachowuje się jakiś tam komputer Renault to ja wiem, przetestowałem w praktyce onegdaj, ale nie wykazywał takich odchyleń, żeby przez 100 m zasięg spadał ze 130 km do 50 km.
Dlatego pytam o konkrety w tym konkretnym aucie, co co może mu chodzić - czy to awaria z którą warto nawiedzić ASO, czy raczej TTTM.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-07, 23:52
No chyba jednak nie wszystkie rozwiązania są identyczne, trybu testowego nie udało mi się włączyć !!!!
Ale info o budowie baku faktycznie może być wyjaśnieniem sytuacji - paliwo mogło się przelać za przegrodę i już nie wrócić, z powodu jego niskiego stanu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum