Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
benzyna czy diesel
Autor Wiadomość
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-06-20, 16:07   benzyna czy diesel

Takie małe rozmyslenia

1,6 bezynka 1,5 dci diesel
10 litr na 100km 55zl - 6 l- 33zl
1000km – 100l 550zl - 100l - 330zl
10000km 1000l – 5500zl - 1000l - 3300zl
100.000km 10.000l- 55.000tys -10.000l - 33.000zl + 22 tys

Licząc ze rocznie się przejezdza 25tys km
25tys km bezynka koszt 13,750 zł
25 tys km diesel koszt 8250 zł
Różnieca w spalaniu 5500 rocznie oszczedza się na diesel
Czyli róznica w zakupie 2 tak samo wyposażonych w opcje max wersji to
1,6 bezyna 49.900 tys
1,5prestige 61.500 tys
Róznica 11,600 tys
Czyli zakup diesela zwraca się po przejechaniu 50 tys km

Zaraz ktos powie ze diesel jest droższy w utrzymaniu – to ja odpowiem ze grubo się myli bo jest zajebiscie tani :)
PS jak się dba to się ma  :) :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-06-20, 16:18   

nic nowego, rozważania "stare jak świat" :lol: ... uwzględnij też, że nie każdy rozpatruje to przez pryzmat pieniędzy ... :mrgreen:
 
Waldzik 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 16
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-06-20, 17:24   

ja przesiadłem się z vento 1.9 TDI (ok.4,8/100) na logana (sedana) 1.4 i nie dramatyzuję(7/100 a w trasie ponizej 6) a wręcz napawałem sie na początku kulturą pracy silniczka. Moze rzeczywiście przy przebiegach rocznych rzędu 20, 30 tys dwa razy bym się zastanowił ale ja mieszczę się w 10 tys.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-06-20, 17:52   

Ja poprzednio miałem 1,9 TDI Audi A4 a potem 2,5 TDI Audi A6.
Teraz mam Dustera 1,6 benzynę i za nic bym nie wrócił do Diesla.

Jasne, że nie ma takich przyspieszeń jak turbo, że więcej pali ( trasie i po mieście)..

Ale:
- nie muszę dbać o turbinę ( w poprzednich autach regenerowałem obie i w 1,9 i 2,5 - pewno przez poprzednich właścicieli, ale jednak)
- nie obchodzi mnie jakieś "wypalanie" FAP, DPF czy jak to się tam nazywa
- nie czuję smrodu palonej ropy i nie zostawiam za sobą kłębów dymu
- w zimie przy -28 odpalam i nie muszę się modlić czy mi dogrzeje świece czy nie
- mam czyściutki silnik, a nie oblany jakąś mazią i wreszcie mam czysto pod autem (nic nie kapie)
- nie muszę kombinować z jakimś specjalnym paliwem i uszlachetniaczami w zimie
- jak mi się skończy paliwo odpada kłopot odpowietrzania
- jeżdżę rocznie ok. 15.000 km, więc różnica zwróciła by mi się pewno gdybym już chciał sprzedawać auto (nigdy nie jeżdżę autami dłużej niż 6 - 7 lat)

Więc tak jak w tym filmie "pieniądze to nie wszystko".

Oczywiście porównuję do moich poprzednich aut. Może w nowych Daćkach dieslach jest lepiej
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2013-06-20, 18:26   

To i ja coś dorzucę do tego rozważania - sam mam dylemat co wybrać.
A sytuacja wygląda tak:
H-200 2,5 TD - spalanie przy dobrych wiatrach 11l, jak kręcę wokół komina to wzrasta do 12-14l/100 - taki typ.
Więc czas na zmianę na używaną mcv lub nowego dokkera i ON już bym nie chciał.
MCV 1,6 zje średnio 7,5 l Pb do dla mnie kolosalna oszczędność, a jak wstawię gaz to jeszcze więcej a instalacja zwróci się w ciągu roku.
Auto na kulać się znowu 4-5 lat i raz na kwartał może raz w miesiącu przetargać przyczepkę ze sprzętem (do Łosia też już się nie mieszczę i jeżdżę 2 razy)
I dla mnie benzyna jest alternatywą.
I co? :-P
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-06-20, 19:29   

keikan napisał/a:
nie muszę dbać o turbinę

1 minuta po zatrzymaniu samochodu? Niewielki problem.
keikan napisał/a:
nie czuję smrodu palonej ropy i nie zostawiam za sobą kłębów dymu

Ja mam wersję bez FAP i nie czuję żadnego smrodu, a mgiełka jest przyjemnym substytutem "dymu spod opon" :D
keikan napisał/a:
mam czyściutki silnik, a nie oblany jakąś mazią i wreszcie mam czysto pod autem

?! Jak jakaś uszczelka w benzynie pójdzie to i tak silnik się poci i olej zostawia, ocb?
keikan napisał/a:
jak mi się skończy paliwo odpada kłopot odpowietrzania

W Daciach dajo zintegrowano pompkie do odpowietrzania za friko...

Także ogólnie nie dramatyzujmy. Największą wadą diesla jest to, że brzmiąc jak brzmi samochód aż prosi się o doposażenie w kasowniki :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2013-06-20, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-06-20, 19:35   

Podpisuję sie rencami i nogyma pod odpowiedziami kolegi Marmach.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-06-20, 19:50   

Marmach napisał/a:
mgiełka jest przyjemnym substytutem "dymu spod opon" :D
nie dla pieszych, jak ruszasz spod świateł

sry, jestem częściej pieszym niż kierowcą i w takie dni jak teraz, zakazałbym wjazdu wszelkim dymiącym dieslom do miasta (a dymią prawie wszystkie, bez względu na wiek)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-06-20, 19:55   

Z mojego doświadczenia mogę dodać, jak człowiek był piękny i młody to tylko benzyna, bo miała więcej koni i można było rasować w nieskończoność.
Wraz ze statecznym wiekiem a właściwie pierwszy Merc (beczka) był diesel. Zrobił ponad 200 tyś. bez problemu i tylko wymiana oleju, filtrów i lanie paliwa.
Następny 124 - 400 tys. i odkupił go mój mechanik. Również bez jakiegokolwiek problemów. Następny 320 Cdi ponad 200 tyś i nadal jeździ nim mój sąsiad. A też miał turbinę i dwu-masę. Chyba tylko dlatego kupiłem dCi, bo nie lubię jeździć od stacji do stacji.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-20, 21:49   

Aktualne dacie z silnikami tce robią się ekonomiczne w zakupie pod katem spalania oraz osiągów. Wcześniejsze 1.6 8V czy nawet 16 V większość dci zjada ze smakiem po podliczeniu kosztów paliwa. Ja nie czuje zapachu ropuchy, w odróżnieniu od woni etyliny.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-20, 21:51   

kapelusznik napisał/a:

sry, jestem częściej pieszym niż kierowcą i w takie dni jak teraz, zakazałbym wjazdu wszelkim dymiącym dieslom do miasta (a dymią prawie wszystkie, bez względu na wiek)


Czyli sugerujesz zlikwidować komunikacje publiczna ? Wszelki transport , pojazdy policji, straży czy karetki pogotowia ? To głównie pojazdy na olej napedowy ;-)
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-06-20, 21:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-20, 22:05   

Też mam ten dylemat benzyna vs Diesel .
Miałem w przeszłości i Diesla 1.9TDI AHF, 1.9JTD Fiata, Benzyne BMW i MAZDE 1.3benz z LPG.
Temat wcale nie jest taki prosty, w obu dieslach miałem problem z turbinami, w tym w FIacie poważniejszy bo już nie dmuchała i puszczała olej , ale los zrządził że miałem wypadek i poszła na części. Mazda zagazowana to też częste strzały w kolektor , dużo nerwów , jeżdżenia po gazownikach bo nie umieli dobrać dawki LPG i wymiana przewodów WN z kopułką rozdzielacza i przepływomierzy - była instalka 2generacji.
Najmniej awaryjna była oczywiście benzyna w BMW ale też najwięcej piła :)
1.9TDI z 99r. też miło bym wspominał gdyby nie dzwoniący dwumas i problemy z turbiną , głównie przez jazdy w mieście no i niska kultura pracy - typowy traktor.
Poza tym co tu porównywać 1.6 16V to ja miałem taki silnik już w maździe z 93roku heh
1.5DCI jest nowszym silnikiem diesla na pewno z common railem - czyli tak jak fiatowski JTD., ale przez rosnące wymagania ekologiczne trzeba było dołożyć filtry cząstek stałych.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-06-21, 06:36   

każde rozwiązanie: 1/Pb, 2/Pb+LGP, 3/ON ma swoje wady i zalety. Pierwsze z nich jest najbezpieczniejsze,minimalnie problematyczne, najbardziej komfortowe i najmniej ekonomiczne w codziennej eksploatacji. Z uwagi na niewielkie przebiegi z pełną świadomością konsekwencji wybrałem właśnie opcję pierwszą
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-06-21, 06:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-06-21, 06:42   

[quote="Marmach"]
keikan napisał/a:
nie muszę dbać o turbinę

1 minuta po zatrzymaniu samochodu? Niewielki problem.

I kilka minut zanim depniemy na gaz po odpaleniu :) o oczekiwaniu na ciepełko w zimie w kabinie nie wspominając.

Ale tak jak wspomniałem..Może mnie się trafiły takie diesle, a te nowoczesne są lepsze.
Nawet nie rozważam kosztów naprawy silnika (wtryski itp) w razie czego, bo to już tylko w przypadku porównania:

"koszty awarii diesla vs koszty awarii benzyny"

I tak każdy będzie bronił swoich racji.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2013-06-21, 07:14   

Takie moje małe rozmyślenia:

1,6 benzynka 1,5 dci diesel
9 litrów na 100 km 49,5 zł - 6 l - 33 zł
1000 km – 90 l 495 zł - 100 l - 330 zł
10000 km 900 l – 4950 zł - 1000 l - 3300 zł
100000 km 10000 l- 49,5 tys. zł -10000 l - 33000 zł - różnica 16,5 tys. zł

Licząc że rocznie się przejeżdża 7,5 tyś. km
7,5 tys. km benzynka koszt 3712,5 zł
7,5 tys. km diesel koszt 2475 zł
Różnica w spalaniu 1237,5 zł rocznie oszczędza się na dieselu.
Czyli różnica w zakupie 2 tak samo wyposażonych w opcje max wersji to (DUSTER):
1,6 bezyna 51800 tys. zł
1,5 dci 90 KM 57000 tys. zł / 1,5 dci 110 KM 60500 tys. zł
Różnica 5200 / 8700 tys. zł
Czyli zakup diesela zwraca się po przejechaniu 31,5 / 52,7 tys km
czyli od 4 do 7 lat.

Podsumowując - co dla jednych dobre dla drugich niekoniecznie :-)

Zmieniłem tylko dane, których jestem pewien - czyli ile pali mój Duster, oraz roczny przebieg - więc klubowicze z DD 1,5 dci mogą dołożyć swoje przemyślenia.

A w ogóle wart zajrzeć tu:
http://www.autocentrum.pl/benzyna-czy-diesel/
oraz tu (benzyna/gaz):
http://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-gazu.html
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-21, 07:37   

Duster mimo nieopływowych kształtów nadwozia i wysokiego zawieszenia niesprzyjającego niskiemu spalaniu, ma ważną zaletę - niską masę - od 1160kg do 1230kg max

Dla porównania:

Mazda 3 I 2004-2009 1.6 benzyna waży 1260 kg
Dacia Duster w dieslu 1.5DCI 90KM waży 1190kg
w Benzynie 1.6 16v waży 1160kg!
Czyli 100kg mniej niż kompaktowa Mazda 3!
Jak dla mnie to najpoważniejszy argument że decyduje się na Dustera i Suva generalnie

Oczywiście w Maździe jest nowocześniejszy silnik benzynowy ze zmienną długością kanałów w kolektorze ssącym, ale też nie jest źle z Dacią bo wyobraźcie sobie że np w Seacie Leonie II nowym jeszcze montują benzynowy 1.6 8V !
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-06-21, 08:25   

Widze ze z nie którymi się niż zrozumiałem troszkę.

chodziło przy zakupie auta nowego na zasadzie daci a nie innych używanych strucli którzy włąsciciele nie wiedza jak jezdzic dizlem i katuja auta..
ps biorac pod uwagę podanych 10l pb oraz 6 l on był jako uśredniony
napisałeś porównanie w duserze ze 9l no ok to ja napisze ze zejde do 4,5 l on na 100km w miescie bo chodziło mi o porównanie miasta ale nie o to chodzi - to jest srednia z normalnej jazdy w miescie gdize się stoi w korkach i tp... i dużo jeździ nie jakies 5-10 -15 tys rocznie ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-06-21, 09:03   

wieza napisał/a:
Widze ze z nie którymi się niż zrozumiałem troszkę.

chodziło przy zakupie auta nowego na zasadzie daci a nie innych używanych strucli którzy włąsciciele nie wiedza jak jezdzic dizlem i katuja auta..
ps biorac pod uwagę podanych 10l pb oraz 6 l on był jako uśredniony
napisałeś porównanie w duserze ze 9l no ok to ja napisze ze zejde do 4,5 l on na 100km w miescie bo chodziło mi o porównanie miasta ale nie o to chodzi - to jest srednia z normalnej jazdy w miescie gdize się stoi w korkach i tp... i dużo jeździ nie jakies 5-10 -15 tys rocznie ;)


a możesz czytelniej napisać o co Ci chodzi? czytając powyższy tekst mam wątpliwości czy właściwie interpretuję... (odczytuję Twoje intencje)
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2013-06-21, 10:28   

wieza napisał/a:
napisałeś porównanie w duserze ze 9l no ok to ja napisze ze zejde do 4,5 l on na 100km w miescie bo chodziło mi o porównanie miasta ale nie o to chodzi - to jest srednia z normalnej jazdy w miescie gdize się stoi w korkach i tp...

9 l (a konkretnie 8,6 l) na 100 to jest jazda w normalnym? :-) (Sko-Kam) mieście głównie do pracy i z powrotem (ok. 3 km), a dwa, trzy razy w miesiącu trasa 100 km i to jeszcze podzielone na 2 razy.
wieza napisał/a:
i dużo jeździ nie jakies 5-10 -15 tys rocznie ;)

I tu się całkowicie zgadzam - dużo jeździsz no to ropa/gaz (co kto lubi) - ale pod względem całkowitych kosztów diesel nie jest rozwiązaniem uniwersalnym.

ATPO: coś, ktoś wspominał, że wprowadzenie EURO 6 może skończyć erę diesela w samochodach osobowych? z powodu kosztów filtrów?
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-06-21, 11:19   

tylko benzyna--jak to mawiał św.p. A.Lepper "DISLA ZOSTAWMY ROLNIKOM"
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-21, 12:23   

hahahaa :lol: :lol: :mrgreen:
Przy małych przebiegach myślę , że to słuszna teza.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2013-06-21, 12:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-06-21, 15:07   

a ja Wam życze autek nie do zdarcia i kasy tyle, by sie nie martwic o paliwo
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-06-21, 15:17   

przy małych przebiegach nie oplaca się dizla kupować i ja się zgadzam ale chodziło po przejazdy z rzedu powyżej 20 tys rocznie ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-06-21, 15:18   

kapelusznik napisał/a:
Marmach napisał/a:
mgiełka jest przyjemnym substytutem "dymu spod opon" :D
nie dla pieszych, jak ruszasz spod świateł

sry, jestem częściej pieszym niż kierowcą i w takie dni jak teraz, zakazałbym wjazdu wszelkim dymiącym dieslom do miasta (a dymią prawie wszystkie, bez względu na wiek)



ps to powinnismy zacząć od ciężarówek oraz autobusów a osobówki to mały pikus
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-06-21, 15:38   

osobówek mimo wszystko po centrach miast jeździ zdecydowanie więcej niż autobusów czy też tirów

a już nie chcę nawet wspominać jak bardzo niekorzystne jest to porównanie, jak przeliczycie ilość generowanego dymu do ilości przewożonych osób

i tak całkiem na boku - ostatnie autobusy w Poznaniu, które dymiły tak jak osobówki z dieslem startujące spod świateł, to były Ikarusy (wycofane w 2010r.)
http://www.youtube.com/watch?v=4iXf9c9Vwt0

//dymiące osobówki to nie jest mały pikuś - ciekawe czy przechodziłyby przeglądy w jakimś cywilizowanym zachodnim kraju :roll:
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2013-06-21, 15:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne